Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

optyczne.pl forum.optyczne.pl  
•  FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy  •  Statystyki  •  Rejestracja  •  Zaloguj  •  Galerie  •   Ulubione tematy

----- R E K L A M A -----



Poprzedni temat :: Następny temat
Jaki obiektyw m4/3 do filmów?
Autor Wiadomość
kubaxx3 
Początkujący


Posty: 37
Wysłany: Pią 01 Kwi, 2016   Jaki obiektyw m4/3 do filmów?

Jaki jasny obiektyw wybrać za około 500zł do filmowania (lumix g5), stałka czy zmienny?
 
 
Reklama

Pomógł: 0 razy
Posty: 1
Skąd: Optyczne.pl






Wojmistrz 
Temu Panu już podziękujemy
Obserwator


Pomógł: 213 razy
Posty: 7560
Skąd: Halifax
Wysłany: Pią 01 Kwi, 2016   

Dlaczego jasny? Co będziesz filmować? Jaki masz osprzęt dodatkowy?
 
 
kubaxx3 
Początkujący


Posty: 37
Wysłany: Pią 01 Kwi, 2016   

Z tego co się naczytałem, to do filmowania nie nadają się ciemne obiektywy, wszytko, przyroda, ludzie szukam czegoś jak na razie uniwersalnego.
 
 
Wojmistrz 
Temu Panu już podziękujemy
Obserwator


Pomógł: 213 razy
Posty: 7560
Skąd: Halifax
Wysłany: Pią 01 Kwi, 2016   

Co innego fotografia, a co innego filmowanie jeśli chodzi o swiatłosiłę. Podobnie problem z ogniskowa, gdzie do filmowania, używa się dość szerokich kątów, a wąskich jedynie do specyficznych ujęć. Kolejna sprawa to ostrzenie, tu AF jest wrogiem więc fajnie by miał specyficzną budowę i był przygotowany pod np follow focus. Ty pewnie chcesz się pobawić w filmowanie i to na AF, więc szkła pokroju Samyang V-DSLR 14mm T3.1 ED AS IF UMC, czy 12mm T2.2 NCS CS w grę nie wchodzą.
Z drugiej strony może warto kupić adapter m42 i pobawić się ze szkłami od starych analogów, które da się kupić nawet za naście, czy dziesiąt zlotych.
 
 
kubaxx3 
Początkujący


Posty: 37
Wysłany: Pią 01 Kwi, 2016   

Hmm, no mówiąc szczerze, chciałem tego autofokusa wyeliminować, a coś bez adaptera?
 
 
muzyk 
Temu Panu już podziękujemy



Pomógł: 282 razy
Posty: 8443
Wysłany: Pią 01 Kwi, 2016   

Samyang, ale za 500 zl to raczej nie kupisz.

Znalazlem jakis z Chin Fujian 35 czy cus ze swiatlem f1.7 - nowy 25 eu.
Hmm, obrazki wygladaja zachęcająco.

W przyszłym tyg. wypróbuje obiektyw ze Smieny 40 f4 - z doklejonym adapterem na m39 :lol:

Za Wojmistrzem. Szkła m42 to świetna zabawa na jakimkolwiek aparacie, tym bardziej na m4/3.
 
 
kubaxx3 
Początkujący


Posty: 37
Wysłany: Sob 02 Kwi, 2016   

Właśnie na allegro jest pełno tych Fujian 35 1.4, 12 1.8 tylko czy to się nada? W jakich cenach stoją te adaptery?
 
 
muzyk 
Temu Panu już podziękujemy



Pomógł: 282 razy
Posty: 8443
Wysłany: Sob 02 Kwi, 2016   

kubaxx3 napisał/a:
W jakich cenach stoją te adaptery?
:neutral:
Google?
https://www.youtube.com/watch?v=kEiwnyhKAoo
35 jest z 1.7, 25 (winietuje) z 1.4
 
 
Wojmistrz 
Temu Panu już podziękujemy
Obserwator


Pomógł: 213 razy
Posty: 7560
Skąd: Halifax
Wysłany: Sob 02 Kwi, 2016   

Trochę mydli, ale przy kręceniu dramatycznego reportażu jest spoko. Ot zabaweczka :P
Tu macie link do takiego CCTV 25mm f/1.4 https://www.youtube.com/watch?v=vk-7kUQm4hM
 
 
kubaxx3 
Początkujący


Posty: 37
Wysłany: Sob 02 Kwi, 2016   

Hmm nie wygląda to źle, z dostępnością też nie jest ciężko, na sam początek się chyba nada, przemyśle :D jeszcze takie pytanie: widzę że one mają "C-mount"" do tego tez trzeba przejściówke? To są obiektywy standardowe czy szerokokątne? EDIT: Doczytalem większość sprzedających dołącza przejściówki.
 
