Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

optyczne.pl forum.optyczne.pl  
•  FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy  •  Statystyki  •  Rejestracja  •  Zaloguj  •  Galerie  •   Ulubione tematy

----- R E K L A M A -----



Poprzedni temat :: Następny temat
Zestaw do 4000 PLN do foto i wideo
Autor Wiadomość
komor 
Moderator



Pomógł: 370 razy
Posty: 19879
Skąd: Wrocław
Wysłany: Nie 20 Maj, 2018   

Sunders napisał/a:
Jesteś pewien? Porównywałeś video 4K z FHD na swoim monitorze?
Nie skreślaj ich przed obejrzeniem.

Kurczę, jak oglądam – na Full HD lub 1440P – produkcje zrobione z materiału 4K z Sony A7 czy Panasa GH5, to nic już poniżej tej jakości nie wygląda dobrze. Jak się raz zobaczyło, to się już nie od-zobaczyć… Przy czym mam na myśli dobrze wyprodukowane vlogi, a nie jakieś profi-produkcje.
Ostatnio zmieniony przez komor Nie 20 Maj, 2018, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Reklama

Pomógł: 0 razy
Posty: 1
Skąd: Optyczne.pl






PDamian 
Optyczny


Pomógł: 37 razy
Posty: 1329
Wysłany: Nie 20 Maj, 2018   

Canoniarska religia nie pozwala mu tego dostrzec. :lol:

...lub miłość.
[wiadomo że jest ślepa]
 
 
Sunders 
Temu Panu już podziękujemy


Pomógł: 606 razy
Posty: 9854
Wysłany: Nie 20 Maj, 2018   

komor napisał/a:
jak oglądam – na Full HD lub 1440P – produkcje zrobione z materiału 4K z Sony A7 czy Panasa GH5


Sony A7 nie rejestruje w 4K :smile:
Dopiero A7 III ma taką możliwość.
 
 
komor 
Moderator



Pomógł: 370 razy
Posty: 19879
Skąd: Wrocław
Wysłany: Nie 20 Maj, 2018   

Miałem na myśli rodzinę A7, nie pierwszy model. A7R II z 2015 ma 4K, pierwszy A7S z 2014 też ma 4K. GH5 to też nie pierwszy Panas z dobrym 4K…
 
 
Sunders 
Temu Panu już podziękujemy


Pomógł: 606 razy
Posty: 9854
Wysłany: Pon 21 Maj, 2018   

komor napisał/a:
Miałem na myśli rodzinę A7, nie pierwszy model. A7R II z 2015 ma 4K, pierwszy A7S z 2014 też ma 4K. GH5 to też nie pierwszy Panas z dobrym 4K…


RafS napisał/a:
Już widzę, że będę musiał z miesiąc poczekać i spróbować dołożyć troszeczkę do budżetu, tak do 4500 może.


No to RafS musiałby budżet pomnożyć co najmniej 2-3x i zapewne przeszkolić się w montażu i edycji tych filmów, żeby zobaczyć to co Ty :smile:
Swoja drogą zastanawiające jest to, że na ekranie FHD widać tak wyraźną różnicę między materiałem rejestrowanym w 4K a FHD. Czy nie jest to głównie zasługa nowszego oprogramowania do obróbki i edycji filmów :???: Pełny efekt można przecież zobaczyć dopiero na ekranie o rozdzielczości 4K.
 
 
komor 
Moderator



Pomógł: 370 razy
Posty: 19879
Skąd: Wrocław
Wysłany: Pon 21 Maj, 2018   

Sunders napisał/a:
Swoja drogą zastanawiające jest to, że na ekranie FHD widać tak wyraźną różnicę między materiałem rejestrowanym w 4K a FHD.


Sunders, nie udawaj greka. :) Jak zdjęcie przeskalujesz z full-res na coś internetowego, powiedzmy 1000 czy 2000px szerokości, a po przeskalowaniu lekko wyostrzysz (to jest jeden ptaszek przy eksporcie z PS czy LR), to otrzymujesz coś wyglądającego lepiej niż gdybyś to samo zdjęcie zrobił matrycą o szerokości 1000 czy 2000px, prawda? Z większej ilości detali po prostu otrzymuje się lepszy resampling i naturalniejsze wyostrzenie bez artefaktów. To samo dotyczy wideo, naprawdę wystarczy wejść i zobaczyć jak wygląda gadająca głowa np. tu, a jak wygląda tu. Ustaw sobie jakość 1080p na jednym i na drugim i powiedz, czy nie widzisz różnicy. A to są zwykłe vlogi bez superprodukcji.
 
 
Sunders 
Temu Panu już podziękujemy


Pomógł: 606 razy
Posty: 9854
Wysłany: Pon 21 Maj, 2018   

O.K. IMO najlepszym rozwiązaniem dylematu RafS jest jednak Sony A6300. :smile:
 
 
Andrzej.M.
[Usunięty]

Wysłany: Sro 23 Maj, 2018   

RafS napisał/a:
Wiesz coś może o jakichś problemach tego aparatu?

Z tego co pamiętam - użytkownicy narzekali na grzanie się aparatu (matrycy) - niestety to częsty problem bezlusterkowców z nieco niższej półki. Cóż - cena...
 
 
Andrzej.M.
[Usunięty]

Wysłany: Sro 23 Maj, 2018   

RafS napisał/a:
y, plus sensor świetny w warunkach słabego oświetlenia. Do tego proponowany do niego obiektyw ma stabilizację.

