Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Wysłany: Czw 26 Mar, 2015 Wymiana fuji S9600 a coś nowszego
Witam chciał bym zmienić mojego staruszka fuji S9600 na jakiś mniejszy i nowszy aparat dużo podróżuje i zwiedzam różne muzea, zabytki itp a w takich miejscach przeważnie jest zakaz fotografowania z lampa. Potrzebuje aparatu który poradzi sobie bez lampy w ciemniejszy pomieszczeniach.
Czytając różne testy i opinie w internecie mam kilku swoich faworytów i prosił bym teraz was o radę co wybrać, mile widziane inne propozycje
Olympus OM-D E-M10
Sony A6000
Zastanawiam się jeszcze nad małymi kompaktowy
Canon g1x
Nikon colpix 1
Sony rx100 III
Lustrzanka odrazu odpada bo już mam dość targania na szyji tak dużego aparatu a ze często wyjeżdżam na wycieczki i z reguły cały dzień się zwiedza to taki duży aparat jest udręką
Biorę pod uwagę tylko bezlusterowce i dobre kompakty
To chyba jednak bezlustro i 2-3 szkła, w tym jedna bardzo jasna stałka o nie za długiej ogniskowej. Przy czym o ile Sony oferuje większa matrycę (co też ma znaczenie), to zestaw korpus + 2-3 obiektywy będzie ważył sporo więcej niż u Olka, rozmiarowo ten drugi też wyjdzie poręczniejszy. Jeśli byłeś zadowolony ze swojego S9600, to możesz jako podstawowy obiektyw turystyczny do dziennego światła zastosować obiektyw 14-150. Przyzwoita jakość jak na ultrazoom, mała waga, brak konieczności częstej zmiany obiektywów, przydatny w sytuacjach nagłych typu fauna na drodze. Zakres kąta widzenia jak Twój dawny kompakt. Uzupełnić go trzeba (jasne stałki do wnętrz) którymś z tych: P14/2.5, P20/1.7, O17/1.8, P15/1.7, O25/1.8, P25/1.4 (P jak Panasonic, O jak Olympus). 1-szy, 2-gi i chyba 4-ty to tzw. naleśniki, czyli b. małe i płaskie szkiełka, bardzo poręczne. Konkretny wybór zależy od finansów i od preferowanej ogniskowej. Przykładowo, ja zaczynałem od 14/2.5 (najtańszy z tej listy) i jest O.K., ale w niektórych sytuacjach wydaje się za szeroki i mógłby być jaśniejszy. Obecnie moim faworytem jest 17/1.8, dzięki zakupowi po okazyjnej cenie.
Sporo z wymienionych stałek jest dość drogich, ale pozostaje rynek wtórny (tak jak w moim przypadku), inaczej Twój budżet pęknie. Jako przejściowa alternatywa jest tania jak barszcz Sigma 19/2.8. Światło może nie za rewelacyjne, ale ponieważ projektowana na większe matryce, w m4/3 świetnie się sprawdzi bez przymykania. Na 14/2.5 (ustawiony na 2.8) robiłem sporo zdjęć bez lampy w wyjątkowo ciemnych miejscach, typu zwiedzanie jaskiń (oświetlonych), kopalni i kazamat fortecznych. Oczywiście nie byłoby to możliwe bez stabilizacji, a tę Olek ma w korpusie (Sony nie), co mocno rozszerza wybór i możliwości stałek. W muzeach w ten sposób to i Sigma da radę, mimo dłuższej ogniskowej.
Pozdrawiam
-J.
