Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Drogie Optyczne! Jestem właśnie świeżo po lekturze waszego testu RX100 mk4 i powróciłem ponownie do myśli zakupu LX100, chociaż kilka dni wcześniej stwierdziłem, że może dozbieram w ciągu 2 miesięcy do sony.
Czy warto kupić Panasonic LX100? Czy lepiej dołożyć do Sony RX100 IV ?
Ze względu na akceptowalną dla mnie cenę, tj około 2800 zł za Panasonica, jestem prawie zdecydowany aby go nabyć.
Jakie ma plusy wg mnie w stosunku do RX100 IV?
+ bardzo dobra jakość obrazka, trochę lepsza niż w sony (wieksza matryca, jasniejszy obiektyw)
+ podobno świetne wykonanie obudowy i bardzo wygodna obsługa
+ ładowarka w zestawie
Niestety nie ma trybu 60p tylko max. 50p (dla PAL, a z takiego systemu w europie korzystamy). Sony ma też slowmotion i nawet tryb 120p dla nagrywania ciągłego, gdzie w postprodukcji mogę w prosty sposób uzyskać slowmotion.
W sonym drażni mnie też ten baaardzo kompaktowy rozmiar. Zerkanie do wizjera wygląda wręcz niepoważnie przy takim maleństwie.
Czy ktoś posiadający LX100 może napisać, jak ze stabilizacją? Ew. dokupię w niedalekiej przyszłości jakiegoś flycama lub steadycama, jakieś sugestie? Czy mozna uzyskać dobre slowmotion z tego panasonica w postprodukcji? Programowe zabawy (np w twixorze) nie zawsze kończą się sukcesem podobno.
Czy wybór między 60 a 50 kl/s nie jest czasem tożsamy z wyborem między PAL a NTSC? Nie jest tak, że jak sprzęt ma 50p, to na pewno będzie miał też 60p po przełączeniu w tryb NTSC? W Canonach tak jest. W przypadku cyfrowego filmu sam podział na PAL/NTSC chyba nie ma już znaczenia, w sensie nie spowoduje żadnej niezgodności, jak mniemam?
Czyli jeśli opublikuję na ytb filmik w 50p, to będzie równie płynny jak ten w 60p ? Nie widziałem opcji w playerze ytb np. jakośći 720p50 a jest 720p60 i wtedy obraz jest baaardzo płynny:) Aż chce się tworzyć takie filmy. Nie wiem, na ile to co wyżej to faktycznie obrazek z aparatu a ile jeszcze postprodukcja.
No i na tym filmiku widać niedoskonałości matryc CMOS... przy pionowych liniach widać takie "szarpanie" momentami jak kamera jest w ruchu. Czy ten sam efekt jest bolączką sony rx100 ?
Nie, mam na myśli, że może w Panasie i Sony jest podobnie jak w Canonie – przestawienie w prefsach aparatu między PAL a NTSC decyduje o dostępności trybów z 60 lub 50 w nazwie.
Sprawdziłem w polskiej specce LX100 ze sklepu Panasonic Polska i piszą tylko o 50p/50i. Natomiast w amerykańskiej specce piszą o 60p/60i. Stąd wnoszę, że zarówno Sony jak i Panas mają tryby 50 i 60, zależy w jakim trybie TV jest skonfigurowany. No chyba że Panasonic blokuje tryb NTSC na Europę. Ktoś pomoże?
parkinsun napisał/a:
Czyli jeśli opublikuję na ytb filmik w 50p, to będzie równie płynny jak ten w 60p ?
Naprawdę sądzisz, że zauważysz różnicę płynności między 50p a 60p? Coś tam Wojmistrz zawsze pisze, że YT i tak obcina mocno bitrate, więc nie zdziwiłbym się, gdyby film 50p wyglądał lepiej, bo mniejsze straty jakości będą. Ale to gdybanie z mojej strony.
Sprawdziłem w polskiej specce LX100 ze sklepu Panasonic Polska i piszą tylko o 50p/50i. Natomiast w amerykańskiej specce piszą o 60p/60i. Stąd wnoszę, że zarówno Sony jak i Panas mają tryby 50 i 60, zależy w jakim trybie TV jest skonfigurowany. No chyba że Panasonic blokuje tryb NTSC na Europę. Ktoś pomoże?
W przypadku odbiorników nie blokuje i można sobie wybrać między pal/ntsc - bez różnic.Bo wyprowadzanie sygnału wideo do telewizora musi być określone na samym początku pal/ntsc w aparacie.
Na przykładzie lx7 ,wybierając w początkowych ustawieniach (jednorazowo) tryb w jakim ma aparat pracować czyli pal/ntsc różnice były widoczne w slow motion (120fps w NTSC i 100fps PAL) przy normalnym nagrywaniu 50/60fps nie widać różnic.
https://www.youtube.com/watch?v=Ub1t9bGzNM8 https://www.youtube.com/w...PegJenOIci1Sfgg
Nie spotkałem się z aparatem aby można było się przełączać w menu z trybu pal na ntsc i na odwrót.
Czyli co, w aparacie LX100 czy RX100 IV powinienem po pierwszym uruchomieniu ustawić NTSC? Ew. jedną kartę tak, a drugą ustawić pod PAL? Wg mnie jeśli mam zyskać te 10p to chyba warto?
Warto dopłacać ponad 1 tys. zł za te 100 / 120 fpsów w sonym?
Warto dopłacać ponad 1 tys. zł za te 100 / 120 fpsów w sonym?
Jak widać po filmach testowych jest dość mała dynamika w tych filmach, pewnie ze względu na wysokie ISO, jakie trzeba użyć, żeby odpowiednio skrócić czas. Jeśli będziesz robił te 120 fps w dobrym słońcu, to pewnie jest szansa na fajne ujęcia, natomiast w gorszych warunkach oświetleniowych fizyki nie oszukasz.
Czyli co, w aparacie LX100 czy RX100 IV powinienem po pierwszym uruchomieniu ustawić NTSC? Ew. jedną kartę tak, a drugą ustawić pod PAL? Wg mnie jeśli mam zyskać te 10p to chyba warto?
Warto dopłacać ponad 1 tys. zł za te 100 / 120 fpsów w sonym?
Daj sobie spokój z tym pal/ntsc bo dla slow motion można użyć program komp. i też ustawisz te różnicę klatek a nawet więcej.Reszta bez zmian,po prostu ustaw na europe.Przełączanie między jednym i drugim czy też ustawianie pod kartę tj ty myślisz jest bezsensu.Jeśli nawet jest taka możliwość to zapewniam cie,że nie będziesz tego zmieniał,zajmiesz się czym innym
Witam, mam lx 100 od miesiąca i zdecydowanie jego bym polecała. Ja się z kolei zastanawiałam między panasem a rx III i powiem, że też mi nie odpowiadały wymiary i przede wszystkim układ klawiszy na soniaku. Jestem amatorem ale z tego co zauważyłam to stabilizacja jest więcej niż dobra. Swojego kupiłam w sklepie na s za 2650, bo był to ostatni egzemplarz więc myślę, że na prawdę warto
LEX, ale w 4K to choroba wieku dziecięcego. Nawet z kamer pro jeszcze nie jest idealnie i nie będzie do póty nie będzie global shuttera dla takich matryc.
Sunders, wcale że nie, te 4K dla przeciętnego widza wygląda bardzo dobrze, a jak ktoś chce się dopatrywać wad, to we wszystkim znajdzie.
parkinsun, LX100 ma nawet metalowy gwint. Co do stabilizacji steady/glide/fly i innych takich, to przerost formy nad treścią, ale jak musisz to kup.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 11