Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

optyczne.pl forum.optyczne.pl  
•  FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy  •  Statystyki  •  Rejestracja  •  Zaloguj  •  Galerie  •   Ulubione tematy

----- R E K L A M A -----



Poprzedni temat :: Następny temat
4K, czy warto?
Autor Wiadomość
Matpol7 
Rozmowny


Pomógł: 1 raz
Posty: 230
Skąd: Jaworzno
Wysłany: Sro 08 Cze, 2016   4K, czy warto?

Witam. Od jakiegoś czasu na runku widnieją aparaty z funkcją filmowania w 4K. Ja zamierzam się skupić na Panasonicu G7 (tak, wiem że ten aparat nie ma pełnego 4K). Chodzi o to że wybrałem sobie aparaty które mi odpowiadają do robienia zdjęć i nagrywania filmów.
Są to właśnie ten Panasonic Lumix DMC-G7 oraz Canon EOS 700, 750d. W Lumixie podoba mi się to że ma to 4K i Także to 4K Photo oraz to jak on zaznacza ostrość (ale to już mniej ważne) i 49 pkt AF. Canon ma tylko 9 pół AF, ale skoro Profesjonalny Canon 6D ma 11 tyc pól AF to może nie jest to tak mało? Canon daje mi natomiast tą zaletę: Robię dużo zdjęć i często używam dużych ogniskowych jak 170mm, 200mm, bo lubię robić bliskie ujęcia. Mam obiektyw do Canona taki 18-200mm ale do Panasonic nie. Jeśli bym się zdecydował na np. 700D to obiektyw z duż ogniskową już mam i pozostaje mi kupić jakiś jasny obiektyw (z tego co słyszałem to do filmów takiego się raczej używa? A do zdjęć też by był ok choć na ten nie nażekam, uważam nawet że jest odpowiedni) bo tamten co mam ma f:/ 3.5-5.0. Jeśli decyduję się na panasonica to muszę kupić najpierw uniwersalny z ogniskową do min. 70mm a potem już jasny. Chyba że da się kupić jasny obiektyw z zoomem do 70mm? Więc co robić? Czy FULL HD po przycięciu sklejeniu i dodaniu jakiegoś efektu może stracić na jakości tak że nie będzie to już fajne wideo? Mam dość stary komputer i czy 4K na nim odpali? Oto jego parametry: Procesor Intel(R)Core (TM) 2 Quad CPU Q9400 2,66 Ghz
Karta graficzna: Nivida G-Force 9800 GT
Sytem operacyjny: Windows 8 Pro 32bit.
Ram: 4GB
 
 
Reklama

Pomógł: 0 razy
Posty: 1
Skąd: Optyczne.pl






komor 
Moderator



Pomógł: 370 razy
Posty: 19879
Skąd: Wrocław
Wysłany: Sro 08 Cze, 2016   

Matpol7 napisał/a:
ale skoro Profesjonalny Canon 6D ma 11 tyc pól AF to może nie jest to tak mało?

Na dziś to dość mało, szczególnie że skupione są w centrum kadru. I 6D nie jest profesjonalny, to aparat dla entuzjastów. :)
 
 
Matpol7 
Rozmowny


Pomógł: 1 raz
Posty: 230
Skąd: Jaworzno
Wysłany: Sro 08 Cze, 2016   

Czyli pod względem pól AF dużo lepszy
lumix. Ale 49 pól AF to już odpowiednio?
 
 
komor 
Moderator



Pomógł: 370 razy
Posty: 19879
Skąd: Wrocław
Wysłany: Sro 08 Cze, 2016   

Matpol7, trudno bezpośrednio porównywać systemy AF bezlusterkowca i lustrzanki, bo działają one zasadniczo na innych zasadach. 6D ma klasyczny system autofocusa fazowego (wikipedia.org/wiki/Autofocus), z kolei G7 ma klasyczny dla bezlusterkowców autofocus z detekcją kontrastu. Zwykło się uważać, że detekcja fazy jest znacznie szybsza i lepiej się sprawdza przy scenach dynamicznych (śledzenie, AF ciągły), choć Panasoniki całkiem sprawie implementują detekcję kontrastu. Samo porównanie ilości pól AF niewiele więc mówi. Ponadto wiele zależy też od obiektywu. Zarówno szybkość jak i precyzja pracy AF jest także uzależniona od możliwości obiektywu.
 
