Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

optyczne.pl forum.optyczne.pl  
•  FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy  •  Statystyki  •  Rejestracja  •  Zaloguj  •  Galerie  •   Ulubione tematy

----- R E K L A M A -----



Poprzedni temat :: Następny temat
Zamknięty przez: Wujek_Pstrykacz
Pon 21 Sty, 2019
FOTOGRAFIA LOTNICZA 2018
Autor Wiadomość
T.B. 
Optyczny
Bez tutułu



Pomógł: 30 razy
Posty: 2753
Wysłany: Pon 03 Wrz, 2018   

levy7,

Nie wiem, czy to są zdjęcia "prosto z puszki", czy wywoływane z RAWów, więc trudno mi określić, czy jest jakaś rezerwa w obróbce. Wydaje mi się, że jest - ale z naciskiem na wydaje mi się.
Uznając prawdziwość takich komunałów jak "zdjęcie robi fotograf, a nie aparat", trzeba mieć świadomość tej bolesnej prawdy, że sprzęt ma znaczenie.
Wybrałem sobie cztery Twoje zdjęcia do sprawdzenia i trafiłem w ISO 100, 200, 320 i 800. To ostatnie jest już raczej dużym wyzwaniem dla Twojego aparatu. Przeczytałem też podsumowanie testu Twojego aparatu i wychodzi na to, że obiektyw jest fajny, ale nie najlepszy. Powiedzmy to otwarcie - do fotografowania samolotów kiepski. Zwłaszcza tych latających szybko i daleko. Zwłaszcza w połączeniu z nie najlepszą stabilizacją obrazu. I to by było na tyle ode mnie.
 
 
Reklama

Pomógł: 0 razy
Posty: 1
Skąd: Optyczne.pl






levy7 
Nowy


Posty: 5
Wysłany: Pon 03 Wrz, 2018   

Generalnie wiem, że kiepski. Miał być aparatem do większości zadań, ale im coś szybciej się porusza, tym ma on większe problemy. AF na długich ogniskowych na pokazach to nieporozumienie. Zdjęcia są po obróbce, na moje amatorskie oko ujdą. Zakładając temat chciałem też uzyskać odpowiedź czy moje kadry "mają sens". Interesują mnie głównie odrzutowce. AS Radom były moimi drugimi pokazami z aparatem, niewiele mam okazji do uczenia się. Sprzęt jeśli wymienię to albo na lustrzankę za około 3 tys ze szkłem 70-300, albo na kompakt Panasonika fz1000. Ten drugi ma średnią jak dla mnie ergonomię, ale za to ponoć dobry af. Lubię też czasem ponagrywać time lapsy, fz1000 ma taką funkcje.
 
 
T.B. 
Optyczny
Bez tutułu



Pomógł: 30 razy
Posty: 2753
Wysłany: Pon 03 Wrz, 2018   

levy7,

Twoje kadry, jeśli rozumiemy to dosłownie i wąsko, mają sens i owszem. Jeśli ja miałbym wybrać te lepsze, to wybrałbym 176, 177, 179, 181, 182 i 184.
Tak na mój gust, bo ekspertem od fotografii lotniczej nie jestem.
 
 
mickey93 
Uczestnik


Posty: 58
Wysłany: Wto 04 Wrz, 2018   

192. na jakim czasie było robione? bo mi na 1/40 nie udało się zamknąć głównego wirnika :idea:
 
 
T.B. 
Optyczny
Bez tutułu



Pomógł: 30 razy
Posty: 2753
Wysłany: Sro 05 Wrz, 2018   

mickey93,
Nie pozostaje Ci nic innego, jak policzyć to teoretycznie.
Jeśli "typowa" (jest taka?) prędkość wirnika wynosi 250 obrotów na minutę, czyli pi razy oko 4 obroty na sekundę, czyli jeden obrót trwa 1/4 sekundy, to nie zamkniesz wirnika na zdjęciu w ciągu 1/40 sekundy nawet wtedy, kiedy ma cztery łopaty, bo 1/4 obrotu trwa 1/16 sekundy.
A łopaty mogą być też trzy albo dwie i wirnik może obracać się szybciej, ale też wolniej.
Dobrze policzyłem, czy się gdzieś rąbnąłem w rozumowaniu?
 
 
witkot 
Optyczny



Pomógł: 5 razy
Posty: 1206
Skąd: Rybnik
Wysłany: Sro 05 Wrz, 2018   

T.B -Nigdy nie przestaniesz mnie zaskakiwać :roll:
mickey98- czas 1/15 :mrgreen:
 
 
Wujek_Pstrykacz 
Moderator
canonik



Pomógł: 73 razy
Posty: 5241
Skąd: Tychy
Wysłany: Sro 05 Wrz, 2018   

Prędkość wirnika zależy też od wielkości, co się da zauważyć na pokazach. Duże Hind'y kręcą tak jak wyżej wspomniano, natomiast mniejsze da się zamkąć już na 1/30 lub nawet 1/45. Dla mnie to nie do osiągnięcia, musiałbym wcześniej dla lepszej stabilizacji setkę gorzały obalić :razz:
 
 
mickey93 
Uczestnik


Posty: 58
Wysłany: Czw 06 Wrz, 2018   

no mi kilka na kilkadziesiąt zdjęć wyszło na 1/40 i to przy świetnej stabilizacji tamrona 150 600 G2

a prędkość wirnika(obrotowa) zależy od obciążenia śmigłowca, ilości łopat ich rozmiaru tego jak szybko ma lecieć itp. śmiem twierdzić że mi-24 przy 350km/h kręci dosyć szybko wirnikiem
 
