Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Fotografuję głównie detal, architekturę, trochę streetu i portretów. Lubię, gdy jest mało światła (półmrok, oświetlenie uliczne). Wydaje się, że rozważania powinny ograniczać się do D750/ K1. I pewnie tak będzie- i będę prosił Was, jako bardziej doświadczonych, o pomoc w ocenie, czy K1 jest na tyle high- endowy, że warto do niego trochę dołożyć (mając na uwadze mniejszy wybór obiektywów, a z drugiej strony- choćby więcej programowalnych trybów, uszczelnienia- lubię trudne warunki, w tym deszcz, sportu nie fotografuję).
Wydaje się, że nie potrzebuję super AF D500 ani jego szybkostrzelności. Jest jednak jedno ale. Gdybym go kupił, nie musiałbym inwestować takich pieniędzy w optykę. Mógłbym zmienić korpus i zacząć robić zdjęcia (mając obiektywy, akumulatory etc.).
Zatem: Czy przy amatorskich (acz świadomych) zastosowaniach warto iść w FF (pieniądze)? A jeśli tak, czy K1 jest znacznie lepszy od D750?
Trudne pytania - ile osób tyle odpowiedzi. Czy mając szklarnię pod cropa Nikona decydowałbym się na zmianę na FF? Może. Raczej nie kupowałbym D500 , jeśli już to któryś z D7x00. To tyle o pozostaniu w DX. Decydując się na FF zastanowił bym się jakie szkła mi będą konieczne ( na tym etapie raczej już wiemy czego potrzebujemy) i sprawdził czy takowe są do K-1 i D750 i czy ich jakość mi odpowiada. Co do korpusu - uważam że K-1 ma lepszy i korpus i matrycę. Moim zdaniem co najmniej porównywalne z D8X0. Co do szkieł - używam Samyang14/2,8 UMC , używałem również Sigmy Art 18-35/1,8 - która kryła 28-35 z lekką winietą - ale miałem dość jej "odpałów AF" więc kupiłem nieco ciemniejsze DFA24-70/2,8 również ostre ale za to dużo celniejsze. Używałem też FA28-70/4 - szkiełko od analogów leciutkie i ostre. Tyle że jasność 4 była dla mnie czasem niewystarczająca. Stąd decyzja o zakupie DFA 24-70/2,8. Przy okazji posprzątałem szafę - wystawiając Sigmę12-24; A18-35/1,8 , Pentaxy:DA70/2,4Ltd, DA50/1,8; FA28-70/4 i A70-210/4 na sprzedaż. Zostawiam wspomnianego Samyanga , Pentax DFA24-70, PentaxDFA100/2,8macroWR i Pentax DA*200/2,8. Dokupię wiosną tylko DFA*50/1,4 kiedy sie pojawi w sklepach , lub DA*55/1,4 - to się jeszcze zobaczy. Kusił mnie też DA77/1,8 Ltd... No - ale to moje wybory - Ty możesz mieć inne potrzeby.
Obecnie korzystam z D7100 i szukam jakiejś wartości dodanej. Sądziłem, że może D500 ją mi da, pozwalając jednocześnie zachować optykę. Jak rozumiem- tak raczej nie będzie, bo doda mi tego, na czym mi nie zależy (AF i szybkostrzelność).
Jeżeli FF- to zaczynałbym od 24-70- nie będę miał pieniędzy na więcej. Do zabawy w detal (nie makro) i portret zapewne musiałbym wtedy dokupić 77. A w dalszej kolejności inne stałoogniskowe.
Vocir, a czego w sumie Ci brakuje w D7100? Bo jeśli np. jakości przy wysokich ISO, to pewnie lepiej patrzeć na korpusy pełnoklatkowe. Jaką masz optykę? Bo trudno doradzać cokolwiek nie wiedząc, co będziesz musiał porzucić, co już masz, co warto zostawić itd. Generalnie wydaje się, że masz dobry sprzęt i może zamiast zmieniać system czy sprzedawać wszystko, to zainwestować w lepszą optykę? Albo niezbędne/przydatne inne akcesoria do architektury lub światło do portretów?
Vocir, masz bardzo przyzwoity aparat i zupełnie podstawową optykę. Nie wolisz zainwestować w obiektywy? Albo też inaczej: czy po kupnie tego D750 czy też K1 – będziesz miał jeszcze środki na obiektywy? Zoom standardowy choćby 24-70 f/4, może chciałbyś mieć szeroki kąt do architektury, itd. Z poprzednich szkieł zostanie Ci tylko portretówka.
Po zakupie aparatu FF i standardowego zooma nie byłoby mnie stać na nic.
Myślałem o obiektywach, robiąc wstępny research, ale.. jak wiesz, optyka czy korpus kosztuje podobnie. Po prostu wierząc, ze kiedys się rozwinę, nie chciałbym zostac np z sigma art, ktora bylaby tylko pod cropa. Chyba ze isc w obiektywy pod ff i podpiąć je teraz?
