Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

optyczne.pl forum.optyczne.pl  
•  FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy  •  Statystyki  •  Rejestracja  •  Zaloguj  •  Galerie  •   Ulubione tematy

----- R E K L A M A -----



Poprzedni temat :: Następny temat
F4.0 do Ślubu
Autor Wiadomość
Sunders 
Temu Panu już podziękujemy


Pomógł: 606 razy
Posty: 9854
Wysłany: Czw 07 Wrz, 2017   

Negatyw napisał/a:
W przypadku bardziej profesjonalnej fotografii stałki do ślubów nie nadają się jako obiektywy podstawowe


W naprawdę profesjonalnej fotografii ślubnej jako obiektywów podstawowych, w zależności od potrzeby używa się zarówno jasnych stałek jak i jasnych zoomów:
httphttps://www.bhphotovi...m-jasmine-star/
https://digital-photography-school.com/5-must-have-lenses-for-wedding-photographers-and-why/
http://enviragallery.com/...ng-photography/
http://jasminestar.com/wh...ting-a-wedding/
A są i tacy, którzy używają wyłącznie stałek:
https://www.colesclassroo...oing-into-debt/ ...
 
 
Reklama

Pomógł: 0 razy
Posty: 1
Skąd: Optyczne.pl






Negatyw 
Optyczny



Pomógł: 17 razy
Posty: 1051
Skąd: Reda
Wysłany: Pią 08 Wrz, 2017   

Sunders napisał/a:
...A są i tacy, którzy używają wyłącznie stałek...
Akurat te zdjęcia z Twoich linków są pozowane, ustawione. Co innego reportaż ślubny. Są momenty gdy nie ma czasu na zmianę obiektywu i tylko zoom się sprawdzi a wiadomo ujęć nie da się powtórzyć. Są też chwile gdy można na spokojnie założyć stałkę (lub użyć drugiego korpusu ze stałką). Pewnie, że można nie używać zoomów. Kiedyś zoomów nie było i też robiono dobre zdjęcia. Ale czasy się zmieniły, oczekiwania wzrosły, do reportażu ślubnego teraz zoom jest niezbędny a obiektywy stałoogniskowe to uzupełnienie. Jeżeli autor tematu miałby do ślubów używać jednego obiektywu to zdecydowanie Sony E PZ 18-105 mm f/4 G OSS lepszy niż 50/1,8 lub 35/1,8.
 
 
Sunders 
Temu Panu już podziękujemy


Pomógł: 606 razy
Posty: 9854
Wysłany: Pią 08 Wrz, 2017   

Negatyw napisał/a:
Akurat te zdjęcia z Twoich linków są pozowane, ustawione.


Bo takie zdjęcia też się robi. Solidny fotograf ślubny ma swoje specjalne miejsca na sesje zdjęciowe w plenerze, które wchodzą w skład oferty.

Negatyw napisał/a:
Co innego reportaż ślubny. Są momenty gdy nie ma czasu na zmianę obiektywu i tylko zoom się sprawdzi a wiadomo ujęć nie da się powtórzyć.


Niezupełnie. Solidny ślubniak, tudzież zwany kotleciarzem, albo dobrze zna miejsce akcji takiego reportażu, albo jeśli nie, to zawczasu się z nim zapoznaje. W szczególności sprawdza warunki przestrzenne i oświetleniowe miejsca akcji, bywa że przed imprezą instaluje tam dodatkowe oświetlenie, którym może sterować w trakcie uroczystości. Z reguły dobrze znany jest mu też scenariusz tego wydarzenia/po coś w końcu współorganizatorzy robią te kursy liturgiczne :smile: / i omawia go z klientami. W związku z tym także dokładnie wie jakiej optyki będzie potrzebował oraz czy i kiedy będzie miał czas na jej wymianę. Improwizują to amatorzy i geszefciarze.

Cytat:
Jeżeli autor tematu miałby do ślubów używać jednego obiektywu to zdecydowanie Sony E PZ 18-105 mm f/4 G OSS lepszy niż 50/1,8 lub 35/1,8.


Zgoda, pod warunkiem, że nie braknie mu światła, czego najwyraźniej się obawia.

Na dpreview natknąłem się na podobny wątek: https://www.dpreview.com/forums/thread/3699610
Może Damianowi L to pomoże.
Jeden z dyskutantów proponuje dwa szkła: Sony E PZ 18-105 mm f/4 G OSS i do zdjęć przy słabym świetle Sony E 35 mm f/1.8 OSS :smile:
 
 
kelvinpiotr 
Bywalec


Pomógł: 2 razy
Posty: 185
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: Pią 08 Wrz, 2017   

Negatyw napisał/a:
Teraz to nawet na wiejskich weselach widzę fotografów z dwoma korpusami FF plus kilka obiektywów.


A jest jakaś różnica między między fotografem na wiejskim weselu a fotografem na miejskim weselu ? :wink:
 
 
komor 
Moderator



Pomógł: 370 razy
Posty: 19879
Skąd: Wrocław
Wysłany: Pią 08 Wrz, 2017   

Negatyw napisał/a:
Teraz to nawet na wiejskich weselach widzę fotografów z dwoma korpusami FF plus kilka obiektywów.

