Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Wysłany: Wto 23 Lis, 2021 Jaką lustrzankę na początek przygody do 6k
Witam, o dawna używam Sony SLT-A37, ale jakość z tego aparatu mnie nie zadowala, więc chciałbym spróbować czegoś innego. Jestem raczej początkujący, uczę się fotografii. Sprzętu będę używał przynajmniej na razie raczej amatorsko, jakieś sesje portretowe żony, dzieci, wakacje, trochę krajobrazu, zdjęcia aut ( raczej statyczne ). Chciałbym się was poradzić co wybrać żeby nie zmieniać za szybko, a co ewentualnie mi będzie zbędne. Myślałem nad pełną klatką, wiem że obiektywy są dużo droższe, ale można się pokusić o jakąś używkę, na początek jakość stałkę 50 lub 85. Jak jest różnica w jakości obrazu z FF vs APS-C? Czy lepiej kupić wyższy model APS-C czy najtańszą FF? Myślałem raczej nad Canonem ewentualnie Nikon, czy kupić lustro czy bezlusterkowca?
Po pierwsze: z wymienionych przez Ciebie aparatów EOS R, EOS RP, Nikon Z5 i sony A7 II nie są lustrzankami.
Po drugie: pod jakim względem jakość A37 jest niesatysfakcjonująca?
Chodzi o jakość obrazu? Ergonomię? Jakość mechaniczną korpusu? Szybkość ustawiania ostrości? Coś innego?
Po pierwsze: z wymienionych przez Ciebie aparatów EOS R, EOS RP, Nikon Z5 i sony A7 II nie są lustrzankami.
Po drugie: pod jakim względem jakość A37 jest niesatysfakcjonująca?
Chodzi o jakość obrazu? Ergonomię? Jakość mechaniczną korpusu? Szybkość ustawiania ostrości? Coś innego?
Tak wiem że są to bezlusterkowce. Właśnie coraz bardziej zastanawiam się nad nimi zastanawiam. Nie wiem co będzie lepsze, na pewno są to nowsze konstrukcję. Jakoś najbardziej przypał mi go gustu Canon, ale nie wiem jaki model wybrać, czy pozostać przy APS-C czy spróbować FF. Fajne wydają się EOS R oraz Nikon Z5, ale jednak cena samego body praktycznie mój budżet, ewentualnie z kitowym obiektywem można jeszcze znaleźć w fajnej cenie, ale czy są one coś warte? Znowu o A7 II słyszałem słabe opinie, ale cena kusi. Na tą chwilę najbardziej zastanawiam się nad EOS RP, za 4800 można mieć z obiektywem RF 24-105 mm f/4-7.1 IS STM + na począek jakąś jasną stałkę 50. Co o nim sądzicie, czy ten obiektyw jest coś warty? W sumie to wychodzi coś ok 700zł, bo samo body 4100. Ciekawy jest też Canon 90D, ale cena chyba za wysoka jak za APS-C.
Co do A37, tak naprawdę wszystko. W sumie to podstawowy model Sony. Ale głownie chodzi o jakość obrazu, AF, szumy na wysokim ISO
Nowej lustrzanki bym obecnie nie kupował. W takiej sytuacji zdecydowanie lepiej iść w używane, ale trzeba mieć świadomość, że system nie będzie rozwijany.
Druga sprawa to obiektywy.
W przypadku używanych lustrzanek mógłbyś kupić Canona 6D (wersja i lub II) lub 5d III z dobrym obiektywem (24-70/4.0 IS, 24-105, Tamron 24-70/2,8 VR itp.) i może jeszcze zostać na tele lub jasną stałkę (50/1.8 STM ma świetny stosunek jakość/cena, ale mając dobrego zooma f/2.8 bym nie kupił).
Używany Nikon D750 (mój wybór z tego systemu, ale opcji jest więcej) z odpowiednim obiektywem też jest naprawdę dobrą opcją.
Nie wspominasz do ujęciach dynamicznych i dzikiej przyrodzie, więc D500 bym pominął (mimo, że to świetny aparat).
Jak wygląda rynek używanych bezlusterkowców się nie orientowałem, ale pewnie największy wybór ma Sony, bo system najpopularniejszy.
Niestety w podanym budżecie ciężko będzie kupić nowy korpus FF z dobrym szkłem. RF 24-105 STM najlepszym szkłem świata nie jest, ale dopłaty 700 zł do korpusu jest wart. Jeśli chodzi o Nikona Z, to celowałbym w 24-70 f/4 - świetne połączenie sensownych rozmiarów, masy i jakości obrazu, ale w trochę wyższej cenie (raczej nie zmieści się w budżecie).
