Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Damian L, wszystko zależy jaką jakość się oczekuje i jakie są warunki oświetleniowe. Powinno często wystarczyć, czasem może być za mało, szczególnie z mniejszą matrycą, która przeważnie nie pozwala używać tak wysokich czułości, jak pełnoklatkowe.
No wiem że musi byc dobre oświetlenie. Ogólnie mówić sam obiektyw F4 może być ryzykowny.
Mam dwa 80mm 1.2 i 21mm 1.4 ale sa manualne i tracę więcej czasu na celowanie niż na robienie ładnych ujęc dlatego szukam automat. Niestety takie uniwersalne zoomy z wyokim swiatłem sa bardzo drogie a ja nie zarabiam na tych zdjęciach... uczę się.
Zastanawiałem sie aby sprzedać te dwa co mam i kupić zoom F4 no ale własnie to światło.
Mam dwa 80mm 1.2 i 21mm 1.4 ale sa manualne i tracę więcej czasu na celowanie niż na robienie ładnych ujęc dlatego szukam automat.
Czy w Sony A6000 jest focus-peaking? Fotografia ślubna to trudna i wymagająca dziedzina, rozumiem, że się uczysz, nie zarabiasz, ale albo rybka, albo… Nauka używania manuali może być bardzo przydatna później, ale pod warunkiem że da się sprawnie korzystać z focus-peakingu, inaczej to rzeczywiście loteria. Może zamiast zooma f/2.8 kup jedno szkło f/1.4 czy f/1.8 z autofocusem? Jest na przykład Sony FE 50/1.8 za około 1000 zł.
Najlepszy by był zoom f/2,8, ale takiego do tego Sony A6000 nie widzę. Jedyny zoom f/2,8 to Sony FE 16-35mm f/2,8 GM za 11 tys. zł, za drogi, mały zakres zooma. Dla formatu FF jasność 4 jest w sam raz, dla APS-C "obleci". Lepszy Sony E PZ 18-105 mm f/4 G OSS niż stałka 50/1,8. Chodzi o uniwersalność. Ogniskowa tylko 50mm to za mało. Zwykle jasność 4 jest wystarczająca, dla ogniskowej 105 uzyskasz ładnie rozmyte tło, niektóre ujęcia można robić ogniskową 18mm. Nie do przecenienia jest fakt, że posiada stabilizację. W sumie tym jednym obiektywem Sony E PZ 18-105 mm f/4 G OSS cały ślub obskoczysz. W przypadku f/2,8 potrzebne są dwa obiektywy ze względu na mały zakres zooma, np. 17-50 f/2,8 + 50-150 f/2,8 (dla formatu APS-C).
Wojmistrz napisał/a:
Damian L, mój ex szef biegał na śluby z 1 body i 1 szkłem. Mowa o 5D MkII z 24-105/4L IS.
To amator. Zawodowiec ma zawsze zapasowe body i szkło. Nie może sobie pozwolić by z powodu awarii sprzętu spaskudzić komuś ślub.
Mam dwa 80mm 1.2 i 21mm 1.4 ale sa manualne i tracę więcej czasu na celowanie niż na robienie ładnych ujęc dlatego szukam automat.
Czy w Sony A6000 jest focus-peaking? Fotografia ślubna to trudna i wymagająca dziedzina, rozumiem, że się uczysz, nie zarabiasz, ale albo rybka, albo… Nauka używania manuali może być bardzo przydatna później, ale pod warunkiem że da się sprawnie korzystać z focus-peakingu, inaczej to rzeczywiście loteria. Może zamiast zooma f/2.8 kup jedno szkło f/1.4 czy f/1.8 z autofocusem? Jest na przykład Sony FE 50/1.8 za około 1000 zł.
Ten obiektyw tez mam w planach i to bliższych niż zoom.
W A6000 jest focus peaking... bez tego to by było trudno ale i z tym też jest niewesoło. Tzn ja wiem że wszystkiego można się nauczyć i coraz lepiej mi idzie z tym łapaniem ostrości ... no ale na weselu nie moge sobie pozwolić na ryzyko, na próbowanie, może sie uda może nie.
Oczywiście też nie ma tragedia, na 1200 zdjęcia które zrobiłem 300 sa ok jeśli chodzi o ostrość... a kadrowaniem juz gorzej i w tym widzę problem. Za bardzo sie skupiam na podglądzie ostrości, zoomy na ekranie itp i w ten czas ucieka ujecie.
Zastanawiałem sie nad tym zoomem bo "tani", ma autofocus i OSS co jest bardzo pomocne no i dużo zakres mm tzn bardzo uniwersalny... ale te F4 mnie blokuje. W pomieszczeniu albo już podczas imprezy po zachodzie mogę mieć problemy... tym bardziej że jestem początkujący.
Na początku obrałem swoją drogę czyli obiektywy stałoogniskowe. Kupiłem manuale Samyangi bo na tyle nie było stać na początku i jestem z nich zadowolony ale w zarobkowej pracy mogą one utrudniać.
To amator. Zawodowiec ma zawsze zapasowe body i szkło. Nie może sobie pozwolić by z powodu awarii sprzętu spaskudzić komuś ślub.
No zobacz, taki amator, że jest jednym ze sławniejszych fotografów w okolicy Zapas ma - 400D.
Zależy czym się wsławił, Anders Breivik też jest sławny. Teraz to nawet na wiejskich weselach widzę fotografów z dwoma korpusami FF plus kilka obiektywów.
Damian L napisał/a:
No wiem że musi byc dobre oświetlenie. Ogólnie mówić sam obiektyw F4 może być ryzykowny.
Mam dwa 80mm 1.2 i 21mm 1.4 ale sa manualne i tracę więcej czasu na celowanie niż na robienie ładnych ujęc dlatego szukam automat. Niestety takie uniwersalne zoomy z wyokim swiatłem sa bardzo drogie a ja nie zarabiam na tych zdjęciach... uczę się.
Zastanawiałem sie aby sprzedać te dwa co mam i kupić zoom F4 no ale własnie to światło.
Nie ma uniwersalnych zoomów z dobrym światłem (min. f/2,8) do tego Sony. Także nie ma Samyanga 80/1,2, są 85/1,4; 50/1,2. Moim zdaniem powinieneś sprzedać te stałki i kupić zooma. Jak widzisz niektórzy zawodowcy stosują 5D MkII z 24-105/4L IS, tak więc Ty zoomem Sony E PZ 18-105 mm f/4 G OSS też powinieneś dać radę. W przypadku bardziej profesjonalnej fotografii stałki do ślubów nie nadają się jako obiektywy podstawowe, tym bardziej manualne. Później dokupisz sobie jakąś jasną stałkę AF.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 15