Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

optyczne.pl forum.optyczne.pl  
•  FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy  •  Statystyki  •  Rejestracja  •  Zaloguj  •  Galerie  •   Ulubione tematy

----- R E K L A M A -----



Poprzedni temat :: Następny temat
Zmiana Nikona D90 na lepszy (Nikon D5200, Canon 700D)
Autor Wiadomość
kas 
Nowy


Posty: 19
Wysłany: Sro 23 Mar, 2016   Zmiana Nikona D90 na lepszy (Nikon D5200, Canon 700D)

Witajcie!

Jest to mój pierwszy post na forum, jestem totalną amatorką, jeśli chodzi o fotografię i filmowanie, więc proszę o niezbyt mocne gryzienie. :mrgreen:

Dwa lata temu kupiłam Nikona D90 z obiektywem Tamron 70-300mm, później dokupiłam Nikkor 50mm 1.8, bo denerwowało mnie fotografowanie w małych pomieszczeniach, a następnie 18-55mm 3.5-5.6, co by mieć większy zasięg widzenia. :wink:

Przez ten czas uczyłam się robić zdjęcia w RAW, w trybie M, ustawiając ISO, wartość przysłony i czas naświetlania, ostrość manualna, później też zmieniałam AF-A, AF-S i AF-C w zależności od nieruchomego lub ruchomego obiektu. Zaczęłam trochę nagrywać filmów, bawić się montażem, ale nie jestem zadowolona z jakości filmów. Przy pochmurnej pogodzie nad morzem obraz jest szary, ponury, dostrzegam szumy, podobnie jest w pomieszczeniach. Ze zdjęć jestem bardziej zadowolona, bo mam wpływ na ustawienia.
No i dążę do tego, że tak właściwie to stanęłam w miejscu... Wydaje mi się, że przyszedł czas na zmianę mojego D90 na coś nowszego.

Interesuje mnie body w cenie do maks. 1800-2000zł. Jeśli chodzi o obiektywy to najczęściej pracuję na stałce 50mm, ale taki kitowy też się przydaje.

Na czym mi zależy...
Chciałabym nagrywać filmy dłuższe nić 5 minut, np. 20 minut. Dobrze by było, gdyby dało się zmieniać ustawienia nagrywania, niekoniecznie podczas kręcenia, czy trybu Lv. Zależy mi na zmianie ustawień typu ISO, przysłona, jak dla mnie przydatne do kręcenia krótkich ujęć, ale w dobrej jakości, niezależnie od pogody i miejsca, np. z użyciem statywu. Obrotowy wyświetlacz wskazany. :wink: Przydałoby się też automatyczne ostrzenie przy kręceniu filmów.
Podobają mi się ujęcia tego typu:
https://www.mageewp.com/w...les/Explore.mp4

Jestem też oczarowana jakością tego typu zdjęć:
https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xat1/v/t1.0-9/11049506_1053327651385137_5096473624679246263_n.jpg?oh=8c28e120947bb5a8ad523e1e7887feeb&oe=574B0AF8&__gda__=1468313840_647445db016e6423b795a1cbd250083a

Zastanawiam się nad Nikonem D5200 i Canonem EOS 700D. Początkowo bardziej skłaniałam się w stronę Nikona ze względu na to, że mam już kilka obiektywów, ale ten Canon jakoś mnie kusi, zwłaszcza jak oglądam nakręcone przez niego filmy na YouTube. W swoim czasie byłam nastawiona na 600d (widzę, że większość youtuberów używa go do kręcenia), ale nie widzę go nigdzie w sprzedaży.

Czy ktoś mógłby mi powiedzieć, czy jest jakakolwiek szansa na podpięcie Nikkora 50mm 1.8G i 18-55mm 3.5-5.6G do Canona 700d? Jakaś przejściówka i czy to ma w ogóle sens?

