Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Wysłany: Nie 14 Paź, 2018 Canon 1DXII, Sony A7III\A7rIII, Nikon d7500, Nikon d850
Siema!
Zwracam się do Was z prośbą o pomoc w wyborze lustrzanki\bezlusterkowca przeznaczonego głównie do nagrywania filmów. Prowadzę swój kanał na YouTube i zdaje się, że już dorosłem do upgrade'u swojego Nikona d5300 na coś z większymi możliwościami.
Pamiętam jak decydowałem się na swoją pierwszą lustrzankę to zajęło mi chyba 3 miesiące zanim zdecydowałem się na d5300, z którego byłem przez ten czas mega zadowolony ale w miarę jedzenia apetyt rośnie, a ja dostrzegam na rynku opcje, które znacznie pomogłyby mi w realizacji swojej pasji do video relacji.
Ogólnie sporo podróżuje więc chce to móc uwiecznić w zadowalającym siebie i innych jakościowo formacie stąd potrzeba na 4k i 60fps oraz 120fps przy FHD.
Cena w sumie wolałbym by była najmniej istotna ale powiedzmy, ze z obiektywami chciałbym się zamknąć w 20tys.
Ogólnie jestem samoukiem, swoją wiedzę na temat aparatów i obróbki zdjęć i filmów posiadłem z YT, dlatego nie chce znów poświęcać 3 miesięcy na poszukiwania nowego aparatu i doszkalanie się z oferowanych funkcji przez obecnie popularne cyfrówki, stąd ten post.
Chciałbym, by ten zakup posłużył mi lata, więc jestem w stanie wydać sporo więcej niż na obecnego Nikona.
W chwili obecnej moje spostrzeżenia są takie:
-1DXII oferuje najwięcej ale waży i mierzy i kosztuje też najwięcej, przy podróżowaniu jak kompletowaniu całego zestawu może okazać się, że jednak nie dysponuje aż taką gotówką bądź jeśli z waszych doświadczeń wyniknie, że warto przeczekać i zaoszczędzić na Canona to tak zrobię.
-Sony A7III lub A7rIII - Bardzo podoba mi się ich rozmiar i posiadane funkcje (120fps FHD, szybki focus), w chwili obecnej jakbym miał sam decydować to chyba brałbym któryś z tych dwóch
-Nikon d7500 - w sumie nie oferuje ani 4k60fps ani FHD 120FPS i w zasadzie to żaden upgrade ale cena jest najniższa no i to Nikon, więc w sumie początkowo nie musiałbym dokupować obiektywów (posiadam kitowy 18-140 i nikkor 35mm 1,8G)
-Nikon d850 - tu znów aspekt początkowego braku konieczności zakupu obiektywów chyba jest jedynym atutem bo cena body jest znacznie wyższa niż Soniakow i bliższa 1dXII, a zalet mniej niż w Canonie
Ogólnie mam strasznie mało pomysłów na to co byłoby na tyle kompaktowe i uniwersalne, że idealnie pasowałoby do moich wymagań. Może macie inne propozycje, które są sprawdzone? Bardzo zależy mi na opcji nagrywania 4k w 60FPS, którą w zasadzie oferuje tylko Canon- ale ta cena i waga Dodatkowo flip screen mile widziany. Ewentualnie autofocus na którym mógłbym polegać nie musząc sprawdzać w podglądzie na żywo czy jestem w polu ostrości w trakcie mówienia do kamery.
Wybór 1DX II do filmowania vlogowego, nawet nie patrząc na cenę, jest kompletnie niepraktyczny. Patrzyłbym albo w kierunku Sony, albo Panasoników m4/3, albo nowy, bardzo chwalony w kwestii filmowania Fuji X-T3, ale to jeszcze na tyle nowość, że trudno w ciemno polecić. Ale ma 4K/60. (https://www.optyczne.pl/index.html?aparat=all&producent=66&aparat=2208&pix=0&zoom=0&typ=b&sort=)
Panas GH5s (https://www.optyczne.pl/index.html?aparat=all&producent=64&aparat=2175&pix=0&zoom=0&typ=b&sort=) też ma 4K60, a ze względu na mniejszą matrycę trochę łatwiej będzie z vlogowym stylem, gdzie zbyt mała głębia ostrości jest wadą, a nie zaletę (tu może być problem z Sony w tym rodzaju filmowania).
