Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

optyczne.pl forum.optyczne.pl  
•  FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy  •  Statystyki  •  Rejestracja  •  Zaloguj  •  Galerie  •   Ulubione tematy

----- R E K L A M A -----



Poprzedni temat :: Następny temat
Aparat do nagrywania w HD (i może 4k)
Autor Wiadomość
rem 
Nowy


Posty: 4
Wysłany: Sro 28 Mar, 2018   Aparat do nagrywania w HD (i może 4k)

Cześć,
planuję spróbować swoich sił w robieniu teledysków. Na początek nic wielkiego, raczej jakiś testowy kawałek i zabawa z montażem, czy jest to w ogóle coś, w czym będzie mi się chciało grzebać, a więc i aparat możliwie niedrogi. Efekty będą szły na YouTube.

Zrobiłem mały research i poszukuję aparatu, który spełni poniższe wymagania:

- nagrywanie w FHD 30 i 60 kl/s (pożądane by było nagrywanie 4K 30kl/s i FHD 60kl/s)
- stabilizacja obrazu w body (myślę, że w ten sposób będę mógł zutylizować jakieś starsze stałki typu Zuiko 50mm f1.8 - niedroga i jasna, wyprowadźcie mnie z błędu proszę, jeśli nie)
- odchylany wyświetlacz (najlepiej w górę)
- niska cena, dopiero zaczynam, więc pewnie używka

Wiem, że niektóre Olympusy i Panasonici mają bardzo dobrą stabilizację obrazu. Kombinuję, że dla budżetowej opcji może być to najważniejsze - pozwoli mi to na wykorzystanie tanich, jasnych stałek, jak wspomniałem wyżej. Reszta też jest ważna, ale nie można mieć wszystkiego...

Poproszę o pomoc w doborze czegoś. Dzięki!
 
 
Reklama

Pomógł: 0 razy
Posty: 1
Skąd: Optyczne.pl






Wojmistrz 
Temu Panu już podziękujemy
Obserwator


Pomógł: 213 razy
Posty: 7560
Skąd: Halifax
Wysłany: Sro 28 Mar, 2018   

Niska cena to znaczy ile?
Nie myślałeś na razie filmować telefonem? Smartfony pokroju LG G3 czy Sony Xperia Z2 kupisz używane za niewielkie pieniądze, do tego 0 problemu z zakupem tanich gadgetów jak elektroniczny gimbal, do tego jakość w 4K jest absolutnie wystarczająca na YouTube - jeszcze ci ja zmniejszą.
Jak trochę tak pokręcisz to będziesz wiedział na czym ci zależy i w kierunku jakiego sprzętu chcesz się pchać. To nie jest takie łatwe, bo nie ma uniwersalnego sprzętu do wszystkiego.
Kolejna sprawa to po kiego grzyba ci te 30 i 60fps? No chyba że mieszkasz w stanach to OK. U nas odpowiedniejsze jest 25 i 50fps, z czego te 50 też praktycznie po nic. Raz że problem przy montażu materiału, dwa wtedy również szybkość migawki wzrasta, podbija ISO i robią się szumy, trzy, slow-motion jest przereklamowane :D
 
 
komor 
Moderator



Pomógł: 370 razy
Posty: 19879
Skąd: Wrocław
Wysłany: Sro 28 Mar, 2018   

Wojmistrz, teledysk bez slo-mo to teledysk stracony. :) Przynajmniej w niektórych gatunkach muzycznych. ;)
 
 
rem 
Nowy


Posty: 4
Wysłany: Czw 29 Mar, 2018   

60/50 kl/s właśnie w celu slo-mo. Lepiej mieć niż nie mieć, a jakby się jakiś raper trafił, to w zasadzie obowiązkowo do B-rolla. :grin:

Niska cena to 1k-2k. Zależy, co się da trafić.

Obejrzałem też parę filmików zachwalających starego EOS-M w połączeniu z jakimiś tanimi obiektywami CCTV. Niby bardzo przyjemna, budżetowa opcja. Problem w tym, że taka kombinacja nie ma żadnej stabilizacji obrazu, więc pytanie, czy w ogóle warto podchodzić do tego bez statywu czy dobrego gimbala, nawet na początek. Nie ma tez uchylanego ekranu.

Jak mam wydawać 1k, to równie dobrze mogę wydać 1.5k na coś lepszego.
Np. OM-D M10 II z porządną stabilizacją. Ma wszystko, oprócz 4K.
 
 
PDamian 
Optyczny


Pomógł: 37 razy
Posty: 1329
Wysłany: Czw 29 Mar, 2018   

rem napisał/a:
Np. OM-D M10 II z porządną stabilizacją. Ma wszystko, oprócz 4K.

W Olympusach jest słaba jakość FHD.
 
 
Wojmistrz 
Temu Panu już podziękujemy
Obserwator


Pomógł: 213 razy
Posty: 7560
Skąd: Halifax
Wysłany: Czw 29 Mar, 2018   

A po ki grzyb te obiektywy CCTV do EOS-M? Jeszcze przy m4/3 bym zrozumiał bo przy Lumixie G6 się bawiłem, ale winieta i tak mnie pokonała. Canon ma fajne tanie szkła, nawet byle EOS-M 18-55 IS STM robi świetną robotę przy filmowaniu.

