Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

optyczne.pl forum.optyczne.pl  
•  FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy  •  Statystyki  •  Rejestracja  •  Zaloguj  •  Galerie  •   Ulubione tematy

----- R E K L A M A -----



Poprzedni temat :: Następny temat
Jak to jest z gwarancją ?
Autor Wiadomość
Absengard 
Bywalec


Pomógł: 5 razy
Posty: 176
Wysłany: Czw 05 Wrz, 2019   Jak to jest z gwarancją ?

Witam serdecznie.

Mam do Was pytanko, szczególnie do kolegi @goornik bo chyba z tego co kojarzę pracuje/pracował w Nikonie (czy źle kojarze ?)

Otóż 2 lata temu pozbyłem się Prostaffów nabyłem Nikona EX Sportstar 8x25 DCF, powoli bowiem moja miłość do lornetek wygasała. Ów sportstara gdyby zliczyć to tez pewnie kilka razy użyłem zatem chciałem wystawić go na sprzedaż, tym bardziej że ceny poszły ostro w górę i te lornetki chodzą w sklepach po ponad 400 zł. Jednak nie wiem co napisać w ogłoszeniu, bo na karcie gwarancyjnej po angielsku jest napisane 10 lat gwarancji a wklejono w nią naklejkę polska 2 lata gwarancji....



jaką zatem gwarancję ma ta lornetka ? Nic chiałbym oszukać kogoś w ogłoszeniu przez swoją niewiedzę. Notabene jesi ktoś chciałby taką lornetkę to mam na sprzedaż komplet sklepowy, etui, pasek (jeszcze nawet nieotwarty) dowód zakupu, papiery, karta gwarancyjna. Stan bardzo dobry praktycznie ciężko doszukać się w ogóle śladów uzytkowania. Z uwagi że te lornetki zaczynają się w oficjalnych dystrybucjach powyżej 400 zł myślę że zena 250 zł (plus przesyłka) jest ceną uczciwą. Zanim otrzymam informacje od Was o gwarancji i zanim wystawię minie pare dni zatem jeśli ktoś z forum byłby chętny to proszę na PW.

dziękuje za pomoc.
 
 
Reklama

Pomógł: 0 razy
Posty: 1
Skąd: Optyczne.pl






Volver 
Entuzjasta


Pomógł: 12 razy
Posty: 533
Skąd: Kraków
Wysłany: Pią 06 Wrz, 2019   

Gwarancja jest jednostronną deklaracją jakości ze strony producenta/ dystrybutora. Kiedyś Swarovski dawał 30 lat gwarancji, teraz to pięć lat gwarancji, a kolejne 5 lat pokrycie kosztów części, koszt robocizny i przesyłki po stronie nabywcy. Podobnie było w Nikonie w seriach, jakie miałem przez lata. I nieznający szczegółów klient łapie się na to. Chyba Meopta pozostała przy 30 latach gwarancji, wyłączając z tego serie Optika (10 lat). Szczegółów nie znam, ale pewnie i tak ograniczoną. Nieograniczona jest w Vortexie. Co do Twojego pytania - jeśli jest wklejka o 2 latach gwarancji, to tak jest z pewnością.
Teraz bezpłatna porada: gwarancja gwarancją - w tym przypadku pewnie wygasła (nie widzę dat), ale pamiętaj o Twojej odpowiedzialności za wady fizyczne jako sprzedającego z tytułu rękojmi. Taaaak...Ty odpowiadasz przez nabywcą rzeczy używanej z tego tytułu, nawet jeśli gwarancja producenta jest ważna i nawet gdy tej gwarancji już nie ma. Należy ją wyłączyć postanowieniem stron, no chyba, że chcesz płacić za naprawy przez kolejne 12 miesięcy nabywcy. :twisted:
 
 
Absengard 
Bywalec


Pomógł: 5 razy
Posty: 176
Wysłany: Pią 06 Wrz, 2019   

Volver napisał/a:
Ty odpowiadasz przez nabywcą rzeczy używanej z tego tytułu, nawet jeśli gwarancja producenta jest ważna i nawet gdy tej gwarancji już nie ma. Należy ją wyłączyć postanowieniem stron, no chyba, że chcesz płacić za naprawy przez kolejne 12 miesięcy nabywcy. :twisted:


tak, ale tylko za wady ukryte, nie za wady które wystapią po zakupie lornetki ode mnie. Prawda ? To dwie różne sprawy.
 
