Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
PDAF to autofocus oparty o detekcję fazy, CDAF to autofocus oparty o detekcję kontrastu. CDAF jest teoretycznie dokładniejszy, a PDAF szybszy. Bezlusterkowce Sony, Canona i Fuji mają hybrydowe systemy, które łączą informacje zarówno PDAF i CDAF. Aparaty m43 działają tylko w oparciu o CDAF.
Ten filmik został nakręcony przy użyciu kita i stałki 50/1.8. Trudno mi ocenić, który był użyty w tym ujęciu bo głębia ostrości nie jest wcale taka płytka. Podobne efekty da się uzyskać na kicie, to kwestia największej ogniskowej, otwartej przysłony i przysunięcia się do obiektu. Ta 50tka kosztuje nowa poniżej 500zł i do tego potrzebujesz jeszcze adapter z AliExpress za 25$ Odpowiednikiem w m43 jest Olek 45/1.8 za ~1300zł.
Dla ścisłości: za wyjątkiem OMD-EM1 i EM1 MkII Olympusa. Ta seria jak najbardziej ma PDAF. Ale to inna półka cenowa...
Z innej beczki: Panasonic wprowadził w ostatnich modelach tzw. DFD (Depth from Defocus), które podobno przyspiesza działanie CAF. Był nawet artykuł na optycznych traktujący o podstawach tego rozwiązania:
https://www.optyczne.pl/5..._jest_DFD_.html
Nie podejmuję się wyrokować, ile to jest warte w praktyce.
Pozdrawiam
-J.
Czy filmując ze stabilizacją w obiektywie obraz jest płynny i nie skacze. Ogólnie czy taka stabilizacja działa podczas filmowania?
Bo ta cyfrowa to jakaś fikcyjna stabilizacja jak się nie ma w ogóle?
W poprzednim wpisie zapomniałem o Twoim pytaniu dotyczącym stabilizacji. "Moc" optycznej stabilizacji obiektywu zależy od konkretnego modelu, ale ogólnie można powiedzieć, że jest tak jak napisałeś. Z tą stabilizacją obraz jest płynny i nie skacze pod warunkiem, że trzymasz aparat stosunkowo stabilnie i poruszasz się dość wolnym tempem. Dużo efektywniejsza jest stabilizacja matrycy w Olympusach, tam wystarczy trzymać aparat jedną ręką i można sobie pozwolić na swobodniejsze poruszanie się. Do tego aparat można podpiąć do zewnętrznej stabilizacji na gimbalu albo steadycamie.
W M50 można włączyć dodatkowo dwupoziomową cyfrową stabilizację obrazu: standardową i wzmocnioną. Obie opcje przycinają oryginalny obraz, a następnie obraz jest stabilizowany software'owo. Cyfrowa stabilizacja to jest opcja dodatkowa, ona wzmacnia stabilizację optyczną obiektywu, albo jest jedyną opcją stabilizacji jeśli obiektyw takiej nie posiada. W trybie standardowym dochodzi dodatkowy crop 1.1, a we wzmocnionym 1,42. Najlepiej ta sprawa jest wytłumaczona w tym linku: https://www.dpreview.com/reviews/canon-eos-m50/8
Na pierwszej grafice masz pokazane z jakiego fragmentu matrycy obraz będzie faktycznie zarejestrowany w danym trybie. Ostatnio kręciłem trochę klipów na wakacjach przy pomocy kita (który posiada optyczną stabilizację) i do tego miałem włączoną stabilizację cyfrową w trybie standardowym (crop 1,1). Trzymając aparat oburącz mogłem sobie pozwolić na całkiem luźny krok i obraz był nieporuszony. W trybie wzmocnionym crop robi się już zbyt agresywny jak dla mnie :/ ale obraz faktycznie jest bardzo płynny. Pamiętaj, że ten crop wpływa na pole widzenia i dla kita 15-45 przy standardowej cyfrowej stabilizacji obraz zaczyna odpowiadać obiektywowi 16,5-49,5, a w trybie wzmocnionym 21,3-63,9.
Nie mogę jednak polecić tego aparatu jeżeli bardzo zależy Ci na filmowaniu w 4k. W M50 przy 4k nie działa ten rewelacyjny Canonowy autofocus (ale działa normalnie w fhd) i obraz jest rejestrowany przy bardzo agresywnym cropie 1,7 (i to bez żadnej cyfrowej stabilizacji). Przy 4k autofocus działa tylko w trybie CDAF (tak jak w Olympusach). Jeszcze w temacie przycinania obrazu - aps-c Canona ma na starcie crop 1,6 względem pełnej klatki. Jak do tego dodasz crop 1,7 z 4k to daje nam 1,6x1,7=2,72. Czyli filmując w trybie 4k korzystasz tylko z takiego pola matrycy, które odpowiada powierzchni sensorów 1 calowych. Dodatkowo pole widzenia zaczyna odpowiadać obiektywowi o ogniskowych 25,2-76,5. To nie jest tak, że tym aparatem nie da się nagrać dobrego filmu 4k, ale odbywa się to przy tylu zastrzeżeniach, że lepiej wziąć pod uwagę ofertę konkurencji jeżeli jest to porządana cecha.
Dzięki wszystkim za pomoc i wyczerpujące odpowiedzi dużo też mi dała wizyta i sprawdzenie fizycznie aparatu w fotojokerze.
Ze względu, że to jednak filmy będą najlepszą pamiątką dla dziecka to zdecydowałem się na Sony A6300 z kitem 16-50mm (na wakacje) i do tego stałka Sonego 50 mm F1.8 (do domu).
Plus jeszcze za cashback na aparat i na obiektyw.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 15