Vocir, po pierwsze z tego co piszesz odnoszę wrażenie, że masz odpowiednią orientację, co do czego i z czym, chcesz tylko impulsu, który popchnie Cię w stronę odpowiedniej decyzji. Tak łatwo nie ma, będziesz musiał zdecydować sam. Ale opowiem Ci swoją drogę. W skrócie: najpierw optyka, potem korpus. Pełnoklatkowy korpus to był mój dopiero piąty, cztery wcześniejsze to APS-C. W międzyczasie kupiłem sporo szklarni, dobierając ją tak, żeby zbyt wiele nie stracić przy przesiadce. Przy czym używam Canona, który przez ostatnie parę lat w APS-C nie błyszczał. Ty masz Nikona, który generuje przecież bardzo dobry obraz, na Twoim miejscu spełniałbym marzenia optyczne. Przy ewentualnej przesiadce na FF owszem, ewentualny UWA i zoom standardowy będzie wymagał wymiany. Pytanie, czy potrzebujesz drogi zoom standardowy robiąc takie zdjęcia, jakie robisz? Szczególnie że w Nikonie akurat nie ma nic ciekawego w tym segmencie, zawsze można za 1500 zł kupić Sigmę czy Tamrona 18-50/2,8, jeśli koniecznie chcesz mieć taki standard-zoom do reporterki domowej. Ale równie dobrze można zostawić sobie 18-105, a zainwestować w coś szerokiego do krajobrazu, co będzie musiało być pod DX. Cała reszta ogniskowych jest praktycznie całkowicie pełnoklatkowa – czy zapragniesz obiektywu makro, czy sportowego zooma 70-200, wszystko to potem będzie działać bez problemu z pełnoklatkowym korpusem.
To że obiektywy 24-70/2.8: Sigmy, Tamrona, Tokiny i Nikona (i Pentaksa) zostały niedawno zaprezentowane to przez najbliższych kilka lat raczej nie ma co się spodziewać niczego nowego. -Czyli wiesz w czym będziesz mógł wybierać.
Obiektywy ~17-50/2.8 do aparatów aps-c są już leciwe, ale raczej nie spodziewałbym się że Nikon przedstawi następcę Nikkora 17-55/2.8 -zresztą kosztowałby pewnie z 6-7tys.
Może Sigma? -ale jak zacznie robić obiektywy do Sony FE to może nie mieć "mocy przerobowych".
[ Dodano: Pon 05 Lut, 2018 13:01 ]
Oczywiście cenowo Pentax też nie powiedział jeszcze ostatniego słowa - w końcu https://www.skapiec.pl/site/cat/47/comp/16228255 - to jeszcze nie gwiazdka tylko zwykłe choć bardzo przyzwoite szkło - więc jest szansa że wypuszczając gwizdkę powtórzą cenę gwiazdki 70-200/2,8.
Bardzo Wam dziękuję za odpowiedzi. Co do cen- nie chwaląc się- znam je . Stąd mój wniosek- że do korpusu FF mógłbym co najwyżej dokupić obiektyw 24-70. Ceny są na tyle zbliżone, że nie zmienią tego, iż po zakupie nie będzie stać mnie na dokupienie kolejnych obiektywów.
Pytanie zatem dotyczyło tego, czy warto w takim razie przechodzić na FF, czy też pochylić głowę i grzecznie uzupełnić zapasy o dobre UWA- na przykład. Po przemyśleniu i chwilowej nieobecności, chyba takie rozwiązanie będzie najlepsze.
Andrzej.M. [Usunięty]
Wysłany: Sro 14 Mar, 2018
Vocir napisał/a:
do korpusu FF mógłbym co najwyżej dokupić obiektyw 24-70
Jeśli ze światłem 2,8 - to z pewnością tak. Jeśli jesteś w stanie zaakceptować używki - to do Pentax K-1 możesz za jakieś 500zł kupić FA28-70/4 od analoga i równie nienowoczesny FA70-210 3.5-5,6 . I UWA samyang 14/2,8 UMC. Analogowy FA50/1,4 lub 1,7 uzupełniłby całość na początek. Jakość obrazków pewnie była nieco gorsza niż tych zrobionych najnowszymi szkłami ale też lepsza niż tych z cropa - oczywiście gdybyś miał możliwość ich porównania. Z czasem dokupiłbyś właściwe dla twoich potrzeb szkła.
Jeśli jesteś w stanie zaakceptować używki - to do Pentax K-1 możesz za jakieś 500zł kupić FA28-70/4 od analoga i równie nienowoczesny FA70-210 3.5-5,6 . Analogowy FA50/1,4 lub 1,7 uzupełniłby całość na początek.
Stare rupiecie.
Andrzej.M. napisał/a:
Z czasem dokupiłbyś właściwe dla twoich potrzeb szkła.
Fotografuję głównie detal, architekturę, trochę streetu i portretów.
Vocir napisał/a:
mam teraz, to kit 18-105, nikkor 35/1,8G i nikkor 85/1,8 G
Vocir napisał/a:
Pytanie zatem dotyczyło tego, czy warto w takim razie przechodzić na FF, czy też pochylić głowę i grzecznie uzupełnić zapasy o dobre UWA- na przykład. Po przemyśleniu i chwilowej nieobecności, chyba takie rozwiązanie będzie najlepsze.
Z tego co napisałeś nasunęły mi się podobne wnioski.
Przechodzenie na FF jak się ma środki na jeden obiektyw nie ma sensu.
Do tego co fotografujesz zapewne przydałyby się UWA i MAKRO.
Jak zostanie Ci kasa, to jedynie zamiana D7100 na D500 wydaje się trochę kusząca
Bardzo dziękuję Wam za pomoc i życzliwe rady. Tak jak napisałem wcześniej- spróbuję mierzyć siły na zamiary i poszukać jak najlepszych UWA do mojego korpusu.
Zarówno d500, jak i pentax kuszą (pentax zdecydowanie bardziej)- jednak trzeba czasem na spokojnie podejść do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 14