Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

optyczne.pl forum.optyczne.pl  
•  FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy  •  Statystyki  •  Rejestracja  •  Zaloguj  •  Galerie  •   Ulubione tematy

----- R E K L A M A -----



Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: komor
Pon 22 Maj, 2017
Bezlusterkowiec do studia graficznego (budżet: ok. 7 500 zł)
Autor Wiadomość
jantelecki75 
Nowy


Posty: 5
Wysłany: Pon 22 Maj, 2017   Bezlusterkowiec do studia graficznego (budżet: ok. 7 500 zł)

Witam,

poszukuję aparatu do firmy. Wcześniej rozważałem zakup lustrzanki, ale po konsultacji wybór padł na aparat z wymienną optyką.
Zastosowanie aparatu to wysokojakościowa fotografia (zastosowanie uniwersalne: reklamy, banery, portrety, plener etc.) oraz nagrywanie filmów (reklama, fabularne).

Interesuje mnie jasny obiektyw, dobra jakość zdjęć i filmów (bez efektu pływania i szybki autofocus podczas filmowania), możliwość podłączenia zewnętrznego mikrofonu montowanego na aparacie, ruchomy wyświetlacz oraz optyczna stabilizacja obrazu i
możliwość rejestracji filmów z szybkością 60/50 klatek na sekundę w fullhd.

Wstępnie interesuję się aparatem: Lumix GH4R z v-log ze standardowym obiektywem 12-35mm, F2.8.

Prosiłbym Was jednak o poradę czy w tym budżecie (ok. 7 500 zł) znajdę coś lepszego w stodunku do moich wymagań. Jeśli jednak Lumix GH4R to najlepszy wybór w tej cenie to może z innym obiektywem ?

z góry dzięki za pomoc.
 
 
Reklama

Pomógł: 0 razy
Posty: 1
Skąd: Optyczne.pl






komor 
Moderator



Pomógł: 370 razy
Posty: 19879
Skąd: Wrocław
Wysłany: Pon 22 Maj, 2017   

Tyle wymagań do obgonienia jednym sprzętem? Fiu, fiu… A co z optyką, oświetleniem i osprzętem do filmowania?
 
 
PDamian 
Optyczny


Pomógł: 37 razy
Posty: 1329
Wysłany: Pon 22 Maj, 2017   

jantelecki75 napisał/a:
wysokojakościowa fotografia reklamy, banery, portrety, plener etc.
m4/3?
:lol:
 
 
komor 
Moderator



Pomógł: 370 razy
Posty: 19879
Skąd: Wrocław
Wysłany: Pon 22 Maj, 2017   

No już nie przesadzajmy, jeśli nie trzeba pracować w wysokich czułościach i będzie dobra optyka, to czemu nie? Oczywiście nie jest to najoptymalniejszy wybór finansowo, ani pod względem stosunku jakości do ceny. Najtaniej przy dobrej jakości opędzić foto Nikonem APS-C z matrycą bez filtra AA, ale to z kolei nie jest dobry wybór do filmowania.
 
 
PDamian 
Optyczny


Pomógł: 37 razy
Posty: 1329
Wysłany: Pon 22 Maj, 2017   

Przy ruszeniu V-LOG filmy będą bardzo dobre.

Do wysokojakościowej fotografii: reklamy, banery, portrety, plener m4/3 to jednak najgorszy wybór. Nawet w studiach robiących zdjęcia do dowodów (i łapiących zlecenia kotleta) rzadko spotykany.
 
 
jantelecki75 
Nowy


Posty: 5
Wysłany: Pon 22 Maj, 2017   

@komor: wiem, że wymagania są duże, ale dysponuję podanym wcześniej budżetem, w którym jakoś muszę się zmieścić. Niestety oświetlenia nie ma na razie w cale. Optyka - tu właśnie pytanie do Was jaki obiektyw wybrać do tego aparatu. Osprzęt do filmowania jest planowany razem z zakupem aparatu. Na razie będzie to statyw z olejową głowicą 3D, być może studyjny.

@PDamian: niestety przeoczyłem, że model obsługujący V-Log jest znacznie droższy i przekracza budżet (8 000 zł). Więc biorę pod uwagę zakup modelu Lumix GH4A i ewentualnie późniejsza płatna aktualizacja oprogramowania do V-Log. Ma to sens ? jedyna różnica pomiędzy GH4A i GH4R to oprogramowanie ?

Dlaczego sprzęt do wszystkiego ?
Po konsultacjach w salonach foto (głównie ABfoto), polecono mi, że najlepszym wyborem będzie zakup hybrydy, a w tym budżecie jest właśnie Lumix GH4. Nie jest to oczywiście ostateczny wybór i stąd założony temat. Wcześniej rozważałem zakup osobno aparatu do fotografii oraz osobno kamery cyfrowej, jednak jak wcześniej wspomniałem doradzono mi rozwiązanie hybrydowe.
 
 
Tutejszyn 
Optyczny


Pomógł: 54 razy
Posty: 2954
Skąd: Gliwice
Wysłany: Pon 22 Maj, 2017   

jantelecki75 napisał/a:
rozwiązanie hybrydowe.
Hybryda, to jest coś innego. To aparat kompaktowy, skierowany do bardziej zaawansowanych fotografów, z większą możliwością regulacji ekspozycji, z rozbudowanym, aczkolwiek niewymiennym obiektywem. Hybryda, bo łączy w sobie zalety (i wady) kompaktów, a jednocześnie udaje trochę lustrzankę.