 
Wujek_Pstrykacz 
Moderator
canonik



Pomógł: 73 razy
Posty: 5241
Skąd: Tychy
Wysłany: Czw 06 Wrz, 2018   

Ja tam śmigłowców nie mam. :razz:

IMG_2411.jpg
194.
Plik ściągnięto 1890 raz(y) 305,05 KB

 
 
T.B. 
Optyczny
Bez tutułu



Pomógł: 30 razy
Posty: 2753
Wysłany: Pią 07 Wrz, 2018   

Co to jest prędkość obrotowa nominalna? Bo (dla Mi-24):
"Prędkość obrotowa nominalna wałów napędowych silników wynosi 15 000 obrotów na minutę, wirnika głównego zaś – 240 obrotów na minutę."
https://pl.wikipedia.org/wiki/Mi-24


mickey93,
To w końcu nie udało Ci się, czy Ci się udało zamknąć ten wirnik?
Najlepiej pokaż zdjęcia.
Na dotychczas zamieszczonych przez Ciebie zdjęciach żaden helikopter nie ma zamkniętego wirnika głównego, a większość samolotów ma wręcz zamrożone śmigła.
(Żadna ustawa nie nakazuje, żeby było inaczej, tylko ci od samolotów kręcą na to nosem.)
 
 
Wujek_Pstrykacz 
Moderator
canonik



Pomógł: 73 razy
Posty: 5241
Skąd: Tychy
Wysłany: Pią 07 Wrz, 2018   

Takie cudeńko wczoraj wylądowało w Pyrzowicach-cztero silnkowy maluszek.

IMG_4163.jpg
195.
Plik ściągnięto 1806 raz(y) 320,18 KB

IMG_4186.jpg
196.
Plik ściągnięto 1806 raz(y) 353,84 KB

IMG_4213.jpg
197.
Plik ściągnięto 1806 raz(y) 389,69 KB

 
 
cygnus 
Entuzjasta


Pomógł: 3 razy
Posty: 615
Skąd: Bognor Regis, Anglia
Wysłany: Nie 09 Wrz, 2018   

SAAB JAS39 Gripen:

DSC_8026_bis.jpg
198.
Plik ściągnięto 1688 raz(y) 290,55 KB

DSC_8059_bis.jpg
199.
Plik ściągnięto 1688 raz(y) 283,03 KB

DSC_8090_bis.jpg
200.
Plik ściągnięto 1688 raz(y) 391,93 KB

 
 
mickey93 
Uczestnik


Posty: 58
Wysłany: Wto 11 Wrz, 2018   

T.B. napisał/a:
Co to jest prędkość obrotowa nominalna? Bo (dla Mi-24):
"Prędkość obrotowa nominalna wałów napędowych silników wynosi 15 000 obrotów na minutę, wirnika głównego zaś – 240 obrotów na minutę."
https://pl.wikipedia.org/wiki/Mi-24


mickey93,
To w końcu nie udało Ci się, czy Ci się udało zamknąć ten wirnik?
Najlepiej pokaż zdjęcia.
Na dotychczas zamieszczonych przez Ciebie zdjęciach żaden helikopter nie ma zamkniętego wirnika głównego, a większość samolotów ma wręcz zamrożone śmigła.
(Żadna ustawa nie nakazuje, żeby było inaczej, tylko ci od samolotów kręcą na to nosem.)

nie udało mi się, ten tekst o 1/40 tyczy się się nieporuszonych kadłubów :???:
201.
3AT3 by Kamil, on Flickr
202.
BCI_MAX by Kamil, on Flickr
203.
bieliki by Kamil, on Flickr
204.
Bo105 by Kamil, on Flickr
205.
kielak by Kamil, on Flickr
206.
kielak1 by Kamil, on Flickr
207.
kielak2 by Kamil, on Flickr
208.
MAX8 by Kamil, on Flickr
209.
MAX8_1 by Kamil, on Flickr
210.
sk105 by Kamil, on Flickr
211.
sk105_1 by Kamil, on Flickr
212.
sk105_2 by Kamil, on Flickr
213.
sk105_3 by Kamil, on Flickr
 
 
T.B. 
Optyczny
Bez tutułu



Pomógł: 30 razy
Posty: 2753
Wysłany: Nie 16 Wrz, 2018   

Na naszym niebie takie cudaki moja żona swoim kompaktem sfotografowała.

214.

 
 
FotoVideo 
Rozmowny
Sylwester



Pomógł: 5 razy
Posty: 316
Wysłany: Nie 16 Wrz, 2018   

Tyskie o 3 w nocy 😁
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FIsilverBrown v 0.2 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne

forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze. Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych. Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy, a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania. Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk. Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,55 sekundy. Zapytań do SQL: 23