Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Witam, chce kupic lampy do malego studia. Mianowicie bede fotografowal bielizne i stroje kapielowe na modelkach, myslalem o 3 lampach tylko nie jestem pewien ile Ws powinny miec. Jedna na pewno z duzym oktagonalnym softboxem, jedna jako katra z mniejszym softboxem i cos do podswietlenia postaci z tylu. Czy taka konfiguracja jest dobra, moze warto tez by bylo kupic beauty dish i z nim sprobowac? Moj budzet to jakies 2500zl Z gory dziekuje za podpowiedzi
A te modele żywe czy kukły? Fotografując kukły ze statywu, światło można minimalizować, bo możesz wydłużać czasy naświetlania czy wręcz bawić się w HDRy.
Wynajmę duże pomieszczenie, z tym nie będzie problemu, małe to w cudzysłowiu Modelki będą żywe. Myślałem o dwóch softboxach i beaty dish, aparat to 5dII i canon 24-105L. Tylko jakiej mocy i którego producenta lampy kupić?
Andrzej.M. [Usunięty]
Wysłany: Pon 05 Wrz, 2016
Producent zasadniczo obojętny byle wszystkie lampy z tej samej serii kupić. (żeby palniki tak samo świeciły). Mają mieć lampę pilotującą halogenową 150W regulowaną razem z mocą flesza. Moc? Do twoich celów powinny być co najmniej 600Ws. Bo raz - modyfikatory swoje zabiorą, a dwa - jak modele będą się poruszać - to trzeba krótkiego błysku w okolicach 1/1000s. Czyli jakiejś 1/8 mocy nie więcej. Szczęśliwie pełna klatka pozwala na wyższe ISO bez większej utraty jakości. Lamp powinno być co najmniej 5 -6. Jedna z góry z wielkim softboxem. Dwie boczne do oświetlenia tła z wąskimi softboxami z gridem. Dwie do pięciu - do oświetlenia modeli - dwa w kontrze plus jedna, dwie - trzy od przodu. Zależy jakie zdjęcie mam być. Można by dużo na temat , ale to nie kurs fotografii...
Zdjęcia coś w ten deseń, tło może być kartonowe na rolce.
MTM2NzgyNTU0NDI1NDY4NTEz.jpg
Plik ściągnięto 7938 raz(y) 51,42 KB
Lingerie_module4_image1.jpg
Plik ściągnięto 7940 raz(y) 51,29 KB
Andrzej.M. [Usunięty]
Wysłany: Pon 05 Wrz, 2016
Stać cię na Heidi Klum?
A na tego fotografa? Rankin chyba na brak zajęcia nie narzeka...
Jak masz takie umiejętności - to trzy przenośne Fomei Digitalis 600 PRO STROBO powinny wystarczyć .
To sobowtór Heidi ze wschodu, bierze 5zł za godzinę pracy
Dzięki o to mi chodziło, jakiej mocy lampy i ile. Widziałem efekty z użyciem Broncolor Para, jedyna wada - cena, postawię na beauty dish.
awerty86, tylko nie zaświeć tych modelek na śmierć Kolega poradził lampy 600Ws, a to naprawdę dużo, zwłaszcza że chcesz oświetlać kilkoma lampami. Kolejna sprawa to budżet, taka lampa kosztuje ze 3000zł za sztukę.
Nie wiem jak wielkie będziesz miał te studio, ale takie książkowe minimalne wymiary to 4x8m i chyba najważniejsze, minimum 3m wysokości. Takie studio można spokojnie obsłużyć lampami 300-400Ws i nie chodzi wyłącznie o cenę, ale i możliwość opanowania światła. Dużo nie zawsze znaczy lepiej. Myślę, że spokojnie powinny wystarczyć ci np lampy Quantuum Pulse lub Move 300 lub 400. Za 3 lampy zapłacisz poniżej 2000zł więc zostanie ci na 3 solidniejsze statywy do tych lamp.
Wszystkie takie modyfikatory jak Broncolor Para można spokojnie niskobudżetowo zastąpić odpowiednimi parasolkami z Chin i uwierz różnice nie są aż tak widoczne, zwłaszcza dla amatora, by płacić w tysiącach złotych, wystarczą setki. Zobacz sobie jakie efekty masz z byle wielkiej parasolki. Taki 220cm Westcott to wydatek 600zł, ale chińskie parasolki 180-200cm, a kupisz nawet poniżej 200zł.