To chyba jednak bezlustro i 2-3 szkła, w tym jedna bardzo jasna stałka o nie za długiej ogniskowej. Przy czym o ile Sony oferuje większa matrycę (co też ma znaczenie), to zestaw korpus + 2-3 obiektywy będzie ważył sporo więcej niż u Olka, rozmiarowo ten drugi też wyjdzie poręczniejszy. Jeśli byłeś zadowolony ze swojego S9600, to możesz jako podstawowy obiektyw turystyczny do dziennego światła zastosować obiektyw 14-150. Przyzwoita jakość jak na ultrazoom, mała waga, brak konieczności częstej zmiany obiektywów, przydatny w sytuacjach nagłych typu fauna na drodze. Zakres kąta widzenia jak Twój dawny kompakt. Uzupełnić go trzeba (jasne stałki do wnętrz) którymś z tych: P14/2.5, P20/1.7, O17/1.8, P15/1.7, O25/1.8, P25/1.4 (P jak Panasonic, O jak Olympus). 1-szy, 2-gi i chyba 4-ty to tzw. naleśniki, czyli b. małe i płaskie szkiełka, bardzo poręczne. Konkretny wybór zależy od finansów i od preferowanej ogniskowej. Przykładowo, ja zaczynałem od 14/2.5 (najtańszy z tej listy) i jest O.K., ale w niektórych sytuacjach wydaje się za szeroki i mógłby być jaśniejszy. Obecnie moim faworytem jest 17/1.8, dzięki zakupowi po okazyjnej cenie.
Sporo z wymienionych stałek jest dość drogich, ale pozostaje rynek wtórny (tak jak w moim przypadku), inaczej Twój budżet pęknie. Jako przejściowa alternatywa jest tania jak barszcz Sigma 19/2.8. Światło może nie za rewelacyjne, ale ponieważ projektowana na większe matryce, w m4/3 świetnie się sprawdzi bez przymykania. Na 14/2.5 (ustawiony na 2.8) robiłem sporo zdjęć bez lampy w wyjątkowo ciemnych miejscach, typu zwiedzanie jaskiń (oświetlonych), kopalni i kazamat fortecznych. Oczywiście nie byłoby to możliwe bez stabilizacji, a tę Olek ma w korpusie (Sony nie), co mocno rozszerza wybór i możliwości stałek. W muzeach w ten sposób to i Sigma da radę, mimo dłuższej ogniskowej.
Pozdrawiam
-J.
dzięki za bardzo cenne wskazówki
Na początek chcę kupić jak coś body z kitowym obiektywem jeżeli będzie to Olympus OM-D E-M10 to obiektyw dają M.ZUIKO DIGITAL 14-42mm 1:3.5-5.6 II R więc raczej do ciemniejszych pomieszczeń się nie nadaje ale pewnie zrobi lepsze zdjęcia niż mój poprzedni aparat ?
sony s6000 nie ma stabilizacji więc trzeba kupować obiektywy ze stabilizacją a takie są pewnie dużo droższe ?
który aparat z wyżej wymienionych wykona lepsze zdjęcia przy zastosowaniu podobnych obiektywów?
kompakty odrazu sobie darować ?
najbardziej uniwerselny pewnie był by Panasonic DMC-LX100 ale on przekracza mój budżet
Jeden i drugi zrobi dobre zdjecia. Który lepsze w jakich warunkach, nie ośmielam się osądzać, bo nie wiem. Teoretycznie Sony powinien mieć przewagę w baardzo słąbym świetle na najwyższych ISO, ale to można w pewnym stopniu skompensować jasniejszym obiektywem (dodajmy: za konkretne $$$, ale w m4/3 wybór spory). Dla przeciętnego użytkownika aparatu (amatora robiącego zdjecia z wakacji itp., jak Ty i ja) to są różnice bez znaczenia. Wiem natomiast, że w każdym zestawie Olympus wraz obiektywem/-ami będzie mniejszy i lżejszy, a to podałeś jako czynnik istotny dla Ciebie (dla mnie akurat też, podobne zastosowania). Zobacz, jakiej wielkości robi się ten Sony jak podepniesz do niego systemowy teleobiektyw 55-200mm (czy jakoś tak)...
Kompakty premium z bardzo jasnym obiektywem i dużą matrycą mogą być sensowną alternatywą, o ile zrezygnujesz na zawsze z dłuższego tele (pomijam przypadek Panasonica FZ1000 z racji ceny). No i jak w aparacie z wymienną optyką ten jasny obiektyw do wnętrz okaże się za ciemny, zawsze możesz uskładać na jaśniejszy, o ile jest taki produkowany (a w m4/3 jest tego już trochę). W dodatku wymieniając aparat na nowszy (kiedyś), systemowe obiektywy nadal będziesz mógł wykorzystać, jeśli korpus będzie z tej samej stajni, a system nadal rozwijany.
