Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Wysłany: Pon 01 Lut, 2016 Statyw dla amatora fotografii
Witam,
Od niedawna (około 3-4 miesięcy) zainteresowałem się fotografią cyfrową. Oczywiście początki mojej fotografii to przede wszystkim pstrykanie zdjęć podczas wydarzeń rodzinnych. Ponad to lubię fotografować krajobrazy, przyrodę (nie wykluczam również zdjęć makro) oraz architekturę i nie ukrywam, że statyw to kolejny mój zakup. Przymierzam się do tego już od miesiąca, ale szczerze nie wiem w która firmę kierować swoją uwagę...
Jestem osobą, która woli kupić coś solidnego, coś co posłuży mi długie lata
Statyw pod aparat Canon EOS 70D+ef 24-105mm f/4l is usm
Budżet jakim dysponuję to mniej więcej 1000 zł +/- 100 zł, więc myślę, że na początki mojej przygody z fotografią wystarczy
Jeśli macie ciekawe sugestie co do konkretnych modeli lub firm to proszę o pomoc
Dokładnie, dziś statyw to nie same trzy nogi
Co innego interesuje filmowca, co innego kogoś kto pracuje w studio czy fotografuje makro. Do zwykłego długiego i stabilnego naświetlania wystarczy statyw za 100-150zł, ale problem się robi jak potrzeba nam i tego i tego i jeszcze innego, bo rośnie liczba gratów, a pomieszczenie nie chce się rozciągać
Głowic też masz do tego od groma ale główne to filmowa, 3d, kulowe i gimbalowe, a w tych kolejne podziały i do tego różne systemy montażu.
masa - hmm sądzę, że do 2,5-3,0 kg to max (taki żeby się nie bujał na wietrze)
rozmiar po złożeniu - jak najmniejszy
maksymalna wysokość - mam 191 wzrostu, więc coś koło 170-180 (o ile się zmieści w cenie)
typ głowicy - jeśli 3D jest lepsza to 3D
@Wojmistrz
chcę póki co pracować na powietrzu, z przyrodą, krajobrazem oraz architekturą, więc statyw podejrzewam musi być stabilny i mobilny zarazem, lecz ciężko mi powiedzieć czy to się uda w jednym urządzeniu... Jeśli statyw, który mi polecicie będzie spełniał jeszcze dodatkowe funkcje, które mogą mi się przydać w przyszłości, to owszem jestem za
Głowica 3D nie jest lepsza, jest inna.
Ja mam dwie i na co dzień używam kulowej. Mniejsza, lżejsza i pozwala na szybsze i (dla mnie) wygodniejsze kadrowanie. Po prostu odblokowujesz, kadrujesz blokujesz.
Przy 3D ustawiasz każdą oś niezależnie. Jest to wolniejsze, ale pozwala na wprowadzanie niewielkich poprawek w jednej osi bez ruszania pozostałych.
2,5 - 3 kg to dużo. Ja bym szukał do max 2 kg. Sam mam ~ 1,6 i czasami nie chce mi się go dźwigać.
Jeśli statyw ma być wysoki i mały po złożeniu, to warto szukać konstrukcji z możliwością 'odwrócenia' nóg. Dzięki temu po złożeniu kolumna centralna mieści się razem z głowicą między nogami statywu i nie powiększa jego rozmiarów (wymaga głowicy kulowej - 3D może być za duża).
Ja mam tego typu statyw Triopo (podobne ma w ofercie Benro i kilka innych firm) i jest to bardzo wygodne rozwiązanie przy podróżach. Z tą różnicą, że mój jest dużo niższy ode mnie, ale i tak ze statywu fotografuję ze sporo niższej perspektywy.
Wyższy statyw daje oczywiście większe możliwości, jeśli chodzi o kadrowanie, ale w praktyce dużo częściej jest za wysoki (minimalna wysokość), niż za niski.
Poza tym maksymalnie rozłożony statyw zawsze jest mniej stabilny.
Moim zdaniem wysoki statyw może być potrzebny na przykład, jeśli chcesz go używać do portretów w studiu - wymaga to dostosowania wysokości co modela (nie do fotografa).
Przy fotografii przyrodniczej i makro przeważnie używa się niskiej albo bardzo niskiej perspektywy. Przy krajobrazach różnie - w zależności od kadru i preferencji.
Przy takim budżecie szedłbym we włókno węglowe. Będzie zauważalnie lżej przy tych rozmiarach.
Przykładowo wszystkie wymagania powinien spełnić Triopo GT-3230X8C (to tylko przykład z oferty marki, którą statyw posiadam i znam dobrze). Do tego niezła by była głowica kulowa Benro B2 (głowice Benro mają moim zdaniem lepsza mechanikę od Triopo - porównywałem). Zestaw dość lekki i kompaktowy po złożeniu (jak na takie rozmiary).
