Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Wygląda na to, że chcesz czegoś pokroju Sony A7S II ale kasy starcza Ci ledwo na A6300
RafS napisał/a:
będę musiał z miesiąc poczekać i spróbować dołożyć troszeczkę do budżetu, tak do 4500 może
Oby wzrost kursu USD nie wyprzedził tempa twojego oszczędzania
RafS napisał/a:
Gdybym miał brać 800D, to raczej znaczyłoby, że skupiam się na zdjęciach
Przecież napisałeś, że "60 foto/40 wideo". Poza tym filmowanie 800D wcale nie jest złe. Nie dziel włosa na czworo. Za 4500zł nie kupisz wszystkomającego body z przyzwoitym obiektywem, cudów nie ma
Gdybym miał brać 800D, to raczej znaczyłoby, że skupiam się na zdjęciach, a wideo zostawiam GoPro, które pod względem detali np. z trybu 2K bije Canona, chodź tylko w dobrym świetle i tylko pod pewnymi względami.
No właśnie, w dobrym świetle, itd. Jak lubisz mocno podkręconą ostrość, to w parametrach dotyczących filmowania też ją sporo podkręcisz (zakładając, że nie zamierzasz pracować nad montażem i wyostrzać przy eksporcie).
RafS napisał/a:
Czyli klasycznie - wiem, że nic nie wiem.
No bo prawda jest taka, że jak ma się już te wymagania i chce się kupić nowoczesny produkt wysokiej technologii, to te cztery tysie to sobie można w buty wsadzić… Ale nie ma co przesadzać, wszelkie te opinie negatywne są zawsze kumulacją wszystkich przykrych zdarzeń, jakie ludziom się przytrafiły, nie zawsze Ci się przegrzeje to Sony (no na plaży pewnie), mydlany Canon też jakoś od lat ludziom dobre foty i filmy robi dzięki innym swoim zaletom (np. dobrze działającemu AF filmowemu). I tak dalej…
Ok, wydaje mi się, że dużo pomogliście mi zrozumieć. Po 1. - 4,5K to nie jest dużo pieniędzy dla amatora fotografii. Po 2. - zakup sprzętu to zawsze będzie jakiś kompromis. Po 3. - jest dużo łatwiej, jeśli nie chcesz mieć wszystkiego.
Zakupu dokonam zapewne dopiero za miesiąc, ale chyba decyzja podjęta. Postaram się już za dużo nie czytać, bo pewnie przez miesiąc zmienię zdanie 30 razy.
Wybór pada na A6300 z polecanym obiektywem 18-105mm f/4. Doczytałem i dooglądałem, że przegrzewanie dotyczy głównie nagrywania 4K i nawet w warunkach słonecznego letniego dnia aparat wytrzymuje do 10 min nagrywania, w warunkach pokojowych (~20 stopni) 30-60 minut, więc nie widzę problemu. Jakość zdjęć połączona z jakością wideo, z tego co widziałem do tej pory, jest naprawdę świetna. Poza tym focus dotykiem można ponoć ustawiać przez aplikację na smartfona, a przegrzewanie jest trochę mniejszym problemem po aktualizacji firmware'u.
Także dzięki wszystkim za pomoc. Na pewno będę dalej zaglądał na forum, kultura i poziom porad naprawdę wyróżnia Optyczne na tle moich innych forumowych doświadczeń.
Wybór pada na A6300 z polecanym obiektywem 18-105mm f/4. Doczytałem i dooglądałem, że przegrzewanie dotyczy głównie nagrywania 4K i nawet w warunkach słonecznego letniego dnia aparat wytrzymuje do 10 min nagrywania, w warunkach pokojowych (~20 stopni) 30-60 minut, więc nie widzę problemu. Jakość zdjęć połączona z jakością wideo, z tego co widziałem do tej pory, jest naprawdę świetna. Poza tym focus dotykiem można ponoć ustawiać przez aplikację na smartfona, a przegrzewanie jest trochę mniejszym problemem po aktualizacji firmware'u.
Jeśli mogę wtrącić
Bardzo optymistycznie podszedłeś do tematu przegrzewania i powinieneś jeszcze chyba o tym poczytać więcej. Nie chodzi o to, że konkretny model Sony w jakichś warunkach się przegrzewa, ale o to jakim jest to zagrożeniem i kiedy. Zacznę od budowy.
