Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Wysłany: Nie 30 Sie, 2020 Przychodzi klient do sklepu z lornetkami
Wyobraź sobie że jesteś profesjonalnym sprzedawcą we wspaniale zaopatrzonym sklepie z lornetkami . Asortyment na każdą okazję , od 100 ... do 15.000 zł . Jakich użyłbyś pytań , żeby się dowiedzieć od zdezorientowanego klienta ( pierwsza lornetka w życiu ) , jaka lornetka spełni jego oczekiwania .
Gdybym zobaczył że klient trzyma kluczyki od Bentleya Continentala GT , a na ręku ma złotego Rolexa , sprawa byłaby prosta . Swarovski NL albo Zeiss SF . Ale jeżeli klient przyjedzie komunikacją miejską , sprawa się komplikuje ...
Pomógł: 48 razy Posty: 910 Skąd: Pogórze Kaczawskie
Wysłany: Nie 30 Sie, 2020
Ja zrobiłbym coś na kształt kalkulatora do wyboru wielkości i kształtu ramy do roweru. Klient wprowadzałby dane dotyczące budżetu, planowanych zastosowań lornetki itp. Program spośród całego asortymentu wytypowałby to co dla klienta będzie najbardziej odpowiednie.
Oczywiście w algorytmie kalkulatora uwzględniłbym rankingi Optycznych aby relacja cena/jakość była jak najlepsza.
Pytania chyba standardowe, takie jakie zadajemy na forum czyli do czego, gdzie i kiedy będzie używał, jak często i jaki ma maksymalny budżet.
Nie oceniałbym po zegarku na ręku i samochodzie, bo to może być mylące.
Ale jeśli faktycznie, ktoś kupuje lornetkę z pobudek snobistycznych, do szpanowania, do od NL Pure i SF lepiej się do tego nadają limitowane edycje Leiki.
Jeśli jest możliwość popatrzenia przez każdy model to problem częściowo sam się rozwiązuje. Powącha, pokręci, popatrzy, poprzymierza i sam ostatecznie stwierdzi co mu najlepiej pasuje. Jeśli patrzy w dzień to pozostaje tylko kwestia wyjaśnienia, że przez 8x25 patrząc za dnia nie zobaczy nic więcej niż przez 8x56, ale jak się zrobi szarówka to zdecydowanie ta pierwsza szybko się podda. Możnaby jeszcze poinformować go w kwestii wodoszczelności przeglądanych egzemplarzy i o różnicach w warunkach gwarancji pomiędzy różnymi producentami, jak i podyskutować o jakości samej obsługi serwisowej, gdzie w przypadku wielu producentów okazuje się ona fikcją.
Pomógł: 48 razy Posty: 910 Skąd: Pogórze Kaczawskie
Wysłany: Wto 01 Wrz, 2020
Dobrze wyposażony sklep to jedno - ale bardzo ważna jest prezentacja i możliwość przetestowania sprzętu (wychodzenie na ulicę ze sprzedawcą żeby zerknąć przez lornetkę jest żałosne).
Dlatego też w ramach rozpoznania oczekiwań klienta zadbałbym o możliwość przetestowania sprzętu w optymalnych warunkach.
Na początku lat dziewięćdziesiątych podczas jednej z wizyt w RFN miałem okazję odwiedzić profesjonalny sklep optyczny w Wiesbaden. Trafiłem tam przypadkowo, gdyż mój kumpel będący zapalonym fotografikiem dowiedział się, że jest tam wyprzedaż obiektywów. Podczas gdy kolega dyskutował ze sprzedawcą ja oglądałem lornetki na profesjonalnym (moim zdaniem) stanowisku testowym. Sklep był na ostatnim piętrze domu handlowego Karstadt a z niego był doskonały widok na Ren i Moguncję. W ścianie ze szklanych elementów umieszczono specjalną panoramiczną szybę o wymiarach ok 1 na 4 metry, przed nią był stół o wielkości okna pokryty miękką wykładziną a na nim ze trzydzieści wystawowych sztuk lornetek. Było też na nim kilka lunet obserwacyjnych i lunet myśliwskich zamocowanych do drewnianych kolb imitujących broń - na każdym instrumencie była cena. Pełen przegląd cenowy i gabarytowy, od Tasco 8x25 za 50 marek do Zeissów za kilka tysięcy. Oczywiście o ile ktoś miał ochotę na coś spoza stołu to sprzedawca mógł podać lornetkę ze szklanej gabloty gdzie było ich zatrzęsienie.
Dlatego też mając sklep o jakim pisze Wiking zadbałbym o taką właśnie lokalizację.
A tak uzupełniając - sklep ten miał 50 - 70 metrów kwadratowych i poza lornetkami były w nim aparaty i obiektywy (zajmowały większość miejsca), sprzęt astro, mikroskopy, lupy i celowniki optyczne.
Czytając wspomnienia Maćka z Wiesbaden , rozmarzyłem się . Gdyby taki sklep powstał w Polsce , najlepiej gdzieś na granicy parku narodowego , może nawet w Tatrach . A raz w miesiącu mógłby być czynny do 24.00 , warto przetestować wymarzoną lornetkę w nocy i porównać ją z konkurencją .
Ważne żeby klient w spokoju i ciszy , w pięknych okolicznościach przyrody . Mógł bez pośpiechu przetestować wymarzoną lornetkę . Miła i profesjonalna obsługa , do tego 10 % rabatu na fotomisje organizowane przez Arka .
A w oszklonej gablotce leżałyby rozłożone na części dwie bardzo drogie lornetki , takie jak Zeiss SF , Swarovski NL lub EL . Tak żeby klient miał świadomość jak skomplikowanym instrumentem jest topowa lornetka . I za co płaci tyle pieniędzy .
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 14