Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Jesli sie potwierdzi ze bedzie ostry w calym zakresie ogniskowych przy pelnych otworach, a to tego bedzie mial stabilizacje na poziome 3EV (nikon twierdzi ze 4, ale pewnie przesadzaja:)) to tak. Rzadko uzywam ogniskowych>85mm, 16mm to juz dla mnie dosc szeroko wiec pewnie bylby na body przez 80% czasu. Zwlaszcza ze sporo latam ostatnio z koniecznosci, wozenie calej szklarni jest przy obecnych przepisach strasznie uciazliwe. A tak - aparat na szyje i fru:) Dlatego strasznie zazdroscilem Sonolciarzom ich Zeissa. A w razie czego, jak jest czas i fantazja, mam stalki...
Prezentuje sie niezle pytanie jeszcze co z CA, winieta itp glupotami (musialem zmienic, bo cenzor wykasowal...).
A co do CZ, to faktycznie masz czego zazdroscic
Ciemno, fakt. Ale na dlugim koncu VRII da 3,5 dzialki spokojnie. Zalozmy nawet ze 3.
5,6 - 3 = 2
Czasy beda dlugie, ale do robienia widoczkow albo nawet ludzi nie za ruchliwych, spokojnie wystarczy. A w razie W 85/1.8 jest w odwodzie:)
Mam nadzieje, ze to szkielko bedzie rownie dobre co Zeiss, +skuteczniejsza stabilizacja niz w korpusie sony i "spokojny" wizjer, co dla mnie jest wazne. A co do CA i winietowania - wysoka rozdzielczosc na brzegach (jesli taka naprawde jest) niejako wymusza pewien (dobry) poziom tych parametrow.
Pozdrawiam,
[ Dodano: Sro 20 Lut, 2008 ]
Swoja droga Nikon ma teraz cos dla kazdego w tym segmencie. Kit 18-55vr, 18-200VR dla pstrykacza ktory podlaczy do niego d40x i ma megazooma, tani i dobry 18-70 dla hobbysty ktory brzydzi sie megazoomow, 16-85 jako "codzienny" obiektyw dla amatora ktorego stac, i 17-55 oraz 24-70 dla zawodowcow. Przy czym 17-55 ma juz swoje lata, wiec pewnie juz nastepca czeka w kolejce...
mszczyrek: czy ja wiem czy ta stabilizacja bedzie taka skuteczniejsza? Sam pisales, ze pewnie bedzie ok.3EV, a A700 ma 3-3,5EV, wiec bardzo podobnie, a przynajmniej nic nie "plywa" w wizjerze. Poza tym ten dlugi koniec faktycznie dosyc ciemny...
Spokojny - bo efekty stabilizacji w obiektywie widac przez wizjer, wlacza sie stabilizacja i obraz przestaje drżeć:) Stabilizajca w korpusie dziala na zasadzie chybil-trafil: robisz zdjecie i patrzysz na lcd czy zruszone czy nie. Przy dlugich ogniskowych, kiedy obraz naprawde sie telepie, stabilizacja dodatkowo ulatwia to komponowanie kadru.
Dzięki za wyjaśnienie, nie pomyślałem o takiej konsekwencji stabilizacji w matrycy. Czyli jak rozumiem w następnej generacji korpusów Sony i Pentaxa należy spodziewać się nowej funkcji: stabilizacji wizjera
Sony mowi o 3-3,5EV, ja w to osobiscie do konca nie wierze, tak samo jak nie wierze w 4EV Nikona. Uwazam ze 1EV przewagi powinien byc. Poza tym VRII umozliwia panning na przyklad. Co do wizjera, przy dlugich ogniskowych (600 i dalej, jak w supertele do sportu) obiektyw bez stabilizacji jest wg mnie z reki nieuzyteczny, bo sie po prostu nie da zdjecia skadrowac. Ale moze mi sie rece trzesa. Pamietaj, ze im dluzsza ogniskowa, tym stabilizacja w obiektywie skuteczniejsza. Moze sa tu jacys ptasiaze albo fotoreportezy ktorzy sie moga wypowiedziec na ten temat?
Potwierdzam w Canonie i Nikonie przy długich ogniskowych ( 300mm i więcej) i włączonej stabilizacji wyraźnie obraz w wizjerze" uspokaja się". Przy krótkich ogniskowych 20-100mm tego nie zaobserwowałem w tak wyrażny sposób.
W Sony czy Pentax-sie nie wiem jak to jest na długich ogniskowych.
Stabilizajca w korpusie dziala na zasadzie chybil-trafil: robisz zdjecie i patrzysz na lcd czy zruszone czy nie.
A to ciekawe... Jakos nie zauwazylem u siebie czegos takiego...
krzysiek29: w Sony na zadnej ogniskowej obraz nie "plywa". Bo i nie ma jak, skoro stabilizowana jest matryca.
Skad w takim razie wiesz czy utrzymales zdjecie? Kierujesz sie tym wskaznikiem w wizjerze? Ja w krytycznych sytacjach sprawdzam na wyswietlaczu dla wszelkiej pewnosci, robie 3 i wybieram najlepsze:) Paranoja z analoga jeszcze...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 11