Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Fotografuję od kilkunastu lat. miałem parę Praktic i Pentax'a ME Super.
Nadszedł dla mnie czas na przesiadkę na cyfrę.
Moje wymagania:
*wysoka ergonomia
*uszczelnione i pancerne body
*pryzmat
*docelowe szkła: std zoomik 2.8 i stałka jakaś (może tamron 90mm, albo coś w tym guście?) - najchętniej uszczelnione
Interesuje mnie portret (może akt w perspektywie), przyroda (głównie makro).
Chcę też móc focić na imprezach ("u cioci" i w klubach). Docelowo ma to być też aparat do dokumentacji naukowej (paleontologicznej).
Nie boję się manualnych stałek. Kompa też się nie boję.
Pomysł:
k20D, bo dużo większy DR od k10D, a k10d jest (jak dla mnie) bardzo fajnym puszkiem, ze względu na kompatybilność z manualami i stabilizację w korpusie.
s5 pro - bo dużo lepsza jakość obrazu od całej reszty (kosztem prędkości i wielkości plików, czyli de facto żadnym) i ten obłędny DR.
Może Dynax 7D, bo nic innego tak dobrze w łapie nie leży a tanie i dobre.
Wielkość matrycy nie ma znaczenia, ale raczej 6MP niż mniej.
Koszty:
k20D kit to 1300USD i mam jak go przywieźć 1300USD, to jakieś 2750pln.
s5pro to jakieś 500funtów body + używany nikkor 18-70/3.5-4.5 (na początek chyba dobre szkło?) ok 2800
Czyli generalnie chcę się w 3k zmieścić, ale im mniej, tym lepiej.
Obecnie prowadzi w rankingu S5pro. Podoba mi się podejście Fujifilm do fotografii: 6mp to w zupełności wystarczająco, szumy bardzo niskie, DR prawie 12EV... Do tego korzysta z systemu nikona, wiec można dokręcić Zeiss'a.
Do tego korzysta z systemu nikona, wiec można dokręcić Zeiss'a
Akurat te same Zeissy są do Pentaxa, więc to nie jest argument.
Zależy, czy masz w planie oddawanie zdjęć w bardzo dużych formatach, bo tylko tu przewagę może mieć K20D. W każdym innym przypadku wybrałbym S5Pro, chyba, że masz już w systemie Pentaxa upatrzone szkła którym nie da się oprzeć...
Powiedział bym, że do Nikona łatwiej dostać dobre, w miarę tanie szkło niż do Pentax'a. Inna kwestia, że do większości zastosowań bardzo dobry kit Pentax'a by wystarczył.
I fakt - są do Pentax'a stałki Zeissa. Są też ( o dziwo!) M42 (w sensie, że nowe). Boli tylko, że nie mają AF.
za 500 funciaków jest np. na [url=http://www.jessops.com/Store/s47705/0/Digital-SLRs/Fujifilm/Finepix-S5-PRO-Digital-SLR-Body-Only/details.aspx?&IsSearch=y&pageindex=1&searchword=s5%20pro&SortBy=RelevanceDESC&IsInStockOnly=False&comp=y]Jessops[/url
A na allegro za 2.6k nówka z gwarancją.
W bardzo dużych formatach, to widziałem fotkę zrobioną na Durst Theta 76 w rozmiarze coś 40x70 z 2MP pliku i była bardzo dobra, tak więc 6MP się nie boję. Spokojnie da się przecież z tego zrobić A4...
Większość zdjęć (jakieś 99%) i tak nie widzi przecież nigdy naświetlarki...
Boję się jedynie 25MB RAW'ów. Trzeba będzie kupić 1TB NAS, żeby to trzymać. I jakąś szybką kartę.
Jakie marki CF'ek/SD byście zaproponowali? SDHC 4GB, a CF chyba 8GB, bo duże ten Fuji robi zdjęcia... (wolę kilka mniejszych niż jedną dużą)
I fakt - są do Pentax'a stałki Zeissa. Są też ( o dziwo!) M42 (w sensie, że nowe). Boli tylko, że nie mają AF.
Do Nikona też nie mają AF. Z AF-em są tylko do Sony. M42 akurat w tym przypadku nie ma sensu kupować, bo bagnetowe zachowują pełną automatykę, nie mają jedynie AF-a.
Szczerze mówiąc, to Pentax jako system jest tańszy - w sensie wysokiej klasy szkła są tańsze, ale na pewno trudniej dostępne zwłaszcza w PL. Trudno też porównywać np. Limitedy z budżetowymi stałkami Nikona (mimo, że mają podobne jasności) i tutaj mogą wynikać nieporozumienia, bo powiedzmy FA77/1.8 Ltd, to nie jest odpowiednik jakościowy Nikkora 85/1.8... Wszystko zależy od tego, co już masz do Pentaxa...
Jest problem z dobrymi zoomami. Krótszy DA* zgarnął kiepską recenzję i jest tylko pod małą klatkę. Dla mnie to dość istotne, zważywszy że Samsung właśnie projektuje matrycę full frame a pod koniec roku powinny ruszyć prace nad projektem body z półki pro. Dobrze byłoby mieć szkła pełnoklatkowe.
