Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Wysłany: Sob 15 Lis, 2014 Szukam optymalnej lustrzanki z obiektywem na start
Dzień dobry !
Chciałbym zasięgnąć porady związanej z zakupem optymalnego sprzętu fotograficznego.
Oto istotne informacje w tej kwestii:
1. Budżet - max. 5000 zł
2. Jestem fotografem, który osiągnął dużo wyróżnień, nagród w kraju i za granicą, głównie w kategorii artystycznej fotografii mobilnej, choć także DSRL. W związku z moimi ambicjami potrzebuję sprzętu o wielu możliwościach, najchętniej raczej semi pro niż entry.
3. Preferuję produkty Nikona, ale nie jest to warunek niezbędny
4. Może być nowe body i używany obiektyw, również firmy zewnętrznej (np.Sigma)
5. Na start zapewne potrzebowałbym obiektywu "uniwersalnego" - głównie uprawiam fotografię uliczną i pejzażową.
Z góry dziękuję za pomoc !
Ostatnio zmieniony przez komor Nie 16 Lis, 2014, w całości zmieniany 4 razy
DarekSobiecki, Nikon D7000 + używany 17-55/2.8 lub stałki 50/1.8 i 35/1.8, choć na pejzaż może brakować wtedy szerokiego kąta. Można wtedy pomyślieć np. o Samyangu 14 mm.
oczywiście, że nie przestanę.
Sztampowe używanie szerokiego kąta do krajobrazu jest mało kreatywne.
Szeroki kąt nadaje się świetnie do "bliskich scen" i krajobrazów wieloplanowych - tzn. coś blisko przed fotografującym i dalsze plany.
Do jednoplanowych owszem, jeśli będzie crop ze zdjęcia, ale zamiast tego, tele.
kozidron [Usunięty]
Wysłany: Nie 16 Lis, 2014
muzyk napisał/a:
Sztampowe używanie szerokiego kąta do krajobrazu jest mało kreatywne.
odważne, rześkie, finezyjne, zdawkowe i wcale nie jest miałkie. Niestety jest dość mocno toporne, bo w krajobrazie chodzi o przestrzeń i taką perspektywę w której nie spłaszcza się planów. Niestety 200 czy 300mm to nie są ogniskowe na których do tego nie dojdzie.
Tak więc jest to tak kreatywne jak kupienie sobie do miasta gdzie trudno parkować tira. muzyk, przesiądź się z kombi do tira
muzyk napisał/a:
Szeroki kąt nadaje się świetnie do "bliskich scen" i krajobrazów wieloplanowych - tzn. coś blisko przed fotografującym i dalsze plany.
a wiesz, że na tym właśnie polega robienie krajobrazu jedzenie zupy widelcem może być ciekawe, nie przeczę ale po co wyważać otwarte drzwi?
Oczywiście wiele świetnych zdjęć krajobrazowych powstaje przy użyciu dłuższych ogniskowych (aczkolwiek powyżej 100 mm to chyba dość rzadko), ale brak w szklarni szerokich kątów mocno ogranicza kreatywność, skoro już używamy takich pojęć...
Niestety 200 czy 300mm to nie są ogniskowe na których do tego nie dojdzie.
No właśnie nie dojdzie i o to chodzi.
kozidron napisał/a:
a wiesz, że na tym właśnie polega robienie krajobrazu
Można to wyczytać w moim wcześniejszym wpisie.
Takich przestrzennych zdjęć jest masa - bo każdy niemalże wiąże robienie krajobrazu z szerokim kątem.
Nie mówię kategorycznie nie, ale trochę poza ramy (Twoje porównanie z widelcem i tirem jest tarafione jak przez ślepego kosz z drugiego końca parkietu ) wyjść można, myśleć niestandardowo.
mozer napisał/a:
ale brak w szklarni szerokich kątów mocno ogranicza kreatywność, skoro już używamy takich pojęć...
Inaczej. Użycie ogniskowych ponad 100 mm (ja stawiam na 200-300) pozwala na jeszcze większą kreatywność w dziedzinie krajobrazowania.
bo w krajobrazie chodzi o przestrzeń i taką perspektywę w której nie spłaszcza się planów.
To się czyta jak dogmat niemalże.
Oczywiście, nie zgadzam się z tym, bo j.w. napisałem, fotografowanie krajobrazów tylko szerokimi kątami jest zbyt nudne.
To tak jak portretów nie powinno się robić szerokim kątem, bo zniekształcają...
owszem, ale też zależy jakim szerokim kątem i jaki efekt chce się osiągnąć.
mozer napisał/a:
Użycie mózgu pozwala na jeszcze większą kreatywność
Wprost nie, ale uparcie wypisuje się, jak to focenie szerokim ma sens.
Bo w większości przypadków jednak używa się szerokiego - focenie tylko długimi też byłoby nudne.
Ja się nie stresuję tylko jest zapytanie o szkła do krajobrazu, a wiadomo co ogólnie się przez to rozumie, więc po prostu Twój komentarz jest nie na temat i tyle...
PS. W ogóle to drażni mnie pisanie, że używanie jakiejś ogniskowej do danego zastosowania jest mało kreatywne. Idź do Pentaxa jak chcesz takiej kreatywności ;P
Takich przestrzennych zdjęć jest masa - bo każdy niemalże wiąże robienie krajobrazu z szerokim kątem.
muzyk napisał/a:
fotografowanie krajobrazów tylko szerokimi kątami jest zbyt nudne.
muzyk, kup sobie tira, jazda kombi po mieście czy w trasie jest nudna, nie pragniesz nowych wrażeń? Czy ty musisz jak wszyscy jeździć osobówką, przecież taki ciągnik siodłowy man'a czy scani to by było dość niestandardowe podejście jako pojazd na zakupy.
reszty z uwagi na to, że mozer, juz własciwie wszystko naprostował nie będę komentował
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 11