Lumix GH4A to po prostu bezlusterkowiec systemu m4/3
 
 
PDamian 
Optyczny


Pomógł: 37 razy
Posty: 1329
Wysłany: Pon 22 Maj, 2017   

To może lepiej zacząć od jednego -do zdjęć lub do filmów w zależności od spodziewanego rodzaju zleceń.

Bez oświetlenia studyjnego -to do d...

Bez doświadczenia w np pracy na profilach filmowych i montażu -też.
 
 
jantelecki75 
Nowy


Posty: 5
Wysłany: Pon 24 Lip, 2017   

witam ponownie,

Mam do Was jeszcze kilka pytań.

1. czy możecie mi powiedzieć jaka jest różnica między wersją GH4 a GH4RE-K ? (osobno kupuje korpus i obiektyw "Panasonic LUMIX G X VARIO 12-35mm f/2.8 ASPH./Power O.I.S. wersja OEM" - oczywiście oprócz odblokowanego V-Loga ?

2. czy wersja GH4R posiada także profile CineLike V i CineLike D ?

3. czy jest coś słabszego w wersji "R" względem podstawowej wersji GH4 ?

znalazłem wypowiedź jakoby v-log nie do końca był przydatny: "If you're considering a 100$ firmware upgrade to get Vlog fuction - it's not worth it. It only helps if you have outside recorder and are able to record in 10bit 4:2:2 In-camera it expands dynamic range, but lowers color resolution in already low 8bit color space - resulting in a sub-par outcome"

4. czy za te pieniądze (budżet wzrósł do 7 900,00 zł) kupię coś lepszego ?
 
 
komor 
Moderator



Pomógł: 370 razy
Posty: 19879
Skąd: Wrocław
Wysłany: Pon 24 Lip, 2017   

jantelecki75 napisał/a:
znalazłem wypowiedź jakoby v-log nie do końca był przydatny

Odpowiedź o przydatności jest w tej wypowiedzi:
Cytat:
if you have outside recorder and are able to record in 10bit 4:2:2

Możliwość pracy na v-log zawsze wydawała mi się jedną z ważnych cech GH4, dla których był wybierany zamiast czegoś innego. Jeśli różnica wynosi 100$ to bym się nie zastanawiał, nawet jeśli w najbliższych planach nie masz zakupu zewnętrznego rekordera.
 
 
jantelecki75 
Nowy


Posty: 5
Wysłany: Wto 25 Lip, 2017   

komor napisał/a:
jantelecki75 napisał/a:
znalazłem wypowiedź jakoby v-log nie do końca był przydatny

Odpowiedź o przydatności jest w tej wypowiedzi:
Cytat:
if you have outside recorder and are able to record in 10bit 4:2:2

Możliwość pracy na v-log zawsze wydawała mi się jedną z ważnych cech GH4, dla których był wybierany zamiast czegoś innego. Jeśli różnica wynosi 100$ to bym się nie zastanawiał, nawet jeśli w najbliższych planach nie masz zakupu zewnętrznego rekordera.


prawie się zdecydowałem, ale jeszcze rozważam:
Sony A7 II Alpha ILCE-7M2 n+ obiektyw 28-70mm/3.5-5.6 OSS

Niestety określony budżet powoduje, że muszę mieć aparat do "wszystkiego"


// orientujecie się może jak wygląda sprawa z licencją na kodek AVC/H.264 w GH4.

Mam sprzeczne informacje co do komercyjnego wykorzystywania materiałów nagranych tym aparatem.
 
 
komor 
Moderator



Pomógł: 370 razy
Posty: 19879
Skąd: Wrocław
Wysłany: Sro 26 Lip, 2017   

Był kiedyś wątek na ten temat na tym forum, generalnie – o ile pamiętam – doszliśmy do wniosku żeby olać drani. :) Generalnie będziesz chyba coś montował, więc bardziej liczy się to, co wypuszczasz z programu montażowego, a nie surowy materiał z kamery.
 
 
jantelecki75 
Nowy


Posty: 5
Wysłany: Sro 26 Lip, 2017   

komor napisał/a:
Był kiedyś wątek na ten temat na tym forum, generalnie – o ile pamiętam – doszliśmy do wniosku żeby olać drani. :) Generalnie będziesz chyba coś montował, więc bardziej liczy się to, co wypuszczasz z programu montażowego, a nie surowy materiał z kamery.


Otrzymałem informację, że są jednak ograniczenia licencyjne i to spore. W niektórych przypadkach komercyjnego wykorzystywania opłaty są liczone procentowo względem przychodu. Natomiast oficjalny komunikat firmy brzmi /mniej więcej/: filmy z GH4 tylko na użytek osobisty (sic!) - sprzęt tej klasy z przeznaczeniem głównie do filmowania nie powinien mieć takich ograniczeń !

co do aparatu: fotografia i filmy -> 60:40 - w takich proporcjach będzie wykorzystywany na korzyść zdjęć.

Nie mam możliwości sprawdzenia na żywo obydwu aparatów tak więc analizuję to co jest zamieszczone w sieci i wciąż nie mogę podjąć decyzji.

Czy na prawdę duża różnica będzie w jakości zdjęć między GH4R z Lumix G Vario 12-35mm f/2.8, a Sony A7 II z obiektywem Sony 28-70mm/3.5-5.6 OSS ?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FIsilverBrown v 0.2 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne

forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze. Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych. Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy, a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania. Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk. Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 15