Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Będę filmował w dosłownie każdych warunkach (światlo dzienne, noc, pomieszczenia, otwarta przestrzeń) stąd wydawało mi sie, ze Zoom ze stałym swiatlem bedzie odpowiedni
Canon 100d jest bezwzględnie lepszy do filmowania od 600d?
Jeśli chcesz filmować, to dlaczego nie wybierasz typowej kamery?
Do takiego "od tam" filmowania, używam Canona EOS M z obiektywem 18-55mm IS STM. Montuję na niego mikrofon i jest to dobry sprzęt do znacznej części filmów okazjonalnych, gdzie nie trzeba za wiele kombinować. Wszystko ustawia się automatycznie i jest radocha z pamiątki, ale kiedy mowa o bardziej złożonych projektach typu teledysk, klip reklamowy do TV czy jakiś krótkometrażowy film dokumentalny i wszędzie tam, gdzie można powtarzać ujęcie, biorę kamerę lub uzbrojoną lustrzankę, a na moich półkach zalega kilkadziesiąt szkieł od analogów, zazwyczaj M42. W takich przypadkach ważny jest zamysł oraz ustalenie co i jak ma być pokazane, dlatego wtedy dobór obiektywu jest kluczowy i nie ogranicza się do jednego szkła. Dla takiej wiedzy ludzie kończą studia i dziesiątki szkoleń oraz wydają kupę szmalu (zazwyczaj) na wynajęcie odpowiedniego obiektywu pod projekt. Jest scenariusz, reżyser, kamerzysta, dźwiękowiec i kupa innych ludzi, a najciężej jest wtedy, kiedy wszystkie te funkcje przejmuje jedna osoba.
Lubię zoomy, bo oszczędzają sporo czasu potrzebnego na zmianę obiektywu, ale o ile nie jadę na pełnym manualu (łącznie z ISO), to zmienne światełko mi w nich nie przeszkadza.
Popatrz także na typowe produkcje kinowe (telewizyjne pomijam, bo tak praktycznie nie ma głębi), które filmuje się matrycami Super-35. To jednak nieco większy format niż APS-C Canona (Super-35 16:9/24.6x13.8, a APS-C 3:2/22.4x14.9) bo do filmowania APS-C wykorzystywana jest powierzchnia 22,4x12.6mm. Pewnie normalnie nie zwracasz na to uwagi, ale pomimo tak dużego sensora w mało których ujęciach masz płytką głębię, a zazwyczaj o dziwo masz ujęcia z dość znacznie przymkniętych obiektywów. Podstawa to dobre oświetlenie. Przy tak jasnym obiektywie jak f/2.8 warto też nauczyć się korzystania z filtru Fader ND, chyba że chcesz bawić się w pojedyncze filtry szklane.
Kluczowa jest wartość dokumentu który będziesz filmował, bo bardzo łatwo przesadzić/przeinwestować.
Zastanów się także, czyt będziesz filmował na oprogramowaniu standardowym, czy zainstalujesz Magic Lantern, to także może być kluczowe dla twoich przyszłych dzieł.
Dobra, ostatnie krótkie pytanie. Jako pierwsza lustrzanka do filmowania zadowalający będzie Canon 600d czy lepiej wstrzymać się i dozbierać do 700d? Idealny byłby 650d ale niedostępny.
Tak jak wspomniałem wcześniej do 2 tysięcy, w tym przedziale zmieściłbym się na używane body 600d + nowy tamron 17-50 f/2.8 vc, tylko zastanawiam sie czy rzeczywiście potrzebuje VC jeśli i tak będę korzystał z rigów itp.
Jeżeli już się decydujesz na kręcenie canonem, to koniecznie sprawdź kompatybilność z magmiclantern (o którym już ktoś wspominał). Nie wiem jakim budżetem dysponujesz i co chcesz kręcić, ale puszkę się zmienia zdecydowanie częściej niż szkła. Jeżeli chcesz kręcić w wnętrzach na aps-c to przydałby się obiektyw, z ogniskową 18mm (ekwiwalent 28mm na pełnej klatce) zamiast zabawek typu rigi i slidery, lepiej zainwestuj w statyw, najtańsze sensowne to benro. obiektyw idealny aps c do filmowania to sigma 18-35 1.8 super ostry i jasny i masz właściwie 3 stałki w jednym obiektywie. No i koniecznie blenda z dyfuzja - film to światło.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 14