Czy myślicie, że po przesiadce z D90 na np. D5200 lub 700D będę widzieć różnicę w jakości zdjęć i filmów, czy różnica będzie mała i niewarta zmiany akurat na jeden z nich (bo np. nie umiem wykorzystać w pełni możliwości filmowania D90 i dlatego nie wykorzystam też lepszego aparatu)? Jestem zupełnym laikiem, nie miałam okazji do fotografowania innymi lustrzankami, jedyne co to mogę porównywać zdjęcia i filmy w sieci, a tutaj często na główny plan wysuwa się obróbka i trudno jest mi tak ocenić prawdziwą różnicę.

Cel fotografowania - podczas podróży, ale wydaje mi się, że głównie to portrety, psy, jakieś przedmioty i rzadko makro. No i oczywiście filmowanie w rozsądnej, miłej dla oka jakości.

Będę wdzięczna za sugestie, rady, pomysły, uwagi i ogólnie za rozmowę. :smile:
 
 
Reklama

Pomógł: 0 razy
Posty: 1
Skąd: Optyczne.pl






muzyk 
Temu Panu już podziękujemy



Pomógł: 282 razy
Posty: 8443
Wysłany: Czw 24 Mar, 2016   

kas napisał/a:
Czy myślicie, że po przesiadce z D90 na np. D5200 lub 700D będę widzieć różnicę w jakości zdjęć i filmów,

Zdecydowanie zdjęć w przypadku d5200, a filmów... hmm...
cóż, trzycyfrowe Canony od modelu 650D począwszy, nie są złe w te klocki.
kas napisał/a:
czy jest jakakolwiek szansa na podpięcie Nikkora 50mm 1.8G i 18-55mm 3.5-5.6G do Canona 700d?

Jest przejściówka, ale ma to sens ze szkłami, w których przysłonę można ręcznie nastawiać pierścieniem w obiektywie.
Chyba, że wymyślą coś takiego jak z eos/ m4/3
kas napisał/a:
Chciałabym nagrywać filmy dłuższe nić 5 minut, np. 20 minut. Dobrze by było, gdyby dało się zmieniać ustawienia nagrywania, niekoniecznie podczas kręcenia, czy trybu Lv.

W niektórych Canonach można zainstalować Magic Lantern co w przypadku podjęcia decyzji o zakupie Canona może mieć również jakiś wpływ. ML daje spore możliwości przy filmowaniu. I nie tylko...
Aparaty, w których można zainstalować ML:
5D2, 5D3, 6D, 7D, 50D, 60D, 500D/T1i, 550D/T2i, 600D/T3i, 650D/T4i, 700D/T5i, 1100D/T3, EOS M
 
 
kas 
Nowy


Posty: 19
Wysłany: Czw 24 Mar, 2016   

Dziękuję za odpowiedź.

Bardzo ciekawy ten Magic Lantern i jeśli dzięki niemu faktycznie można więcej wycisnąć to fajna sprawa.

Wczoraj przeglądałam jeszcze inne aparaty. W oko wpadł mi trochę droższy Nikon D5300 i jeszcze D5500.

Jeśli chodzi o Nikona to mogę pozwolić sobie na troszkę większy koszt ze względu na posiadane już obiektywy. Na Canona mogę przeznaczyć do 2000zł. Skłaniam się jednak na D5300 lub ewentualnie D5500, ale zastanawiam się, czy aby na pewno D5500 jest warty tej ceny, czy różnica będzie widoczna, jeśli chodzi o filmowanie.
 
 
komor 
Moderator



Pomógł: 371 razy
Posty: 19881
Skąd: Wrocław
Wysłany: Czw 24 Mar, 2016   

Podłączanie obiektywów Nikona do Canona nie ma sensu i zapomnij o tym przy tych szkłach i budżecie. Skoro kasy nie za dużo, to migracja do Canona nie ma sensu, bo za dużo stracisz przy sprzedaży obiektywów. Kup nowy korpus, każdy jeden aktualnie sprzedawany Nikon da Ci zarówno lepszą jakość zdjęć, jak i znacznie lepszą jakość filmowania niż D90. Niestety stracisz na ergonomii. Może rozejrzyj się za używanym D7000? To jest odpowiednik Twojego D90 jeśli chodzi o ergonomię. Ale jeśli filmowanie ma priorytet to rzeczywiście coś z rodziny D5x00 będzie lepsze, choćby ze względu na ekran.
 
