Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Rozchodzi się teraz tylko o to czy zoom (tamron) czy stałka (canon)
To zależy od Twoich umiejętności i potrzeb. Na pewno 50/1.8 nie pozwoli na żadne szersze ujęcia. Jako jedyny obiektyw filmowy to się nadaje co najwyżej do statycznych wywiadów i tym podobnych ujęć.
Na jednej ze stron porownujacych Canona 600d i 650d napisano, ze ten drugi nie ma wejscie na mikrofon (ku mojemu zdziwieniu) dlatego go odrzucilem.
Bzdura. Od modelu 550D wszystkie xxxD nie wspomniawszy o wyższych modelach posiadają wejście MIC
Ragnar napisał/a:
Raczej nikłą ilość scen będę krecił ze statywu dlatego potrzebuje obiektywu ze stabilizacją lub rigów itp. Musi też być jasny a światło stałe. Znajomy mowił mi, ze stałka 50mm w pomieszczeniu nie jest za dobrym rozwiazaniem ze wzgledu na kąt, a i w takiej scenerii zdarzy.
Uwierz, na początek wystarczy 18-55mm IS STM. Follow focus też do niego zamontujesz.
Ragnar napisał/a:
Co do mikrofonu rode videomic go z zoomem daje bardzo dobry dzwiek, ale nie moge sobie poki co pozwolic na zooma więc czy audio z samego mikrofonu też da rade? Dzięki za sugestie
Rekordery trzeba potem synchronizować, a poza tym jak pisałem to różne zastosowanie. Czasem warto użyć nawet zwykły smartfon z podłączonym mikrofonem krawatowym, czasem np podpina się takiego Zooma czy Tascama do instalacji nagłośnieniowej itd. Wszystko zależy od projektu. Dźwiękiem zajmuje się dźwiękowiec, a nie kamerzysta
[ Dodano: Wto 24 Maj, 2016 20:10 ] Sunders, 650D jest tani, ma wszystko co potrzeba i o wiele bardziej stabilnie działa z ML niż 700D, co jest kluczową przyczyną odrzucenia tego modelu. Do tego należy wspomnieć, że 550D, 600D, 750D i 760D maja czytnik kart 21MBps, a 650D i 700D ma 40MBps.
No dobrze, czyli jeśli chodzi o obiektyw kupie tamron 17-50 f/2.8, ponieważ najbardziej pasuje pode mnie. Jeśli chodzi o lustrzankę przekonałeś mnie do 650d ale cholernie ciężko jest ją dostać, póki co nigdzie jej nie widze w jakieś przystępnej cenie (najlepiej byłoby samo body). Także lepiej kupić to 600d czy zapłacić trochę więcej za 650d kosztem osprzętu i audio? Dziękuje za wszystkie porady
Nic nie czytałem ani nie orientowałem się w temacie Canona 100d. Da lepszy obraz niż Canon600d z Tamronem?
Ostatnio zmieniony przez Ragnar Wto 24 Maj, 2016, w całości zmieniany 1 raz
Muszę mieć stałe światło i jasny obiektyw ze względu na warunki oświetleniowe w jakich przyjdzie mi pracować.
Cytat:
Ragnar jaka stałkę Canona masz na myśli?
Canon 50mm f/1.8 ale chyba sobie daruje, ze względu na to:
Cytat:
Na pewno 50/1.8 nie pozwoli na żadne szersze ujęcia. Jako jedyny obiektyw filmowy to się nadaje co najwyżej do statycznych wywiadów i tym podobnych ujęć.
Cytat:
Ragnar ile planujesz max. wydać na sam aparat?
Na samo body, ciężko powiedzieć. Aparat + obiektyw maksymalnie 2000 zł, nie chce przeinwestować video nie inwestując w reszte skoro i tak jestem początkujący.
No nie za bardzo mi pasuje ten obiektyw, ale już pomińmy kwestie obiektywu, chyba już podjąłem decyzje.
Odnośnie samej lustrzanki. Jest sens jako 1 lustrzanke zaoszczędzić trochę i kupić tego 600d czy dołożyć 600 zł i kupić 700d, ewentualnie poczekać aż pojawi się jakiś 650d? Duży skok jakościowy/obsługowy? Bo z tego co sie zoorientowałem to tak i mam troche dylemat.
Nic nie czytałem ani nie orientowałem się w temacie Canona 100d. Da lepszy obraz niż Canon600d z Tamronem?
Do filmowania lepszy. Czemu upierasz się przy tym tamronie?
Ragnar napisał/a:
Jest sens jako 1 lustrzanke zaoszczędzić trochę i kupić tego 600d czy dołożyć 600 zł i kupić 700d, ewentualnie poczekać aż pojawi się jakiś 650d? Duży skok jakościowy/obsługowy? Bo z tego co sie zoorientowałem to tak i mam troche dylemat.
Odpuszcze sobie faktycznie 600d. Obecnie zastanawiam się pomiedzy 100d a 650d z tym, ze dostepnosc tego 2 jest mocno ograniczona. Są jakieś kluczowe roznice między tymi modelami? 100d chyba nie ma obracanego ekranu ale da sie bez tego zyć.
Odnośnie obiektywu, z racji zastosowań zoom byłby dla mnie najbardzjej odpowiedni stąd tak męcze temat tego Tamrona. Dodatkowo bardzo duzo osob na nim zaczynalo dlatego wydaje mi sie, ze ma to jakis sens. Stałki mnie do końca nie przekonują. Czasem przydaje sie ten zoom. Aczkolwiek jeżeli wedlug wiekszosci z was stałka bedzie lepszym wyborem to moze w to pojde.Obecnue nie widze w czym taki obiektyw bedzie lepszy od tamrona.
Są jakieś kluczowe roznice między tymi modelami? 100d chyba nie ma obracanego ekranu ale da sie bez tego zyć.
Rzuć sobie okiem na test. http://www.optyczne.pl/22...100D_Wstęp.html Co prawda nie ma tam chyba bezpośrednich porównań do 600/650D, ale przynajmniej usystematyzujesz wiedzę czym się różnią, typu ruchomy ekran, złącza itd.
Co do wyboru obiektywu, to jak widzisz są różne szkoły. Jedni przewracają oczami na zmiennoświetlne zoomy, inni nie widzą w tym nic złego. Wszystko zależy od potrzeb, budżetu i sposobu filmowania. Jeśli przewidujesz trudne warunki oświetleniowe to niewątpliwie Tamron f/2.8 ma szansę dać lepszy obraz niż skąd inąd również polecane konstrukcje STM, choćby kit 18-55 czy ten droższy 18-135. Ich przewaga w jakości autofocusa może być niewykorzystana, jeśli zdecydujesz się na korpus, który nie obsługuje trybu STM podczas filmowania.
Płytką GO przy filmowaniu trzeba umieć kontrolować i nie jest to wcale łatwe. Zobacz, że typowe szkła do filmowania lustrzankami wcale nie są takie ultra jasne. Każdy dobiera szkła pod siebie i projekt, nie ma jednego obiektywu, dobrego dla wszystkich.
Może opisz co będziesz filmował.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 15