Od razu prostuję. Te chińskie wcale nie oznacza złe, większość tego co jest na rynku foto, to te same produkty, a jedynie brandowane. Sam używam kupę chińszczyzny i wiem, że zazwyczaj warto to zamawiać, ale nie polecam tych skrajnie tanich.
Modelki w bieliźnie raczej będę fotografował we wnętrzach więc lampa z baterią to zbędny wydatek. Bedą lampy 400Ws, beauty dish, duży octa softbox i podłużny z gridem. Wypróbuję taki zestaw, jak mi nie będzie pasowało to kupię inne modyfikatory. Zdjęcia będę robił w okolicach lutego więc mam jeszcze trochę czasu żeby się przygotować. Czym różnią się lampy Pulse od Move i ich wersje Pro?
Andrzej.M. [Usunięty]
Wysłany: Wto 06 Wrz, 2016
awerty86 napisał/a:
lampa z baterią to zbędny wydatek
Jeśli nie przenosisz sesji z jednego do drugiego wnętrza - to tak. Ale napisałem - jeśli masz takie umiejętności - to po prostu szkoda czasu na szukanie gniazdek.
Wojmistrz napisał/a:
Takie studio można spokojnie obsłużyć lampami 300-400Ws i nie chodzi wyłącznie o cenę, ale i możliwość opanowania światła.
Spokojnie, jak masz możliwośc użycia 1/256 mocy i x-TTL z HSS to 600Ws wcale nie jest dużo. Czasem może brakować - ale na FF można trochę ISO podbić. No i nie doczytałeś - że chodzi o korzystanie z max.1/8 mocy - bo błysk jest dość krótki żeby zamrozić ruch. Jeśli praca ma nieść swobodę i modelce i fotografowi. Ale nie musicie mnie słuchać ... Najlepiej kupcie najtańsze chińczyki ...
Nimi też się da. Niedawno urządziłem małe studio takimi, ze statywami, modyfikatorami, tłami i ich podwieszeniem. Tyle że do focenia produktów. I dałem 3x200Ws - całość za za 1500zł. Też można - tylko trzeba wiedzieć co do czego.
[ Dodano: Wto 06 Wrz, 2016 11:16 ]
Wojmistrz napisał/a:
różnice nie są aż tak widoczne, zwłaszcza dla amatora,
Jak ktoś buduje studio pod fotografowanie modelek w bieliźnie - to przestaje być amatorem, bo to znaczy że zamierza to robić zarobkowo.
We wnętrzu nie trzeba szukać gniazdek, wystarczy zabrać długi przedłużacz, jak już ktoś zabiera 5–6 lamp na sesję. Zastanawiam się tylko, po co to HSS i TTL do takich sesji? Jeśli już jest potrzeba zamrażania ruchu (a jest?) to trzeba wybrać (nieco droższe) lampy IGBT i wtedy zamrażanie mamy lepsze bez kombinowania. Kupno lamp z zasilaniem akumulatorowym oczywiście też jest sensowne, bo uniezależnia nas od lokalizacji, ale na to trzeba mieć znacznie większy budżet.
awerty86 napisał/a:
Czym różnią się lampy Pulse od Move i ich wersje Pro?
Move Pro ma już sterowanie IGBT, czyli takie jak w lampach reporterskich – mniejsze „moce” błysku osiągane są nie poprzez mniejsze naładowanie kondensatora jak w tradycyjnych lampach studyjnych, przez co łuk elektryczny jest słabszy (ale długi), tylko poprzez puszczanie łuku „pełną parą”, a następnie odpowiednio szybkie jego odcięcie, przez co poziom naświetlenia jest odpowiednio mały, a długość błysku lampy bardzo krótka, co skutecznie zamraża ruch.
Pulse i Pulse Pro podobnie się różnią, a czym jeszcze, to trzeba marketing poczytać.
Andrzej.M. [Usunięty]
Wysłany: Wto 06 Wrz, 2016
komor napisał/a:
Zastanawiam się tylko, po co to HSS i TTL do takich sesji?
Na pokazanych przykładach jedno zdjęcie jest zrobione we wnętrzach - a jak się je wynajmuje na godziny - to można zastać np. światło słoneczne wpadające przez wielkie okno... Z HSS problem znika.