 
Wojmistrz 
Temu Panu już podziękujemy
Obserwator


Pomógł: 213 razy
Posty: 7560
Skąd: Halifax
Wysłany: Sro 08 Cze, 2016   

Co to znaczy, że nie ma pełnego 4K? Przecież to znaczy tyle samo co mieć samochód, i ściślej osobowy, ale nie określa to jaki masz silnik, kolor i ile drzwi :)
Co do filmowania 4K, to kilka razy podchodziłem do tematu, przebudowałem sprzęt ale... nadal pracuję w FullHD, a 4K przydaje się przy panoramowaniu scen, stabilizacji i innych efektów.
18-200mm do Canona 6D? Możesz pokazać efekty?
Twój komp nawet na FullHD z byle efektem będzie zipiał. Zastanów się nad oprogramowaniem.
 
 
Matpol7 
Rozmowny


Pomógł: 1 raz
Posty: 230
Skąd: Jaworzno
Wysłany: Sro 08 Cze, 2016   

Wojmistrz, Full HD mi działa sprawnie. Oprogramowanie do obróbki jakieś tam mam. Nie mam Canona 6d tylko 450d. jakie efekty pokazać? maksymalne przybliżenie? Nie pełne 4K znaczy, że G7 nagrywa w rozdzielczości ciut mniejszej niż pełne 4K.Jest to jakieś 3.75K jeśli się dobrze orientuje. :mrgreen: czyli 4K jest bardzo wymagające jak chodzi o komuter. A czy w dobrym programie da się nie stracić po cięciach, klejeniach, efektach video i dźwiękowych jakości Full HD?
Komor, chcę porównywać canona 700 lub 750d z Lumixem G7.

A do zdjęć w każdym trybie (portrety, krajobrazy monochromatyczny, manualny i wogóle wszystkie) który aparat będzie lepszy? Porównywalne?
 
 
Wojmistrz 
Temu Panu już podziękujemy
Obserwator


Pomógł: 213 razy
Posty: 7560
Skąd: Halifax
Wysłany: Sro 08 Cze, 2016   

Co to jest według ciebie pełne 4k! 3840×2160 to jak najbardziej 4K, a dokładnie oznacza się go jako 4K2K i jest to typowy format telewizyjny 16:9 (UHD, nie mylić z UHDTV bo to 7680x4320).

18-200 nie jest pod pełną klatkę tylko APS-C.
 
 
Matpol7 
Rozmowny


Pomógł: 1 raz
Posty: 230
Skąd: Jaworzno
Wysłany: Czw 09 Cze, 2016   

Ja czytając różne na ten temat opinie i rady doczytywałem się że G7 ma nie pełne 4K. Ale ok, najwyraźniej jest to całe 4K :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
 
