Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Wysłany: Nie 21 Sie, 2016 Nikon D5300 vs Canon 750D - co wybrać?
Witam,
Zdecydowałam się na zmianę z mega zooma HX300 na coś z lusterkiem...mój wielki dylemat zapewne jak wielu z Was NIKON CZY CANON? Mój budżet to około 3700 zł. Biorę pod uwagę takie opcje (być może macie jeszcze jakieś ciekawe propozycje? ) :
-Nikon D5300 z obiektywem 18-105 - cena ok. 3000zł
-Nikon D5300 z obiektywem 18-140 - cena ok. 3500 zł
-Canon 750D z obiektywem 18-135 - cena ok. 3500 zł
Chciała bym zaznaczyć, że poszukuje aparatu z Wi-Fi/NFC + ewentualnie GPS. Moim zdaniem dużym minusem w powyższym Canonie to nagrywanie 1080p w 30kl/s, a Nikon oferuje 60kl/s... jednak system Nikona jakoś do mnie nie przemawia. Proszę pasjonatów czy też posiadaczy tych modeli o pomoc w wyborze. Dziękuję serdecznie. Pozdrawiam
Poza brakiem 60 kl/s Canon ma raczej same zalety przy filmowaniu, w stosunku do Nikona. Zwróć uwagę, czy ten obiektyw 18-135 z kompletu to jest nowsza wersja STM, czy starsza. Z obiektywami STM będziesz miała szybko i cicho działający autofocus przy filmowaniu, czego nie ma w Nikonach.
Jeśli chodzi o zdjęcia, to matryca jest lepsza w Nikonie. Jako system nie przemawia? To kwestia indywidualna, wybór obiektywów też jest spory, choć faktem jest, że jeśli planujesz kupować jakieś starsze, używane, to obiektywy D nie będą ostrzyły ze względu na brak własnego silnika AF. Ale nowych, fajnych szkieł z silnikiem jest już dostatek.
Poza brakiem 60 kl/s Canon ma raczej same zalety przy filmowaniu, w stosunku do Nikona. Zwróć uwagę, czy ten obiektyw 18-135 z kompletu to jest nowsza wersja STM, czy starsza. Z obiektywami STM będziesz miała szybko i cicho działający autofocus przy filmowaniu, czego nie ma w Nikonach.
Nie byłbym tego taki pewien. Niestety 750D nie posiada DPAF, tylko Hybrid CMOS AF III, czy coś podobnego. Nie widziałem żadnych doniesień jak to się spisuje, ale nawet Canon twierdzi, że jest niewiele gorszy, więc może być bez szału.
Ale prawdą jest, że AF przy filmowaniu w Nikonach jest praktycznie bezużyteczny (próbowałem raz, nie lubię tego).
Może sprawuje się gorzej niż w 70D/80D, ale nadal jest to przyzwoity AF podczas filmowania. Canon kładzie duży nacisk na to w tych amatorskich modelach. Jeśli dla kogoś filmowanie jest ważne, to nadal jest to argument za Canonem.
Wysłany: Nie 21 Sie, 2016 Re: Nikon D5300 vs Canon 750D - co wybrać?
750D i 760D podczas filmowania spisują się tak samo dobrze jak w 70D, brak mi w nich tylko All-i.
olaa_00 napisał/a:
Moim zdaniem dużym minusem w powyższym Canonie to nagrywanie 1080p w 30kl/s, a Nikon oferuje 60kl/s...
A do czego ci te 60fps? Nawet 30fps nie będziesz używać, bo normalnie w Europie filmuje się w 24 fps (kino) lub 25 fps (nowe TV lub monitory). 30fps to standard amerykański, ze względu na inne zasilanie (110V 60Hz). 50/60fps są potrzebne do tworzenia efektu slow motion, niestety jest on często nadużywany i zasadniczo zbędny. Większość oprogramowania do montażu wideo potrafi generować brakujące klatki z wykorzystaniem algorytmów morfingu przez co nie dziwi nawet spowolnienie pokroju 1000fps.
