Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

optyczne.pl forum.optyczne.pl  
•  FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy  •  Statystyki  •  Rejestracja  •  Zaloguj  •  Galerie  •   Ulubione tematy

----- R E K L A M A -----



Poprzedni temat :: Następny temat
Naprawiać czy odsyłać
Autor Wiadomość
RoboBat 
Optyczny


Pomógł: 25 razy
Posty: 1006
Wysłany: Pią 17 Lis, 2017   Naprawiać czy odsyłać

Kupiłem dachówkę na ebayu. Okazało się, że ma ukryty defekt, o którym sprzedający zapomniał wspomnieć. Otóż nie działa regulacja dioptrażu w prawym okularze. Pkrętło kręci się. Bez oporu. Ktoś ma jakąś wiedzę co do anatomii dachówek? To poważna wada do usunięcia? Może to jakaś ......, przez którą nie warto odsyłać lornetki, tylko naprawić i zarządać obniżenia ceny. Lornetka jest jak nowa. Szkoda mi jej bo jest ładna. Poradźcie co mam robić bo nie wiem czy jest to do naprawienia.

[ Dodano: Pią 17 Lis, 2017 22:42 ]
Ok. Skoro nikt nie jest specjalistą z budowy dachówek to może doradzicie jak profesjonalnie dokonać zwtotu na Ebayu, żeby nie być stratnym na kosztach odsyłki za granicę i odzyskać 100% poniesionych kosztów związanych z zakupem i przesylką do Polski. Ktoś już to przerabiał?
 
 
Reklama

Pomógł: 0 razy
Posty: 1
Skąd: Optyczne.pl






m-day 
Rozmowny


Pomógł: 3 razy
Posty: 209
Skąd: W-wa
Wysłany: Pią 17 Lis, 2017   Re: Naprawiać czy odsyłać

RoboBat napisał/a:

Ok. Skoro nikt nie jest specjalistą z budowy dachówek to może doradzicie jak profesjonalnie dokonać zwtotu na Ebayu, żeby nie być stratnym na kosztach odsyłki za granicę i odzyskać 100% poniesionych kosztów związanych z zakupem i przesylką do Polski. Ktoś już to przerabiał?


To akurat jest b.proste. Piszesz patafianowi, że jak nie odda kasy to Ty go oddasz PayPalowi i już ma gatki pełne. Jak nie poskutkuje to faktycznie zakładasz spór na PayPal i w 90% wypadków masz załatwione. Europa, prawo, wiesz, nie ci gamonie z flagami..
 
 
RoboBat 
Optyczny


Pomógł: 25 razy
Posty: 1006
Wysłany: Sob 18 Lis, 2017   

Facet zgodził się oddać kasę. Tylko jak to technicznie ma wyglądać? Muszę najpierw mu ją odesłać. Pytanie pierwsze: jemu osobiście czy ebayowi, a ebay dopiero jemu? Pytanie drugie: kim, czym, jakim kurierem aby ebay mógł śledzić przesyłkę i skąd będę miał pewność, że gdy on ją dostanie z powrotem to odda mi kasę? Pytanie trzecie: kto mi zróci koszty wysyłki zwrotnej? Ktoś to przerabiał już?
 
 
dizba 
Uczestnik


Pomógł: 3 razy
Posty: 70
Skąd: Wwa
Wysłany: Sob 18 Lis, 2017   

Ja przerabiałem. Nawet odsyłałem do Chin. Wszystko musisz robić po kolei co powie paypal.
 
 
RoboBat 
Optyczny


Pomógł: 25 razy
Posty: 1006
Wysłany: Sob 18 Lis, 2017   

Tak jak radziliście otworzyłem spór poprzez PayPal. Czekam na rozwój wydarzeń. Zastanawia mnie tylko czy będę odsyłał za swoje, czy koszt odesłania przedmiotu będzie mi zwrócony. Zastanawia mnie też, w którym momencie zostaną mi zwrócone pieniądze.
 
 
dizba 
Uczestnik


Pomógł: 3 razy
Posty: 70
Skąd: Wwa
Wysłany: Sob 18 Lis, 2017   

Odsyłasz za swoje. Koszty odesłania Ci zwrócą. Zwrot nastąpi dopiero po potwierdzeniu otrzymania przesyłki przez sprzedającego. Najlepiej zadzwoń do paypala.
 
 
m-day 
Rozmowny


Pomógł: 3 razy
Posty: 209
Skąd: W-wa
Wysłany: Sob 18 Lis, 2017   

Przesyłka jest monitorowana, masz ileś tam dni (musisz sprawdzić) po wysłaniu, na przekształcenie sporu w roszczenie, jeśli nie otrzymasz zwrotu. Jeśli gostek się miga to musisz tylko pilnować tego terminu. Jak zgłosisz roszczenie to PayPal zwróci kasę i będzie dusił dłużnika sam. Z mojej praktyki nie masz się czym przejmować.
Ja na kilka takich spraw, nie miałem żadnych problemów, z Amerykanami, z Chińczykami, z Niemcami, z Włochami, Francuzami... tylko Polacy sprawiają problemy i dlatego jesteś nieufny.
Ja nawet nigdy nie zgłaszałem sporu na PayPal, bo zawsze dostawałem satysfakcjonujace rozwiązanie bez pośredników. Nie jest tak, że na świecie każdy Cię chce przekręcić, chociaż ostatnio starają się nas przekonać, że tak jest. Świat jest normalny - tylko u nas jest nie teges z uczciwością sprzedawców.
 