Nie od dziś wiadomo, że z dala od dużego miasta jest większe parcie na „zastaw się, a postaw się”. ;)

Negatyw napisał/a:
W przypadku bardziej profesjonalnej fotografii stałki do ślubów nie nadają się jako obiektywy podstawowe, tym bardziej manualne.

Wielu fotografów ślubnych pracuje tylko ze stałkami, szczególnie jeśli korzystają z dwóch korpusów. Owszem, nie jest to dobry sposób dla początkujących (choć są tacy, co będą mieli inne zdanie), a już na pewno ciężko z manualnymi obiektywami.

Sunders napisał/a:
Jeden z dyskutantów proponuje dwa szkła: Sony E PZ 18-105 mm f/4 G OSS i do zdjęć przy słabym świetle Sony E 35 mm f/1.8 OSS

To ja też się skłonię do tej opcji. Ciekawe co na to budżet. :)
 
 
Damian L 
Początkujący


Posty: 43
Skąd: Katowice
Wysłany: Pią 08 Wrz, 2017   

Dziękuję wszystkim za propozycje i za rozmowę (nie, to nie zakończenie tematu)

No własnie ja dobrze wiem jakie obiektywy by sie sprawdziły, zawsze zoom z wysokim światłem... ale kasa... to mnie teraz blokuje.

Dlatego zapytałem o ten zoom f4 bo jesli dam rade sprzedać te samyjangi to styknie mi na ten zoom... nie mam teraz dodatkowej kasy na dodatkowe obiektywy.... to z czasem.

Niestety, nadal nie jestem przekonany czy wymieniać czy zostać i masterować używanie manualnych :)
 
 
komor 
Moderator



Pomógł: 370 razy
Posty: 19879
Skąd: Wrocław
Wysłany: Pią 08 Wrz, 2017   

Damian L napisał/a:
Niestety, nadal nie jestem przekonany czy wymieniać czy zostać i masterować używanie manualnych

A jakie masz teraz rezultaty fotografowania manualami i co Ci to mówi w kontekście podjęcia decyzji?
 
 
Wojmistrz 
Temu Panu już podziękujemy
Obserwator


Pomógł: 213 razy
Posty: 7560
Skąd: Halifax
Wysłany: Pią 08 Wrz, 2017   

Negatyw napisał/a:
Zależy czym się wsławił, Anders Breivik też jest sławny. Teraz to nawet na wiejskich weselach widzę fotografów z dwoma korpusami FF plus kilka obiektywów.
Jest na to proste wytłumaczenie. Klienci są oczarowani jego produktami, nawet się nie reklamuje w internecie, bo nie musi, 100% poczta pantoflowa. Efektem jego pracy jest głównie sporych rozmiarów ślubny portret oraz olbrzymi fotoalbum. W przeciwieństwie do spinających się onanistów sprzętowych, on nie daje ani jednej fotki w wersji cyfrowej, może co najwyżej zamówić papierowe odbitki. Jak się domyślasz, pomimo technologii cyfrowych, pracuje z klientami analogowo i tym wygrywa, a taki typowy all-day kosztuje u niego od £2000.
 
 
Negatyw 
Optyczny



Pomógł: 17 razy
Posty: 1051
Skąd: Reda
Wysłany: Sob 09 Wrz, 2017   

kelvinpiotr napisał/a:
Negatyw napisał/a:
Teraz to nawet na wiejskich weselach widzę fotografów z dwoma korpusami FF plus kilka obiektywów.


A jest jakaś różnica między między fotografem na wiejskim weselu a fotografem na miejskim weselu ? :wink:
Teraz nie ma. Kiedyś była, wiem to z autopsji.

Wojmistrz napisał/a:
... Jak się domyślasz, pomimo technologii cyfrowych, pracuje z klientami analogowo i tym wygrywa, a taki typowy all-day kosztuje u niego od £2000.
Robi zdjęcia na kliszy? Co to znaczy "pracuje z klientami analogowo"?
Damian L, sprzedaj manuale i kup tego zooma. Albo sprzedaj wszystko i kup lustrzankę i 2 zoomy o świetle 2,8.
 
 
Wojmistrz 
Temu Panu już podziękujemy
Obserwator


Pomógł: 213 razy
Posty: 7560
Skąd: Halifax
Wysłany: Sob 09 Wrz, 2017   

Zdjęcia robi cyfrowo - 5D MkII, ale jak pisałem nie używa technologii do reklamowania się i nie daje klientom cyfrowych wersji zdjęć. Zdjęcia obrabia (a raczej pracownicy) normalnie w Lr+Ps, książki montuje w standardowym sofcie na iMac 13x10", jedynie wsadzone jest to w dodatkową skórzaną oprawę robioną na zamówienie. Nie mniej jednak jego strategia jest dobra, bo na wydruku te bitwy o DR czy ISO nie mają jakby znaczenia.
 
