Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Wysłany: Sro 11 Cze, 2014 Balans bieli a karta biała/szara
Czy może mi ktoś wytłumaczyć, gdyż mam coraz większe wątpliwości...
Czy to prawda, że balans bieli można ustawić zarówno karą białą jak i szarą 18%? Dotychczas wydawało mi się, że do tego służy jedynie ta biała. A może coś źle zrozumiałem z różnych opisów.
Przy okazji problem praktyczny. Kupiłem filtr ND8. Przed jego założeniem ustawiam balans bieli- robię zdjęcia. Po założeniu filtra powinienem powtórnie ustawić "nowy" balans? Czy bazować na tym pierwotnym?
Gdy próbuję ustawiać z założonym ND8 (dodam że w pomieszczeniu) - pojawia się informacja, że obraz jest (karta) jest zbyt ciemny.
Co robię nie tak?
Zasada jest taka: biała służy do ustawiania balansu bieli, a szara do ustawiania ekspozycji.
Powierzchnia biała odbija bez modyfikowania światło o różnej temperaturze barwowej. Posiadając wzór koloru białego, automatyka aparatu jest w stanie prawie doskonale obliczyć pozostałe kolory.
Szara karta, teoretycznie obijająca 18% światła, obija różne wartości tego światła, w zależności od ilości światła jakie na nią pada, co daje w przybliżeniu wzorzec średniej ilości światła w danych warunkach oświetleniowych. Automatyka aparatu na tej podstawie wylicza parametry ekspozycji.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 10