Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Wysłany: Sro 18 Lip, 2018 Mgła przy krawędziach canon 50 i 85 mm 1.8
Witam od dłuższego czasu mam problem z obiektywami. Tak myślę ponieważ zmieniłam body na canona 5dmIV i problem nie ustąpił. Otóż zauważyłam że fotografowane przedmioty czy ludzie mają zawsze jakby czerwone kirawędzie badź inny odcień czerwieni. Fotografując ze statywem obiektyw 50 mm 1.8 ustawiony na 2.0 i 1/1500 nie ostrzy z bliska, tak samo 85 mm 1.8 oba marki canon. Mam te obiektywy od nowości i od roku czasu zaobserwowałam to zjawisko. Oba obiektywy posiadam już kilka lat ponad 5 napewno. Przesyłam zdjęcia niżej.
Dziękuję za odpowiedzi.
Robisz zdjęcia w raw czy jpg? Może wyłączyłeś w korpusie redukcję aberracji chromatycznej?
Wojmistrz napisał/a:
No to wgraj profil obiektywu.
Wojmistrz, co za farmazony? Komunijny aparat za 300zł robi lepsze zdjęcia. Przydał by się do tych zdjęć EXIF, wtedy będzie wiadomo. Teraz tak bez informacji EXIF wygląda na:
źle ustawiona ostrość, prześwietlenie, ustawiony maksymalny otwór przysłony f/1.8, maksymalny otwór przysłony + zdjęcie pod światło. Trzy pierwsze występują jednocześnie na wszystkich zdjęciach.
Negatyw zdjęcie zaproszenia było robione w cieniu, 2.0 i 1/2000. Ostrość była ustawiona na zaproszenie obok i nawet ono było ostre ale te zaproszenie niebieskie które tutaj dodałam wyszło okropnie. Nie rozumiem dlaczego nie wyszło delikatnie rozmazane bo na nim nie skupiłam ostrości tylko wyszła taka aberracja Poczytalam teraz troche o tym poszukałam w ustawieniach aparatu wszystko jest ok ustawienia są na redukcje aberracji. Te obiektywy nie są najwyższej półki i liczę się chyba z tym ze od 2.5 dopiero ona zniknie :/
Wysłany: Sro 18 Lip, 2018 Re: Mgła przy krawędziach canon 50 i 85 mm 1.8
Fotografia.K napisał/a:
... Mam te obiektywy od nowości i od roku czasu zaobserwowałam to zjawisko. Oba obiektywy posiadam już kilka lat ponad 5 na pewno ...
Wcześniej nie robiłaś takich zdjęć czy robiłaś i aberracji nie było? Teraz zrozumiałem, że to są fragmenty zdjęć z widoczną aberracją a nie całe zdjęcia.
EXIF też podaje ustawienia automatyki, korekty itd.
Te obiektywy nie są dobre do takich zdjęć, a zwłaszcza 85 f/1.8 bo ma max. skalę odwzorowania 1:7,69 a 50 f/1.8 lub 50 f/1.8 II też nie są dużo lepsze bo mają max. skalę odwzorowania 1:6,67. Lepszy już jest 50 f/1.8 STM ze skalą odwzorowania 1:4,76. Chodzi o to, że jak za blisko podejdziesz do obiektu to AF już nie ustawi ostrości, np. 85 f/1.8 ostrzy od 85 cm. Co ciekawe mój stary obiektyw kitowy ma max. skalę odwzorowania 1:2,9. https://www.optyczne.pl/i...p=0&moc=0&sort=
Druga sprawa to odpowiednia kompozycja, to co ma być ostre i to co ma być rozmyte nie mogą być prawie w tej samej odległości. Następna to światło. Unikaj dużych kontrastów i zdjęć pod światło. Niestety te stare obiektywy tracą wtedy kontrast (zdjęcia są jak za mgłą) i powstają większe aberracje na elementach rozmytych, zwłaszcza na dużych otworach przysłony.
Ze skalą to ja wiedziałam i jaka odległość ma byc tylko zauważyłam ze od dłuższego czasu mam te cholerstwo :/ Nie wiem czy prędzej az tak mocno tego nie było widać ale ostatnio przy obróbce to az boli :/ Wkurza mnie to ze nie mogę robic zdjeć pod słońce mając f 2.0 czy tez zdjęcia w dużym słońcu. Teraz robię zdjęcia przeważnie w cieniu a w tle mam słońce za drzewami ktore daje piękny bokeh. I aberracja występuje W sumie teraz na każdym zdjęciu. Powiedz mi czy Canon 50 mm 1.4 ma mniejsza aberracje ?
Nie "siedzę" w Canonie, może ktoś od Canona doradzi. Moim zdaniem Canon 50 mm 1.4 nie będzie nic lepszy. Niby Canon ma największą ilość optyki, ale jak przyjdzie co do czego to nie ma co wybrać. Na pewno dobra będzie Sigma A 50 mm f/1.4 DG HSM, ale to cena ponad 3 tys. zł.
https://www.euro.com.pl/o...hsm-canon.bhtml
Z drugiej strony jest tani Canon EF 50mm f/1,8 STM https://www.fotoplus.pl/o...-50mm-f-1-8-STM
nieco poprawiony stary EF 50mm f/1,8 ale przy cenie 469 zł pewnie rewelacji na przysłonie 2.0 nie będzie. Można gdzieś spróbować wypożyczyć i zrobić testy.
Nie wiem czy nie należało by pójść w kierunku stołu bezcieniowego, takiego przewoźnego do zdjęć obrączek, zaproszeń itd. Jak potrzeba większego makro to można kadrować lub kupić pierścień pośredni ze stykami. Do normalnych zdjęć czyli portret, grupa ludzi itd. te obiektywy się nadają bo nawet jak wystąpi aberracja gdzieś w tle to nie jest ona rażąca. Przy obróbce, gdy powiększamy fragmenty zdjęcia to widać, ale gdy oglądamy zdjęcie w całości to tego się nie zauważa. Ale jak ktoś ma "kasę" to kupi sobie taką Sigmę.
Raw a pozniej obrabiam w Camera Raw i leci na Adobe Ps jako TIFF.
Jeżeli masz Adobe PS i czas na obróbkę to nie ma problemu. Ja bym w takich wypadkach rozmył fragmenty zdjęć w Adobe PS tam gdzie aberracja jest rażąca. Zastosował bym rozmycie dwuetapowe z promieniem 5 i 10 pikseli (w przypadku tych dwóch zdjęć). Rozmycie Gausa.
Fajny obrazek: "Profesjonalna sesja" przy pomocy 50/1,8.
Skąd ludzie czerpią takie pomysły "Profesjonalista" nie wie jak używać zjechanych obiektywów amatorskich. 5DIV to najnowsza puszka amatorska, dobra ale amatorska. Do tego potrzebny jakiś współczesny obiektyw i trochę umiejętności. Lepiej żeby to klienci komentowali Cię jako profesjonalistę oceniając zdjęcia niż psioczyli czując się oszukani na -"profesjonalną sesję".
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,28 sekundy. Zapytań do SQL: 18