Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

optyczne.pl forum.optyczne.pl  
•  FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy  •  Statystyki  •  Rejestracja  •  Zaloguj  •  Galerie  •   Ulubione tematy

----- R E K L A M A -----



Poprzedni temat :: Następny temat
Jak nagrywać wywiady do 4 osób?
Autor Wiadomość
jaryszek
[Usunięty]

Wysłany: Pią 25 Maj, 2018   Jak nagrywać wywiady do 4 osób?

Hej,

posiadam lumixa gh4 z obiektywem G 25mm 1.7 II asp czarny.
Oraz posiadam iphone 6.

Kręciłem wywiad jeden tym aparatem i zrobiłem to tak, że 3 osoby były obejmowane lumixem.
Obraz żyła, bardzo jasny. Problem w tym, że obiektyw ten musi stać bardzo daleko (około 3 metry) aby objąć 3 osoby w kadrze (do połowy).

Na naszego rozmówcę skierowany był iphone , niestetey ciemniejszy.
Mikrofon to by l rode micro podłączony do apratu - i on dobrze złapał głos choć szału nie ma.

Myślałem o tym, aby krótkie sceny na wszystkich były kręcone na nas, a długie wypowiedzi odpowiadajćego były nakręcone lumixem.

Pytanie do Was, Drodzy Profesjonaliści.

Jak podejśc do tematu?
Jesli krecic iphonem wszystkich to jaki mikrofon do tego? Jakiś na kabelku do iphone adapter/konwerter/recorder (jak to sie nazywa) a z niego mikrofony bezprzewodowe dla kazdego uczestnika?

Albo rozwiazanie na teraz, najtansze to mikrofon blue yeti (ktorego mam) podlczayc przejsciowka do iphone i dac na stole posrodku rozmawiajacych, pewnie lepiej zlapie glos niz rode z 3 metrow. (a jest przyciszony).

Niestety nie mam finansow aby szalec z nowym obiektywem, ale mam starego canona ef eos 550 z obiektywem 18-55 z jasnocia 5 chyba i mozna by bylo moze kupic przejciowke do mickro 4/3?

Proszę o podpowiedzi, każda bedzie cenna,
Pozdrawiam,
Jacek Antek
 
 
Reklama

Pomógł: 0 razy
Posty: 1
Skąd: Optyczne.pl






komor 
Moderator



Pomógł: 370 razy
Posty: 19879
Skąd: Wrocław
Wysłany: Pią 25 Maj, 2018   

Dźwięk zbieraj osobno i nagrywaj osobno, tym bardziej jeśli masz mikrofon. Jeśli masz możliwość podpięcia tego mikrofonu przez mini-jacka do iPhona i wystarczająco długi kabel, który nie zdegraduje jakości, to oczywiście możesz podpiąć ten dźwięk do iPhona, ale jak rozumiem i tak czeka Cię montaż, żeby przeplatać to ujęciami z GH4, tak?

jaryszek napisał/a:
Na naszego rozmówcę skierowany był iphone , niestetey ciemniejszy.

Potrafisz korzystać z kompensacji ekspozycji i blokowania ekspozycji na iPhonie? Jakim programem nagrywasz? Oczywiście dobre światło to podstawa, obojętnie jakim sprzętem byś nie kręcił to zawsze pomaga osiągnąć lepsze efekty.
 
 
Wojmistrz 
Temu Panu już podziękujemy
Obserwator


Pomógł: 213 razy
Posty: 7560
Skąd: Halifax
Wysłany: Sob 26 Maj, 2018   

Jaką jakość tego materiału potrzebujesz? Przy materiale 4K można robić fajne "wycinanki" jeśli i tak koniec końców będziesz miał HD czy nawet FullHD.
 
 
jaryszek
[Usunięty]

Wysłany: Wto 29 Maj, 2018   

Cześć!

Dziękuję !

Dokładnie, i tak czeka mnie montaż tego dźwięku.
Nagrywałem wbudowanym programem w iphonie, czy są jakieś inne godne polecenia?

Używałem rozjaśnienia ekranu tylko.

MAteriał powinien być w 4k.

Pozdrowienia,
Jacek
 
 
Wojmistrz 
Temu Panu już podziękujemy
Obserwator


Pomógł: 213 razy
Posty: 7560
Skąd: Halifax
Wysłany: Wto 29 Maj, 2018   

No to przyznam, że tego nie widzę. Co innego jeśli jest operator kamery i scenariusz rozmowy, co innego jeśli jest to dynamiczna dyskusja, wtedy nawet jeden operator tego nie udźwignie, a jeszcze co innego jeśli ma się to nagrać automatycznie. Jeszcze przy materiale do 5 minut dałoby się to ogarnąć tanio, po prostu przy pomocy smartfonów skierowanych na rozmówców. Oczywiście mówimy o dynamicznej dyskusji i przejściach na twarze rozmówców w stylu telewizyjnym, bo postawić kamerę by nagrała całość statycznie to można zawsze.
 
 
jaryszek
[Usunięty]

Wysłany: Sro 30 Maj, 2018   

Sluchajcie,

wymyslilem na podstawie opinii znajomego co wesela nagrywa oraz dostałem odpowiedź z supportu Rode.

