Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
@grzegorz_maj: Odczytywałem wartość exif dotyczącą ekwiwalentu 35mm, więc powinno być ok (przypominam, że to statystyki z mojego starego Lumixa FZ-50). Na pierścieniu zoomu miałem zresztą 35...420 w 35mm ekwiwalencie (nominalnie obiektyw miał 7,4 - 88,8 mm). Zdjęcia (a nie było ich wiele) w 420mm traktuję jako te, które powstały bo coś przybliżałem na max, wychodziłoby na to, że nie potrzebowałem aż tyle.
No i większa matryca pozwoli na zrobienie cropa, a do druków dużych ani nic zdjęć nie używam...
Ogólnie byście pewnie powiedzieli, że i małpka by mi wystarczyła. Ale jakoś ten kobylasty Lumix mi przypadł w obsłudze do gustu i właśnie rozważam ewentualną przesiadkę na lustrzankę.
@PDamian:
Już myślałem, że moje poszukiwania się zakończyły, bo K-50 z dwoma obiektywami by mi wystarczył (nawet z 18-55 bym sobie może poradził). A obiektyw jak coś można by kiedyś, jakbym się wkręcił zmienić na jakiś, jak podałeś - 18-200.
Nawet, gdyby nie było idealnie - ja bardziej amatorsko jednak poszukuję.
Tylko napaliłem się strasznie na tego Pentaxa, a potem przeczytałem o tym problemie z cewką przysłony i muszę to jeszcze raz przemyśleć. Zapytam jeszcze na forum Pentaxa pewnie o niego. Bo z tego co widziałem problem można naprawić samemu całkiem łatwo i występuje nie od razu (lub w ogóle). Tylko właśnie taki niesmak mały mam, nie chcę mówić, że żal do Pentaxa - zrobili lustrzankę w mojej kategorii cenowej, parametry mi odpowiadają, uszczelnienia, które by mi się przydały - a przyoszczędzili na tak małej pierdółce jak ta cewka przysłony.
przeliczaniu na APSC - o co w tym chodzi? Przyzwyczajony jestem do "poruszania" się w ekwiwalencie 35mm (wiem, że w EXIF są zapisywane "realne" ogniskowe i na 35mm przeliczę bez problemu).
To proste - jeśli większość zdjęć robisz szkłem o kącie widzenia zbliżonym do 35 mm na klatce 35mm - to na APSC pentaxa lub nikona będzie to szkło o ogniskowej 20mm a w canonie 19 mm (odrobinę mniejsza klatka).
d3x napisał/a:
naczytałem się problemów z przysłoną w K-50, więc chyba jednak odpada.
Moim zdaniem nie ma się czym przejmować - kilkanaście wpisów wśród ponad tysiąca użytkowników forum pentaxowego , na dodatek wśród ludzi których spora część miała kolejno różne modele aparatu. Grdyby to była taka usterka jak te słynne w nikonach czy canonach ( chlapiące olejem pełne klatki czy serie modeli z nieskalibrowanym AF albo odpadające lamelki migawki ) to takich wpisów byłoby kilkaset... A kupując nowy aparat - albo element zacznie szwankować w okresie gwarancji albo będzie działał do śmierci technicznej .
Za te pieniądze owszem kupisz ... wydmuszkę nikona lub canona, czyli coś co aparat przypomina , nawet może z niezłą matrycą , ale za to bez uszczelek , bez pryzmatu , i wielu funkcji ( np. mikrokalibracji) z których takie aparaty zostały wykastrowane.
grzegorz_maj napisał/a:
Ogromnym minusem Pentaxów jest to, że nie wychodzą na nie dobre Sigmy,
Mam rozumieć że Sigma 17-50/2,8 jest niedobra? Albo 18-35/1,8? Bo są pod Pentaxa?
