Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Wysłany: Czw 09 Mar, 2017 Body do max 4500pln. Panasonic GH4, GX8 czy GX80 do klipów
Witam, sytuacja się trochę zmieniła i będę miał więcej pieniędzy do zainwestowania. Tak jak we wcześniejszym temacie, chodzi mi o kręcenie teledysków. Jaki aparat lepiej wybrać?
1. Czy lepiej kupić GH4 bez stabilizacji w body, a do tego osobny flycam?
2. Czy jeśli wybiorę GX8, który ma wbudowany system stabilizacji, to flycam/stedicam wtedy nie jest już potrzebny?
3. Czy może wybrać GX80, a zaoszczędzoną różnicę pieniędzy wydać na lepszy obiektyw?
4. GH4 jest najstarszy, ale wciąż najdroższy z tych 3 modeli. Czy zatem wciąż ma najlepsze opcje, czy może najmłodszy z listy - GX80 ma wbudowane nowocześniejsze funkcje?
Nie znam się, więc się wypowiem, ale moim zdaniem stabilizacja matrycy w korpusie nie zastępuje flycama przy pracy wideo. Owszem, dla amatorskiego filmowania wystarczy, ale jak chcesz zbudować sprzęt do profesjonalnego filmowania, to jakiś rodzaj stabilizatora i tak będzie niezbędny.
Co do GH4, to o ile nie zamierzasz wykorzystać jego możliwości pracy z zewnętrznymi rekorderami i innych rzeczy, których nie ma w serii niższej, to może nie ma sensu już w niego się pakować. jest GH5. Przy ograniczonym budżecie ja bym zaczął od tańszego korpusu, a kasę przekierował na optykę lub inne akcesoria, które okażą się niezbędne, a o których jeszcze nie pomyślałeś.
Na całość będę miał ok 10k Też tak się zastanawiam, że lepszym wyborem będzie GX80 i jakieś 2 dobre obiektywy. Do tego flycam i jakieś niezbędne dodatkowe akcesoria.
Mam jeszcze pytanie dotyczące obiektywów. Lepiej kupować szkła przeznaczone do Panasonica, czy kupić adapter i brać obiektywy np od Canona? Co się bardziej opłaca względem ceny i jakości?
Mój znajomy, który ma już całą menażerię korpusów (GH4, Sony A7, FS7, FS5, jakieś truchła Canona 600D/650D z początku działalności) stosuje z powodzeniem optykę Canona na Sony i Panasie, ale nie zawsze jest różowo, jeśli chodzi o Sigmy i Tamrony z mocowaniem EF, a to autofocus nie chodził, a to korpus nie rozpoznawał ogniskowej itd. Filmować się dało, ale pozostawały różne „ale”. Jeśli więc tylko optyka Canona, to tanio nie będzie. Moim zdaniem to jest następny etap finansowy, na początek warto kupić coś natywnego z m4/3.
Obiektywy Canona podałem jako przykład Ogólnie chodzi mi o to, czy bardziej będzie się opłacało kupić adapter i szkła innych firm, czy lepiej inwestować tyko w Panasonica. No chyba, że cenowo wyjdzie na to samo, to wtedy co będzie lepsze jakościowo?
To akurat najpopularniejszy ruch, stosowanie szklarni Canona do bezluster Sony czy m4/3, bo chodzi o zastosowanie posiadanych już szkieł do nowego zastosowania, jakim jest wideo, na nowych korpusach nie-Canona. Z Nikonem gorzej, bo w wielu starszych obiektywach jest mechaniczna przysłona i śrubokręt do AF. A z jakiego innego systemu jeszcze można chcieć używać szklarni?
pabloescobar napisał/a:
gólnie chodzi mi o to, czy bardziej będzie się opłacało kupić adapter i szkła innych firm, czy lepiej inwestować tyko w Panasonica. No chyba, że cenowo wyjdzie na to samo, to wtedy co będzie lepsze jakościowo?
Jakościowo to jak zwykle – zależy. Jak kupisz Metabones Speedbooster i porządne szkła, to jakość będzie dobra, ale cena wysoka. Jak kupisz coś taniego, to i jakość ucierpi. Jeszcze raz powtórzę to, co napisałem w poprzednim poscie – przy początkowym budżecie typu 10k zł nie wchodziłbym w przejściówkę i obcą szklarnię. No chyba że prosta przejściówka bez boostera (żeby było tanio) i do tego kupujesz parę tanich stałek, typu Canon 50/1.8, 85/1.8 czy co tam. Pozostałe szkła warte zainteresowania kosztują 3k zł lub więcej.
