Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

optyczne.pl forum.optyczne.pl  
•  FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy  •  Statystyki  •  Rejestracja  •  Zaloguj  •  Galerie  •   Ulubione tematy

----- R E K L A M A -----



Poprzedni temat :: Następny temat
Oświetlenie studia/pomieszczenie.
Autor Wiadomość
Werwik 
Bywalec



Posty: 133
Skąd: Poznań
Wysłany: Nie 22 Mar, 2015   Oświetlenie studia/pomieszczenie.

Wykańczam nowe studio i tak się zastanawiam jakie dać lampy (świetlówki), normalne oświetlenie górne studia, żeby możliwie nie zmieniało kolorów tkanin/wydruków itp...
Są różne świetlówki może coś ktoś poleci, zbyt duża ilość Kelvinów z drugiej strony męczy podczas codziennej pracy w lokalu..
 
 
Reklama

Pomógł: 0 razy
Posty: 1
Skąd: Optyczne.pl






FotoTomek 
Rozmowny
Foto w błoto



Pomógł: 6 razy
Posty: 422
Skąd: Wrocław
Wysłany: Pon 23 Mar, 2015   Re: Oświetlenie studia/pomieszczenie.

Werwik napisał/a:
Wykańczam nowe studio i tak się zastanawiam jakie dać lampy (świetlówki), normalne oświetlenie górne studia, żeby możliwie nie zmieniało kolorów tkanin/wydruków itp...
Są różne świetlówki może coś ktoś poleci, zbyt duża ilość Kelvinów z drugiej strony męczy podczas codziennej pracy w lokalu..

Ja wcześniej bym się zastanowił, jaki wpływ może mieć światło świetlówek na kolory fotografii. Może się okazać, że będziesz często wyłączał górne oświetlenie bo przeszkadza. Tymczasem świetlówki częstego wyłączania i włączania nie bardzo lubią. Będą się szybko psuły i będziesz miał kłopot z wymianą.
 
 
Werwik 
Bywalec



Posty: 133
Skąd: Poznań
Wysłany: Wto 24 Mar, 2015   

Świetlówki głównie w zimie do pracy normalnej. Na sesji wiadomo, że światła dodatkowego tego typu się raczej nie używa.. No właśnie nie wiem co tam wsadzić na ten cholerny sufit ;D
 
 
Wojmistrz 
Temu Panu już podziękujemy
Obserwator


Pomógł: 213 razy
Posty: 7560
Skąd: Halifax
Wysłany: Wto 24 Mar, 2015   

Jak duże masz to pomieszczenie? Nie myślałeś o oświetlaczach LED, albo mieszać tanie 2700K + 6500K, albo panele taśmowe 5000-5500K (w oparciu o taśmy LED).
Masz tam jakąś instalację elektryczną już poprowadzoną, czy dopiero się przymierzasz?
 
 
Andrzej.M.
[Usunięty]

Wysłany: Wto 24 Mar, 2015   

Jak praca przy kompie graficznym - to graphica philips - 5000K , jak do oświetlenia ogólnego- to jak ci pasuje, mogą być nawet 2700K , ale dałbym 840-tki są fajnym kompromisem między sztucznym a dziennym. Takie "słoneczne" są.
 
 
Wojmistrz 
Temu Panu już podziękujemy
Obserwator


Pomógł: 213 razy
Posty: 7560
Skąd: Halifax
Wysłany: Wto 24 Mar, 2015   

Graphica philips to jarzeniówki, a przez świetlówki rozumiem te wszystkie wkręcane np na es27.
 
 
Andrzej.M.
[Usunięty]

Wysłany: Wto 24 Mar, 2015   

Drogi Wojmistrz,
Nie rozśmieszaj mnie, bo mam zajady... :lol:
wkręcane, wciskane , okrągłe , podłużne , z gniazdami j jenej czy z dwóch stron to są świetlówki oparte na tej samej zasadzie (kiedyś także nazywane jarzeniówkami - chyba długo jesteś poza krajem że tę nazwę zapamiętałeś). Do wkręcanych dodano ze kompaktowe - że krótkie... ale to to samo , różnią się składem luminoforu - zależnie od temperatury barwowej i technologii produkcji.
 
 
Wojmistrz 
Temu Panu już podziękujemy
Obserwator


Pomógł: 213 razy
Posty: 7560
Skąd: Halifax
Wysłany: Wto 24 Mar, 2015   

Och przepraszam za twoje zajady :mrgreen: Dla mnie z nazwy różnią się tym, czy maja wbudowany starter czy nie, ale fizycznie wiem że to to samo.
 
 
Werwik 
Bywalec



Posty: 133
Skąd: Poznań
Wysłany: Sro 25 Mar, 2015   

mam 5 punktów - kable z sufitu wystają. 65m2 . Wojmistrz nie wiem już o czym myśle jestem zajechany urządzaniem tego :) Jutro kładę podłoge :D W myśl, chcesz dobrze i tanio - zrób sam :D
LED ciekawy pomysl . Myslalem też o jakichs halogenach odbijających światło od sufitu po prostu stojących na ziemi. (Lampy stojące- łatwo uprzątnąć)

 
 
Dżozef 
Entuzjasta


Pomógł: 5 razy
Posty: 537
Wysłany: Sro 25 Mar, 2015   

Dużo tu takich niedomówień.
-Bo jeśli to tylko studio to ściany szare lub czarne i tylko oświetlenie planu, reszta oświetlenia służy tylko dla sprzątaczki.
-jeśli pomieszczenie wielofunkcyjne to sufitowe oświetlenie trzeba dostosować na pewno do tych innych funkcji niż studio.
-Mieszanie oświetlenia sufitowego ze studyjnym to jakaś próba ukręcenia bicza z piasku. Bo albo ośw. studyjne nad którym mamy pełną kontrolę, albo sufitowe nad którym nie mamy kontroli po za możliwością jego wyłączenia.