grzegorz_maj napisał/a:
zamiast kita Tamrona 17-50/2.8,
Taką radę bym przyjął za rzeczową kilka lat temu , gdy Sigma 17-50/2,8 kosztaowała tyle co 2 tamrony, ale teraz gdy jest raptem 100-200 zł droższa - uważam że tylko sigma ma sens. Jest dużo ostrzejsza od tamrona i można nią śmiało pracować nawet na pełnej dziurze. Tamrona trzeba niestety domknąć by uzyskać tak samo ostry obraz. Jak ktoś musi się przekonać - są i testy i zdjęcia przykładowe.
d3x napisał/a:
przyoszczędzili na tak małej pierdółce jak ta cewka przysłony.
Możliwe że była jakaś nieduża partia wadliwych cewek - to cewki które są montowane od wielu lat i rzadko zawodziły w poprzednich modelach również tych analogowych.
Co do cewek na forum Pentaxa czytałem, że w razie awarii się je przeszczepia ze starych analogów, bo były dobre i nie sprawiały problemów.
Ktoś tam też chyba pisał (nie wiem na ile pewne info), że Pentax zaczął stosować te cewki z napędów DVD o niskiej gwarantowanej żywotności.
I problem polega na tym, że podkówka cewki się rozklepuje, przez co zaczyna lepiej być przyciągana przez neodym drugiej części i się "skleja" - naprawy polegają na przeszczepie podkówki / cewki+podkówki / spiłowaniu podkówki, aby miała mniejszą powierzchnię styku i nie trzymała się tak mocno.
Z drugiej strony jest wiele ludzi u których to się nie dzieje - to fakt. Problem jest znany i powszechny, ale nie jest też pewnym, że wystąpi u każdego.
Pocieszające jest też to, że jeśli problem zaczyna występować - występuje stopniowo. Podczas gwarancji nie ma problemu, a jeśli po - można samemu to zrobić za grosze. W serwisie usługa kosztuje 300-400zł.
W moim budżecie/do mojego zastosowania z tego co widzę pozostaje ten Pentax z dwoma obiektywami WR (lub jednym), albo kompakt. Kompakt niby fajny, wygodny, lekki, odporny, ale chyba czas spróbować lustrzanki. Zawsze będę mógł ją sprzedać z niskim przebiegiem i kupić kompakt, jeśli poczuję, że to nie to.
Andrzej.M. [Usunięty]
Wysłany: Pon 24 Lip, 2017
d3x napisał/a:
Problem jest znany i powszechny, ale nie jest też pewnym, że wystąpi u każdego.
Raczej dość powszechnie znany wśród "Pentaxian" ale wcale nie taki powszechny. Dotyczy raczej kilku promili - czyli kilku sztuk na tysiąc tego modelu. A przecież te same cewki montowano i w k-x, k-r, k-500, k-30 i nadal są montowane. Po prostu - coś co się zdarza - wadliwa seria. Bajda o cewkach z napędów DVD - no sorry jak montowano je w analogach jeszcze DVD nie było.
Trochę offtopic robię, ale mam nadzieję moderacja wybaczy .
To była kwestia tak jak piszesz - wadliwej serii, która możliwe, że z racji braków innych mechanizmów była zastępowana taką o gwarantowanej żywotności 20k cykli. Tak ludzie z forum Pentaxa pisali w każdym razie. Zdarzało się, że Pentax przyjmował po gwarancji nawet na wymianę tych cewek.
Najlepiej będzie się przekonać na własnej skórze pewnie. W końcu aż taka masówka to nie jest, bo producent, jak piszesz - w nowszych modelach takich jak K-70 pcha te same cewki wciąż.
Zawsze można podmianę zrobić w ramach gwarancji/własnym zakresie, albo spiłować podkówkę - ludzie korzystający z "ruskiej metody" też byli zadowoleni z efektów.