Jeśli jednak wysokość nie jest najwyższym priorytetem, to wziąłbym coś niższego. W tej samej, albo i niższej cenie powinno dać się znaleźć coś solidniejszego i pewnie lżejszego.
Samodzielnie musisz przejrzeć dostępne modele i zdecydować, na czym najbardziej Ci zależy. To Twoje pieniądze i decyzji za Ciebie nikt nie podejmie. Zwłaszcza, że chcesz wydać niemałą kwotę.
Polecam przejść się do jakiegoś sklepu fotograficznego i obejrzeć kilka modeli, zobaczyć jakie głowice bardziej Ci odpowiadają, jakie systemy mocowania szybkozłączek i mechanizmy blokowania nóg. Warto też wziąć statyw w rękę i poczuć, co oznaczają te 2 - 3 kg do noszenia.
Jak będziesz miał jakieś preferencje, to można będzie coś konkretnego doradzić. Inaczej mogę co najwyżej napisać, co ja bym kupił. A ja bym takiego statywu nie kupił - wolałbym duży i stabilny (mniej sekcji) do studia/domu i mniejszy, lżejszy w teren. Na razie mam jeden o wysokości max ~140 cm i bardzo rzadko wysuwam go na maksa.
więc statyw podejrzewam musi być stabilny i mobilny zarazem
Czym więcej łączeń tym mniejszy, ale i bardziej "gibający się". Warto przyzwyczaić się do wieszania plecaka lub torby na haku pod spodem statywu (o ile taki ma).
Co do wagi to faktycznie masz rację ryszardo, troszkę waga jest za duża, próbowałem na sucho z ciężarem 3kg i nie było rewelacyjnie Nie sądziłem, że taka mała waga potrafi tak przeszkadzać...
Dziękuję Wam za uwagi i opinie w temacie wyboru mojego pierwszego statywu
W takim razie reasumując:
Priorytetem nie jest wysokość statywu, lecz jego waga, stabilność oraz mobilność (w miarę kompaktowe rozmiary)
Poszukam kilku modeli (max 5 żeby nie robić dużego zamieszania) i pozwolę sobie poddać je Waszym opiniom
Mam nadzieję, że dalej mogę liczyć na Waszą pomoc w tym temacie ?
Jak będziesz wybierał modele, to zwróć uwagę na system blokowania nóg - ja lubię skręcane, ale są różne gusta.
Jeśli chodzi o udźwig, to pamiętaj, że u różnych producentów może on oznaczać co innego i statyw o udźwigu 5 kg producenta A może być stabilniejszy od statywu o udźwigu 12 kg producenta B. Dodatkowo liczba sekcji nóg - im więcej, tym statyw jest mniejszy po złożeniu, ale również mniej stabilny (więcej łączeń i mniejsza średnica ostatniej sekcji).
Zaletą może być też piankowy uchwyt na jednej z nóg - wygodniej się nosi (czasem mi tego brakuje w moim).
I porównaj typy głowic i zdecyduj, co Ci najbardziej pasuje.
czyli nie karbonowy
według mnie lepsza jest kulowa jeśli jest solidna i ma poziomicę od większości 3d, ale co kto lubi
do tego według mnie lepsze jest blokowanie na klipsy, szybciej to się rozkłada
z mobilnością jest tak, że albo kupujesz ultra mobilny który można zapakować do plecaka, czyli
około 40 cm ? albo kupujesz coś porządnego, 3 sekcje, z udźwigiem 7-10 kg, taki statyw nie
będzie bujał się przy byle halnym jak go dociążysz torbą z kamieniami, właśnie dlatego warto
brać większy udźwig i co może nie jest oczywiste, dobrze żeby miał hak na wymienioną wcześniej
torbę z kamieniami
Statyw to dość istotny element wyposażenia. Częściej zmienia się puszki niż statywy, dlatego warto przemyśleć taki zakup. Dla mnie istotną cechą jest uniwersalność. Możliwość użycia w każdej sytuacji. Druga rzecz mająca w moim przypadku duże znaczenie to cena. Czy w przypadku fotografii amatorskiej zakup profesjonalnego statywu to potrzeba - czy szpanerstwo ? Pół roku zastanawiałem się nad wyborem statywu rozważając wszelkie za i przeciw. Mój wybór padł na ten : http://www.manfrotto.ca/p...Q90_-_4_Section
Dlaczego ? w rozsądnej cenie - uniwersalny statyw. Dzięki przestawnej kolumnie mogę ustawić aparat nad stołem, ustawić go praktycznie tuż nad podłożem (do makro, czy fotografii ptaków z poziomu terenu). Jest stabilny. Użytkuję go trzy lata wraz z głowicą Manfrotto 410 Junior i jak do tej pory nigdy nie miałem sytuacji w której bym pomyślał " ... tu przydał by się inny statyw ..."
https://www.youtube.com/watch?v=ArXAgG7JAhs
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,14 sekundy. Zapytań do SQL: 15