Kit jest git choć czasem jest zbyt ciemny. Jak się dorobię, kupię chyba Tamrona 28-75 (FF) i jakiś szeroki zoom na pejzaże. Z tych zakresów też coś naprawdę dobrgo znaleźć od Pentaxa. Spodobała mi się Tokina ale konsekwentnie nie korygują aberracji chromatycznej :/
Znalazłem 1 (jedno) szkło FA* za chyba 9000PLN... No cóż. Kilka godzin temu zamówiłem Bigmę, najwyżej ją sprzedam jeżeli się nie sprawdzi. Wtedy poszukam głębiej szkiełek FA*, które chyba najbardziej mi się podobają. Doprawdy, nie wiem czemu
Dla mnie to dość istotne, zważywszy że Samsung właśnie projektuje matrycę full frame a pod koniec roku powinny ruszyć prace nad projektem body z półki pro
Body "pro" jest od jakiegoś czasu w fazie testów i ma wyjść na początku 2009 i nie ma być FF, a APS-C (coś na kształt nowocześniejszego, ale tańszego D2x). Chociaż możliwe, że pod wpływem ostatnich premier plan ulegnie zmianie. Matryca FF jest chyba też w dość zaawansowanej fazie, ale jeśli wierzyć "insiderom", to będzie miała 25-30MP, więc trochę bez sensu...
palindrom napisał/a:
Z tych zakresów też coś naprawdę dobrgo znaleźć od Pentaxa.
No jeśli chcesz coś naprawdę dobrego, to tylko FA*28-70/2.8...
Ja bym się zainteresował Sigmą 24-70/2.8 nie jest zła optycznie, na pewno bardziej użyteczna na APS-C i ma dużo lepsze bokeh niż wspomniany Tamron. Nie jest też takim strasznym plasticzakiem. No chyba, że stałe f/2.8 nie jest priorytetem - wtedy wybór jest szerszy...
Sigmę ma moja przyjaciółka z D7D. fajne szkło, ale jeśli miałbym wydać tyle kasy na obiektyw, to wolał bym, żeby był uszczelniony. Poza tym trochę odstraszają problemy z AF.
Na razie podoba mi się N18-70/3.5-4.5
mavierk Temu Panu już podziękujemy never knows best
Pomógł: 93 razy Posty: 7364 Skąd: Lubin / Wrocław
Wysłany: Nie 06 Lip, 2008
ja bym brał definitywnie Fuji, pod każdym względem
To akurat nieprawda. Gdy popatrzysz na rzetelne pomiary na RAWach wyrażające DR poprzez stosunek sygnału do szumu, to K10D ma minimalnie wyższy DR od K20D. Jeszcze trochę lepiej wypada Nikon D200. Natomiast masz rację, że S5 nokautuje je wszystkie pod tym względem.
mavierk Temu Panu już podziękujemy never knows best
Pomógł: 93 razy Posty: 7364 Skąd: Lubin / Wrocław
Wysłany: Nie 06 Lip, 2008
a właśnie, napisaliście, że d3 ma największy zakres tonalny z wszystkich testowanych aparatów - z tego, co widzę, to dla iso 100 i 200 właśnie S5 ma lepszy, czy rzeczywiście ma lepszy, czy jakoś błędnie interpretuję?
Krzysiek napisał, że na ISO 200 D3 ma najlepszy zakres i tak jest, bo tam ma 7.5 EV, a S5 7.3 EV. Na ISO 100 wyraźną przewagę zyskuje S5, bo w D3 ISO100 jest software'owe i zakres dla niego spada w porównaniu do ISO 200.
mavierk Temu Panu już podziękujemy never knows best
Pomógł: 93 razy Posty: 7364 Skąd: Lubin / Wrocław
Wysłany: Pon 07 Lip, 2008
Czyli ogólnie jest spoxik na całkiem wysokim poziomie
Dobra to ja może podsumuje, co wymyśliłem na podstawie lektury for, własnego widzimisię i testów w necie.
Ponieważ body d200 mi lepiej w łapce leżało niż pentax,
Ponieważ jakość obrazu S5 Pro przebija Pentaksy,
Ponieważ do Nikona łatwiej kupić dobre szkła,
Wybieram S5 pro.
Co do szkieł: N18-70/3.5-4.5 na początek. Potem Sigma 50-150/2.8 i jakieś stałki. Pewnie n85/1.8 i jakaś 50'ka makro, ale to duzo później, jak spłacę puszkę
2x4GB sandiski exIII powinny styknąć na początek. Wejdzie na nie ze 300 zdjęć w pełnej rozdzielczości, co na całodzienny plener, czy nawet weekendowy wyjazd powinno wystarczyć.
Resztą gadżetów będę się martwił potem (pewnie jakieś UV'ki, odbra torba i dodatkowa bateria. Statyw)
Jedyne, nad czym się waham, to czy kupić w PL, czy w UK. W sumie różnica ok 300-400pln z przesyłką, a nie wiem, jak z realizacją gwarancji, więc chyba kupię w PL.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 10