Ja tak z zakupami droższych zabawek mam, że trochę zwlekam, stąd jeszcze nie leci do mnie kurier z Pentaxem. Ale krążę już wokół K-50 z dwoma kitowymi obiektywami - za niecałe 2500zł się raczej opłaca bardziej niż za 2100 z jednym.
"Kit" 50-200 nie jest za rewelacyjny, choćby z tego względu, że ma duży rozrzut jakościowy - zależy na jaki egzemplarz trafisz: może być zaledwie poprawnie lub po prostu źle. To ma też znaczenie, oczywiście, przy wielu innych obiektywach, ale tutaj ten problem jest szczególnie wyraźny.
Ja bym proponował wziąć zestaw tylko z 18-55 i za te cztery stówy dokupić sobie jakiś dodatkowy sprzęt (zapasowy aku, kartę pamięci, statyw, torbę/plecak, flash, filtry, czy co tam Ci potrzebne) lub zostawić je sobie na poczet jakiegoś lepszego szkła.
I kolejna opcja do rozważenia - dzięki.
Tym bardziej, że jakbym zatęsknił za >55mm to zawsze mogę dokupić jakąś lepszą używkę.
Jedyne co mnie "kusiło" trochę, to że różnica w cenie (jeden obiektyw a dwa) jest 350zł, a za tyle tego obiektywu nie można dostać nowego - ceny są w okolicach 600zł z tego co widziałem.
No chyba, że za 350 dopłaty jednak warto? Bo nie wiem czy traktować ofertę sklepu jako okazję czy nie. Jeśli nie to bez bólu wezmę sam 18-55 który jeśli nie na bardzo długo - na dłuższy czas na początku wystarczy.
Andrzej.M. [Usunięty]
Wysłany: Wto 25 Lip, 2017
d3x napisał/a:
Tym bardziej, że jakbym zatęsknił za >55mm to zawsze mogę dokupić jakąś lepszą używkę.
Też popieram , 50-200 nigdy za rewelacyjny nie był, jesli zamarzy ci się coś dłuższego - szczególnie w okolicach 200-300mm to 55-300/4,5-5,8 (lub 6,3zależnie od wersji), mimo że ciemny to jest naprawdę wart grzechu. Na 300 wymiata jak dobra stałka.
Dzień dobry.
Szukam aparatu którym będę wykonywał zdjęcia i tylko nie, w jak najlepszej jakości co do ceny [opcja nagrywania zbędna].
Chcę zacząć przygodę, dlatego szukam aparatu dla amatora, który jednak będzie dawał możliwości. Używałbym go w podróży do zdjęć gór, budynków, czasami czegoś mniejszego, zwierząt itd., generalnie coś uniwersalnego.
Później chciałbym publikować zdjęcia w sieci, dlatego zależy mi na dobrej jakości zdjęć.
Mogę przeznaczyć do 1500zł jednak tu pojawia się pytanie czy w moim przypadku potrzeba tak zbajerowanych nowych aparatów z nagrywaniem czy jest też coś co ma lepszą jakość w niższej cenie?
Jeżeli chodzi o używane aparaty to usłyszałem że nie warto, gdyż nie wiadomo czy nie ma wad, oraz że przebieg też się liczy, jako zielony może ktoś mnie odwiedzie od tego przekonania.
Chciałbym wydać jak najmniej, dlatego mimo to chciałbym usłyszeć rady czy warto kupić np.: body jak i obiektyw używane lub body nowe, obiektyw używany itd.
Jako że w regulaminie jest napisane żeby nie tworzyć podobnych tematów, więc podłączam się pod istniejący.
Andrzej.M. [Usunięty]
Wysłany: Czw 19 Paź, 2017
mleczarz8 napisał/a:
czy w moim przypadku potrzeba tak zbajerowanych nowych aparatów z nagrywaniem czy jest też coś co ma lepszą jakość w niższej cenie?