Szkło Fuji tez ma stabilizację. (OSII)
 
 
RafS 
Nowy


Posty: 10
Wysłany: Sro 23 Maj, 2018   

Sunders napisał/a:
No to stawiam 60:40 na Sony

Sunders napisał/a:
IMO najlepszym rozwiązaniem dylematu RafS jest jednak Sony A6300.


Sprytnie to Sunders wykoncypowałeś :)

Faktycznie przychylam się do Sony, myślę, że w ciągu 2-3 tygodni powinienem sfinalizować zakup, żeby nie przeciągać tych swoich dywagacji.

Sunders napisał/a:
Swoja drogą zastanawiające jest to, że na ekranie FHD widać tak wyraźną różnicę między materiałem rejestrowanym w 4K a FHD. Czy nie jest to głównie zasługa nowszego oprogramowania do obróbki i edycji filmów :???: Pełny efekt można przecież zobaczyć dopiero na ekranie o rozdzielczości 4K.


komor napisał/a:
Kurczę, jak oglądam – na Full HD lub 1440P – produkcje zrobione z materiału 4K z Sony A7 czy Panasa GH5, to nic już poniżej tej jakości nie wygląda dobrze. Jak się raz zobaczyło, to się już nie od-zobaczyć… Przy czym mam na myśli dobrze wyprodukowane vlogi, a nie jakieś profi-produkcje.


To jest pewnie główny powód, dla którego nie chcę iść na kompromis w kwestii wideo i z jakiego odrzucam powoli Fuji. Sony faktycznie rejestruje obraz ok. 6K i skaluje do 4K - dlatego trochę się grzeje szybciej, ale jakość - brzytwa. Nawet jeśli ten sam obraz będę downsamplował do 1440p, żeby komputer wyrobił z renderem do czasu upgrade'u, różnica będzie ogromna. Swoje wideo oglądam na TV 4K, więc widać to mocno.

O montażu, color gradingu itp. pojęcie mam, tym ważniejsze robią się Logi, w których zapisywać umie A6300. Mimo wszystko żałuję trochę ergonomii i wygody Fuji i ich obiektywów. Pozostaje mi kupić drogi obiektyw kitowy 18-105 i liczyć, że sytuacja w systemie E będzie się poprawiać...

Okazuje się też przy okazji (o dziwo), że akurat w przypadku X-T20 cały ten szał na kolory Fuji nie ma zbytnio zastosowania, a jakość zdjęć pod względem ostrości jednak ustępuje A6300. Poza tym pracując z RAWami dużo można poprawić na komputerze. Jedynymi atutami Fuji w tym porównaniu moim zdaniem są ergonomia użytkowania i dostępna szklarnia. Nie mówię, że to mało, ale jednak na 99% wezmę Sony :)
 
 
Deadi 
Początkujący


Posty: 25
Wysłany: Pią 25 Maj, 2018   

Ja tam bym poszedł w PRO kompakta - Panasonic FZ300/FZ1000/FZ2000, Sony RX10II - idealny sprzęt do nauki na długie lata. Niedawno przerabiałem podobny dylemat, budżet miałem do nawet 5000zł, ale czytając i analizując setki opcji i testów, a także trafiając na mega okazję padło na... Panasonica FZ200 za 700zł nówka sztuka :D

Kupiłem aparat w cenie średniej klasy stałki, który ma naprawdę niesamowite możliwości jak na tę kasę. Przesiadłem się z tej samej wielkości matrycy, lecz sprzętu 4-5 lat starszego (Sony HX1) i gołym okiem widać różnicę na korzyść FZ200. Przed zakupem rozważałem lustra i bezlustra, stałki, srałki i inne wodotryski i cieszę się, że nie poszedłem tamtą drogą, bo do amatorskich/domowych i niezarobkowych zastosowań kompletnie nie ma sensu ładować się w tej klasy sprzęt, który z kitowymi lub okołokitowymi obiektywami da niewiele więcej korzyści niż wyżej wymionione przeze mnie opcje. Owszem mała matryca ma swoje bolączki (FZ300), ale 1 calowe w przypadku większych braci to naprawdę idealne rozwiązanie dla amatorów.
Ale mając możliwość wydania tylko 700zł w porównaniu do około 2500-3000zł w przypadku FZ1000/RX10, lub tym bardziej 3000-4500zł - FZ2000/A6300/D5600/200D - zdecydowanie wygrał FZ200, który daje obrazek, który na pewno nie jest na tyle gorszy by było warto dopłacić 2000-3500zł i kupić coś lepszego. Bezlustro czy lustro ze średniej półki amatorskiej + zakres 18-300/400 na dwa słoiki + jakaś stałka 50 to koszt około 4500zł, a dostajemy dwa kitowe obiektywy + średniej jakości stałka. Owszem ten cały zestaw da nam korzyści, ale tylko w pewnych okolicznościach, czyli mało światła gdzie potrzeba podnieść ISO. Czy warto? to już kwestia potrzeb :)
 
 
Andrzej.M.
[Usunięty]

Wysłany: Pią 25 Maj, 2018   

Panas z 1" matrycą? Hmmm... cóż zabronić nie można... :lol:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FIsilverBrown v 0.2 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne

forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze. Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych. Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy, a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania. Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk. Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 14