System Sony znam pod tym względem trochę gorzej, ale bardzo atrakcyjnie wygląda seria obiektywów Tamrona: 17-28, 28-75 i 70-180 f/2.8 - wszystkie jasne, nieduże i względnie tanie (ale w budżecie zmieścić na start się nie uda - to raczej na przyszłość).
Nie wspominasz też nic o filmowaniu, co powoduje, że niektóre nienajlepsze do tego celu korpusy stają się bardziej atrakcyjne (EOS RP i Nikon Z5 na przykład).
Do powyższych opcji dodałbym jeszcze Fuji. Co prawda to jest APS-C, ale dzięki temu można kupić tańszy korpus i zostanie więcej środków na szkła, w których można w tym systemie wybierać.
No i nie można zapomnieć o korpusach APS-C od Sony.
Zauważ, że większość podawanych przeze mnie propozycji to korpus + przyzwoity uniwersalny obiektyw. Wydając sporo pieniędzy na korpus FF nie ma sensu ograniczać go ciemnym i nienajlepszym obiektywem podstawowym, bo nie gorsze efekty da korpus APS-C z lepszym szkłem. Rozsądnym kompromisem są dla mnie szkła ze stałym światłem f/4. Przeważnie są dobrej jakości, ale są tańsze, mniejsze i lżejsze od wersji f/2.8.
No chyba, że taki RF 24-105 STM (przykładowo) ma być tylko na start i z czasem zamierzasz rozbudowywać system, a ten obiektyw docelowo pójdzie w odstawkę/na sprzedaż.
Tylko pamiętaj o jednym: nie warto wchodzić w system ze względu na obiektywy, których nigdy nie kupisz.
I na koniec najważniejsze: przed zakupem postaraj się wziąć kupowany aparat do ręki i ocenić ergonomię. Najlepszy sprzęt świata niewiele da, jeśli będzie dla Ciebie niewygodny w użytkowaniu
Nowej lustrzanki bym obecnie nie kupował. W takiej sytuacji zdecydowanie lepiej iść w używane, ale trzeba mieć świadomość, że system nie będzie rozwijany.
Druga sprawa to obiektywy.
W przypadku używanych lustrzanek mógłbyś kupić Canona 6D (wersja i lub II) lub 5d III z dobrym obiektywem (24-70/4.0 IS, 24-105, Tamron 24-70/2,8 VR itp.) i może jeszcze zostać na tele lub jasną stałkę (50/1.8 STM ma świetny stosunek jakość/cena, ale mając dobrego zooma f/2.8 bym nie kupił).
Używany Nikon D750 (mój wybór z tego systemu, ale opcji jest więcej) z odpowiednim obiektywem też jest naprawdę dobrą opcją.
Nie wspominasz do ujęciach dynamicznych i dzikiej przyrodzie, więc D500 bym pominął (mimo, że to świetny aparat).
Jak wygląda rynek używanych bezlusterkowców się nie orientowałem, ale pewnie największy wybór ma Sony, bo system najpopularniejszy.
Niestety w podanym budżecie ciężko będzie kupić nowy korpus FF z dobrym szkłem. RF 24-105 STM najlepszym szkłem świata nie jest, ale dopłaty 700 zł do korpusu jest wart. Jeśli chodzi o Nikona Z, to celowałbym w 24-70 f/4 - świetne połączenie sensownych rozmiarów, masy i jakości obrazu, ale w trochę wyższej cenie (raczej nie zmieści się w budżecie).
System Sony znam pod tym względem trochę gorzej, ale bardzo atrakcyjnie wygląda seria obiektywów Tamrona: 17-28, 28-75 i 70-180 f/2.8 - wszystkie jasne, nieduże i względnie tanie (ale w budżecie zmieścić na start się nie uda - to raczej na przyszłość).
Nie wspominasz też nic o filmowaniu, co powoduje, że niektóre nienajlepsze do tego celu korpusy stają się bardziej atrakcyjne (EOS RP i Nikon Z5 na przykład).
Do powyższych opcji dodałbym jeszcze Fuji. Co prawda to jest APS-C, ale dzięki temu można kupić tańszy korpus i zostanie więcej środków na szkła, w których można w tym systemie wybierać.
No i nie można zapomnieć o korpusach APS-C od Sony.
Zauważ, że większość podawanych przeze mnie propozycji to korpus + przyzwoity uniwersalny obiektyw. Wydając sporo pieniędzy na korpus FF nie ma sensu ograniczać go ciemnym i nienajlepszym obiektywem podstawowym, bo nie gorsze efekty da korpus APS-C z lepszym szkłem. Rozsądnym kompromisem są dla mnie szkła ze stałym światłem f/4. Przeważnie są dobrej jakości, ale są tańsze, mniejsze i lżejsze od wersji f/2.8.