O ile w lustrzance światło odbija się od lustrzanej powierzchni by dotrzeć do matówki na której pokazuje się obraz, który potem widać w wizjerze, też po przejściu przez kolejny układ optyczny, a po naciśnięciu spustu zwolnienia migawki, droga światła jest zmieniana i leci na wprost, fizycznie zmienia się ułożenie lustra (opada lub podnosi się), migawka przesuwa kurtyny i matryca ma krótkotrwały kontakt ze światłem, tak w bezlusterkowcach czas ten wynosi praktycznie 100% od momentu zdjęcia pokrywy obiektywu. Pamiętaj, że obiektyw skupia światło w punkt i gromadzi zawsze więcej energii niż światło które widzisz. Pewnie robiłeś doświadczenia pokroju wypalania napisów na drewnie przy pomocy szkła powiększającego. To zaczyna się właśnie gehenna wszystkich bezlusterkowców, czyli odprowadzenie ciepła. Sam proces nagrywania, o którym pisałeś, to tylko dodatkowe wydzielanie energii przez procesor i inną elektronikę w aparacie, która dodatkowo wpływa niekorzystnie na matrycę i nie tylko. Niestety, nawet w warunkach domowych można zjarać matrycę bezlusterkowca, a także smartfona, kompaktów, kamer i nawet lustrzanki np w trybie LiveView. To też rzadkość, że matryca tak padnie z minuty na minutę. Przepalanie się matrycy to zazwyczaj dłuższy proces. Wysoka temperatura zaczyna wywoływać w obrazie najpierw drobne, najczęściej niewidoczne artefakty, potem pojawiają się przepalone/gorące piksele, a fioletowe pasy, dziwne kolory czy wielką plamę to niezmierna rzadkość, chociaż i takie udało się ludziom trafić bo np fotografowali lub filmowali podczas pokazów laserowych. Wyłączanie się aparatów i kamer przy nagrywaniu to nic innego jak informacja, że sprzęt jest tak skonstruowany, że nie daje sobie rady z odprowadzaniem ciepła. Nie da się zrobić małej lekkiej i stabilnej konstrukcji z dużą matrycą. Warto mieć to na uwadze wybierając model.
Andrzej.M. [Usunięty]
Wysłany: Sob 19 Maj, 2018
RafS napisał/a:
Gdyby chodziło tylko o zdjęcia, pewnie brałbym Nikona D5600, ale wideo jest też dla mnie ważne. Z kolei świetny w kręceniu filmów Canon 800D chyba odpada u mnie przez anti-aliasing
Niestety - chcesz mieć dobre ostre zdjęcia - to matryca bez AA jak w Nikonach czy Pentaxach jak filmowanie - to filtr AA będzie potrzebny - inaczej mora na filmie może być dość częstym zjawiskiem . Z drugiej strony różnice w ostrości nie są aż tak widoczne.
RafS napisał/a:
Po 1. - 4,5K to nie jest dużo pieniędzy dla amatora fotografii.
To różnej klasy korpusy d5600 nie ma uszczelnień pokręteł i paru innych udogodnień. Ale to nie pentax.
RafS napisał/a:
Bezlusterkowce:
EM10 Mark III,
Lumix G80,
Fujifilm XT-20
XT-20 to całkiem niezła opcja. Szczególnie z "kitem" 16-50 - bardzo ostrym od pełnej dziury. Jeszcze lepsza XH - ale poza budżetem.
RafS napisał/a:
Po 1. - 4,5K to nie jest dużo pieniędzy dla amatora fotografii.
Zależy czego się wymaga - szkło jak Sigma 17-50/2,8 z korpusem jak Pentax K-70 mieści się w tej kwocie i pozwala robić naprawdę dobre i ostre zdjęcia. Niestety brak filtra AA filmowanie utrudni - bedzie się pojawiać mora więc nie polecam.