Czy D5500 z obiektywem 18-105 było by też dobrą opcją czy nie warto inwestować?
Do fotografii nieco lepszy niż 750D, a do filmowania pod warunkiem, że nie będziesz korzystać z AF i nie chcesz bawić się w wygląd kinowy filmów. Jeśli vblog na YouTuba, czy okazjonalne nagranie to jak najbardziej będzie dobre D5500.
Tak dla ciekawości, zobacz sobie choćby na YouTube efekty pracy w Cinestyle i poczytaj o Magic Lantern
Tak dla ciekawości, zobacz sobie choćby na YouTube efekty pracy w Cinestyle i poczytaj o Magic Lantern
Dzięki wielkie za porzucenie super tematu
A jeśli chodzi o "podłączenie" owych aparatów do jakiejś lornetki/lunety (interesuje się RNAV spottingiem - samoloty na wysokościach przelotowych, czasami jakiś księżyc) to które body sprawdzi się tu najlepiej? Czy może nie ma to aż takiego znaczenia?
Andrzej.M. [Usunięty]
Wysłany: Czw 25 Sie, 2016
olaa_00 napisał/a:
macie jeszcze jakieś ciekawe propozycje?
Na pewno ciekawą byłby Pentax KS2 albo nawet K-5II - gdyby nie twój zapis o filmowaniu - to sprzęt raczej do fotografowania choć jak popatrzysz na specyfikację zobaczysz że nim też można filmować.
Najlepsze do filmu z lustrzanek są canony, głównie dzięki Magic Latern i różnym rozwiązaniom zaczerpniętym z kamkorderów. Nawet matryce robią z myślą o filmie. Tak że trzeba sobie najpierw odpowiedzieć na pytanie - jak często filmujesz a jak często robisz zdjęcia. Jeśli filmowałaś fuji - to pewnie filmowanie Pentaxem też wystarczy. Za to fotografowanie i jakość puszki powinna cię mile zaskoczyć. Nie proponuję nowego K-70 - bo uważam że wydanie całego budżetu na aparat nie jest najlepszym rozwiązaniem. Wolałbym zostawić kasę na stałoogniskowe obiektywy.
A jeśli chodzi o "podłączenie" owych aparatów do jakiejś lornetki/lunety (interesuje się RNAV spottingiem - samoloty na wysokościach przelotowych, czasami jakiś księżyc) to które body sprawdzi się tu najlepiej? Czy może nie ma to aż takiego znaczenia?
Było by dobrze jakbyś podała jakieś konkretne przykłady, do czego chcesz podpinać. Nikon i Canon są tak rozpowszechnione, że raczej nie ma problemow z dostępem do złączek/przejściówek itd...
Andrzej.M. [Usunięty]
Wysłany: Czw 25 Sie, 2016
olaa_00 napisał/a:
A jeśli chodzi o "podłączenie" owych aparatów do jakiejś lornetki/lunety (interesuje się RNAV spottingiem - samoloty na wysokościach przelotowych, czasami jakiś księżyc) to które body sprawdzi się tu najlepiej?
Żeby wszystko działało dobrze - to Nikony i canony wymagają wlutowania elektroniki (tzw. dandelionu) , Pentax daje wsparcie i stabilizację nawet dla słoika jeśli da radę złapać ostrość...
Żeby wszystko działało dobrze - to Nikony i canony wymagają wlutowania elektroniki (tzw. dandelionu) , Pentax daje wsparcie i stabilizację nawet dla słoika jeśli da radę złapać ostrość...
Bzdura. Nie wiem jak w Nikonie, ale Canon działa bez żadnej elektroniki z obiektywami manualnymi. Wszystkie funkcje oraz pomiar światła działają jak należy. Dandelion potrzebny jest jedynie do potwierdzenia ostrości. I się go nigdzie nie wlutowuje, tylko przykleja do redukcji lub kupuje redukcję z już zamontowanym.