Albo mikrofony krawatowe + rejestrator do nich z podłączeniem do zooma np. h4n.
Dodatkowo mozna dać shotguna do aparatu lub iphone.

I wtedy mamy kilka sladow muzycznych, później montujemy bazując na tym nagranym dzwieku z iphon'a.

I juz :)

Pozdrowienia,
Jacek
 
 
komor 
Moderator



Pomógł: 370 razy
Posty: 19879
Skąd: Wrocław
Wysłany: Sro 30 Maj, 2018   

Wojmistrz, mając smartfona statycznie na szerokim kącie plus operatora z kamerą robiącego twarze/zbliżenia/przejazdy – da chyba radę sensownie to zmontować?

jaryszek napisał/a:
Nagrywałem wbudowanym programem w iphonie, czy są jakieś inne godne polecenia?

Całe mnóstwo. https://filmora.wondershare.com/film-with-mobile/best-iphone-camera-apps.html

Osobiście używałem FilmicPro, dawniej, teraz poleciłbym ProCamera, do filmów też. To z takich normalnie nagrywających, dających kontrolę nad obrazem, bez filtrów i insta-wynalazków, które są zbędne przy tym, o czym rozmawiamy.
 
 
Wojmistrz 
Temu Panu już podziękujemy
Obserwator


Pomógł: 213 razy
Posty: 7560
Skąd: Halifax
Wysłany: Sro 30 Maj, 2018   

jaryszek, ja robię tak, by mieć po prostu dobry dźwięk i robię na czuja.

Opowiem ci jak robię z dźwiękiem i jak do tego doszedłem.
Pracowałem w małej wytwórni filmowo-fotograficznej, która była (i chyba nadal jest) zarejestrowana w UK jako instytucja charytatywna, zbierająca kasę na bezdomnych. Miała bardzo ograniczony budżet bo faktycznie za większość zdobytych środków utrzymywała tych ludzi. Robiliśmy filmy na zamówienie, reklamy do TV, różne okazjonalne eventy, teledyski itd. Było trochę sprzętu jakim dysponowaliśmy, głównie ugryzione jabłka do montażu, mikrofony Rode, mikroporty i trochę innego sprzętu wspomagającego, ale jako kamera zaledwie jeden aparat Canon 5D Mark II z obiektywem 24-105mm. Jako, że była potrzeba bym kręcił swoim sprzętem, więc zacząłem go kolekcjonować, zresztą teraz jestem od kilku lat na swoim i też pracuję głównie charytatywnie. Ale wracając do dźwięku, kupiłem kilka modeli mikrofonów i porównałem je z posiadanymi w pracy Rode i tak dorobiłem się TakStara SGC-598. Krawatówki też zaryzykowałem, kupiłem sporo tanich no-name z różnych źródeł i okazało się, że niektóre sztuki dają dźwięk na bardzo wysokim poziomie pomimo śmiesznie niskiej ceny - niestety to loteria.
Dźwięk zgrywam shotgunem na kamerze, albo którą operuję, albo która obejmuje całość, po prostu zależy co ma być filmowane. To jest najczęściej dźwięk do synchronizacji. Jeśli nie mogę postawić normalnych mikrofonów na stół podpiętych do dobrego rekordera (w moim przypadku TASCAM DR-07 MKII), czy pracować z dźwiękowcem, daję ludziom mikrofony krawatowe podpięte pod cokolwiek, czyli albo jakiś dyktafon cyfrowy albo jakiś smartfon np teraz testuję ZTE Open C z FirefoxOS które kupiłem w komisie aż po £2,50 :mrgreen:
Jeśli masz kasę na inwestycje i nie chcesz kombinować, to kup mikrofony Rode, ale bez rekorderów, nawet starych dyktafonów będzie ci po prostu ciężko. Podpowiem też, że puszczenie w tle jakiegoś podkładu muzycznego, nawet dość cicho, świetnie niweluje dla uszu wszelkie szumy i zakłócenia, a kiedy masz chociaż chwilę dłuższą wzmacniaj płynnie ten podkład.
Powiadają, że dźwięk to druga połowa filmu i faktycznie tak jest. Można nim skopać nawet najfajniejszy film, a usługi dźwiękowców i muzyków potrafią pochłonąć naprawdę sporą część budżetu, zwłaszcza jeśli wszystko robisz legalnie.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FIsilverBrown v 0.2 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne

forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze. Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych. Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy, a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania. Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk. Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 14