 
Wojmistrz 
Temu Panu już podziękujemy
Obserwator


Pomógł: 213 razy
Posty: 7560
Skąd: Halifax
Wysłany: Czw 09 Cze, 2016   

No to jak już sobie to wyjaśniliśmy to przejdźmy dalej :)
Jeśli masz obecnie Canona 450D, to jeśli zmienisz na 700D, będziesz mógł do niego zastosować obecne szkło 18-200, ale jeśli zmienisz na G7, to będzie również byś mógł to zrobić za pomocą specjalnego adaptera, ale jest on drogi, więc lepiej szukać obiektywów typowo z mocowaniem m4/3. Pisałeś, że lubisz fotografować na dłuższych ogniskowych tj 170-200mm. Pomijając jakość jaką wypluwają megazoomy i podejrzewając, że masz obiektyw Sigma :) warto zwrócić uwagę na zakres kątów jaki fotografujesz. 170-200 na twoim 450D to równoważnik ogniskowych 136-160mm dla G7, więc nie musisz szukać takiego samego obiektywu, może wystarczyć np Panasonic 14-140mm lub Tamron 14-150?
Jeśli chodzi o ilość AF w 6D, to z mojego doświadczenia w 90% przypadków używam tylko jednego punktu, centralnego, a o pozostały dziesięciu przypominam sobie od czasu do czasu. Dlaczego? Bo tym jednym idzie robić trafione zdjęcia praktycznie po ciemku :P Sama ilość punktów AF jeszcze nim nie mówi, ale duża ilość potrafi się przydawać, zwłaszcza przy filmowaniu z ciągłym AF. Wspomniany 6D nie ma śledzenia AF podczas filmowania, a 700D czy 750D posiadają taką funkcję, ale radzą sobie bardzo dobrze pomimo mniejszej ilości punktów.
Jeśli chcesz filmować w 4K i mieć mały aparacik, to G7 jest chyba najlepszym wyborem. Interesuje mnie tylko inna sprawa, tj zakres ogniskowych. Z doświadczenia wiem, że najbardziej przydaje się szeroki kąt, rzadko kiedy są sceny, kiedy używa się długich ogniskowych, to też dla mnie przy filmowaniu 6D najlepszy zakres ogniskowych dawał by uniwersalny obiektyw 16-60mm, ale taki niestety nie istnieje, za to do Canona jest klika innych obiektywów skutecznie pokrywających moje potrzeby. Czy zastanawiałeś się jakie szkła dobierzesz do twojego filmowania?
Cały czas nie wspominasz o budżecie jaki posiadasz, a najgorzej jest kupić aparat, nie dbając o obiektywy. Dlaczego? Ponieważ obiektywy zazwyczaj kupuje się w jakimś systemie i nie zmienia ich latami (jak i systemu), czy nawet dekadami, a aparat co 2-3 lata, choć niektórzy wymieniają co pół roku :D Zazwyczaj lepiej jest odpuścić sobie lepszy aparat, a skupić się na obiektywach, ale rozumiem, że 450D to już fotograficzny antyk i jest czas na wymianę.
 
 
Matpol7 
Rozmowny


Pomógł: 1 raz
Posty: 230
Skąd: Jaworzno
Wysłany: Czw 09 Cze, 2016   

Wojmistrz, mój budżet na aparat to jakieś max. 2500zł a za obiektyw z pewnego powodu nie mogę stwierdzić ile wydam. Jednak na razie nie szukam obiektywu ale jego typu. Ponawiam ważne dla mnie pytanie: Czy mogę kupić obiektyw z małym zoomem który będzie jaśniejszy niż min. 3.5? np. 2.0. Mały zoom to dla mnie 35-70. ( nie musi być dokładnie taki). Wspomnialeś ze chce nagrywać w 4K, ale pytanie do tematu brzmi 4K, czy warto więc pytam czy warto inwestować w 4K (nie jest pewien czy mój komp da rade) i jakie ma zalety? czy Full HD po obróbce w dobrym programie nie straci na jakości? Oczywiście coś w stylu m4/3 14-140mm było by odpowiednie, ale jeśli są obiektywy ze światłem np. 2.0 i ogniskową do 70mm, 80mm to były by ok lepsze bo tamten nie będzie za jasny. I racja szeroki kąt w filmowaniu (ale nie za szeroki) jest przydatny ale ja też robie zdjęcia i tam potrzebuje ogniskowej min. 70mm. (do canona taki mi wystarczy a nie wiem jaki ogniskowej Panasonica to odpowiada.) 450d nie jest antykiem tylko swietnym aparatem (przynajmniej dla mnie) ale nie filmuje. Czyli AF w Canonie jest dobry i w filmowaniu też?
 