Pozdrawiam
-J.
więc teraz mam prosty wybór musze kupić aparat który będzie miał tańsze obiektywy i wiekszy wybór
czytając opinie z internetu to najkorzystniej wypada olek bo jest do niego włąśnie wiecej szkiełek i jest w czym przebierać
bo z sony to czytałem że just jest duzo gorzej prawda ?
jak wygląda z Fuji X-E1 ? bo też jest to duża konkurecja dla sony i olka i ma duża matryce ale jak z obiektywami do niego ?
więc teraz mam prosty wybór musze kupić aparat który będzie miał tańsze obiektywy i wiekszy wybór
czytając opinie z internetu to najkorzystniej wypada olek bo jest do niego włąśnie wiecej szkiełek i jest w czym przebierać
mikro 4/3 to dużo szkieł, ale będziesz się bawił w kolekcjonowanie? Obiektywy mikro 4/3 tanie nie są.
Zamiast iść na łatwiznę (jest dużo to se pewnie coś tam znajdę) popatrz jakie chcesz mieć i po ile one są w rożnych systemach.
BTW - nie jest prawdą, ze każdy sam zrobi tak samo ładne zdjęcia. Jak sam ma robić zdjęcia (bez Twojej żadnej ingerencji na jakimkolwiek poziomie w efekt - kolory, wyostrzanie, redukcja szumu) to popatrz, które gotowce z aparatu Ci się bardziej podobają. Różnice potrafią być mocno widoczne. Ale ocena tego to po prostu gust oglądacza i nic więcej.
więc teraz mam prosty wybór musze kupić aparat który będzie miał tańsze obiektywy i wiekszy wybór
czytając opinie z internetu to najkorzystniej wypada olek bo jest do niego włąśnie wiecej szkiełek i jest w czym przebierać
mikro 4/3 to dużo szkieł, ale będziesz się bawił w kolekcjonowanie? Obiektywy mikro 4/3 tanie nie są.
Zamiast iść na łatwiznę (jest dużo to se pewnie coś tam znajdę) popatrz jakie chcesz mieć i po ile one są w rożnych systemach.
BTW - nie jest prawdą, ze każdy sam zrobi tak samo ładne zdjęcia. Jak sam ma robić zdjęcia (bez Twojej żadnej ingerencji na jakimkolwiek poziomie w efekt - kolory, wyostrzanie, redukcja szumu) to popatrz, które gotowce z aparatu Ci się bardziej podobają. Różnice potrafią być mocno widoczne. Ale ocena tego to po prostu gust oglądacza i nic więcej.
Nie chodzi mu tu o pójście na łatwizne tylko ja srednio się na tym znam i nigdy prócz kompaktów nie miałem styczności z aparatami z wymienną optyką
Sprawdzałem ceny obiektywów i najlepiej wyjdzie chyba zakup Olka E-M10 na niego raczej się zdecyduje Kupie go z obiektywem kitowym 14 -42 poradzcie mi jeszcze ty taki obiektyw nadaje się czy lepiej go bedzie sprzedać i kupić tak jak kolega Jar polecał 14-150 i do tego jakąs stałke naprzykład Sigme 19/2.8 ?
czy lpiej zostawić kitowy i dokupić jakiś obiektyw 40-150 ?
Zostawić kitowy, popstrykać, nauczyć się, a potem albo uzupełnić teleobiektywem 40-150, albo/oraz jakąś fajną stałką, czy to jasną do portretów, czy szeroką do wnętrz i krajobrazów, zależy co kto lubi fotografować.
Kupie go z obiektywem kitowym 14 -42 poradzcie mi jeszcze ty taki obiektyw nadaje się czy lepiej go bedzie sprzedać i kupić tak jak kolega Jar polecał 14-150 i do tego jakąs stałke naprzykład Sigme 19/2.8 ?
czy lepiej zostawić kitowy i dokupić jakiś obiektyw 40-150 ?