Drogi kolego karpiolog, jeśli prowadzisz jakiś videoblog, to na pewno nie potrzeba ci żadnego z wyżej wymienionych sprzętów i piszę to całkowicie serio. Jeśli już koniecznie musisz wymienić swojego Nikona na coś innego, to lepiej idź w kierunku kamer lub bezlusterkowców a nie stricte aparatów. Warto być także świadomym, że nawet taki D5300 jest raczej przeinwestowaniem. Nie wiem, czy jesteś świadomy, ale materiał jaki umieszczasz na YouTube jest drastycznie kompresowany i tak np FullHD jest przycinane do ... aż 3Mbps
Szkoda, że tak mało napisałeś o tym co i jak filmujesz. Jak czytam "potrzeba na 4k i 60fps oraz 120fps przy FHD" to troszkę chce mi się ... śmiać przez łzy. Na co to komu? Dla reklamy? Przecież tego potem i tak nie widać, poza tym nie jesteśmy w stanach gdzie prąd w gniazdku ma 60Hz więc obraz jest puszczany w 30/60/120 fps. U nas jest 50Hz, stąd standardem jest 25/50/100fps, a co najważniejsze, każdy inny materiał jest gorszy jakościowo niż 25fps (względnie 30fps).
Kolejny błąd logiczny to "Chciałbym, by ten zakup posłużył mi lata, więc jestem w stanie wydać sporo więcej niż na obecnego Nikona." No kolego, ale sprzęt dewaluuje się tak szybko, potrafi zawieźć i już nie co lata, ale co kilka miesięcy wchodzą jakieś nowe technologie, więc co nie kupisz, to zaraz będzie coś lepszego i szybko będziesz się irytować swoim super nowoczesnym sprzętem.
Osobiście jestem za optymalizacją kosztów, lepiej inwestować w odpowiednią (czytaj jasną) optykę, a sam korpus tylko taki, by spełniał aktualne potrzeby. Kolega komor napisał już to, co i ja bym wybierał, czyli jakieś bezlusterkowce od Fuji czy Panasonica, ewentualnie Sony. Nie wiem na czym ci bardziej zależy, czy jest to szeroki kąt, czy wąski i jak faktycznie dynamiczne są kręcone przez ciebie ujęcia, ale z doświadczenia wiem, że "wycieczkowy zestaw" pokroju Lumixa G9/GH4/GH5/GH5s + uniwersalne szkło + jasne szerokie + elektroniczny gimbal, jak dla mnie było by tym, czym można zrobić świetny materiał nawet dla komercyjnych TV.
Na koniec pozostawię ci dość znane w branży fotograficznej słowa nieznanego autorstwa: "Amator martwi się o sprzęt, profesjonalista martwi się o kasę, a mistrz martwi się o światło".
Nie wiem, czy jesteś świadomy, ale materiał jaki umieszczasz na YouTube jest drastycznie kompresowany i tak np FullHD jest przycinane do ... aż 3Mbps
Piszesz to już nie pierwszy raz, ale jesteś pewien, że to nadal obowiązuje? Bo ja widzę spore różnice jakości w filmach Full HD oglądanych na YouTube pomiędzy materiałami kręconymi różnymi urządzeniami.
Na szybko zrobiłem obliczenia dla dobrej jakości filmu (https://www.youtube.com/watch?v=pZkCZ4LCO0o), który trwa 30 minut, w 720P (tyle mogłem na szybko ściągnąć pluginem) zajmuje 477.5 MB, co daje 15,92 MB/min, czyli 2,12 Mb/s. Zweryfikuj proszę moje obliczenia.
