Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

optyczne.pl forum.optyczne.pl  
•  FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy  •  Statystyki  •  Rejestracja  •  Zaloguj  •  Galerie  •   Ulubione tematy

----- R E K L A M A -----



Poprzedni temat :: Następny temat
Sklep nie chce zrealizować zamówienia
Autor Wiadomość
Marlut 
Optyczny



Pomógł: 32 razy
Posty: 1197
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 14 Lut, 2016   Sklep nie chce zrealizować zamówienia

Szanowni
Tydzień temu zamówiłem w sklepie przez internet lornetkę, przy której było napisane „zapytaj o dostępność”. Dostałem automatycznego maila – skrót i dalsza korespondencja poniżej. Następnego dnia pracownik sklepu do mnie zadzwonił i powiedział, że nie zrealizują zamówienia bo towar nie jest już dostępny. Sprawdziłem u producenta – jedzie dostawa tylko w dużo wyższej cenie. Sklep szybko wycofał lornetkę z oferty, cały czas trwa wymiana korespondencji.
Moim zdaniem mogę domagać się zrealizowania zamówienia, mam rację, czy jednak sklep ma prawo mi odmówić?

Sklep, mail automatyczny
Dziękujemy za złożenie zamówienia
w sklepie …
Obecnie przystąpimy do potwierdzania zamówienia. Skontaktujemy się z Tobą telefonicznie lub pocztą elektroniczną najpóźniej następnego dnia roboczego. Po potwierdzeniu przystąpimy do realizacji zamówienia.
(…)
Nr zamówienia, data, towar, cena, odbiór osobisty, płatność etc

Data dostawy zamówienia: sprawdziliśmy, że 85% naszych zamówień dostarczane jest w ciągu 3 dni roboczych od wysłania. Twoje zamówienie dostarczone zostanie prawdopodobnie 1-2 dni robocze po wysłaniu. Jednak wypełniając obowiązki ustawowe musimy podać maksymalny czas dostawy, który wynosi maksymalnie 30 dni od daty zamówienia.

Ja:
(...)Czekam na pisemną odpowiedź w sprawie terminu odbioru zamówionego towaru. Mam nadzieję, że sprawę uda się pozytywnie załatwić bez konieczności występowania na drogę prawną.(...)

Sklep:
Zamówiony przez Pana produkt miał na naszej stronie w chwili składania zamówienia status „zapytaj o dostępność”. Według informacji umieszczonej w zasadach sprzedaży, oraz przy produkcie, oznacza to: „Brak w magazynie. Możliwość sprowadzenia pod zamówienie. Czas realizacji zależny od dostępności u dostawców, zazwyczaj ok 2 tygodni.”
Został Pan telefonicznie poinformowany przez konsultanta, że produkt jest niestety niedostępny u naszego dystrybutora, w związku z tym został wycofany i aktualnie znajduje się na naszej stronie w archiwum.
Za zaistniałą sytuację przepraszamy,(…)

Ja:
(...)jak już wspomniałem, w Nikon Polska zapewniono mnie, że lornetki są w drodze z fabryki, nie ma więc przeszkód, aby moje zamówienie zostało zrealizowane.
Czekam na zamówiony sprzęt.

Sklep:
Z przykrością informuję, iż nasz dystrybutor nie posiada interesującej Pana lornetki, dlatego też nie mamy możliwości sprowadzenia jej pod Pana zamówienie. Przepraszamy, jednak z przyczyn od nas niezależnych, zamówienie zostanie anulowane. (…)


Sprawdzałem i faktycznie anulowali. Co teraz mogę zrobić?
 
 
Reklama

Pomógł: 0 razy
Posty: 1
Skąd: Optyczne.pl






luc4s
[Usunięty]

Wysłany: Nie 14 Lut, 2016   

Kupić gdzie indziej.
 
 
siosio 
Maniak


Pomógł: 14 razy
Posty: 850
Wysłany: Nie 14 Lut, 2016   Re: Sklep nie chce zrealizować zamówienia

Marlut napisał/a:

Moim zdaniem mogę domagać się zrealizowania zamówienia, mam rację, czy jednak sklep ma prawo mi odmówić?


Na jakiej podstawie sądzisz, że masz rację?

Podstawa w postaci, że tak sobie pomyślałem - nie jest wystarczająca :twisted:
 
 
Marlut 
Optyczny



Pomógł: 32 razy
Posty: 1197
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 14 Lut, 2016   

siosio, gdybym wiedział, że mam rację, lub, że jej niem mam, to bym tu nikomu głowy nie zawracał. Na jakiej podstawie sądzisz, że nie mam racji?
luc4s, aktualna cena jest dużo wyższa niż w dniu kiedy złożyłem zamówienie.
 
 
komor 
Moderator



Pomógł: 370 razy
Posty: 19879
Skąd: Wrocław
Wysłany: Nie 14 Lut, 2016   

Wydaje się, że kiedy towar ma status „Zapytaj o dostępność” to sprawa jest jasna, że sklep nie daje gwarancji realizacji zamówienia. Sprawdź jak wygląda regulamin sklepu. To nie aukcja, że stuknięcie młotka powoduje skutki prawne dla obu stron transakcji.
 