Pomyśl może o używanym FZ1000.
 
 
rem 
Nowy


Posty: 4
Wysłany: Czw 29 Mar, 2018   

PDamian napisał/a:
rem napisał/a:
Np. OM-D M10 II z porządną stabilizacją. Ma wszystko, oprócz 4K.

W Olympusach jest słaba jakość FHD.


Możesz rozwinąć myśl?

Zerknąłem na te FZ1000, w sumie spełniałby większość z wymagań. Wolałbym coś z wymienną optyką, ale koniec końców może stanąć na nim...
 
 
Wojmistrz 
Temu Panu już podziękujemy
Obserwator


Pomógł: 213 razy
Posty: 7560
Skąd: Halifax
Wysłany: Czw 29 Mar, 2018   

rem, po prostu Olympusy nie są dobrymi aparatami filmującymi. Pamiętaj, że filmowanie to nie tylko kliknąć przycisk, to również ilość detali, łatwość dekodowania obrazu w post procesie, bitrate, rodzaj kompresji (All-I vs IPB), rolling shutter, mora i jeszcze wiele innych czynników.
FZ1000 też nie jest jakiś wybitny, ale jako amatorska kamera sprawdza się nie najgorzej. Cudów nie ma i ich nie oczekuj. Czasem warto mieć dobre FullHD, ba, nawet HD niż 4K. Obraz ruchomy nie jest tak wymagający jak obraz stały, nasze oczy nie widzą wielu detali, dlatego warto zawsze przemyśleć jaki ma się mieć obraz końcowy. To historia jak z obecnymi TV, brać słabe 4K czy wypasione FullHD i jeśli nie korzystasz z TV jako monitora, potem okazuje się, że optymalniej było jednak kupić super jakościowe FullHD.
Faktem jest, że 4K czasem się przydaje, zwłaszcza robiąc film FullHD, gdzie chcemy zachować dużo detali, można sobie potem przekadrować, czy ożywić ruchem bez utraty jakości, np dodać efekt transfokacji czy slidera.
 
 
PDamian 
Optyczny


Pomógł: 37 razy
Posty: 1329
Wysłany: Czw 29 Mar, 2018   

rem,

słaba jakość FHD: słaba ostrość klatki https://www.dpreview.com/...y=0.00170881755 -podstaw sobie co tam chcesz + gówniany bitrate.

[ Dodano: Czw 29 Mar, 2018 19:58 ]
...a te fajne obiektywy manualne za grosze do systemu m4/3 (czyli Olympus i Panas(onic) to w zasadzie same tele -od 35mm ogniskowej.

Lepiej wejść w format aps-c (mniejszy crop factor) i mieć wyjście na m.in. takie cudeńka https://www.optyczne.pl/p...=1317&add7=1320
+ tele-pleśniaki.
 
 
rem 
Nowy


Posty: 4
Wysłany: Sro 04 Kwi, 2018   

Pdamian, Wojmistrz

OK, dzięki za podpowiedzi, ta stronka z porównaniami jest świetna.
Obiektywy, które pokazałeś są mega spoko, ale daleko z takim rozwiązaniem do 'budżetowej' opcji.

Zrezygnuję w takim razie z Olympusów, zdecyduję się prawdopodobnie na coś z Panasonica. Finalnie chyba jednak padnie na m43, pomimo cropu. Może używka GH4 i tani obiektyw Zuiko do tego? Z czasem dokupię coś ze stabilizacją i będę miał ją i w korpusie, i w obiektywie. Kiedyś może jakiś gimbal...

//EDIT:
GH4 nie ma stabilizacji w korpusie, jedynie G80 i podobne..
 
 
Wojmistrz 
Temu Panu już podziękujemy
Obserwator


Pomógł: 213 razy
Posty: 7560
Skąd: Halifax
Wysłany: Sro 04 Kwi, 2018   

Stabilizacja się przydaje ale nie jest koniecznością. W filmach stabilizacja często psuje obraz zamiast pomagać, bo aparat/kamera nie wie czy obiekt jest w ruchu, czy zależy nam na tym żeby się zgubił z kadru itd, przez co często przytrzymuje go w kadrze a potem robi rozlany efekt pikseli. Mega drażniące. Co innego stabilizacja mechaniczna zewnętrzna, która nie ma wpływu na soczewki i to co obraz zapisuje. Ta jedynie stara się fizycznie niwelować drgania, ale nie stoi za samym ruchem tylko wprowadza jego płynność. Kolejna sprawa to filmowanie ze statywu, slidera, żurawia itd, wtedy wyłączenie stabilizacji jest koniecznością. Zasadniczo stabilizacja przydaje się jedynie przy filmowaniu z ręki.
 
 
PDamian 
Optyczny


Pomógł: 37 razy
Posty: 1329
Wysłany: Sro 04 Kwi, 2018   

Jak chcesz super jakości "tyko" FHD za bezcen z wieloma ułatwiającymi życie funkcjami to nawet GH3 -za ~1500.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FIsilverBrown v 0.2 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne

forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze. Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych. Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy, a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania. Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk. Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 15