Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Muszę przyznać, że Fuji zaczyna mi się coraz bardziej podobać. Głównie ze względu na 56/1,2 i 90/2. Oba mają z mojego punktu widzenia jedną sporą zaletę, czyli wygląd obrazów pozaogniskowych (wielce wdzięczny jestem za dodanie tego punktu do procedury testowej ).
Jak robię portrety, to nie cierpię efektu 'wirówki' powstającego w tle w wyniku pościnanych na brzegach matrycy krążków świetlnych. Tu może nie jest idealnie, ale jak na obiektyw projektowany pod APS-C jest nieźle (wystarczy porównać 56/1,2 z Panasem 42,5/1,2, który jest przecież na jeszcze mniejszą matrycę)
Problemy są niestety dwa:
Po pierwsze podłączone do APS-C obiektywy pełnoklatkowe będą pod tym względem nie gorsze (Sigma 85/1,4 nawet na max otworze wypada lepiej).
Po drugie cena. Ale to mniejszy problem - nie stać mnie, więc nie mam dylematów. Ale sprzęt fajny i na kolejnym Festiwalu chętnie znowu się pobawię
Mam go od ubiegłego tygodnia. Mogę tylko potwierdzić, że ostrość i rozmycie tła to bajka. Po prostu obiektyw marzenie. Gdyby jeszcze była stabilizacja to już nic do szczęścia bym nie potrzebował. Trochę ciężki jest skubaniec i trudnoi jest mi uzyskać nie poruszone fotki przy czasach dłuższych niż 1/38 czy 1/40 sek.
Andrzej.M. [Usunięty]
Wysłany: Wto 04 Lut, 2020
Pozwoliłem sobie przeczytać ten test i szczerze mówiąc podsumowanie podoba mi się "średnio" - jeśli wolno użyć tego eufemizmu. Już choćby wybrzydzanie na światło - 2,0 dla szkła portretowego APSC będącego ekwiwalentem 135mm nie jest wartością powalającą ale też jak widać po zdjęciach zupełnie wystarczającą.
Natomiast proponowanie ciężkiego Mitakona Speedmastera 1.2/85 - który nie dość że jest niewiele tańszy, to manualny i na dodatek używalny od f2 (i nie wiadomo czy równie ostry? test na Nikonie D3x - to zupełnie inna bajka) a w dodatku nie ma mocowania Fuji X - to jakaś namiastka paranoi? Nie wspominając że starej Sigmy 85/1,4 z mocowaniem X w stanie nowym też się nie kupi...
Na dodatek testowane szkło powinno być porównywane raczej z pełnoklatkowymi szkłami w rodzaju 135/2 - bo te dadzą podobny kąt widzenia.
Ciekaw jestem jak perspektywa 5 lat wpływa na testujących ...
Natomiast proponowanie ciężkiego Mitakona Speedmastera 1.2/85 - który nie dość że jest niewiele tańszy, to manualny i na dodatek używalny od f2
Nie wiem na jakiej podstawie to wymyśliłeś, ale ja na podstawie swojego własnego testu mam inne zdanie.
A tak poza tym odniesienia nie muszą być tylko do obiektywów na tym samym mocowaniu, bo mają one pokazywać co daje się zrobić w podobnych parametrach.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 14