 
kas 
Nowy


Posty: 19
Wysłany: Czw 24 Mar, 2016   

Ważny jest dla mnie obrotowy wyświetlacz, więc skuszę się na któregoś z tej serii. Nie jestem pewna, czy będzie to D5300,czy D5500, choć ten drugi wydaje się być mało atrakcyjny, jeśli dopłaca się jedynie do dotykowego ekranu. ;)
Czy ktoś z was miał okazję kręcić coś którymś z tych Nikonów? Przeglądam filmy na YouTube i mam wrażenie, że jest duża rozbieżność w jakości, jeśli chodzi o ten sam model. Zdaję sobie sprawę, że kluczowe są tu umiejętności i warunki, ale zastanawiam się, czy aby na pewno, czy jest to może zasługa After Effects, czy faktycznie da się z nich tyle dobrego wycisnąć. :)
 
 
Wujek_Pstrykacz 
Moderator
canonik



Pomógł: 73 razy
Posty: 5258
Skąd: Tychy
Wysłany: Czw 24 Mar, 2016   

Jak kupisz D5300 lub D5500 to prawdopodobnie stracisz autofokus w 50/1,8 G i prawdopodobnie w Tamronie, o ile nie jest to wersja z wbudowanym silnikiem i stabilizacją :neutral:
 
 
moronica 
Temu Panu już podziękujemy



Pomogła: 106 razy
Posty: 7414
Skąd: BN3
Wysłany: Czw 24 Mar, 2016   

Wujek_Pstrykacz, obiektywy G maja wbudowany silnik
 
 
kas 
Nowy


Posty: 19
Wysłany: Czw 24 Mar, 2016   

Dobra uwaga Wujku Pstrykaczu, nawet o tym nie pomyślałam. :)

18-55mm i 50mm mają AF-S. Tamrona oddaję bratu razem z D90.
 
 
muzyk 
Temu Panu już podziękujemy



Pomógł: 282 razy
Posty: 8443
Wysłany: Pią 25 Mar, 2016   

kas napisał/a:
18-55mm i 50mm mają AF-S.

EF też są "AF-S".
18-55 to ciemna lipa na początek.
 
 
kas 
Nowy


Posty: 19
Wysłany: Pią 25 Mar, 2016   

18-55 służy mi tylko do fotografii szybkiej typu zrobić kilka pamiątkowych zdjęć na wycieczce itp. Generalnie do reszty używam 50m 1.8, choć nie ukrywam, że kusi mnie jeszcze jakiś inny jasny obiektyw.
Tak sobie myślę, że zdecydowałam się na Nikona d5300, ale dam sobie 2tyg. czasu na upewnienie się. :)

A propo d5300, czy faktycznie ustawienie przysłony na małą do filmowania, działa jak przy fotografii? To znaczy, czy nagrywanie makro w ten sposób ma sens, przy kręceniu będzie widać różnicę przy zmianie ustawień? Jeśli wiecie co mam na myśli. ;)
 
 
Wojmistrz 
Temu Panu już podziękujemy
Obserwator


Pomógł: 213 razy
Posty: 7560
Skąd: Halifax
Wysłany: Pią 25 Mar, 2016   

Filmowanie makro lustrzanką i jasne dobre obiektywy to trochę nieporozumienie, bo i tak musisz je przymknąć na "ef-ileśtam" więc tak na prawdę, zestawowy 18-55mm spokojnie powinien wystarczyć, zwłaszcza z jakimś pierścieniem pośrednim.
 