Teraz każdy aparat ma nagrywanie - tyle że jednymi robi się to trochę wygodniej inne są jakby mniej nastawione na filmowanie, za to oferują lepsze korpusy w klasie podstawowej. Tak ma właśnie Pentax - dając korpusy bardzo zaawansowane. Czyli takie które mają wszystko to co najbardziej zaawansowane u konkurencji. Różnice - oczywiście też są - no bo muszą - jak : kompozytowe korpusy zamiast stalowo-magnezowych, 12 zamiast 14 Bitowych plików RAW, 1/6000 s zamiast 1/8000s , zdjęcia seryjne ograniczone do 6fps ... ale to też lepiej niż w lusztrzankach tego segmentu konkurencji - które najczęściej nie sięgają tych parametrów a dodatkowo są pozbawione pokręteł i przycisków funkcyjnych, pryzmatu (jest klejonka z lusterek, możliwości mikrokalibracji szkieł, błysku HSS , korekty błędów szkieł itp... W kwocie 1500 zł chyba niczego z lustrzanek nie kupisz , jeśli już to używaną. Za 1800 można już trafić Pentax K-50 nowy - ale trzeba poszukać. Matryca tak dobra że jeszcze długo będzie spokojnie konkurować z najnowszymi Nikonami czy Fuji , o canonach nie wspominam - bo matryce są w nich najsłabszym elementem. Ale ludzie nimi zdjęcia robią - więc niekoniecznie musi dla każdego mieć znaczenie. Body najlepiej nowe - masz gwarancję na 2 - 3lata i święty spokój. Szkła - jak się trochę zapoznasz z tematem , będziesz miał orientację czego potrzebujesz (na początek "kitowy" da ci możliwość zorientowania się jaki zakres ogniskowych i rodzaj fotografii ci odpowiada) . Pentax co prawda ma "wadę" jaką jest większość szkieł z napędem " śróbokretowym" (co nie znaczy że nie ma tych cichych z wbudowanym silnikiem) ale tez każdy korpus ma do nich napęd , a te szkła praktycznie się nie psują. Więc jak widać zadbane szkło bez rys na soczewkach i ubytków czy wgnieceń obudowy - nie powinno sprawić kłopotu.
mleczarz8 napisał/a:
eżeli chodzi o używane aparaty to usłyszałem że nie warto, gdyż nie wiadomo czy nie ma wad, oraz że przebieg też się liczy,
Owszem , dodatkowo - nie wiadomo czy ktoś nie przegrzewał matrycy częstym filmowaniem , choć akurat u Pentaxa bym się raczej nie martwił - filmujący trzymają się innych marek.
Nie mogę edytować postu wyżej, więc napiszę jeszcze jeden.
Przeszukując forum natknąłem się na canona 60d. Sprzęt stary, ale cena z dobrymi obiektywami jest atrakcyjna[przebiegi już mniej atrakcyjne]. Czy będzie spełniał swoje zadanie, a może dopłacić i wybrać coś innego?
Edycja: kolega wyżej napisał post w tym samym momencie, przepraszam za nieporozumienie. Rozumiem że 60d mam odpuścić. Przeglądałem pentaxy, jednak ceny były ok.2 tys+, więc poszukam jeszcze raz.
Andrzej.M., obaw o przegrzanie matrycy w 60D przy filmowaniu ja bym nie miał, bo to konstrukcja pro-filmowa.
mleczarz8, jeśli chodzi o parametry to nadal fajna puszka, zwłaszcza na start.
Andrzej.M. [Usunięty]
Wysłany: Pią 20 Paź, 2017
mleczarz8 napisał/a:
natknąłem się na canona 60d. Sprzęt stary,
A nawet bardzo stary - jeszcze sprzed Pentax K-x który matrycowo już wtedy lepiej wyglądał a jak zmieniłem na K-5 (ta sama matryca co k-50) to się zdziwiłem jaki ładny obrazek może być z cropa... pierwsza matryca (i aparat) którą ośmielono się porównać z pełnoklatkowym canonem 5dmkII.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 14