 
Wojmistrz 
Temu Panu już podziękujemy
Obserwator


Pomógł: 213 razy
Posty: 7560
Skąd: Halifax
Wysłany: Sob 02 Kwi, 2016   

Na Amazonie z wysyłką z chin masz pakiety z adapterem, wyjdzie jakieś 110-120zł. Warto też szukać na eBay.
 
 
kubaxx3 
Początkujący


Posty: 37
Wysłany: Sob 02 Kwi, 2016   

Ok, rozgladne się gdzie korzystniej. Pojawiają pytanie do jakiej grupy należą te obiektywy standard czy szerokokatne? Dlaczego w wielu filmikach z tym CCTV w rogach są takie czarne "plamy" https://youtu.be/DhKvQch7xKI ?
 
 
Wojmistrz 
Temu Panu już podziękujemy
Obserwator


Pomógł: 213 razy
Posty: 7560
Skąd: Halifax
Wysłany: Sob 02 Kwi, 2016   

Może winieta, może osłonka od słońca...
 
 
Jar 
Maniak


Pomógł: 75 razy
Posty: 811
Wysłany: Sob 02 Kwi, 2016   

Kuba, obiektywy na C-mount były/są robione na przestrzeni dziesięcioleci pod bardzo różne systemy obrazowania (od filmowych kamer na taśmie 8 i 16 milimetrowej po telewizję przemysłową (przetworniki w standardzie od bodaj 1/3" przez 2/3" po 1"). Zasadniczo obsługują mniejsze formaty niż 4/3, z czasem coraz bardziej miniaturowe. To, czy będą winietować, zależy od dwóch rzeczy:
-na jaki przetwornik (rozmiar klatki) były oryginalnie projektowane
-ogniskowa danego obiektywu
Wnioski praktyczne:
1. Zapomnij definitywnie o stosowaniu (o ile chcesz wykorzystać pełny rozmiar klatki m4/3) czegokolwiek na C-mount, co ma ogniskową poniżej 25mm. Dwa zastrzeżenia:
-nie dotyczy kamer filmowych Black Magic itp. na bagnecie m4/3, bo one mają mniejszy detektor niż aparaty foto
-Panasonic ma możliwość pracy w formacie 19:16 oraz tryb tzw. sprzętowego cropa (czy jak tam zwał, cyfrowy telekonwerter), czyli wykadrowuje część matrycy, co zwiększa pole manewru
2. Obiektywy z ogniskową 25mm będą się zachowywać różnie: nowe jasne od kamer przemysłowych (te F/1.4, mam taki bodaj Pentaxa) będą lekko winietować w rogach (o ile nie były robione wyłącznie pod jakieś ekstremalnie małe przetworniki), natomiast względnie stare obiektywy telewizyjne i filmowe (często ze światłem F/1.9, kilka sprawdzonych pewniaków przewinęło się na allegro) już nie winietują na m4/3.
3. Większość obiektywów o ogniskowej >25mm kryje całą klatkę m4/3; mimo to uważałbym na niektóre obiektywy od kamer przemysłowych z powodu j.w. (wielkość przetwornika) i sprawdzał u sprzedawcy lub po prostu w internecie, czy były testowane z m4/3.
Przykładowo ten Fujian 35/1.7: można znaleźć tu i ówdzie specyfikacje, z której wynika, ze projektowano go do kamer z matrycą 2/3", podobnie jak jego bracia 25 i 50mm. Nie znalazłem żadnej konkretnej informacji ani o braku winietowania na m4/3, ani o jego występowaniu w przypadku tej 35-tki. Dla 25-tki możesz w ciemno założyć winietowanie w rogach, 50-tka z dużym prawdopodobieństwem będzie od niego wolna, nawet jak 35 nie daje rady (ale to też tylko domysł na podstawie ogólnych reguł). Mam od niedawna 40mm Meopta od czeskiej kamery na film 16mm i tu jest O.K., niewątpliwie po części dlatego, że to obiektyw do szerszej taśmy filmowej (16 a nie 8mm).
Pozdrawiam
-J.
 
 
Narado 
Bywalec



Pomógł: 3 razy
Posty: 115
Skąd: Vancouver
Wysłany: Nie 03 Kwi, 2016   

Adapter do manuali to wydatek rzędu 15-20$ na eBayu. Nie bawię się w filmy ale używam starych manuali do fotografii i spisują się znakomicie. Mam od niedawna olka M4/3 a ponieważ mam sporą kolekcję starych manuali - wykorzystuję je. Czasami zabawnie to wygląda. E-PL5 podpięty do Sonnara 300/4.0 wygląda jak zaślepka do obiektywu :razz: . Jak będziesz szukał adaptera szukaj takiego który ma stopkę pod statyw (przy większych i cięższych obiektywach nie będziesz obciążał bagnetu puszki a jedynie adaptera).
Typowym obiektywem do filmu dla M4/3 jest Olympus M Zuiko Digital 12-50 1:3.5-6.3. Manualny zoom po przesunięciu pierścienia zooma zamienia się w zoom z napędem który bardzo płynnie zmienia ogniskową. Działa to fantastycznie. Dodatkowo ma funkcję macro (1:2). Kupiłem go za 180$ zamiast olkowego kita.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FIsilverBrown v 0.2 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne

forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze. Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych. Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy, a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania. Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk. Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 10