Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Wysłany: Nie 22 Mar, 2015 Oświetlenie studia/pomieszczenie.
Wykańczam nowe studio i tak się zastanawiam jakie dać lampy (świetlówki), normalne oświetlenie górne studia, żeby możliwie nie zmieniało kolorów tkanin/wydruków itp...
Są różne świetlówki może coś ktoś poleci, zbyt duża ilość Kelvinów z drugiej strony męczy podczas codziennej pracy w lokalu..
Wysłany: Pon 23 Mar, 2015 Re: Oświetlenie studia/pomieszczenie.
Werwik napisał/a:
Wykańczam nowe studio i tak się zastanawiam jakie dać lampy (świetlówki), normalne oświetlenie górne studia, żeby możliwie nie zmieniało kolorów tkanin/wydruków itp...
Są różne świetlówki może coś ktoś poleci, zbyt duża ilość Kelvinów z drugiej strony męczy podczas codziennej pracy w lokalu..
Ja wcześniej bym się zastanowił, jaki wpływ może mieć światło świetlówek na kolory fotografii. Może się okazać, że będziesz często wyłączał górne oświetlenie bo przeszkadza. Tymczasem świetlówki częstego wyłączania i włączania nie bardzo lubią. Będą się szybko psuły i będziesz miał kłopot z wymianą.
Świetlówki głównie w zimie do pracy normalnej. Na sesji wiadomo, że światła dodatkowego tego typu się raczej nie używa.. No właśnie nie wiem co tam wsadzić na ten cholerny sufit ;D
Jak duże masz to pomieszczenie? Nie myślałeś o oświetlaczach LED, albo mieszać tanie 2700K + 6500K, albo panele taśmowe 5000-5500K (w oparciu o taśmy LED).
Masz tam jakąś instalację elektryczną już poprowadzoną, czy dopiero się przymierzasz?
Andrzej.M. [Usunięty]
Wysłany: Wto 24 Mar, 2015
Jak praca przy kompie graficznym - to graphica philips - 5000K , jak do oświetlenia ogólnego- to jak ci pasuje, mogą być nawet 2700K , ale dałbym 840-tki są fajnym kompromisem między sztucznym a dziennym. Takie "słoneczne" są.
Graphica philips to jarzeniówki, a przez świetlówki rozumiem te wszystkie wkręcane np na es27.
Andrzej.M. [Usunięty]
Wysłany: Wto 24 Mar, 2015
Drogi Wojmistrz,
Nie rozśmieszaj mnie, bo mam zajady...
wkręcane, wciskane , okrągłe , podłużne , z gniazdami j jenej czy z dwóch stron to są świetlówki oparte na tej samej zasadzie (kiedyś także nazywane jarzeniówkami - chyba długo jesteś poza krajem że tę nazwę zapamiętałeś). Do wkręcanych dodano ze kompaktowe - że krótkie... ale to to samo , różnią się składem luminoforu - zależnie od temperatury barwowej i technologii produkcji.
mam 5 punktów - kable z sufitu wystają. 65m2 . Wojmistrz nie wiem już o czym myśle jestem zajechany urządzaniem tego Jutro kładę podłoge W myśl, chcesz dobrze i tanio - zrób sam
LED ciekawy pomysl . Myslalem też o jakichs halogenach odbijających światło od sufitu po prostu stojących na ziemi. (Lampy stojące- łatwo uprzątnąć)
Dużo tu takich niedomówień.
-Bo jeśli to tylko studio to ściany szare lub czarne i tylko oświetlenie planu, reszta oświetlenia służy tylko dla sprzątaczki.
-jeśli pomieszczenie wielofunkcyjne to sufitowe oświetlenie trzeba dostosować na pewno do tych innych funkcji niż studio.
-Mieszanie oświetlenia sufitowego ze studyjnym to jakaś próba ukręcenia bicza z piasku. Bo albo ośw. studyjne nad którym mamy pełną kontrolę, albo sufitowe nad którym nie mamy kontroli po za możliwością jego wyłączenia.
