Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Jak w temacie, poszukiwany zestaw do fotografii produktowej, ale art w terenie (dokładnie obuwie) z mocnymi efektami bokeh. Fotki mają mieć dużą szczegółowość. (typ materiału cholewki, przeszycia itp)
Kilka opcji do wyboru
Nikon d810 + sigma (50mm chyba optymalnie)
Sony A7R II i nie wiem co do tego, nigdy na soniaku nie siedziałem, aczkolwiek gabaryt i możliwości mocno do mnie przemawiają.
Canon? No właśnie, tutaj też nie mam pojęcia jaki by można złożyć zestaw.
Nie wiem czy jest sens koniecznie wybierania D810 czy A7R. Czy faktycznie potrzeba ci 36 czy 42MPx? Napisz może najpierw co będziesz robić z tymi fotkami, bo jak ci aż tak brakuje pikseli, to może od razu 50Mpx z Canona 5DS/r. Rozumiem potrzebę płytkiej głębi i w tym celu wybór pełnej klatki, ale te piksele mnie nie przekonują. Patrzą także nieco przez pryzmat tego, co pisałeś w poprzednich tematach.
Jeśli faktycznie szukasz super jakości i szczegółowości, to zastanów się nad Pentaxem K-1, który ma 36Mpx i technologię Pixel Shift. Kosztuje w Polsce około 8500zł, czyli sporo mniej niż wymieniona konkurencja, która już samym korpusem pozbawiła by ciebie sugerowanego budżetu, więc zostaje ci od 3500 do 5500zł na obiektyw, a tu można by kupić zwłaszcza manualnego, choć może nie o światełku f/1.2 czy jaśniejszym.
Andrzej.M., a nie ma nic jaśniejszego, godnego polecenia? Wiesz, do mega-izolowania w GO/super rozmytego tła, kolega pewnie brał pod uwagę szkła w zakresie f/1.0 do myślę max f/1.4. Z nieznanych mi przyczyn sugeruje, że chce 50mm. Pewnie odpowiednia by była Sigma A 50mm f/1.4 ale niestety jeszcze nie dostępna na Pentaxa, a EX to nie jest dziś aż tak godne polecenia szkło.
Pentaxa nie brałem pod uwagę, niestety z uwagi na szkła.
Potrzebuję czegoś jasnego, bo często cykamy w słabym świetle, nie jest to typowa fotografia produktowa na stole bezcieniowym
Do tej pory pracowałem na stałkach nikona i sigmy, stąd moja luźna propozycja. (jak wyżej kolega napisał, f1.4 to taki rozsądny wybór dla mnie)
Z fotek często wycinam poszczególne elementy, więc jak będzie więcej MPx, tym lepiej. Budżet mogę naciągnąć, jeśli będzie trzeba.
No to jak wspomniałem, zawsze możesz kupić Canona 5DS/R i szukać obiektywu Canon 50mm f/1.0 L
A tak bez żartów, to na prawdę na chwilę obecną w twoim budżecie tylko K-1 i można by się pokusić o jakiegoś Zeissa. Ten aparat ma obecnie największy potencjał w porównaniu do ceny i pewnie niedługo pojawią się również całkiem dobre szkła. Możesz też poczekać do września na Photokinę, bo po nich jak co dwa lata bywa na rynku rewolucja, zwłaszcza cenowa.
Andrzej.M. [Usunięty]
Wysłany: Sob 30 Lip, 2016
Wojmistrz napisał/a:
do mega-izolowania w GO/super rozmytego tła, kolega pewnie brał pod uwagę szkła w zakresie f/1.0 do myślę max f/1.4
Proponuję Sigmę 85/1,4 - powinna dać pożądany efekt.
Jeśli musi być krócej - to Pentax smc DA* 55 mm f/1.4 SDM - powinien spokojnie się nadać. Albo Carl Zeiss Planar T* 50 mm f/1.4 ZF/ZK/ZE albo Voigtlander Nokton 58 mm f/1.4 SL II. Jak ma być taniej - to trzeba sięgnąć po manualne Samyangi 50 lub 85mm i świetle 1.4.
Godnym polecenia wydaje się też Pentax smc FA 77 mm f/1.8 Limited - szkło nieduże i jak zawsze ostre.
Odkopuję
Panowie, nadal zestaw nie kupiony (wypadła mi operacja i uziemienie na 3miesiące...), dopiero wracam do żywych, a im więcej czytam, tym mniej wiem.
Pomożecie?
Jakieś nowości, rewolucje w podanym budżecie? Bo w grudniu wracam do pracy, fajnie jakbym miał czas choć chwilę potestować zestaw
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,26 sekundy. Zapytań do SQL: 14