No chyba, że taki RF 24-105 STM (przykładowo) ma być tylko na start i z czasem zamierzasz rozbudowywać system, a ten obiektyw docelowo pójdzie w odstawkę/na sprzedaż.
Tylko pamiętaj o jednym: nie warto wchodzić w system ze względu na obiektywy, których nigdy nie kupisz.
I na koniec najważniejsze: przed zakupem postaraj się wziąć kupowany aparat do ręki i ocenić ergonomię. Najlepszy sprzęt świata niewiele da, jeśli będzie dla Ciebie niewygodny w użytkowaniu
Dzięki za wyczerpującą i rzeczową wypowiedź. Zobaczę co uda się upolować w dobrej cenie. Pozdrawiam
Nowej lustrzanki bym obecnie nie kupował. W takiej sytuacji zdecydowanie lepiej iść w używane, ale trzeba mieć świadomość, że system nie będzie rozwijany.
Druga sprawa to obiektywy.
W przypadku używanych lustrzanek mógłbyś kupić Canona 6D (wersja i lub II) lub 5d III z dobrym obiektywem (24-70/4.0 IS, 24-105, Tamron 24-70/2,8 VR itp.) i może jeszcze zostać na tele lub jasną stałkę (50/1.8 STM ma świetny stosunek jakość/cena, ale mając dobrego zooma f/2.8 bym nie kupił).
Używany Nikon D750 (mój wybór z tego systemu, ale opcji jest więcej) z odpowiednim obiektywem też jest naprawdę dobrą opcją.
Nie wspominasz do ujęciach dynamicznych i dzikiej przyrodzie, więc D500 bym pominął (mimo, że to świetny aparat).
Jak wygląda rynek używanych bezlusterkowców się nie orientowałem, ale pewnie największy wybór ma Sony, bo system najpopularniejszy.
Niestety w podanym budżecie ciężko będzie kupić nowy korpus FF z dobrym szkłem. RF 24-105 STM najlepszym szkłem świata nie jest, ale dopłaty 700 zł do korpusu jest wart. Jeśli chodzi o Nikona Z, to celowałbym w 24-70 f/4 - świetne połączenie sensownych rozmiarów, masy i jakości obrazu, ale w trochę wyższej cenie (raczej nie zmieści się w budżecie).
System Sony znam pod tym względem trochę gorzej, ale bardzo atrakcyjnie wygląda seria obiektywów Tamrona: 17-28, 28-75 i 70-180 f/2.8 - wszystkie jasne, nieduże i względnie tanie (ale w budżecie zmieścić na start się nie uda - to raczej na przyszłość).
Nie wspominasz też nic o filmowaniu, co powoduje, że niektóre nienajlepsze do tego celu korpusy stają się bardziej atrakcyjne (EOS RP i Nikon Z5 na przykład).
Do powyższych opcji dodałbym jeszcze Fuji. Co prawda to jest APS-C, ale dzięki temu można kupić tańszy korpus i zostanie więcej środków na szkła, w których można w tym systemie wybierać.
No i nie można zapomnieć o korpusach APS-C od Sony.
Zauważ, że większość podawanych przeze mnie propozycji to korpus + przyzwoity uniwersalny obiektyw. Wydając sporo pieniędzy na korpus FF nie ma sensu ograniczać go ciemnym i nienajlepszym obiektywem podstawowym, bo nie gorsze efekty da korpus APS-C z lepszym szkłem. Rozsądnym kompromisem są dla mnie szkła ze stałym światłem f/4. Przeważnie są dobrej jakości, ale są tańsze, mniejsze i lżejsze od wersji f/2.8.
No chyba, że taki RF 24-105 STM (przykładowo) ma być tylko na start i z czasem zamierzasz rozbudowywać system, a ten obiektyw docelowo pójdzie w odstawkę/na sprzedaż.
Tylko pamiętaj o jednym: nie warto wchodzić w system ze względu na obiektywy, których nigdy nie kupisz.
I na koniec najważniejsze: przed zakupem postaraj się wziąć kupowany aparat do ręki i ocenić ergonomię. Najlepszy sprzęt świata niewiele da, jeśli będzie dla Ciebie niewygodny w użytkowaniu
Dzięki za wyczerpującą i rzeczową wypowiedź. Zobaczę co uda się upolować w dobrej cenie. Pozdrawiam
Jaki jest sens w cytowaniu całej poprzedniej wypowiedzi? Jako czytający wątki sensu nie widzę, ale może jako piszący jakiś sens znajdę, dlatego spróbuję.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,16 sekundy. Zapytań do SQL: 16