A G80 to nie to samo co GX80, tylko z bardziej odchylanym ekranem i gniazdem mikrofonowym? Płacić 1000 pln więcej za takie ulepszenia to chyba się nie opłaca
pabloescobar, mnożysz te tematy, aż szkoda to czytać. Może jeśli chcesz robić te teledyski, to te 4500zł przeznacz na jakiś kurs dla filmowców, bo ŻADEN sprzęt nie zastąpi twojej kreatywności i opanowania tajników magii kina.
Mając 4500zł nie patrzyłbym wcale na aparat tylko szukał odpowiedniej kamery pokroju JVC GY-HM200 o ile koniecznie 4K, a jeśli chcesz bardziej realnie to wybierałbym wśród podobnych gabarytowo ale FullHD. Nauka opcji jakie ma wbudowane taka kamera trochę potrwa, ale efekt końcowy będzie o niebo lepszy niż teraz kombinując z lustrzankami czy bezlusterkowcami. Poza tym będziesz profesjonalniej wyglądał więc look wśród kumpli co najmniej o +5 Tak samo dobrym rozwiązaniem może być zakup schodzących z rynku kamer z 1080p 50i na kasety miniDV. Super kamerki można dostać nawet poniżej tysiaka, jedynie upierdliwością jest zgrywanie materiału. Te kamery ni do że są śmiesznie tanie, to jeszcze obraz masz bez kompresji.
ŻADEN sprzęt nie zastąpi twojej kreatywności i opanowania tajników magii kina.
Wojmistrz, ale to jest truizm, który nie ma nic do rzeczy. Wszystkie działy „pomagamy w wyborze…” na tym forum można skwitować stwierdzeniem, że to nie aparat robi zdjęcia, tylko fotograf itd. Nie piszmy takich rzeczy w tematach z poradami zakupowymi.
Wojmistrz napisał/a:
Mając 4500zł nie patrzyłbym wcale na aparat tylko szukał odpowiedniej kamery pokroju JVC GY-HM200
Ale ta kamera kosztuję dychę, a nie czwórkę… Ja bym się w takie sprzęty nie pchał, wolę drogę bezlusterkowiec plus zbieranie optyki w dalszym czasie.
komor, pisałem pokroju JVC GY-HM200, nie koniecznie ten model. Ja go mam dziś do kupienia za £1050 to tylko trochę więcej niż 4500zł, a kurs funta chyba nadal poniżej 5zł.
I jeszcze uwaga do tych flycamów.
Co to jest flycam?
To firma a nie produkt.
Trzeba albo napisać jaki model stabilizacji się chce stosować, albo przynajmniej jaki typ przeciwwagi ma być zastosowany.
Dla przykładu mam stabilizację prostą (czyli przeciwwaga nie po łuku), fajniutka, 60cm, carbon i pomimo tego, że była opisana jako udźwig od do, to ma się to nijak do realiów. mój G6 jako obciążenie nie ma nic
Ostatnio zmieniony przez Wojmistrz Czw 09 Mar, 2017, w całości zmieniany 1 raz
pabloescobar, mnożysz te tematy, aż szkoda to czytać. Może jeśli chcesz robić te teledyski, to te 4500zł przeznacz na jakiś kurs dla filmowców, bo ŻADEN sprzęt nie zastąpi twojej kreatywności i opanowania tajników magii kina.
Mając 4500zł nie patrzyłbym wcale na aparat tylko szukał odpowiedniej kamery pokroju JVC GY-HM200 o ile koniecznie 4K, a jeśli chcesz bardziej realnie to wybierałbym wśród podobnych gabarytowo ale FullHD. Nauka opcji jakie ma wbudowane taka kamera trochę potrwa, ale efekt końcowy będzie o niebo lepszy niż teraz kombinując z lustrzankami czy bezlusterkowcami. Poza tym będziesz profesjonalniej wyglądał więc look wśród kumpli co najmniej o +5 Tak samo dobrym rozwiązaniem może być zakup schodzących z rynku kamer z 1080p 50i na kasety miniDV. Super kamerki można dostać nawet poniżej tysiaka, jedynie upierdliwością jest zgrywanie materiału. Te kamery ni do że są śmiesznie tanie, to jeszcze obraz masz bez kompresji.
Nie chcę żadnej kamery, tylko aparat. Klipy już kręciłem - nie na swoim sprzęcie, lecz w pracy. Doświadczenie mam, ale wtedy nie interesowałem się jakim sprzętem pracowałem, dlatego teraz chcę wybrać dobrze, bo będę robił dla siebie, nie dla kogoś
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 16