A co do samego pytania. Przez lunetę lub lornetkę to w praktyce wyłącznie projekcja afokalna (obiektyw aparatu praktycznie przytknięty do okularu lornetki/lunety). Rozwiązanie moim zdaniem mało wygodne i dające raczej nienajlepsze efekty.
Niektórzy producenci (na przykład Swarovski) dają możliwość stosowania w lunetach projekcji okularowej, ale nie są to rozwiązania tanie (delikatnie rzecz ujmując).
Inną sprawą jest użycie teleskopu z dostępem do ogniska głównego. Pracuje on wtedy jak normalny obiektyw, tylko sporo większy, w pełni manualny i bez regulacji przysłony.
Andrzej.M. [Usunięty]
Wysłany: Czw 25 Sie, 2016
ryszardo napisał/a:
Canon działa bez żadnej elektroniki z obiektywami manualnymi. Wszystkie funkcje oraz pomiar światła działają jak należy.
Co mas na myśli pisząc "wszystkie funkcje" ? To znaczy że działa?
Pytam bo w Pentaxie działają takie funkcje jak:
1. automatyka ekspozycji
2. potwierdzenie ostrości
3. stabilizacja
4. pułapka ostrości
5. astrotracer (jeśli jest korpus z tą funkcją)
6. pixel shift (jeśli jest w korpusie)
7. kompensacja ekspozycji
8. ekspozycja manualna
9. WiFi (jeśli jest w danym modelu)
10. GPS (jeśli jest w danym modelu)
[ Dodano: Czw 25 Sie, 2016 15:30 ]
ryszardo napisał/a:
się go nigdzie nie wlutowuje, tylko przykleja do redukcji lub kupuje redukcję z już zamontowanym.
O tym właśnie piszę - trzeba coś dokleić - za lutowanie uniżenie przepraszam...
Do listy dopisałeś WiFi i GPS, proponuję jeszcze dopisać tryb seryjny, samowyzwalacz itd. W Canonie z dostępnych w korpusie funkcjonalności nie działa jedynie potwierdzenie ostrości bez tego chipa. Reszta działa, najważniejsza jest zresztą w miarę poprawna ekspozycja, z tym jest problem w niższych Nikonach. Stabilizacji oczywiście w korpusie nie ma, podobnie jak pułapki ostrości, punktów 5-6 też nie ma wcale. 7 działa na pewno w każdym korpusie, 8 – w sumie nigdy nie sprawdzałem, ale nie widzę powodu do niedziałania, skoro pomiar ekspozycji działa.
Co mas na myśli pisząc "wszystkie funkcje" ? To znaczy że działa?
Pytam bo w Pentaxie działają takie funkcje jak:
1. automatyka ekspozycji
2. potwierdzenie ostrości
3. stabilizacja
4. pułapka ostrości
5. astrotracer (jeśli jest korpus z tą funkcją)
6. pixel shift (jeśli jest w korpusie)
7. kompensacja ekspozycji
8. ekspozycja manualna
9. WiFi (jeśli jest w danym modelu)
10. GPS (jeśli jest w danym modelu)
Wszystkie, które są w danym modelu, oprócz potwierdzenia ostrości. Bez wyjątków.
Czyli z powyższej listy Canona dotyczą punkty 1, 3 (jeśli jest w korpusie ), 5, 6, 7, 8, 9, 10. Działa również wizjer, mocowanie statywowe, a nawet blokada podniesionego lustra. Niestety nie działa AF
Bardzo fajnie działa również sterowanie aparatem z poziomu komputera, co jest przydatne i wygodne na przykład gdy aparat podłączony jest do teleskopu.
Co więcej tu była mowa o podłączeniu do lunety. Życzę szczęścia przy liczeniu wypadkowej ogniskowej układu, żeby stabilizacja działała (trzeba przecież ją wpisać do korpusu) i używaniu tego zestawu z ręki, żeby stabilizacja miała jakikolwiek sens
W ogóle mam wątpliwości, czy tak dużą ogniskową będzie dało się wpisać. Pamiętam, że był jakiś limit, ale nie pamiętam jaki i nie mogę tego znaleźć.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 11