Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

optyczne.pl forum.optyczne.pl  
•  FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy  •  Statystyki  •  Rejestracja  •  Zaloguj  •  Galerie  •   Ulubione tematy

----- R E K L A M A -----



Poprzedni temat :: Następny temat
Canon 600d
Autor Wiadomość
Ragnar 
Nowy


Posty: 17
Wysłany: Sro 25 Maj, 2016   

Będę filmował w dosłownie każdych warunkach (światlo dzienne, noc, pomieszczenia, otwarta przestrzeń) stąd wydawało mi sie, ze Zoom ze stałym swiatlem bedzie odpowiedni
Canon 100d jest bezwzględnie lepszy do filmowania od 600d?
 
 
Reklama

Pomógł: 0 razy
Posty: 1
Skąd: Optyczne.pl






fides 
Entuzjasta
fides


Pomógł: 8 razy
Posty: 557
Wysłany: Sro 25 Maj, 2016   

http://cpn.canon-europe.c...n_eos_movies.do

http://www.canon-asia.com/cplus/en/hybrid-cmos-af/
 
 
Wojmistrz 
Temu Panu już podziękujemy
Obserwator


Pomógł: 213 razy
Posty: 7560
Skąd: Halifax
Wysłany: Sro 25 Maj, 2016   

Jeśli chcesz filmować, to dlaczego nie wybierasz typowej kamery?

Do takiego "od tam" filmowania, używam Canona EOS M z obiektywem 18-55mm IS STM. Montuję na niego mikrofon i jest to dobry sprzęt do znacznej części filmów okazjonalnych, gdzie nie trzeba za wiele kombinować. Wszystko ustawia się automatycznie i jest radocha z pamiątki, ale kiedy mowa o bardziej złożonych projektach typu teledysk, klip reklamowy do TV czy jakiś krótkometrażowy film dokumentalny i wszędzie tam, gdzie można powtarzać ujęcie, biorę kamerę lub uzbrojoną lustrzankę, a na moich półkach zalega kilkadziesiąt szkieł od analogów, zazwyczaj M42. W takich przypadkach ważny jest zamysł oraz ustalenie co i jak ma być pokazane, dlatego wtedy dobór obiektywu jest kluczowy i nie ogranicza się do jednego szkła. Dla takiej wiedzy ludzie kończą studia i dziesiątki szkoleń oraz wydają kupę szmalu (zazwyczaj) na wynajęcie odpowiedniego obiektywu pod projekt. Jest scenariusz, reżyser, kamerzysta, dźwiękowiec i kupa innych ludzi, a najciężej jest wtedy, kiedy wszystkie te funkcje przejmuje jedna osoba.
Lubię zoomy, bo oszczędzają sporo czasu potrzebnego na zmianę obiektywu, ale o ile nie jadę na pełnym manualu (łącznie z ISO), to zmienne światełko mi w nich nie przeszkadza.
Popatrz także na typowe produkcje kinowe (telewizyjne pomijam, bo tak praktycznie nie ma głębi), które filmuje się matrycami Super-35. To jednak nieco większy format niż APS-C Canona (Super-35 16:9/24.6x13.8, a APS-C 3:2/22.4x14.9) bo do filmowania APS-C wykorzystywana jest powierzchnia 22,4x12.6mm. Pewnie normalnie nie zwracasz na to uwagi, ale pomimo tak dużego sensora w mało których ujęciach masz płytką głębię, a zazwyczaj o dziwo masz ujęcia z dość znacznie przymkniętych obiektywów. Podstawa to dobre oświetlenie. Przy tak jasnym obiektywie jak f/2.8 warto też nauczyć się korzystania z filtru Fader ND, chyba że chcesz bawić się w pojedyncze filtry szklane.
Kluczowa jest wartość dokumentu który będziesz filmował, bo bardzo łatwo przesadzić/przeinwestować.
Zastanów się także, czyt będziesz filmował na oprogramowaniu standardowym, czy zainstalujesz Magic Lantern, to także może być kluczowe dla twoich przyszłych dzieł.
 
 
Ragnar 
Nowy


Posty: 17
Wysłany: Sro 25 Maj, 2016   

Dobra, ostatnie krótkie pytanie. Jako pierwsza lustrzanka do filmowania zadowalający będzie Canon 600d czy lepiej wstrzymać się i dozbierać do 700d? Idealny byłby 650d ale niedostępny.
 
 
fides 
Entuzjasta
fides


Pomógł: 8 razy
Posty: 557
Wysłany: Sro 25 Maj, 2016   

A już się zdecydowałeś, czy będziesz nastawiał ostrość ręcznie (z T 17-50/2.8),
czy zdasz się na AF z obiektywem STM?
 
 
Ragnar 
Nowy


Posty: 17
Wysłany: Sro 25 Maj, 2016   

Z Tamronem
 
 
fides 
Entuzjasta
fides


Pomógł: 8 razy
Posty: 557
Wysłany: Sro 25 Maj, 2016   

Ragnar, no to Hybrid CMOS AF do niczego ci nie jest potrzebny.

Ile masz pieniążków?
 
 
Ragnar 
Nowy


Posty: 17
Wysłany: Sro 25 Maj, 2016   

Tak jak wspomniałem wcześniej do 2 tysięcy, w tym przedziale zmieściłbym się na używane body 600d + nowy tamron 17-50 f/2.8 vc, tylko zastanawiam sie czy rzeczywiście potrzebuje VC jeśli i tak będę korzystał z rigów itp.
 
 
fides 
Entuzjasta
fides


Pomógł: 8 razy
Posty: 557
Wysłany: Sro 25 Maj, 2016   

Linkowałem już 100D (w zestawach z 18-55 STM) za 1200zł -jak widać teraz już jest licytacja http://allegro.pl/canon-e...217017343.html# :wink:
inne http://allegro.pl/listing...ce-ele-1-3-0516
-jak nie potrzebujesz gibanego wyświetlacza.

Możesz też poszukać 60D http://allegro.pl/listing...0667&string=60d i dokupić Tamrona,
lub pogadać z tym gościem http://olx.pl/oferta/cano...911231;promoted o obniżenie ceny do 1950-2050zł
 
 
musimisie 
Nowy


Posty: 3
Wysłany: Pon 04 Lip, 2016   

Jeżeli już się decydujesz na kręcenie canonem, to koniecznie sprawdź kompatybilność z magmiclantern (o którym już ktoś wspominał). Nie wiem jakim budżetem dysponujesz i co chcesz kręcić, ale puszkę się zmienia zdecydowanie częściej niż szkła. Jeżeli chcesz kręcić w wnętrzach na aps-c to przydałby się obiektyw, z ogniskową 18mm (ekwiwalent 28mm na pełnej klatce) zamiast zabawek typu rigi i slidery, lepiej zainwestuj w statyw, najtańsze sensowne to benro. obiektyw idealny aps c do filmowania to sigma 18-35 1.8 super ostry i jasny i masz właściwie 3 stałki w jednym obiektywie. No i koniecznie blenda z dyfuzja - film to światło.
 
 
Wojmistrz 
Temu Panu już podziękujemy
Obserwator


Pomógł: 213 razy
Posty: 7560
Skąd: Halifax
Wysłany: Wto 05 Lip, 2016   

Na tę chwilę bez problemu obsługiwane są modele:
    1100D

    500D
    550D
    600D
    650D
    700D

    50D
    60D

    5D MkII
    5D MkIII
    6D
    7D

    EOS M
Reszta działa mniej lub bardziej stabilnie.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FIsilverBrown v 0.2 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne

forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze. Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych. Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy, a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania. Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk. Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 14