Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

optyczne.pl forum.optyczne.pl  
•  FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy  •  Statystyki  •  Rejestracja  •  Zaloguj  •  Galerie  •   Ulubione tematy

----- R E K L A M A -----



Poprzedni temat :: Następny temat
Promocja marki, albo: do czego służą ambasadorowie?
Autor Wiadomość
Soniak10 
Optyczny
A700, X-S1, G90



Pomógł: 19 razy
Posty: 1075
Wysłany: Czw 05 Gru, 2019   Promocja marki, albo: do czego służą ambasadorowie?

Znacie? To posłuchajcie, opowiem wam bajkę.
Otóż jako że noszę się z zamiarem zakupu sprzętu (latem sprzedałem większość swojego systemu Sony i coś chcę sobie sprawić w zamian), więc śledzę zmieniające się ceny sprzętu, który obecnie znajduje się w orbicie moich zainteresowań. M.in. systematycznie obserwuję, co się dzieje z Panasonic G90 . No więc wszedłem sobie na tą stronę i po zapoznaniu się z nową ceną, zacząłem czytać "opis produktu". W końcu przewinąłem w dół, aż trafiłem na zdjęcie, które mnie zaciekawiło, bo wyglądało naprawdę nieźle. Zacząłem się w nie wpatrywać, aż w prawym dolnym rogu dostrzegłem, wpisane małymi literkami, nazwisko autora: Steve Clarey. Idąc tym tropem przeszedłem do wyszukiwarki google i wpisałem to nazwisko, odnajdując stronę autorską z fotkami (świetnymi) tego autora. Dalej: zajrzałem w zakładkę "ABOUT" i tam dowiedziałem się, że facet mieszka w Walii i jest "ambasadorem Panasonic Lumix G". W tej sytuacji następnym krokiem było wpisanie w google frazy "Panasonic Lumix G ambassadors", co doprowadziło mnie do strony, zawierającej galerie zdjęć ambasadorów marki Panasonic . UFFF! Teraz wreszcie mogłem w spokoju oddać się kontemplacji tych fotek, z których większość naprawdę robiła znakomite wrażenie świetnej jakości, nie mówiąc już o bardzo ciekawie uchwyconych momentach. Zdjęcia dopracowane pod każdym względem, aż przyjemnie było oglądać i w efekcie samoistnie narzucał się prosty wniosek: że to nie cechy techniczne sprzętu są ograniczeniem, ale jedynie umiejętności i zaangażowanie fotografa. Niby wniosek oczywisty, ale co innego przeczytać takie zdanie w pół-anonimowym komentarzu pod newsem na tym-czy-innym portalu foto, a co innego przekonać się o tym samemu po obejrzeniu naprawdę świetnych zdjęć i to z różnych dziedzin tematycznych.
Po co to piszę? Otóż kiedy już zamknąłem przeglądarkę, zadałem sobie pytanie: dlaczego tak świetny materiał marketingowy, który mógłby o wiele skuteczniej promować sprzęt producenta niż okazjonalne reklamy w mediach, jest tak głęboko ukryty pod adresami, znanymi jedynie najbardziej zapalonym admiratorom, zamiast "pchać się przed oczy" amatorów fotografii w każdy możliwy sposób, w każdym (stosownym) czasie i miejscu? Jeżeli jeszcze ktoś nie rozumie, to powiem jeszcze prościej: dlaczego bezpośrednich linków do tak świetnego materiału promocyjnego nie ma na pierwszych stronach wszystkich portali, zajmujących się tematyką fotograficzną - od "optyczne.pl" po "dpreview" i inne? Przecież jak mówi przysłowie: "jeden obraz wart jest tysiąca słów"! Te fotki rozwiały moje wątpliwości co do możliwości technicznych sprzętu m4/3 w większym chyba stopniu, niż wyniki testów, a już na pewno bardziej, niż opinie komentatorów (za i przeciw) pod newsami czy tymi testami.
Czy wykupienie takiego stałego linku - jak robią to sklepy internetowe - jest aż tak drogie, że przekracza budżety promocyjne takich potentatów rynkowych, jak Panasonic, Sony, Olympus, Canon, Fuji czy Nikon? Czy ci producenci naprawdę nie rozumieją, że marnują potencjał swoich ambasadorów? Dają im swój najlepszy sprzęt, opłacają ich wyjazdy i sesje zdjęciowe, a potem upychają po kątach i zakamarkach internetu efekty ich pracy, chowając je przed tymi (amatorami), do których powinny być adresowane! Wykorzystywanie ambasadorów marki jedynie do prowadzenia "szkoleń i warsztatów" to jakby kupić sportowe Lamborghini a potem jeździć nim jedynie na pierwszym biegu. Bezsens!
Zgadzacie się? Czekam na opinie, bo może się jednak mylę?
 
