Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Wysłany: Pon 15 Kwi, 2019 jakie bezlustro do profesjonalnego repo
Drodzy forumowicze, mam canona 5dmIV z 24-70mm 2.8 i jestem cholernie zadowolona z tego zestawu.
Jednakże potrzebuję zapasowy zestaw i ze względu na warunki (nie, nie robię ślubów) w jakich chcę zacząć robić zdjęcia potrzebuję bezgłośne body. W takim przypadku tylko bezlustro wchodzi w grę, bo tam nie ma tych fizycznych "kłapnięć".
Rozmawiałam ze znajomymi fotografami ale co człowiek to sugeruje inne body i już mam mętlik w głowie.
Powiedzmy, że cena nie gra roli. Moje wymagania to:
- totalnie bezgłośny tryb robienia zdjęć
- jak najlepsza jakość na wysokim ISO
- do tego jeden lub maksymalnie dwa obiektywy. Preferuję zmiennoogniskowe obiektywy (na tym 24-70mm idealnie mi się pracuje), stałka tylko jako zapas na krytycznie ciężkie warunki żeby móc robić na np 1.4
Ktoś coś pomoże? Jedni mi polecają Sony a7, inni a9. Dwa dni temu jeden fotograf dał mi do zabawy fuji x-pro2, raz też panasonica (ale nie pamiętam już którego) mi zachwalano... co myślicie?
Sunders, dobrze radzi. Siedząc w systemie Canona zostałbym już w Canonie, żeby mieć pełną kompatybilność obiektywów. Choć piszę to bez przekonania, bo z systemów bez lustra akurat Canon R podoba mi się najmniej.
Czytałam testy tego canona i szczerze mówiąc nie jestem do niego przekonana... co prawda ten obiektyw 24-70 2.0 to wooow jeśli chodzi o światło ale jednak... nie. Jakbym dostała za darmo do zabawy do bardzo chętnie, ale jakoś w ogóle nie biorę pod uwagę canona jak chodzi o bezlustra.
Jeśli to ma być coś mniejszego, zapasowego to może Fuji XT-3 z odpowiednimi obiektywami?
Ostatnio bawiłem się też Nikonem Z6 i pracowało mi się nim bardzo fajnie. W jego przypadku denerwują tylko te karty XQD, na które trzeba wydać majątek.
Unana, może napisz konkretnie co Cię nie przekonuje do Canona R a co przekonuje np. do Fuji x-PRO2. Nie sugeruj się napisem PRO bo to jednak matryca APS-C i wygląd stylizowany na stare dalmierzówki co sugeruje korpus amatorski.
Unana, może napisz konkretnie co Cię nie przekonuje do Canona R a co przekonuje np. do Fuji x-PRO2. Nie sugeruj się napisem PRO bo to jednak matryca APS-C i wygląd stylizowany na stare dalmierzówki co sugeruje korpus amatorski.
trochę gabaryty (jestem przyzwyczajona do ciężkiego sprzętu ale fajnie by było mieć coś zdecydowanie zgrabniejszego) i ponoć wybieranie punktów focusa jest słabe i niewygodne (o ile dobrze pamiętam z testów na optycznych).
...
To znaczy, że profesjonalista nie może używać matrycy APS-C?
Zawsze mnie dziwi deprecjonowanie wszystkiego innego niż FF w zastosowaniach innych niż amatorskie.
Profesjonalista może używać APS-C, zakazu nie ma. Może też robić zdjęcia komórką. Tylko jeżeli ma być: "jak najlepsza jakość na wysokim ISO" i zastosowanie profesjonalne to lepszy jest FF niż APS-C (o mniejszych formatach nie wspomnę).
unana napisał/a:
...
- jak najlepsza jakość na wysokim ISO
...
Zależy do czego, do jakiego typu zdjęć będzie aparat służył, w jakich warunkach oświetleniowych będą robione i jakie są wymagania co do ich jakości. Z tego co zrozumiałem, co napisała unana optymalnym formatem będzie FF. No chyba, że od jakości na wysokim ISO ważniejsze są małe wymiary, ale to mogę brać pod uwagę dopiero po kolejnej wypowiedzi, bo w pierwszym poście nie było o tym mowy.
Ja bym w takim przypadku wybrał sprawdzony format FF. Będzie duże i ciężkie, ale nie jest najważniejsze by było lekko i przyjemnie. Z systemów bezlusterkowych FF najlepszy wydaje się Nikon Z. Moim zdaniem jest to system bardzo dobrze przemyślany. Tylko na razie jest to system początkujący jak te dzieci z sali porodowej, zresztą Canon R tak samo. Dłużej istnieje Sony.
Może napisz jeszcze z jakiego maksymalnego ISO korzystasz do tej pory.
TS [Usunięty]
Wysłany: Wto 16 Kwi, 2019
unana napisał/a:
zdjęcia byłyby robione na salach porodowych - bardzo często w nocy, gdy światła jest jak na lekarstwo.
Zdjęcia porodu czy poporodowe? Bardzo ładne zdjęcia z sali poporodowej zrobiła nam (tzn. noworodkowi i mamie) fotografka Nikonem D3xxx (nie pamiętam jakim) z 18-105 i lampą błyskową. Te sale zwykle są białe, można ładnie odbić światło nie świecąc dziecku w oczy, a scenę i tak się aranżuje.
Ale jeśli faktycznie chodzi o poród, to wtedy błyskanie będzie przeszkadzać, jest ruch, więc popieram bezlustro z jakimś jasnym szkłem.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 13