 
Master Yoda 
Bywalec



Posty: 108
Wysłany: Nie 19 Lis, 2017   

Pierwsza część Twoja postu, ok, to prawda, natomiast co do drugiej...hm
Właśnie autoryzowany serwis Niemiecki "miga się" od kilku miesięcy z naprawą gwarancyjną, koszt 600 Euro.
A przekręty internetowe to nie Polska "domena", wszędzie trafiają się "czarne owce", po to jest PayPal, by tego uniknąć, nieprawdaż? :cool:
 
 
m-day 
Rozmowny


Pomógł: 3 razy
Posty: 209
Skąd: W-wa
Wysłany: Nie 19 Lis, 2017   

Prawdaż. Jednak, z drugiej strony, na ebay nie straciłem nigdy żadnych pieniędzy, pomijając możliwe różnice kursowe. Na Allegro straciłem już kilkaset złotych i nie jest tak, że na Allegro kupuję więcej.
 
 
kimek27 
Optyczny



Pomógł: 43 razy
Posty: 1025
Skąd: Francja
Wysłany: Nie 19 Lis, 2017   

W Ebay PL jest wogóle dziwnie, spór zakłada się przez paypal a nie przez ebay.
W Ebay UK spór zakłada się najpierw przez Ebay ( do 45 dni od zakupu) i ebay rozwiązuje takie sprawy. Jeśli zakładamy sprawe przez paypal mamy na to 180 dni.
Za zwrot płaci sprzedawca, (ale nie po odebraniu towaru) To sprzedawca wysyła etykiete zwrotną, albo udostępnia ją Ebay. Wszystko to wiąże się z odzyskaniem przez sprzedawce prowizji i podatku po zwrocie.
Jeśli sprzedawca robi to za plecami ebay nie uzyska tego zwrotu, chyba że zwróci sie za skasowaniem tranzakcji, ale wtedy kupujący musi sie na to zgodzić.
Sprzedawca nie ma prawa też wystawić komentarza negatywnego, może co najwyżej zgłosić kupującego do ebay jeśli ma do tego podstawy.
W PL zawsze wszystko okrężną drogą, było już wspomniane dlaczego więc nie bede się powtarzał.
 
 
m-day 
Rozmowny


Pomógł: 3 razy
Posty: 209
Skąd: W-wa
Wysłany: Nie 19 Lis, 2017   

W takim razie warto sprawdzić zakładając spór na stronie ebay sprzedawcy, a nie na polskim. Login przecież jest ten sam i działa na całym świecie, a może faktycznie procedura zwrotu będzie inna i lepsza?
 
 
kimek27 
Optyczny



Pomógł: 43 razy
Posty: 1025
Skąd: Francja
Wysłany: Nie 19 Lis, 2017   

Na dodatek w aukcji która akceptuje zwrot towaru. Wystarczy kliknąć na zwrot. Powód zwrotu wada/niezgodność z aukcją i zwrot jest wręcz automatyczny z podaną etykietą zwrotną. Po nadaniu przesyłki zwrot już jest na paypalu kupującego.
 
 
RoboBat 
Optyczny


Pomógł: 25 razy
Posty: 1006
Wysłany: Nie 19 Lis, 2017   

Niestety moj sprzedający zadbał o to aby nie akceptować zwrotów. A pierwsze co zarządał po zgłoszeniu problemu to abm potwierdził dostawę, żeby mu PayPal przelał pieniądze, które mi by wtedy zwrócił. Nie wiem za bardzo o co mu chodziło z tym potwierdzeniem, bo nigdy tego nie musiałem robić, a nawet nie znalazłem takiej funkcji w Ebayu, ale od razu mi się zapaliła czerwona lampka, że za bardzo jest skupiony na tym, żeby dostać tą kasę a nie na problemie.

[ Dodano: Pon 20 Lis, 2017 22:30 ]
Facet teraz się wycofał z chęci przjęcia lornetki z powrotem. Twierdzi, że jak wysyłał to była sprawna. Nie chce rozmawiać przez centrum rozstrzygania sporów tylko pisze cały czas przez Ebay. Chyba nie załatwimy tego polubownie.

[ Dodano: Czw 23 Lis, 2017 13:22 ]
Taką odpowiedź dostałem z PayPala:
"Po dokładnym zbadaniu sprawy stwierdziliśmy, że przysługuje Ci zwrot pieniędzy. Aby móc uzyskać zwrot pieniędzy, odeślij sprzedającemu przedmioty, których dotyczyło uznane roszczenie, w nienaruszonym stanie i zachowaj informacje z systemu monitorowania przesyłek. Odpowiadasz jednak za pokrycie kosztów wysyłki oraz opłat manipulacyjnych."

Czyżbym był w plecy o wartość przesyłki, bo nie wiem jak mam to rozumieć?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FIsilverBrown v 0.2 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne

forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze. Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych. Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy, a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania. Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk. Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 14