 
Reklama

Pomógł: 0 razy
Posty: 1
Skąd: Optyczne.pl






Arek 
Redaktor



Pomógł: 288 razy
Posty: 14005
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 05 Gru, 2019   

Soniak10, na naszych Zlotach i Festiwalach zawsze jest kilku ambasadorów różnych marek, którzy pokazują mnóstwo świetnych zdjęć.
 
 
Soniak10 
Optyczny
A700, X-S1, G90



Pomógł: 19 razy
Posty: 1075
Wysłany: Czw 05 Gru, 2019   

I bardzo dobrze, chwała wam za to, Arku, ale ja właśnie o tym mówię, że to jest stanowczo za mało i marnowanie potencjału tych ludzi! Firmy powinny u was - i na innych portalach foto - wykupić stałe linki, skąd każdy, kto was odwiedza, mógłby jednym kliknięciem skoczyć do galerii naprawdę świetnych fotek, robionych różnym sprzętem przez profesjonalistów/ambasadorów. Porównaj: ilu ludzi może uczestniczyć w takich warsztatach na zlocie czy przy innej okazji, a ile macie każdego dnia (czy tym bardziej w roku) kliknięć na "optyczne.pl"? Poza tym zlot trwa 3 dni, w tym warsztaty godzinę, a link byłby dostępny STALE. To zasadnicza różnica.

Ergo: spróbujcie stworzyć osobny kącik na Optycznych - tak, jak macie kąciki pt "Testy", "Ostatnio komentowane", "Ostatnio oceniane" itp. - pod nazwą "Galerie profesjonalistów" dla poszczególnych marek i zaproponujcie przedstawicielom firm foto umieszczenie tam linków do galerii ich ambasadorów. Myślę, że korzyści byłyby dla wszystkich: dla Optycznych, dla producentów i dla odwiedzających wasz portal potencjalnych nabywców sprzętu. Skończyłyby się też komentarze (czasami głupawe) pod artykułami, że "ten sprzęt to się nadaje/nie nadaje do wszystkiego/niczego".
Życzę powodzenia w rozmowach z przedstawicielami marek :idea:

Ps: a może nawet warto dodać to jako kolejną zakładkę u góry strony, obok "FOTOMISJE"?
 
 
RobertO 
Administrator



Pomógł: 6 razy
Posty: 1150
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: Pią 06 Gru, 2019   

Soniak10, zdjęcia ambasadorów Pansonic wykorzystywaliśmy już w naszych artykułach sponsorowanych zlecanych przez Panasonic Polska.

https://www.optyczne.pl/6...Ca%C5%84ca.html
https://www.optyczne.pl/6..._ulicznych.html

Mieliśmy też duży cykl artykułów pt. Historia jednej fotografii, gdzie prezentowane były fotki robione przez ambasadorów Olympus, Fujifilm oraz Canon.
Często zaraz po premierze danego sprzętu linkujemy też galerie przykładowych zdjęć wykonanych przez ambasadorów nowym modelem
Zdjęcia ambasadorów są prezentowane na wystawach przy okazji wszelkiego rodzaju targów.

Tak więc to nie jest tak, że producenci nie wykorzystują ich potencjału.

A stworzenie takich galerii u nas na stronie i wykupienie linków przez producentów z pewnością jest w ich zasięgu budżetowym, jednak obecnie polskie oddziały przeznaczają pieniądze głównie na wsparcie akcji sprzedażowych, bo na to kładą nacisk centrale. Dzięki temu mogą łatwo policzyć konwersje, itp i wrzucić wszystko do raportów, a centrala wie czy biznes się spina, czy nie.

Po zapaści w branży foto oczekiwania reklamodawców mocno się zmieniły i tego typu akcje wizerunkowe nie są już tak popularne jak kiedyś.
 