Wojmistrz, zdaję sobie sprawę z tego, że kupując A6300 czy bezlusterkowca w ogóle, decyduję się na pewne wyrzeczenia jeśli chodzi o sposób użytkowania, zwłaszcza po twoim objaśnieniu. Mogę z tym żyć biorąc pod uwagę jakość wideo. Zastanawiam się, na jaką żywotność matrycy mogę liczyć przy ostrożnym użytkowaniu, czyli uważając na ostre źródła światła i nie eksponując matrycy na światło dłużej niż potrzeba? Wiem, że to zależy, ale szacunkowo czy jest możliwe, że matryca przeżyje powiedzmy 5 lat umiarkowanego użytkowania?
Andrzej.M. napisał/a:
Zależy czego się wymaga - szkło jak Sigma 17-50/2,8 z korpusem jak Pentax K-70 mieści się w tej kwocie i pozwala robić naprawdę dobre i ostre zdjęcia. Niestety brak filtra AA filmowanie utrudni - będzie się pojawiać mora więc nie polecam.
Racja, oglądałem surowe i obrobione filmy z tego aparatu z różnymi obiektywami. To jest tragedia, nie tylko przez brak filtra AA, ogólnie szczegółowość jest dla mnie nieakceptowalna, w warunkach low-light filmy są porównywalne do gopro czy lepszych smartfonów, nawet biorąc pod uwagę kompresję, jaką stosują serwisy typu YouTube. Zdjęcia rzeczywiście super.
Andrzej.M. napisał/a:
XT-20 to całkiem niezła opcja. Szczególnie z "kitem" 16-50 - bardzo ostrym od pełnej dziury
Ostatnio trochę patrzę przychylniej na ten aparat, zwłaszcza że zdecydowałem się poczekać i dołożyć do budżetu. Filmy w słabym świetle troszkę gorsze od Sony, ale poza tym wygląda to naprawdę bardzo dobrze na moje oko. Wiesz coś może o jakichś problemach tego aparatu?
zdaję sobie sprawę z tego, że kupując A6300 czy bezlusterkowca w ogóle, decyduję się na pewne wyrzeczenia jeśli chodzi o sposób użytkowania, zwłaszcza po twoim objaśnieniu. Mogę z tym żyć biorąc pod uwagę jakość wideo
RafS, zdajesz sobie sprawę że problemy z filmowaniem A6300 opisane przez Wojmistrza zdarzają się tym częściej im wyższą jakość zapisu video zechcesz przy jego/A6300/ pomocy osiągnąć?
RafS napisał/a:
Wiem, że to zależy, ale szacunkowo czy jest możliwe, że matryca przeżyje powiedzmy 5 lat umiarkowanego użytkowania?
Biorąc pod uwagę datę premiery A6300, trudno to ocenić.
Czy podaną proporcję "60 foto/40 wideo" oszacowałeś rzetelnie?
Odnoszę wrażenie, że zakup kamery byłby dla Ciebie lepszym rozwiązaniem
RafS napisał/a:
XT-20 to całkiem niezła opcja. Szczególnie z "kitem" 16-50 - bardzo ostrym od pełnej dziury
Ostatnio trochę patrzę przychylniej na ten aparat, zwłaszcza że zdecydowałem się poczekać i dołożyć do budżetu.
Skoro tak, to popatrz też na Panasoniki GH4 i GX80.
RafS, zdajesz sobie sprawę że problemy z filmowaniem A6300 opisane przez Wojmistrza zdarzają się tym częściej im wyższą jakość zapisu video zechcesz przy jego/A6300/ pomocy osiągnąć?
Zdaję, to jest chyba dla mnie absolutnie największy minus tego aparatu i powód, dla którego przechylam się powoli na stronę X-T20.
Sunders napisał/a:
Czy podaną proporcję "60 foto/40 wideo" oszacowałeś rzetelnie?
Tak mi się wydawało, ale im dłużej o tym myślę, tym ważniejsze jest nagrywanie wideo i pewnie te proporcje bym nawet odwrócił. Aż nie wiem, czy za chwilę ktoś z administracji nie przeniesie wątku do działu bezlusterkowców, bo w zasadzie teraz tylko na nie patrzę
Sunders napisał/a:
Skoro tak, to popatrz też na Panasoniki GH4 i GX80
Trochę myślałem i o nich, ale np. X-T20 na e-oko po cashbacku wychodzi teraz za ok. 4800zł i mam pewność, że kitowy obiektyw jest na dobrym poziomie. Nie wiem czy te Panasoniki, zwłaszcza GH4, można wyrwać w podobnych pieniądzach z porządnym szkłem. No i to są chyba sensory m4/3 i 16MP? Pamiętając o zastosowaniach fotograficznych i dobrym obrazie foto/wideo przy słabym świetle jakoś trzymam się APS-C.
