Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
1. Czy kitowy STM 18-55, będzie zawierał w sobie, w swoim zakresie ogniskową, taką samą, jak np. stałoogniskowy 24 mmm lub 35 mm szerokokątny? Teoretycznie, tak powinno być.
2. Czy po zastosowaniu adaptera EF->FD Canon FD 1:3,5 35mm, Canon S.C. 1,8/50 + filtr+ oryg.futerał, będą wystarczająco jasne do niedoświetlonych pomieszczeń i czy warto kupować, takie "dziadki" i to bez AF oraz stabilizacji? Ich cena, jest bardzo niska, są jasne, markowe, stąd łatwo się skusić.
Wojmistrz, sprawdzałem 18-135 IS STM pod kątem ceny ... uuuuuuu ... drogo. Aż boję się pomyśleć, ile musialbym zapłacić za obiektyw do nocnych obserwacji lub filmów. Na przykład, często latają u mnie sowy i nietoperze, widzę spadające gwiazdy itd. Fajnie, byłoby coś sfilmować, ale jakim kosztem?
Ostatnie, bardzo ważne pytanie, bo prawie o nim zapomniałem. Chodzi o grip. Jeśli kupię, jakiś niemarkowy to nie uszkodzę body? Mysłałem o zamiennikach np. Duracel, ale grip dałby duże możliwości. Pewnie kupię, jakiś Novel. Nie wiem, jak do tego podejść.
1. Tak, tym się wyróżniają obiektywy zmiennoogniskowe, że zawierają w sobie zakres od - do. 24mm i 35mm zawierają się w 18-55mm
2. Odpuść sobie obiektywy FD. dopasowanie ich do systemu EOS wymaga zastosowanie dodatkowej soczewki, co pogarsza jakość.
3. Do fotografii może być.
18-135 to tylko propozycja, po prostu daje całkiem dobre efekty i jest dość uniwersalny.
Ja w 40D mam oryginalny grip Canona, a w wielokrotnie droższym jakiś noname który z pilotem i przesyłką kosztował poniżej 13 funtów Działa jak trzeba.
1. Tak, tym się wyróżniają obiektywy zmiennoogniskowe, że zawierają w sobie zakres od - do. 24mm i 35mm zawierają się w 18-55mm
2. Odpuść sobie obiektywy FD. dopasowanie ich do systemu EOS wymaga zastosowanie dodatkowej soczewki, co pogarsza jakość.
I to są rzeczowe argumenty. Teraz rozumiem o co chodzi. Bałem się jakiś niuansów w przypadku 18-55 STM. Dobrze, że o tym napisałeś, bo po za tym, że posiada F3,5 to jest ok. W dobrym a nawet słabszym świetle nie powinno być problemu.
Gdybym, chciał coś kupić, jeśli chodzi o jasny obiektyw np. 35 mm z F np. 1,8 to musiałbym celować od razu w mocowanie EF. Problem z głowy ... lepiej uczyć się na cudzych błędach
Wojmistrz napisał/a:
Ja w 40D mam oryginalny grip Canona, a w wielokrotnie droższym jakiś noname który z pilotem i przesyłką kosztował poniżej 13 funtów Działa jak trzeba.
Kolejny problem i obawy odeszły, dzięki Kupię, chyba ten grip Novell, może dwa dodatkowe Duracell i akumulatorki Enelop. Moja kamera, naprawdę nie odpoczywała i gdyby nie fakt, że podczas filmowania, mogłem ją podłączać do zasilania to byłby problem.
Na tym obiektywie, film prezentuje się bardzo dobrze: EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS STM. Jego cena, jest do przyjęcia a przy odsprzedaży, też wiele bym nie stracił. Nie wiem, co o tym myśleć.
Ale do aparatów Canona możesz znaleźć stałe zasilanie. W przypadku 700D poszukaj ACK-E8.
Fajne rozwiązanie. Nie jest tanie, bo ok. 130 - 140 zł za no name. Mógłbym sobie zrobić a raczej przerobić inny zasilacz podobnego typu, tylko zabawy, co nie miara - w sensie straty czasu. Zasilacz, dodatkowa bateria na rozbiórkę, jako obudowa - wkład w gniazdo, lutowanie, klejenie, rzeźbienie, malowanie, tapetowanie ... qrcze nie chce mi się
Kupię sobie ten zasilacz i jeden zapasowy akumulator Duracel. Trafiłem na fajną w miarę głowicę do statywu za jedyne ok. 70 zł ... oczywiście fajne w porównaniu do tego, co mam obecnie.
Jeszcze muszę was o coś dopytać, gdyż nie podjąłem żadnej decyzji dot. obiektywów. Jeden dzień później nie zrobi różnicy.
Do filmowania ze statywu np. na jakimś stole lub stanowisku, lub w miejscu, gdzie aparat, będzie w odległości metra, dwóch od powierzchni, sceny - czy to w garażu, czy w domu ... właśnie w związku z tym, lepszy byłby 24 mm, 35mm, czy 50mm. Dotyczy to pytanie jasnego obiektywu, gdzie scena, byłaby filmowana w trudnych "oświetleniowo" warunkach.
Czy lepiej, było by kupić wówczas ze stabilizacją, czy bez. Autofocus to wiadomo, że lepiej, aby był automatyczny.
Na działce, czy w parku lub innych miejsca to wiadomo, że 18-55 STM, wystarczy w zupełności.
Ale i w tych miejscach o jakich piszesz, to ten 18-55 też powinien wystarczyć, zwłaszcza na początek.
Kolejna sprawa, z twoim pytaniem jest taka, że jeżeli już faktycznie będziesz chciał kupić stałkę i nic innego, to tym obiektywem 18-55mm ustawisz optymalną dla siebie ogniskową. Zrobisz to tak, że mając kamerę w najwygodniejszym miejscu, przeczytasz ogniskową z przesunięcia/podziałki na obiektywie, albo jeszcze dokładniej wykonasz zdjęcie i przeczytasz ogniskową z informacji exif zdjęcia. Może okazać się, że akurat takiego kadru, z dokładnie takiego miejsca jak chcesz, nie będziesz mógł zrobić stałką, bo jej po prostu nie ma np 26,5mm , ale wtedy już będziesz miał pewność, że trzeba kupić np albo 24 i delikatnie przybliżyć aparat, albo 28mm i odrobinę oddalić.
Dotyczy to pytanie jasnego obiektywu, gdzie scena, byłaby filmowana w trudnych "oświetleniowo" warunkach.
Czy lepiej, było by kupić wówczas ze stabilizacją, czy bez.
Lepiej byłoby doświetlić odpowiednio ten plan. Ani stabilizacja, ani wysoka czułość w aparacie nie pomoże, jak jakość światła (to nie to samo co ilość) jest kiepska.
Arturr napisał/a:
Autofocus to wiadomo, że lepiej, aby był automatyczny.
Do filmowania? W przypadku wielu zastosowań lepiej manualny. Chyba że chcesz pokazywać własne ręce operujące czymś na tym stole.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,09 sekundy. Zapytań do SQL: 14