Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Line-skipping to najgorsze rozwiązanie, bo przy wysokich czułościach będą wyłaziły szumy. Sczytywanie całej matrycy i łączenie pikseli zapewnia lepszą jakość. Choć faktem jest, że skalowanie z 6720 do 4096 nie pozwala łączyć np. po dwa piksele. Gdyby zrobili cropa z 6144 pikseli, czy 1.5 piksela wejściowego na 1 wyjściowy, to jeszcze można by tego bronić. A tak, to widać, że po prostu sczytywanie matrycy nie wyrabia.
Ma to i plusy i minusy. Łączenie pikseli przekłamuje kolory, ale co do szumów, to się zgodzę. Z drugiej strony 30Mpx to jednak nie 20Mpx i patrząc na to jak kodowany jest obraz, to pojedynczy Digic 6+ to po prostu za mało. Choć to potężny AMR, mogli by go inaczej oprogramować i pewnie co nieco poprawią chłopaki z ML, ale sensem dodając 4K było dołożyć drugi nawet słabszy układ do wsparcia, jak potrafili to zrobić w nowych jedynkach. 1D C ma 2x DIGIC 5+ i 1x DIGIC 4, 1D X II ma 2x DIGIC 6+ przy 20Mpx matrycy więc nie dziwi mnie, że tu się nie wyrabia.
komor napisał/a:
Czy Panas GH4 robi 4K z całej matrycy? Jeśli tak, to z obiektywem 7-14mm da szerszy obraz niż 5DIV z czymkolwiek.
Teoretycznie zgadzam się, bo "bezrybich" szkieł 9mm w Canonie brak, ale w takim przypadku Sigma 8-16mm f/4.5-5.6 DC HSM raz, że dała by się podłączyć, bo to jednak bagnet EF, a dwa, że nawet nie robiłaby winiety.
komor napisał/a:
Napisz coś więcej. Ale pewnie masz na myśli film poklatkowy?
Ok, dzięki za rozjaśnienie tematu. Mam jeszcze pytanie, dowiedziałem się że Sony Alpha 7R II kręci w 4k na pełnej klatce i w ogóle w wielu kwestiach wypada lepiej niż 5d MIV (no i jest nieco tańszy). Myślicie, że rzeczywiście 'bezlusterkowiec' może być lepszym rozwiązaniem?
A gdybyście wybierali między 7rII a 5d MIV, zarówno w kwestii foto jak i video, to na którego by padło? Wiem że nie da się tak jednoznacznie odpowiedzieć, zależy od potrzeby. Coraz bliżej mi do sony, zwłaszcza jeżeli chodzi o 4k w pełnej, ale dalej nie mam pewnosci.
Nie wybrał bym żadnego Oba kosztują na tyle dużo, że kupił bym kamerę pokroju XC10, zwłaszcza teraz, kiedy świat ujrzał XC15 i do tego coś do fotografii, np Nikona D610 lub Canona 6D. Dlaczego wolę kamerę? Bo to kamera Akurat małe przetworniki, takie jak w Panasonic DMC-GH4 czy 1" są znacznie skuteczniejsze w jednej ważnej rzeczy, a mianowicie opanowaniu głębi ostrości. Niektórzy ludzie lubią przesadną głębię w fotografii, ale w filmie jest traktowana najczęściej jako błąd.
Ok, przyznam szczerze, że też myślałem nad taką opcją - odpowiedni sprzęt do odpowiedniej funkcji. Po prostu zastanawiałem się nad jakimś wielofunkcyjnym sprzętem co niemal w każdej sytuacji może sobie poradzić, czy to z foto, czy z filmem - no ale na canona 1d mnie nie stać. W każdym razie dzięki jeszcze raz za pomoc, dało mi to do myślenia.
Jeszcze raz odniosę się do tego mojego znajomego, co filmuje rajdy. Przeszedł drogę wideo od 3-cyfrowych Canonów, potem Panas GH4 (nadal go jeszcze ma do najgorszego ciorania w kurzu), potem Sony FS-7 i potem FS-5 (oba w użytku). Do tego głównie optyka Canona, która mu została pod Canonach plus nowa, bo przy pomocy adapterów Metabones może tych obiektywów używać i na Panasie, i na Sony. Do tego jakiś Sony zoom wideo, taki co dają do kamer FS. I teraz uważaj, Nosorog5000, najnowszy nabytek to jest właśnie A7S II, do którego też od razu wziął jakiegoś Metabonesa z bagnetem EF (czyli Canon).
Wojmistrz napisał/a:
Niektórzy ludzie lubią przesadną głębię w fotografii, ale w filmie jest traktowana najczęściej jako błąd.
Przesadną głębię, czy przesadnie małą?
Nosorog5000 napisał/a:
Po prostu zastanawiałem się nad jakimś wielofunkcyjnym sprzętem co niemal w każdej sytuacji może sobie poradzić, czy to z foto, czy z filmem
Produkty z rodziny Sony A7 na pewno spełniają to założenie, ale to nie jest najtańszy wariant. W sumie to jeden z droższych.
komor, mam na myśli zbyt płytką, taką gdzie wszystko za jest niewidoczne. Inna sprawa to przebitki gdzie głębią pokazujesz aktualnie mówiącego aktora, ale i to nie może być nagrane tak, by drugi rozpływał się całkiem w braku ostrości.
Sony to fajne aparaty do filmowania, ale głównie dla dobrze zarabiających.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 14