Wojmistrz napisał/a:
Jak czytam "potrzeba na 4k i 60fps oraz 120fps przy FHD" to troszkę chce mi się ... śmiać przez łzy. Na co to komu?
Edit, no dobra, ściągnąłem ten sam film w wersji 1080P i zajmuje 817,4 MB, co daje 3,62 Mbps, czyli tylko trochę więcej niż twierdzisz. Co i tak nie zmienia faktu, że różnica między obrazem z dobrej ostrej kamery typu Sony, Panas, Fuji, a np. typowym Canonem, jest dobrze zauważalna.
Ja tam jestem zdania, że nie ma jednego sprzętu do wszystkiego. Są rzeczy jakie warto filmować super ostrymi kamerami i do tego używam np Lumixa G6 i są takie, w których warto mieć te delikatne rozmiękczenie jakie daje Canon. Podobnie ma się sprawa montowania potem z kilku aparatów., dlatego wcale bym nie skreślał Canona z "nagrywaczek".
Zgoda, nie ma jednego sprzętu do wszystkiego, ale jeśli ktoś chce kręcić w 4K i używać spowolnionego tempa, to Canon nie ma dobrej oferty dla vlogera, prawda? No i moim zdaniem matryca APS-C do takich zastosowań to maks.
Dzięki za Wasze spostrzeżenia. Przepraszam, że tak długo nie odpisywałem. Wracam szybko do tematu.
Być może moja wypowiedź była dość haotyczna i brzmi jakbym nie wiedział czego chce ale to bardziej nieumiejętność wyrażenia wszystkich wymogów, które postawiłem kolejnej lustrzance czy bezlusterkowcu. Ogólnie przez te kilka lat używania Nikona D5300 zaczęło mi paru rzeczy brakować, które widzę że mają droższe aparaty. Postaram się je wylistować, być może w ten sposób łatwiej będzie pomóc mi wybrać coś nowego.
1. ogromne szumy przy nagrywaniu już przy ISO 640
2. tragiczny autofokus (użytkuje obiektywów: kitowy 18-140 i 1,8G 35mm); jest wolny często nie jest w stanie sam sobie poradzić z ustaleniem ostrości
3. szybko rozładowujące się akumulatory przy nagrywaniu, 20 min włączonego LIVEview i bataria dead.
4. słaba stabilizacja obrazu
5. brak 120fps nawet przy 1080p
Ad 1. to dlatego pojawił się pomysł SONY A7III z recenzji na YT wynika, że aparat radzi sobie całkiem nieźle z nagrywaniem nawet przy ISO 25600 ale wolę rzetelnej opinii tutaj kogoś kto ma z tym aparatem styczność na codzień
Ad 2. myśłałem, że kupując obiektyw 1,8G 35mm o którym czytałem, że ma szybki i celny focus, trochę sobie odkuje mankamenty body, niestety moje spotrzeżenia są takie, że z gówna bata nie ukręcisz
Ad 3. Wiem, mógłbym zaopatrzyć się w gripa ale nie chce już inwestować w kolejne akcesoria do tego lustra skoro jestem zdeterminowany na zakup nowego
Ad 4. brak stabilizacji w body jest odczuwalny przy kręceniu filmów
Ad 5 częściowo chce nadrobić ad 4, bo przy zwolnionym tempie można trochę niechlujne nagranie zamaskować. Ale przede wszystkim zakochałem się w B-Rollu w zwolnionym tempie!
4K to coś czego brakuje mi do podkreślenia całości. Nawet jeśli wyrenderuje ostatecznie obraz z 4k do HD to i tak z tego co zauważyłem będzie on żywszy, ostrzejszy, zauważalnie bardziej przyjemny dla oka. Poza tym użytkując Mavic Pro który nagrywa w 4k i gopro6 które nagrywa w 4k brakuje mi to pełni szczęścia DSLR w 4k. Wtedy nawet przy pełnej klatce i szerokokątnym obektywie mam jeszcze delikatny zapas przy montażu do tworzenia dynamicznych ujęć ze statyczny scen.