 
Volver 
Entuzjasta


Pomógł: 12 razy
Posty: 533
Skąd: Kraków
Wysłany: Pią 06 Wrz, 2019   

Nie istnieje na gruncie cywilistyki coś takiego jak wady ukryte. To pojęcie popularne. Są wady fizyczne (o tych rozmawiamy)- w tym wypadku zwykła awaria np. fokusowania - i jest kłopot. Są możliwości, by wyłączyć tę odpowiedzialność, jednak kupujący może i tak dochodzić swoich praw jeśli sprzedający te wady umyślnie i podstępnie zataił. Więc nie jest to takie łatwe, choć 99,999% ludzi nie ma pojęcia o takiej ochronie kupującego w obrocie tzw.prywatnym. Zaskoczony?
 
 
Absengard 
Bywalec


Pomógł: 5 razy
Posty: 176
Wysłany: Sob 07 Wrz, 2019   

Volver napisał/a:
Zaskoczony?


Nie. Czytałem o tym kiedys ale wydawało mi się że to dotyczyło wad ukrytych (zatajonych) a nie wynikłych z użytkowania, jak ktoś cos uzytkuje i się wyrobi to już nie podlegało tak mi się wydawało. Z drugiej strony kto normalny sprzeda używaną rzecz dąjąc rękojmię ? chyba tylko niespełna rozumu człek bo przecież nie jesteśmy winni tego czy sprzęt się zepsuje ( nie jestesmy producentami) ani tez nie jesteśmy w stanie naprawić czegoś. Dlatego każda rzecz używana sprzedając trzeba taką umowe spisać z wykluczeniem. Jak to jednak jest przez internet ? przeciez nie da się mu do podpisania czegoś będąc 300km od siebie ? :)
Wychodzi na to że najlepiej sprzedawac osobiście i czekac na nabywce z kwitkiem wyłaczającym rękojmie. Inaczej nie sprzedawać :)

dzięki za przypomnienie.
 
 
Volver 
Entuzjasta


Pomógł: 12 razy
Posty: 533
Skąd: Kraków
Wysłany: Sob 07 Wrz, 2019   

No niestety, mamy już orzecznictwo w takich sprawach, na niekorzyść sprzedających. Trzeba wyłączyć umownie ten rodzaj odpowiedzialnośći. Jak to na PW. Ot, taki kaganek oświaty...
 
 
Absengard 
Bywalec


Pomógł: 5 razy
Posty: 176
Wysłany: Sob 07 Wrz, 2019   

No a jeśli osobiście sprzedasz przedmiot, bez umowy bez żadnych przelewów, to jak potem taki kupujący udowodni Ci że od Ciebie kupił ? to chyba tez bezpieczny sposób sprzedaży sprawnego sprzętu ale aby wykluczyć odpowiadanie jak gwarant.
 
 
Volver 
Entuzjasta


Pomógł: 12 razy
Posty: 533
Skąd: Kraków
Wysłany: Nie 08 Wrz, 2019   

Pw
 
 
RoboBat 
Optyczny


Pomógł: 25 razy
Posty: 1007
Wysłany: Nie 08 Wrz, 2019   

Volver napisał/a:
No niestety, mamy już orzecznictwo w takich sprawach, na niekorzyść sprzedających. Trzeba wyłączyć umownie ten rodzaj odpowiedzialnośći...


Prawo, prawem. Nigdy nie będzie idealne. Trzeba być też człowiekiem. Ale są tacy co z tego żyją.
 
 
Volver 
Entuzjasta


Pomógł: 12 razy
Posty: 533
Skąd: Kraków
Wysłany: Nie 08 Wrz, 2019   

To prawda...smutna. Zalecam zatem ostrożność. Służę pomocą.
 
 
Absengard 
Bywalec


Pomógł: 5 razy
Posty: 176
Wysłany: Wto 17 Wrz, 2019   

@Volver zaciekawił mnie ten temat rękojmi na rzecz używaną, ale wszędzie gdzie czytam to występuje owszem taka rękojmia ale jeśli kupimy coś od przedsiębiorcy (osoby prowadzącej działalnośc) a nie od prywatnej osoby. Czy możesz podlinkowac zapis mówiący że osoba prywatna sprzedająca jakąs używaną rzecz winna jest rękojmię na te rzecz ?
z góry bardzo dziekuje.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FIsilverBrown v 0.2 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne

forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze. Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych. Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy, a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania. Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk. Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 10