Nadaje się. Jednocześnie wątpię, że ustawi się po niego kolejka kupców.
14-42 + 40-150, czy 14-150:
- to zależy czy wolisz mieć dwa obiektywy (i zmieniać je) nieco jaśniejsze, czy jeden obiektywy (i nie zmieniać go) nieco ciemniejszy, nie wiadomo czy lepszy optycznie, za to drogi lub bardzo drogi (w zależności od wersji).
"Stałki" nie kupuj jakiejś. Kup ją wtedy, kiedy będziesz wiedział, czego chcesz. Na przykład wymieniona wyżej Sigma jest szerokokątna. Jesteś zdecydowany na szerokokątny obiektyw stałoogniskowy? Na dodatek jej jasność może budzić niedosyt.
[ Dodano: Sob 28 Mar, 2015 19:38 ]
No - czyli radzę to, co komor, tylko innymi słowami.
[ Dodano: Sob 28 Mar, 2015 19:50 ]
Cytat:
... czy to jasną do portretów, czy szeroką do wnętrz i krajobrazów,
czy też uniwersalną do wszystkiego, najlepszą dla kogoś, kogo kiedyś nazywano fotoamatorem.
14-42 + 40-150, czy 14-150:
- to zależy czy wolisz mieć dwa obiektywy (i zmieniać je) nieco jaśniejsze, czy jeden obiektywy (i nie zmieniać go) nieco ciemniejszy, nie wiadomo czy lepszy optycznie, za to drogi lub bardzo drogi (w zależności od wersji).
Ta niecojasniejszość to w tym wypadku można sobie wsadzić w buty. Co tu woleć? Mieć 2 nijakie obiektywy czy ten sam zakres w jednym obiektywie? Wolę drugie... ale..
Kwestia jest taka czy stać kogoś aby wydać 1800-2200 PLN na to, że jednym obiektywem mam od 14 do 150 mm. Nadmienić warto, że mimo swej ceny nie jest to obiektyw ni trochę lepszy od zestawowego kompletu (nawet ten lepszy z systemowych superzoomów czyli Pana 14-140). Raczej pytanie zadałbym czy nie wolałbys wydać róznicy w cenie choćby na to by pozwolić sobie na pijanie przez jakiś czas wyraźnie lepszego wina.
T.B. napisał/a:
"Stałki" nie kupuj jakiejś. Kup ją wtedy, kiedy będziesz wiedział, czego chcesz. Na przykład wymieniona wyżej Sigma jest szerokokątna.
No też nie straszmy zbytnio tą szerokokatnością tego obiektywu. Sigma 19/2.8 to w tym systemie taki słabo szerokokątny obiektyw szerokokątny Raczej trochę szerszy standard.
T.B. napisał/a:
Na dodatek jej jasność może budzić niedosyt.
Cóż, alternatywa o otworze względnym 1.7 to 1400-1500, ona zaś 600 zlotych
Można jeszcze popomstować na to, ze mała to ona jest niespecjalnie w por. do systemowej 20-tki, że od właczenia aparatu upłyną więcej niż 2 sekundy, zanim ona się obudzi itede.
Ale poza tym to po prostu dobry obiektyw.
Ostatnio zmieniony przez RB Sob 28 Mar, 2015, w całości zmieniany 1 raz
Sigmę 19/2.8 zaliczyłbym raczej do obiektywów uniwersalnych niż szerokokątnych. Oczywiście ma mniejszą ogniskową niż przekątna matrycy, ale producenci aparatów już dawno zauważyli, że tak nieco skrócona ogniskowa jest praktyczniejsza dla uniwersalnej stałki(patrz np. seria stałoogniskowych kompaktów Fujifilm). Oczywiście Sigma 19 mm jest na pewno wartym rozważenia obiektywem, bo nieźle rysuje i jest stosunkowo tania. Niestety na naprawę krótkim końcu Olka jest trochę trudno o coś jasnego w miarę przystępnej cenie. Chyba, że manualne Samyangi.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 16