 
Wojmistrz 
Temu Panu już podziękujemy
Obserwator


Pomógł: 213 razy
Posty: 7560
Skąd: Halifax
Wysłany: Czw 09 Cze, 2016   

Matpol7, a ja znowu napiszę o ekwiwalencie ogniskowej i o zoomach. Po pierwsze taki obiektyw 35-70 to zaledwie zoom x2 :) ale to bez znaczenia, za to znaczenie ma kąt widzenia dla małej matrycy m4/3. Piszesz o wyborze aparatu i przy wspomnianych 70mm co innego będziesz miał na taki G7, co innego na 700D, a jeszcze co innego jak by ci wpadło do głowy kupić pełną klatkę. Czy ten zakres 70mm liczysz od doświadczenia z obrazem na 450D? Jeśli tak, to dla G7 powinieneś szukać czego około 56mm i kolejna sprawa to światło, dlaczego np f/2? Chodzi ci o lepszą światłosiłę przy fotografowaniu i filmowaniu czy o efekt głębi, bo jeśli o to drugie, to licz się z tym, że czym mniejsza matryca, tym zauważalność tego zjawiska jest mniejsza. Pod m4/3 nie ma wybitnie jasnych zoomów, ale mógłbyś próbować coś zdziałać z zestawem 12-35mm f/2.8 i 35-100mm f/2.8, uznaję to za całkiem sensowny zestaw.
Co do antyczności Canona 450D, to możesz się spierać, ale w dziedzinie fotografii cyfrowej 3 letni aparat jest określany jako stary, a co można napisać pisać o konstrukcji ze stycznia 2008, czwartej w swojej serii i mającej siedmiu następców, a na dniach kolejnego? Bum na lustrzanki cyfrowe zaczął się w tym milenium, a skutecznie zaczął wypierać kliszę około 2006r, czyli zaledwie dziesięć lat temu. Nie mniej dopóki działa i robi zdjęcia będzie dobry, ale analogicznie jak produkowany od 1967 roku Fiat 125p z rocznika 1991, chociaż świetnie jeździ i może być doskonale utrzymany, jest zabytkiem :)
 
 
Matpol7 
Rozmowny


Pomógł: 1 raz
Posty: 230
Skąd: Jaworzno
Wysłany: Czw 09 Cze, 2016   

Jeśli bym brał Panasonica to z zestawem drugim. Aczkolwiek nie wiem wciąż który lepszy do moich celów.
 
