Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Wiadomo,ze wszystko zależy od fotografa a nie od sprzetu,jednak nie chce aby sprzet mnie ograniczał.
Mój budzet pozwala na zakup najtanszej lustrzanki pełnoklatkowej i wybór padł na Nikona D610 aczkolwiek chodzi mi po głowie jeszcze Canon EOS 6D. Który będzie lepszy ?
Jaki obiektyw będzie potrzebny do takiej sesji ? Mam ograniczone zasoby finansowe,więc w grę wchodzą tylko używane ponizej 700 zł.
Zdjęcia będą wykonywane w zamkniętym pomieszczeniu,światło dzienne tylko przy niektórych zdjęciach,chcemy jednak skupić się na tych wykonywanych bez światła z zewnątrz. Zależy mi aby modelka miała te ładne odbicia światła na ciele jak w drugim linku.
- Jaki aparat Nikon D610 czy EOS 6D ?
- Jaki obiektyw
- Jakie lampy i oświetlenia ? (parasolki,blendy,studyjne) ?
Wysłany: Nie 16 Sie, 2020 Re: Potrzebuję sprzętu który pozwoli na wykonanie takiej ses
Invide napisał/a:
Wiadomo,ze wszystko zależy od fotografa a nie od sprzetu,jednak nie chce aby sprzet mnie ograniczał.
Mam ograniczone zasoby finansowe,więc w grę wchodzą tylko używane ponizej 700 zł.
Przy kwocie 700 zł jak ma sprzęt nie ograniczać? Aparat jeden i drugi będzie dobry, obiektyw to może na początek 85mm f/1,8 lub 85 mm f/1,4. Minimum to dwa duże softboxy z lampami błyskowymi studyjnymi i lampa błyskowa do oświetlania tła.
——— (wymoderowano)
Ostatnio zmieniony przez komor Nie 16 Sie, 2020, w całości zmieniany 1 raz
Negatyw, nie wiem, po co była ta uwaga, którą wymoderowałem. Sprawdzasz czujność? Zostawiłem to, co jest merytoryczne.
Co do sprzętu, to kupno pełnoklatkowej lustrzanki po to, żeby podpinać po nią jakieś przypadkowe obiektywy za 700 zł jest nieuzasadniony. Lepiej kupić tańszy korpus, a do tego lepszą optykę. Tak naprawdę chcąc wykonywać takie zdjęcia przy świetle sztucznym (czyli podejrzewam, że wieczorem), to większość wydatków mogłoby pójść na oświetlenie. Ale tutaj bez doświadczenia się nie obejdzie, trudno doradzić jakiś zakup komuś, kto dopiero zaczyna.
Studyjne lampy błyskowe nie są niezbędne do takich zdjęć, można zacząć od reporterskich, biorąc pod uwagę budżet, chyba że ktoś może polecić jakieś sensowne studyjne w cenie 300-600 zł za sztukę? Ale do zdjęć takich, jak zalinkowane, jednak większa moc będzie przydatna, żeby wypełnić duże okty czy inne modyfikatory. Będziesz, jak pisał Negatyw, potrzebować przynajmniej dwóch takic lamp, do tego statywy, softboksy, okty lub inne modyfikatory. Zrobi się 1000 lub 2000 zł na światło. Do nauki na początek mogą być parasolki, zarówno takie białe do świecenia przez nie, jak i odbijające (czarne na zewnątrz, srebrne/białe w środku). Efekty będą inne, więc zależy, jaki się ma pomysł na zdjęcie.
Pierwsze zdjęcie jest zrobione przy świetle dziennym, można to zasymulować błyskowym, mając lampy w miarę sporej mocy, dużą 2-metrową blendę półprzezroczystą lub jakiś półprzezroczysty kawałek materiału. Drugie światło to duży modyfikator i spora przestrzeń.
Komor, wyciąłeś najważniejszy wpis, żeby później nie było rozczarowania, że facetom nie podobają się te zdjęcia, choć są dobre technicznie.
Nie ma co kombinować z lampami reporterskimi, bo ani taniej, ani lepiej. Powiem więcej, z lampami reporterskimi sobie nie poradzą, będzie kicha i rozczarowanie. A lampy studyjne w miarę sensowne można kupić już za 500 zł. https://afe.pl/profesjonalna-lampa-studyjna-300ws-steiner-gn-54.html Do oświetlenia tła można kupić żarówkę błyskową, będzie taniej. Tylko nie będzie regulacji energii błysku. Można go osłabiać przez przysłanianie. Radzę nie kombinować z parasolkami, tylko do tych lamp kupić dwa duże prostokątne softboxy, takie co najmniej 80 cm na dłuższym boku. Oczywiście statywy lub podwiesić lampy do sufitu.
Gdzie najpierw kupić ten tańszy a potem kupić ten za 3000 zł ?
Jak w przyszłości wygląda sprawa z sprzedażą takiego obiektywu ? (będę chciała finalnie przejść w pełną klatkę a obiektyw jest do aps-c)
Sigma 24-105 to typowy tzw. spacer-zoom. Dobrej jakości, ale on jest przeznaczony na aparaty pełnoklatkowe – jest dość duży i ciężki, szczególnie do miniaturowego korpusiku 2000D. Oczywiście będzie działał, ale możesz być zawiedziona zabierając go do parku.
Ten drugi, analogiczny model Canona, to tańsza, lżejsza, nieco bardziej plastikowa wersja podobnego obiektywu z serii L, znacznie droższego i ze stałym światłem f/4, czyli identycznym jak Sigma powyżej.
Wszystko to są spoko obiektywy, ale zależy do czego chcesz je stosować, bo do sesji buduarowych, o które pytałaś na początku, to nie wiem, czy są potrzebne. Wolałbym kupić stałoogniskową pięćdziesiątkę Canona za pięć stów (Canon EF 50mm f/1.8 STM). Jeśli jednak chcesz mieć bardziej praktycznego zooma niż kitowy 18-55, to kupno Canona 24-105 IS STM w tej cenie nie jest złym pomysłem. Nie będziesz musiała go sprzedawać po przejściu na pełną klatkę. Sigma 24-105 jest prawie dwukrotnie droższa, bo być może jest lepsza optycznie (nie pamiętam testów), jest solidniej wykonana i przede wszystkim ma stałe światło f/4, które jest przyjaźniejsze przy zdjęciach reportażowych. Ale na korpusie 2000D będzie wyglądać komicznie, mam nadzieję, że nie odpadnie razem z bagnetem od aparatu…
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,02 sekundy. Zapytań do SQL: 15