 
Marlut 
Optyczny



Pomógł: 32 razy
Posty: 1197
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 14 Lut, 2016   

Pracownik sklepu pisze tak:
Zamówiony przez Pana produkt miał na naszej stronie w chwili składania zamówienia status „zapytaj o dostępność”. Według informacji umieszczonej w zasadach sprzedaży, oraz przy produkcie, oznacza to: „Brak w magazynie. Możliwość sprowadzenia pod zamówienie. Czas realizacji zależny od dostępności u dostawców, zazwyczaj ok 2 tygodni...

Czyli można sprowadzić na zamówienie, ja to tak rozumiem. Nikon PL mówi, że lornetki będą w ciągu miesiąca.
Lornetka miała podaną cenę w pln, dodałem ją do koszyka i kliknąłem zamawiam. Wg prawa zobowiązałem się do odbioru i zapłaty za sprzęt zgodnie z przedstawioną mi ofertą. Sklep chyba musi zrealizować to zamówienie, poinformowałem ich, że zaczekam ile trzeba aż towar dotrze.
 
 
MM 
Temu Panu już podziękujemy
GORSZY SORT POLAKA



Pomógł: 115 razy
Posty: 7589
Skąd: Łódź
Wysłany: Nie 14 Lut, 2016   

Sklep nie musi sprzedawać takiego towaru w takiej cenie. Wrzucenie do koszyka to jeszcze nie jest kupno. Ja mam w kilku sklepach w koszyku towaru za kilka tysięcy i co, czy ja je kupiłem? Dopóki nie zatwierdzisz kupna i opcji płatności to jest to zwyczajnie inna forma przechowalni. Sklep byłby frajerem gdyby sprzedał towar po starej cenie. Co najwyżej może ubłagać dystrybutora by ten zniżył cenę dla upierdliwego klienta.
Inna sprawa to mało gramotny program pozwalający na zbyt dużo w stosunku do produktu niedostępnego w magazynie.
 
 
Marlut 
Optyczny



Pomógł: 32 razy
Posty: 1197
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 15 Lut, 2016   

Nie miałem w koszyku tylko zamówiłem i dostałem maila z potwierdzeniem, numerem zamówienia, datą, ceną, miejscem odbioru, sposobem płatności etc.
Z prawnego punktu widzenia chyba jednak doszło do zawarcia umowy.

To, że lornetka podrożała z dnia na dzień o 100% jest kwestią na inną dyskusję i gdybym był upierdliwym klientem, zainteresował bym sprawą UOKIK.
 
 
Wojmistrz 
Temu Panu już podziękujemy
Obserwator


Pomógł: 213 razy
Posty: 7560
Skąd: Halifax
Wysłany: Pon 15 Lut, 2016   

UOKiK nie zainteresował by się. Towar nie był twój i nie jest do czasu, kiedy za niego nie zapłacisz, a i nawet wtedy przy transakcjach online możesz się jeszcze zdziwić. Wiele razy miałem ni stąd ni zowąd "refundacja za ...". Nie wiem nawet ile razy ktoś świsnął coś z przed nosa (jak to mnie irytuje), kiedy np na stronie była ostatnia sztuka, czy jakieś dobre promo, klik - do koszyka, płacę i na koniec komunikat "tranzakcja nie powiadła się, przepraszamy, towar niedostępny". AnGGrryy...
Mieszkam w UK i mam świetny przykład w postaci sklepów Argos. To cała wielka sieć z ponad 700 magazynami lokalnymi + sklep online, gdzie dopiero podczas płacenia dowiadujesz się, że towaru dawno nie ma do kupienia. Do tego kiedy mają ostatnie sztuki, zazwyczaj sprzedają je za bezcen do "czyszczenia magazynów" i taka cena wisi potem na stronie nawet miesiącami. Wiele razy naciąłem się przy robieniu prezentów, czy walczyłem z klientami próbującymi zbić cenę na sprzęt, podając ceny z tej sieci.
Tak czy inaczej, sklep ma prawo nie mieć towaru, podawać starą cenę i po dostawie wystawić cenę sobie właściwą. Nic z tym nie zrobisz.
 
 
Arek 
Redaktor



Pomógł: 288 razy
Posty: 14008
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 15 Lut, 2016   

Marlut, chciałeś sobie Nikona 10x35 EII kupić po starej cenie?
 
 
Marlut 
Optyczny



Pomógł: 32 razy
Posty: 1197
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 15 Lut, 2016   

Tak Arek, zgadłeś.
I chciałem to zrobić w ubiegłą sobotę gdy był jeszcze w "normalnej" cenie.

Muszę poszukać wśród znajomych prawnika bo nie mam czasu na przekopywanie się przez kodeks cywilny.

[ Dodano: Pon 15 Lut, 2016 13:41 ]
Według prawnika sprawa jest do wygrania w sądzie.

[ Dodano: Sro 24 Lut, 2016 15:36 ]
Wczoraj moja determinacja została nagrodzona:

"Szanowny Panie,

Dziękuję za przesłaną wiadomość.
Przepraszam za długi czas braku informacji z naszej strony. Wynikał z kilku czynników, przede wszystkim z faktu iż sprawa była w toku i nie chcieliśmy przekazywać niepotwierdzonych i niepewnych informacji.

Otrzymaliśmy już potwierdzenie, w związku z czym chciałbym z przyjemnością poinformować Pana, iż udało nam się zdobyć dla Pana zamówioną lornetkę, która w dniu jutrzejszym po godzinie 13:00 będzie gotowa do odbioru w naszym salonie (...)"
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FIsilverBrown v 0.2 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne

forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze. Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych. Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy, a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania. Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk. Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 14