Jedyne czego boje się, że mi będzie brakowało to flip screena ale przy założeniu, że nowy aparat miałby autofokus na którym można polegać, chyba to kwestia przyzwyczajenia się.
Ad 1 – tutaj trzeba mocno uważać, bo nawet niektóre aparaty, które robią dobre zdjęcia na takiej czułości, niekoniecznie kręcą dobre filmy na nich – jeśli nie jest sczytywana cała matryca i skalowana do Full HD czy 4K, tylko stosowany jest line-skipping, wtedy jakość jest gorsza. Niestety informacji o używaniu line-skippingu nie znajdziesz w danych technicznych, to czasem można znaleźć w dobrych testach. No i tu zasada jest dość prosta – lepsze, droższe aparaty raczej tego nie mają, tańsze – mają.
Ad 2 – autofokus podczas filmowania w Nikonie to akurat gorzej trafić się nie dało. Tutaj dobry obiektyw nic nie da, bo korpusowi brakuje sposobów szybkiego ostrzenia. Pod tym względem aparaty Canona z Dual-Pixel są zupełnie w innej lidze. Ale bezlusterkowce Panasa czy Sony z nowszych generacji też sobie radzą dobrze, recenzje i testy działania AF ostatnich korpusów Panasa i Sony znajdziesz dość łatwo na Youtubie, na znanych kanałach foto.
Ad 3 – większe korpusy, typu Nikon D7xxx czy 2-cyfrowe Canony mają większe akumulatory i pod tym względem lepiej sobie radzą. Sony A7 III ma też duży akumulator, ten sam co model A9, poprzednie generacje miały mały. Panas GH5S ma też całkiem spory.
Ad 4 – Sony i Panas sobie radzą, tutaj też znajdziesz sporo przykładów na YT.
Ad 5 – no dlatego Sony i Panas, czy nowe Fuji tutaj najbardziej błyszczą…
Rozważ też A6500, możliwości filmowe zbliżone do A7III, za to bardziej poręczny dla podróżnika. Nie ma obracanego ekranu, ale ma śledzenie twarzy przy filmowaniu (jak większość bezlusterkowców) i to powinno załatwić sprawę. Minusem względem A7III jest mniejsza bateria, lecz można go zasilać z powerbanka podczas pracy.
Andrzej.M. [Usunięty]
Wysłany: Pią 09 Lis, 2018
Widzę że dyskusja przyjmuje obrót w stronę "pro" więc chyba pora stwierdzić że do filmowania najlepsze są kamery bo oferują typowo filmowe opcje jak choćby brak ograniczenia w długości filmu ...
Andrzej.M., pro-kamery niespecjalnie nadają się do vlogowania, no i trzeba dodać jedno zero do ceny, co najmniej. Chyba że amatorskie kamery z marketu to jest dla Ciebie „pro”. Pojedynczych ujęć dłuższych niż 5 minut na vlogu zbyt wiele nie trzeba.
Dziękuję wszystkim za pomoc. Chciałem tylko zakończyć dyskusję i pochwalić się, że stałem się szczęśliwym posiadaczem SONY A7III z obektywem 16-35 F4 Zeiss. Kolejne szkło, które wypatrzyłem to Tamron 28-75 mm f/2.8 Di III RXD.
Żeby nie przedłużać powiem tylko, że przeskok z NIKONA d5300 na A7III jest niesamowity. Ile pracy i wysiłku kosztowało mnie zrobienie krótkiego B-ROLL żeby wszystko było ostre. AUTOFOKUS działa jak ze snu! Wiedziałem, że będzie lepiej ale nie sądziłem, że aparat aż tak może wyręczyć! A szeroki kąt w 16-35 na FF przy vlogowaniu to jest coś czego mi brakowało ale nawet o tym nie wiedziałem
Jeszcze raz wszystkim dziękuję!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 14