TTL ? Proste - czasem jest potrzeba zrobić coś szybko - i mając TTL ustawiam na lampach tylko kompensacje +/- i mam w miarę szybko prawidłową ekspozycję . Bez mierzenia i testowania każdego flesza.
komor napisał/a:
Move Pro ma już sterowanie IGBT, czyli takie jak w lampach reporterskich – mniejsze „moce” błysku osiągane są nie poprzez mniejsze naładowanie kondensatora jak w tradycyjnych lampach studyjnych, przez co łuk elektryczny jest słabszy (ale długi), tylko poprzez puszczanie łuku „pełną parą”, a następnie odpowiednio szybkie jego odcięcie, przez co poziom naświetlenia jest odpowiednio mały, a długość błysku lampy bardzo krótka, co skutecznie zamraża ruch.
Właśnie o tym pisałem polecając używanie 1/8 mocy.
[ Dodano: Wto 06 Wrz, 2016 21:55 ]
komor napisał/a:
We wnętrzu nie trzeba szukać gniazdek, wystarczy zabrać długi przedłużacz, jak już ktoś zabiera 5–6 lamp na sesję.
Niby tak , ale podłącz na raz 6 lamp , w każdej masz 150W halogen - razem niedużo - bo raptem 900W, do tego ładowanie kondensatorów i starą instalację w jakimś pałacyku... Coś dodać?
Na pokazanych przykładach jedno zdjęcie jest zrobione we wnętrzach - a jak się je wynajmuje na godziny - to można zastać np. światło słoneczne wpadające przez wielkie okno... Z HSS problem znika.
Przy f/8, 1/200s i ISO 50 też znika. Zresztą nie wiem jak inni, ale ja często takie światło chciałbym właśnie wykorzystać, doświetlając tylko swoim. No i zawsze można zasłonić.
Andrzej.M. napisał/a:
TTL ? Proste - czasem jest potrzeba zrobić coś szybko - i mając TTL ustawiam na lampach tylko kompensacje +/- i mam w miarę szybko prawidłową ekspozycję .
Na ten temat dyskusja była parokrotnie i generalnie jest szkoła falenicka i otwocka, więc ok, niech będzie. Dla mnie szybciej ustawić to w manualu i mieć pełną powtarzalność, bez humorów TTL związanych ze zmianami kadru itd. No i oczywiście w dobie cyfry zamiast światłomierza lepiej do studia zabrać laptopa lub tablet z dobrym wyświetlaczem i odpowiednie oprogramowanie.
Andrzej.M. napisał/a:
Niby tak , ale podłącz na raz 6 lamp , w każdej masz 150W halogen - razem niedużo - bo raptem 900W, do tego ładowanie kondensatorów i starą instalację w jakimś pałacyku... Coś dodać?
Można dodać tylko, że według mnie 6 lamp to naprawdę już mocno dużo i w plenerze nieczęsto się zdarzy i raczej rozkręcanie wszystkich pilotów na pełne 150W to już prawie można zacząć fotografować przy świetle ciągłym. Błyskać już nie trzeba Ale oczywiście różne są sposoby fotografowania i różne potrzeby. I budżety, bo 6 lamp z zasilaniem akumulatorowym to już spora kasa, tym bardziej jeśli mają mieć 600 Ws i piloty po 150 wat.
Andrzej.M. [Usunięty]
Wysłany: Wto 06 Wrz, 2016
komor napisał/a:
bo 6 lamp z zasilaniem akumulatorowym to już spora kasa, tym bardziej jeśli mają mieć 600 Ws i piloty po 150 wat.
Primo - dlatego napisałem o 3 lampach - w dysze się zmieści.
Secundo - akumulatorowe mają mocne diody
[ Dodano: Wto 06 Wrz, 2016 22:20 ]
komor napisał/a:
Dla mnie szybciej ustawić to w manualu i mieć pełną powtarzalność, bez humorów TTL związanych ze zmianami kadru itd.
Poza tym obydwie funkcje (x-TTL i HSS) są jakoś nierozerwalne.
[ Dodano: Wto 06 Wrz, 2016 22:24 ]
komor napisał/a:
raczej rozkręcanie wszystkich pilotów na pełne 150W to już prawie można zacząć fotografować przy świetle ciągłym. Błyskać już nie trzeba
No niekoniecznie - w jasnych pomieszczeniach i tak się włącza żeby widzieć jak świecą. Rozkład światłocieni . A modyfikatory sporo zabierają.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,17 sekundy. Zapytań do SQL: 19