X-T20 stosuje line-skipping więc ma mniejsze powody do przegrzewania.
A6300 sczytuje z całej klatki -więc daje lepszą jakość kosztem większej podatności na przegrzewanie. (i ma Logi)
X-T20 na e-oko po cashbacku wychodzi teraz za ok. 4800zł i mam pewność, że kitowy obiektyw jest na dobrym poziomie. Nie wiem czy te Panasoniki, zwłaszcza GH4, można wyrwać w podobnych pieniądzach z porządnym szkłem
Panasonic nie ma chyba obecnie cashbacku, ale GX80 ze znacznie lepszym obiektywem Leica 12-60mm F2.8-4.0 POWER O.I.S możesz kupić za 5500zł. GX80 ma w przeciwieństwie do X-T20 wydajną stabilizację i dotykowy wyświetlacz LCD.
Sunders 5500zł to już przegięcie, budżet i tak rozciągnąłem, ale z gumy nie jest, podobnie jak cierpliwość żony
Sunders napisał/a:
GX80 ma w przeciwieństwie do X-T20 wydajną stabilizację i dotykowy wyświetlacz LCD.
X-T20 ma dotykowy autofokus, z mizianych bajerów tyle mi wystarczy. Mam ogólnie wrażenie że i Fujifilm i Sony dają więcej w tych pieniądzach niż Panasonic.
Czyli wygląda na to, że do samego końca będzie trudno o konkluzję. Na tę chwilę, biorąc pod uwagę wszystko, co napisaliście, X-T20 marginalnie przed A6300. To, co napisał PDamian, czyli logi i trochę lepsza jakość wideo na pewno jest na plus dla Sony, plus sensor świetny w warunkach słabego oświetlenia. Do tego proponowany do niego obiektyw ma stabilizację. Fuji na pewno wygrywa ergonomią i niezawodnością.
Najlepsze (najgorsze?) jest to, że zakup żadnego z tych dwóch aparatów nie będzie błędem, więc gdzieś to się może rozstrzygnąć spontanicznie. Po prostu tu nie może być zdecydowanego zwycięzcy.
Szczerze mówiąc nie. Mam zamiar się uczyć na bieżąco, w praktyce, i decydować, czego mi brakuje i w którą stronę chcę pójść z kolejnymi obiektywami. Nie jestem w stanie tego przewidzieć w tej chwili, dlatego nie ma chyba sensu dokładać jeszcze tego problemu Wiem, że sprecyzowane wymagania mogłyby pomóc w wyborze systemu, ale nie mogę tego wiedzieć teraz, więc się przesadnie tym nie przejmuję.
PDamian, po lekturze artykułu najchętniej wybrałbym między X-T2 a A6500, ale to jest daleko poza budżetem a i tak pewnie nie mógłbym się zdecydować. Wydaje mi się, że wybór będzie zależał od tego czy położyć minimalnie (serio - minimalnie) większy nacisk na foto czy wideo. Jeśli foto - Fuji, jeśli wideo - Sony. Ale i tak daleką drogę przeszedłem od 800d czy d5600 - one ewidentnie by mnie rozczarowały głównie brakiem 4K
Mam zamiar się uczyć na bieżąco, w praktyce, i decydować, czego mi brakuje i w którą stronę chcę pójść z kolejnymi obiektywami.
To przynajmniej porównaj ceny adekwatnych obiektywów systemowych w tych czterech systemach i podaż ich używek choćby na allegro, skoro obecnie dołożenie 700zł to problem.
RafS napisał/a:
Jeśli foto - Fuji, jeśli wideo - Sony.
No to stawiam 60:40 na Sony
RafS napisał/a:
daleką drogę przeszedłem od 800d czy d5600 - one ewidentnie by mnie rozczarowały głównie brakiem 4K
Jesteś pewien? Porównywałeś video 4K z FHD na swoim monitorze?
Nie skreślaj ich przed obejrzeniem.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 15