Jeżeli mimo wszystko widzisz jakieś możliwości w sufitowym oświetleniu to powinno ono byś takiego typu jak do planu. Oświetlają zaś plan błyskiem widzę jako ewentualną domieszkę tylko stabilizowane LEDy o dziennej barwie światła.
 
 
FotoTomek 
Rozmowny
Foto w błoto



Pomógł: 6 razy
Posty: 422
Skąd: Wrocław
Wysłany: Sro 25 Mar, 2015   

Werwik napisał/a:
mam 5 punktów - kable z sufitu wystają. 65m2 . Wojmistrz nie wiem już o czym myśle jestem zajechany urządzaniem tego :) Jutro kładę podłoge :D W myśl, chcesz dobrze i tanio - zrób sam :D
LED ciekawy pomysl . Myslalem też o jakichs halogenach odbijających światło od sufitu po prostu stojących na ziemi. (Lampy stojące- łatwo uprzątnąć)

Ja bym chyba zrobił tak: w tych punktach na suficie zainstalowałbym normalne oświetlenie (najlepiej LED) i sprawdził, czy to wystarczy do normalnego funkcjonowania. Jak się okaże, że nie, to dokupiłbym reflektory LED na stojakach. Raz, że łatwo je uprzątnąć, a dwa, że możesz sobie je ustawić według własnych potrzeb.
 
 
Werwik 
Bywalec



Posty: 133
Skąd: Poznań
Wysłany: Sro 25 Mar, 2015   

wielofunkcyjne trzeba dostosować na pewno do tych innych funkcji niż studio.
Do sesji Studio się całkowicie zaciemnia i nie używa lamp sufitowych. Mam tez w planie system, który odeseprauje białe ściany więc to mnie martwi :) Green.Grey/Box gigantyczny. Chyba pójde w kasetony LED, podwieszane, które mogę awaryjnie zdjąć z sufitu.
 
 
komor 
Moderator



Pomógł: 371 razy
Posty: 19881
Skąd: Wrocław
Wysłany: Czw 26 Mar, 2015   

Dżozef napisał/a:
Mieszanie oświetlenia sufitowego ze studyjnym to jakaś próba ukręcenia bicza z piasku.

Nie wiem w jaki sposób pracuje Werwik, ale ja w moich skromnych domowych warunkach nie mam problemu z całkowitym odcięciem światła sufitowo-domowego. ISO 100, 1/250 s, f/2,8 i bez lamp błyskowych mam czarny kadr. Gdy w ciągu dnia świeci słońce, to coś tam się rejestruje, ale przeważnie bez znaczenia, bo błyskowe i tak w całości to przykrywa. Nie widzę problemu. W ciągu dnia można zasłonić okna (o ile nie chce się ich kreatywnie wykorzystać), a zainstalowane sufitowe zrobiłbym tak, żebym mógł wyłączać je sekcjami. Do pracy przy komputerze zapalamy sobie wszystko, do zdjęć wygaszamy połowę nad planem zdjęciowym.

Jak ktoś nie może się synchronizować na 1/250 albo pracuje z Nikonem na ISO 200 to i tak można powalczyć, po prostu mniej tego zastanego można zostawić, a więcej wyłączyć.

Dżozef napisał/a:
Bo jeśli to tylko studio to ściany szare lub czarne

Oj, to mocno zależy od charakteru zdjęć, które chcemy głównie wykonywać. Białe ściany bywają atutem w wielu dziedzinach.
 
 
Dżozef 
Entuzjasta


Pomógł: 5 razy
Posty: 537
Wysłany: Pią 27 Mar, 2015   

komor napisał/a:
Nie wiem w jaki sposób pracuje Werwik, ale ja w moich skromnych domowych warunkach nie mam problemu z całkowitym odcięciem światła sufitowo-domowego.


Oj coś sciemniasz :smile: . Przecież on planuje pięć punktów to w oczach będą choinki i nie powiesz że model(ka) w pozycji stojącej z żyrandolem nad głową nie będzie miała zafarbów na włosach. A biżuteria, rekwizyty i inne błyskotki na planie?, łatwiej wyłączyć niż z tym wojować wystarczą odbicia softboxsów .
 
 
jaad75 
Temu Panu już podziękujemy
Klub Pierdzieli



Pomógł: 474 razy
Posty: 16537
Skąd: Salwator
Wysłany: Pią 27 Mar, 2015   

Dżozef napisał/a:
Przecież on planuje pięć punktów to w oczach będą choinki i nie powiesz że model(ka) w pozycji stojącej z żyrandolem nad głową nie będzie miała zafarbów na włosach
Pod żyrandolem, może i tak, ale to mają być oprawy pod sufitem, jak rozumiem, a ten jest na oko, na jakichś 3.5 m. Nie powinno wpływać w większości przypadków, choć oczywiście jeśli tylko piloty są przyzwoitej jasności, to lepiej górę wyłączyć.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FIsilverBrown v 0.2 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne

forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze. Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych. Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy, a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania. Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk. Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 10