 
Soniak10 
Optyczny
A700, X-S1, G90



Pomógł: 19 razy
Posty: 1075
Wysłany: Pią 06 Gru, 2019   

RobertO napisał/a:
stworzenie takich galerii u nas na stronie i wykupienie linków przez producentów z pewnością jest w ich zasięgu budżetowym

Chyba się, Robercie, nie rozumiemy, albo ja tak zawile tłumaczę. No więc jeszcze raz: otóż to nie OPTYCZNE ma tworzyć galerie, tylko PRODUCENCI SPRZĘTU FOTO, którzy angażują i wyposażają fotografów! Na swoich własnych stronach! Waszym (i innych portali) zadaniem byłoby tylko użyczenie producentom miejsca na waszym portalu i umieszczenie tam linków do stron producentów z galeriami ambasadorów. Takich samych linków, jaki np. ja umieściłem w swoim pierwszym tutaj poście - odsyłającym do strony ambasadorów Panasonica. Tak nawiasem mówiąc, akurat Panasonic ma tą stronę skonstruowaną w sposób dość przejrzysty, "user friendly", w przeciwieństwie np. do Canona, którego strony z galeriami ambasadorów do tej pory nie znalazłem, a tam, gdzie powinna być, są tylko krótkie opisy samych postaci ambasadorów.

Żeby rozwiać wszelkie wątpliwości, podaję tutaj przykład, jak mogłoby to wyglądać:

Optyczne_PasekMenu_GaleriePro.jpg
1. Pasek menu "Optycznych" z dodatkową zakładką "GALERIE PRO"
Plik ściągnięto 3733 raz(y) 27,67 KB

Optyczne_Linki_GaleriePro.jpg
2. Przykładowa lista linków do galerii ambasadorów poszczególnych producentów, dostępna po wybraniu zakładki "GALERIE PRO"
Plik ściągnięto 3733 raz(y) 8,75 KB

Ostatnio zmieniony przez Soniak10 Pią 06 Gru, 2019, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
Soniak10 
Optyczny
A700, X-S1, G90



Pomógł: 19 razy
Posty: 1075
Wysłany: Pią 06 Gru, 2019   

A że "tego typu akcje wizerunkowe nie są już tak popularne jak kiedyś" to tylko kwestia chwilowej mody wśród gremiów zarządzających sprzedażą. Wierzę w wasze zdolności negocjacyjne i że uda się wam przekonać producentów do wykupienia u was miejsc z linkami do tych galerii, z korzyścią dla klientów, producentów i dla was, ma się rozumieć.
W końcu odesłanie potencjalnego klienta do takiej profesjonalnej galerii to najlepsze co można zrobić w ramach "wsparcia akcji sprzedażowej", czyż nie? A w ramach promocji tego pomysłu możecie im zaproponować np. przez pierwsze pół roku miejsce bezpłatne albo z 50% opustem.
Życzę powodzenia!
 
 
julekziol 
Nowy


Posty: 1
Wysłany: Sro 02 Wrz, 2020   

Moim zdaniem najlepsza promocja marki to tylko w internecie. Wszystko kreci się wokoło wyszukiwarki Google i to tam trzeba szukać opcji na reklamę.
 
 
Negatyw 
Optyczny



Pomógł: 17 razy
Posty: 1051
Skąd: Reda
Wysłany: Pią 11 Wrz, 2020   Re: Promocja marki, albo: do czego służą ambasadorowie?

Soniak10 napisał/a:
... dlaczego tak świetny materiał marketingowy, który mógłby o wiele skuteczniej promować sprzęt producenta niż okazjonalne reklamy w mediach, jest tak głęboko ukryty pod adresami...
Promować produkty jest tylko w interesie producenta i sprzedawcy. Nikt nie będzie się za darmo kompromitował podając linki do materiału marketingowego gównianych aparatów. Porządny aparat nie potrzebuje ambasadora.
 
 
Soniak10 
Optyczny
A700, X-S1, G90



Pomógł: 19 razy
Posty: 1075
Wysłany: Nie 13 Wrz, 2020   

Dlatego właśnie taką promocje powinni robić lokalni, krajowi przedstawiciele producentów! To od nich powinna wyjść inicjatywa wykupienia linków do stron ambasadorów marki, żeby te galerie były dostępne dla każdego, kto na taki portal zajrzy.
 
 
Negatyw 
Optyczny



Pomógł: 17 razy
Posty: 1051
Skąd: Reda
Wysłany: Nie 13 Wrz, 2020   

Widocznie za mało im płacą by mogli cokolwiek wykupić.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FIsilverBrown v 0.2 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne

forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze. Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych. Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy, a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania. Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk. Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,19 sekundy. Zapytań do SQL: 19