Jeżeli mimo wszystko widzisz jakieś możliwości w sufitowym oświetleniu to powinno ono byś takiego typu jak do planu. Oświetlają zaś plan błyskiem widzę jako ewentualną domieszkę tylko stabilizowane LEDy o dziennej barwie światła.
mam 5 punktów - kable z sufitu wystają. 65m2 . Wojmistrz nie wiem już o czym myśle jestem zajechany urządzaniem tego Jutro kładę podłoge W myśl, chcesz dobrze i tanio - zrób sam
LED ciekawy pomysl . Myslalem też o jakichs halogenach odbijających światło od sufitu po prostu stojących na ziemi. (Lampy stojące- łatwo uprzątnąć)
Ja bym chyba zrobił tak: w tych punktach na suficie zainstalowałbym normalne oświetlenie (najlepiej LED) i sprawdził, czy to wystarczy do normalnego funkcjonowania. Jak się okaże, że nie, to dokupiłbym reflektory LED na stojakach. Raz, że łatwo je uprzątnąć, a dwa, że możesz sobie je ustawić według własnych potrzeb.
wielofunkcyjne trzeba dostosować na pewno do tych innych funkcji niż studio.
Do sesji Studio się całkowicie zaciemnia i nie używa lamp sufitowych. Mam tez w planie system, który odeseprauje białe ściany więc to mnie martwi Green.Grey/Box gigantyczny. Chyba pójde w kasetony LED, podwieszane, które mogę awaryjnie zdjąć z sufitu.
Mieszanie oświetlenia sufitowego ze studyjnym to jakaś próba ukręcenia bicza z piasku.
Nie wiem w jaki sposób pracuje Werwik, ale ja w moich skromnych domowych warunkach nie mam problemu z całkowitym odcięciem światła sufitowo-domowego. ISO 100, 1/250 s, f/2,8 i bez lamp błyskowych mam czarny kadr. Gdy w ciągu dnia świeci słońce, to coś tam się rejestruje, ale przeważnie bez znaczenia, bo błyskowe i tak w całości to przykrywa. Nie widzę problemu. W ciągu dnia można zasłonić okna (o ile nie chce się ich kreatywnie wykorzystać), a zainstalowane sufitowe zrobiłbym tak, żebym mógł wyłączać je sekcjami. Do pracy przy komputerze zapalamy sobie wszystko, do zdjęć wygaszamy połowę nad planem zdjęciowym.
Jak ktoś nie może się synchronizować na 1/250 albo pracuje z Nikonem na ISO 200 to i tak można powalczyć, po prostu mniej tego zastanego można zostawić, a więcej wyłączyć.
Dżozef napisał/a:
Bo jeśli to tylko studio to ściany szare lub czarne
Oj, to mocno zależy od charakteru zdjęć, które chcemy głównie wykonywać. Białe ściany bywają atutem w wielu dziedzinach.
Nie wiem w jaki sposób pracuje Werwik, ale ja w moich skromnych domowych warunkach nie mam problemu z całkowitym odcięciem światła sufitowo-domowego.
Oj coś sciemniasz . Przecież on planuje pięć punktów to w oczach będą choinki i nie powiesz że model(ka) w pozycji stojącej z żyrandolem nad głową nie będzie miała zafarbów na włosach. A biżuteria, rekwizyty i inne błyskotki na planie?, łatwiej wyłączyć niż z tym wojować wystarczą odbicia softboxsów .
Przecież on planuje pięć punktów to w oczach będą choinki i nie powiesz że model(ka) w pozycji stojącej z żyrandolem nad głową nie będzie miała zafarbów na włosach
Pod żyrandolem, może i tak, ale to mają być oprawy pod sufitem, jak rozumiem, a ten jest na oko, na jakichś 3.5 m. Nie powinno wpływać w większości przypadków, choć oczywiście jeśli tylko piloty są przyzwoitej jasności, to lepiej górę wyłączyć.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 10