 
Wujek_Pstrykacz 
Moderator
canonik



Pomógł: 73 razy
Posty: 5258
Skąd: Tychy
Wysłany: Pią 25 Mar, 2016   

moronica napisał/a:
Wujek_Pstrykacz, obiektywy G maja wbudowany silnik


Faktycznie, pomyliło mi się z "D" :neutral:
 
 
Andrzej.M.
[Usunięty]

Wysłany: Sob 26 Mar, 2016   

kas napisał/a:
Zastanawiam się nad Nikonem D5200 i Canonem EOS 700D.

Zamienił stryjek siekierkę na kijek... Może ze względu na filmowanie, ale jak się nauczysz to dobrze robić to też ci spokojnie wystarczy... w każdym razie na potrzeby YT spokojnie. Nawet telefon...
Ale co ja tam wiem - wszak filmowałem kiedyś tylko kamerami analogowymi, a po takiej szkole każde współczesne urządzenie filmujące jest niemal doskonałe. Zatem może wypowiem się o zdjęciach - Nikon D-90 daje nadal lepszy obrazek niż większość Canonów a tylko troszkę gorszy niż D5200 - za to ma lepszą ergonomię. Więc moja rada- naucz się wykorzystywać wlaściwości posiadanego sprzętu , zrób jakiś kurs fotografii , kup lepsze szkła zamiast bez sensu wywalać kasę na gorsze puszki... To porównanie powinno ci uzmysłowić o czym piszę. http://www.dxomark.com/Ca...0___870_850_439
 
 
kas 
Nowy


Posty: 19
Wysłany: Sob 26 Mar, 2016   

Jak uzyskać lepsze nagrania D90 od D5300, jeśli w D90 nie mamy możliwości zmiany ustawień, nagrywania dłuższych ujęć niż 5 minut w najwyższej jakości i automatycznego ostrzenia? Od pewnego czasu zajmuję się fotografią zwierząt i chcę zmienić aparat z zamysłem nagrywania psich sztuczek - również swojego wytresowanego psa. Trudno jest nakręcić siebie i psa ze statywu, jeśli ostrość nie ustawia się sama, a nie chcę na każdy trening zabierać ze sobą męża tylko po to, żeby coś nakręcił. ;) M.in. dlatego chcę zmienić D90 na coś lepszego. No i obracany ekran w przypadku nagrywania siebie z psami - będę widzieć, czy w ogóle stoję w kadrze, zamiast marnować czas na bieganie tam i z powrotem. ;)
Co do reszty to dyskutować raczej nie będę, gdyż już usłyszałam, że będę widzieć różnicę w jakości zdjęć po przesiadce z D90 na chociażby D5200. :)

Nadal obstawiam D5300, ale wstrzymam się jeszcze jakiś czas, bo być może zainwestuję w coś mocniejszego + obiektyw 1.4. :)
 
 
Andrzej.M.
[Usunięty]

Wysłany: Pon 28 Mar, 2016   

kas napisał/a:
chcę zmienić aparat z zamysłem nagrywania psich sztuczek - również swojego wytresowanego psa. Trudno jest nakręcić siebie i psa ze statywu, jeśli ostrość nie ustawia się sama, a nie chcę na każdy trening zabierać ze sobą męża tylko po to, żeby coś nakręcił.

Rozwiązanie jest proste - pilot i ręczne ustawienie ostrości na miejsce gdzie masz stać z psem ... Obracany ekranik nie pomoże chyba że będzie miał 20cali lub więcej... Doświadczenie i umiejętności na pewno więcej ci pomogą niż zakup najlepszego aparatu. Trochę pomyślunku - w filmie i TV nadal funkcjonują "przestarzałe" znaczniki mimo nowoczesnej techniki. :cool:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FIsilverBrown v 0.2 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne

forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze. Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych. Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy, a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania. Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk. Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 10