 
Negatyw 
Optyczny



Pomógł: 17 razy
Posty: 1051
Skąd: Reda
Wysłany: Nie 10 Wrz, 2017   

Wojmistrz napisał/a:
...bo na wydruku te bitwy o DR czy ISO nie mają jakby znaczenia.
Gdy zdjęcie zrobione na kliszy zostanie obrobione analogowo, czyli końcowy efekt to powiększenie wykonane pod powiększalnikiem na papierze światłoczułym to możemy mówić o fotografii analogowej. Tam na każdym etapie nie ma zapisu cyfrowego a na zdjęciu pikseli. To co Ty opisujesz na żadnym etapie nie jest analogowe. Po prosu gościu nie daje zdjęć w postaci plików zarówno RAW jak i JPG. Podobnie jak dawniej fotografowie, którzy nie dawali kliszy. Większość fotografów nie udostępnia RAWów traktując RAW jak dawniej kliszę. Udostępniają przeważnie przetworzone w programie graficznym JPG. Zdjęcia papierowe wiadomo nie są trwałe.
 
 
Wojmistrz 
Temu Panu już podziękujemy
Obserwator


Pomógł: 213 razy
Posty: 7560
Skąd: Halifax
Wysłany: Nie 10 Wrz, 2017   

Negatyw, ale czytasz co piszę? Ja nie pisałem, że fotografuje analogowo, tylko pracuje analogowo z klientami. Nawet ci wytłuściłem druk, abyś zrozumiał. Jeśli dla ciebie to bez różnicy, to chyba nie ma sensu czytać dłużej twoich wpisów i czas dodać do ignorowanych :)
Co do wszelkich plików .raw, to nie znam fotografa zwłaszcza ślubnego, który oddaje je klientom.
 
 
Negatyw 
Optyczny



Pomógł: 17 razy
Posty: 1051
Skąd: Reda
Wysłany: Nie 10 Wrz, 2017   

Czytam. W języku polskim "pracuje analogowo" znaczy, że pracuje w oparciu o technikę analogową. Jeżeli jest fotografem zawodowym to jego praca polega na fotografowaniu w oparciu o technikę analogową więc używa aparatu fotograficznego analogowego. No chyba, że fotografuje amatorsko lustrzanką cyfrową, a jego pracą nie jest fotografowanie tylko jakaś inna działalność do której używa techniki analogowej. Cały proces, który opisałeś, od momentu zrobienia zdjęcia do wydruku na papierze lub innym materiale odbywa się wyłącznie w oparciu o technikę cyfrową. No może poza oprawianiem albumów w skórę, nie znam tej technologii.
 
 
Damian L 
Początkujący


Posty: 43
Skąd: Katowice
Wysłany: Pon 11 Wrz, 2017   

komor napisał/a:
Damian L napisał/a:
Niestety, nadal nie jestem przekonany czy wymieniać czy zostać i masterować używanie manualnych

A jakie masz teraz rezultaty fotografowania manualami i co Ci to mówi w kontekście podjęcia decyzji?


Na razie fotografuje amatorsko wiec nie mam cisnienia, stresu że coś mi umknie. To pozowala na używanie obiektywów manulanych i uczenia się ich ale w przyszłości czy dam rade zarobkowo już ogarniać wesele gdzie trzeba byc gotowym w kazdej sytuacji na zrobienie zdjęcia (bo taki mój styl, raczej reportaż) a przy manualnych moze byc z tym problem. Pozowane zdjęcia spoko ale reportaż ?
Tak czy siak podjąłem chyba decyzje że manuale zozstaja bo jestem zni ch zadowolony a zbieram powoli na jakiegoś zooma.

Sigma 18-35 fajna ale dla mnie chyba z mała ogniskowa.. jak pisałem wyżej, wole robic zdjęcia z dalszego planu aby nie przeszkadzać. Wiem jakie to istotne bo sam na ślubie miałem fotografa, którego nie było, nikt nie wiedizął że jest a później tylko zdjęcia były :)
 
 
Arkowal 
Entuzjasta



Pomógł: 1 raz
Posty: 731
Skąd: Poznan,Bradford
Wysłany: Wto 12 Wrz, 2017   

Damian L napisał/a:
.. jak pisałem wyżej, wole robic zdjęcia z dalszego planu aby nie przeszkadzać. Wiem jakie to istotne bo sam na ślubie miałem fotografa, którego nie było, nikt nie wiedizął że jest a później tylko zdjęcia były :)


Chciałbym te zdjęcia zobaczyć ;-)
Kup sobie na początek pod Aps-c jakiegoś zooma w granicy 24-70 2,8 lub stałkę 35mm 1,4 lub 1,8 i strzelaj foty ile wejdzie. Z czasem samemu zobaczysz.
Na ślub f4 trochę za ciemno chyba, że ewentualnie plener.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FIsilverBrown v 0.2 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne

forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze. Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych. Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy, a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania. Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk. Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 14