 
Wojmistrz 
Temu Panu już podziękujemy
Obserwator


Pomógł: 213 razy
Posty: 7560
Skąd: Halifax
Wysłany: Czw 09 Cze, 2016   

Matpol7 napisał/a:
nie wiem wciąż który lepszy do moich celów
I to jest sedno sprawy. Porównujesz różne konstrukcje o różnych możliwościach, a tylko ty i twój portfel wie co będzie dla ciebie najlepsze. Naszym zadaniem może być tylko przedstawienie ci wad i zalet danych systemów, a decyzja zawsze jest twoja.
Może słówko o 4K. Ja długo podchodziłem do tematu i kilkukrotnie kupowałem już sprzęt pod 4K, ale nadal wydaje mi się on dość zbędny. W moim salonie wisi 50" plazma HD Ready o natywnej rozdzielczości 1366x768 i oglądany na niej obraz jest w doskonałej jakości, często nawet lepiej on wygląda, dodatkowo nie przytłacza i nie męczy jak na innych moim wyświetlaczach łącznie z 55" 4K. Dlaczego? Nie wiem, ale plazmy świetnie polepszały obraz bo miały niesamowite przejścia tonalne a rozdzielczość? Oglądając wieczorem TV czy film z odległości 2,6m obraz jest świetny, odpowiednie kontrasty, a przy filmach delikatne kinowe uczucie, czego nie mam np na 4K. Oglądając filmy SF gdzie fajnie jest jak widzisz maleńkie gwiazdy przy lecącym statku jest git, z drugiej strony drugiej lub trzeciej części Gwiezdnych Wojen nie dało się oglądać z Blu-Ray przy ekranie FullHD, a tym bardziej na 4K, zwłaszcza sceny gdzie Obi-Wan Kenobi pyta w knajpie znajomego "potworka" o pochodzenie zatrutej strzałki. To wyglądało groteskowo i na bardzo niedopracowane, gdzie ta sama scena w HD wyglądała bardzo dobrze. Film to sztuka mamienia wzroku, a tymczasem technologia udowadnia, że zbyt wysoka jakość przeszkadza, zwłaszcza w filmie. Co innego relacja z mistrzostw piłki nożnej a co innego uwiecznianie chwili. Czy na pewno ma interesować cię, co miał napisane w gazecie facet siedzący na ławce, obok którego filmowałeś swoje dziecko? 4K ma jeszcze inne minusy, np na czym to oglądać i jak przechowywać, bo dziwne jest oddawanie filmu z dyskiem twardym.
 
 
Matpol7 
Rozmowny


Pomógł: 1 raz
Posty: 230
Skąd: Jaworzno
Wysłany: Czw 09 Cze, 2016   

Cytat:
Naszym zadaniem może być tylko przedstawienie ci wad i zalet danych systemów


Ok. Dużo już wiem. Ale żeby sobie coś wybrać potrzebuję jeszcze takich informacji

Czy oba aparaty dadzą mi tą samą jakość obrazka?

Czy mój komputer da radę przy 4K? Trochę na ten temat poczytałem jednak wasza opinia także mi pomoże.

Czy Full Hd jeśli poprzycinam, pokleję, dodam muzykę i podłożę efekty wszytko w dobrym programie, ale raczej nie płatnym to czy wciąż zostanie ta ładna jakość?
 
 
Wojmistrz 
Temu Panu już podziękujemy
Obserwator


Pomógł: 213 razy
Posty: 7560
Skąd: Halifax
Wysłany: Czw 09 Cze, 2016   

1. Czy oba samochody dowiozą mnie tak samo? :P I tak i nie. Aparat to konstrukcja złożona z korpusu oraz optyki i o ile sam korpus X i Y może dać zbliżoną jakość, to od wielkości matrycy sporo zależy, a od dostępnej optyki jeszcze więcej.
2. Dwa osobne tematy to składanie materiału i renderowanie filmu. O ile to drugie po prostu trwa i np zamiast 8h będziesz miał zajętego kompa przez dwie doby, tak składanie filmu, przycinanie, przestawianie, nakładanie, spowalnianie lu przyśpieszanie, dodawanie efektów, napisów, podkładów muzycznych itd potrafi być tak wymęczające, że może prawie stopić kompa. Zasadniczo warto szykować takiego jak na super wymagające gry. Ja składam filmy na i7-3770 z 16GB RAM w oparciu o wspomaganie Radeonem R6850 dla samego wyświetlania podglądu, a druga mocniejsza karta jest skonfigurowana do renderowania i przyznam ci że potrafi być lipa, zwłaszcza przy materiałach z różnych źródeł i różnym fps. Już po samym dodaniu kilku przejść, zaczyna się mulenie, a kończąc około 1h materiał z 600-700 elementów po prostu boli. Ostatnio staram się składać w partiach, renderować i dopiero nakładać kolejne etapy prac.
3. Jeśli nie zwiększysz obrazu, czyli go nie rozciągniesz, to dlaczego masz pogorszyć jakość?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FIsilverBrown v 0.2 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne

forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze. Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych. Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy, a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania. Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk. Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 14