Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Wysłany: Sro 13 Sie, 2008 Warto jeszcze brać C 30D?
Jak myślicie, warto jeszcze "ubierać" się w używane (ale nie długo i w świetnym stanie) 30D w cenie ok. 1500zł? Jak to działa w komplecie z C24-70/2.8L ? Czy ktoś z forumowiczów miał z tym zestawem choć niewielkie doświadczenia?
Potrzebuję dobre 24-70. Cena Nikkora jest co najmniej nieuzasadniona. Przy obecnych cenach puszek, jestem gotów zmienić ją dla C 24-70/2.8L. Kosztuje ponad 2 razy mniej! Warto?
$1200, w stosunku do $1700, to 2x mniej? Dziwna matematyka...
BTW, nie miałeś przypadkiem S5 kupować?
dawid_ [Usunięty]
Wysłany: Sro 13 Sie, 2008
Fakt. Zastanawiałem się nad S5, ale po bliższym zapoznaniu, pachnie mi to jakimś wynalazkiem. Ta rozpiętość tonalna jest w nim do wyciągnięcia ale tylko podczas obróbki. D80 to naprawdę świetny aparat, ale brakuje mi w nim ISO. Wartość 800 ISO nie nadaje się już raczej do niczego. Nawet 40x szumi 2 razy mniej. Męczy też ciągła walka z kolorami. Za dużo czerwonego kanału i wszystkie kolory nabierają ciepłego zabarwienia. Przez to np. drzewa wyglądają jak kapusta.. Oczywiste jest, że to fotografia cyfrowa i kolor mogę sobie zrobić niemal od nowa, ale to wymaga żmudnego rzeźbienia w PS.
Ta rozpiętość tonalna jest w nim do wyciągnięcia ale tylko podczas obróbki.
Ale jest, podczas gdy inne aparaty dają przy tej samej scenie tylko przepały - zresztą JPG-i też mają znacznie większy DR.
dawid_ napisał/a:
Poza tym w D80 brakuje mi ISO. Wartość 800 ISO nie nadaje się już raczej do niczego. Nawet 40x szumi 2 razy mniej.
D40x szumi dokładnie tak samo, a czy to oznacza że nie nadaje się do niczego, to mocno dyskusyjne. Nawet 1600 wychodzi w wydrukach bardzo przyzwoicie.
dawid_ napisał/a:
Męczy też ciągła walka z kolorami. Za dużo czerwonego kanału, przez to wszystkie kolory nabierają ciepłego zabarwienia. Przez to np. drzewa mają zbyt mało żółtego i wyglądają jak kapusta.. Oczywiste jest, że to fotografia cyfrowa i kolor mogę sobie zrobić niemal od nowa, ale to wymaga żmudnego rzeźbienia w PS.
Może wypadałoby popracować nad umiejętnością obróbki, albo... Skalibrować monitor? Bo jakoś inni nie mają tych problemów...
Może wypadałoby popracować nad umiejętnością obróbki, albo... Skalibrować monitor? Bo jakoś inni nie mają tych problemów...
Czy ja pisałem, że nie umiem tego skorygować?
wyraźnie napisał/a:
Oczywiste jest, że to fotografia cyfrowa i kolor mogę sobie zrobić niemal od nowa, ale to wymaga żmudnego rzeźbienia w PS.
Da się, ale szkoda czasu który mogę przeznaczyć na fotografowanie, zwłaszcza, że nie mam go zbyt dużo. Kolorów sobie nie uroiłem. Widziałem swoje zdjęcia na wielu monitorach. Poza tym nie tylko ja mam takie spostrzeżenia.
Z Allegro to masz rację, to żaden wyznacznik. Jedak jako polskiego konsumenta, interesuje mnie dostępność na polskim rynku. Chciałbym żeby w Nikonie było więcej obiektywów w przystępnych cenach, a tymczasem jest kit lub dwudziestoletnie zabytki, wiadro stałek z analoga, później długo długo nic i N24-70.. chyba się jednak nie doczekam.
jaad75 napisał/a:
D40x szumi dokładnie tak samo, a czy to oznacza że nie nadaje się do niczego, to mocno dyskusyjne. Nawet 1600 wychodzi w wydrukach bardzo przyzwoicie.
Może po prostu odszumia bardziej. Nie wiem i nie obchodzi nie to. Porównuję dwa obrazy z D80 i D40x. Ten sam obiektyw (ta sama sztuka wręcz), ten sam szczegół na zdjęciu i mniejszy szum w D40x. Może nie dwa razy, ale zauważalnie mniejszy. Zostawmy jednak porównania D80 i D40x.
Ostatnio zmieniony przez dawid_ Sro 13 Sie, 2008, w całości zmieniany 1 raz
Może przesadziłem. Różnica nie jest oszałamiająca, ale jest widoczna. Mam w domu obie puszki i mogę sobie porównać. Może jest to sprawa nowszych algorytmów obróbki obrazu w D40x. Nie wiem. Ważne co widzę
Jeżeli chodzi o 24-70, to wiem, że MM go używał. Może się wypowie?
To jest fakt. Nowsze aparaty z tej samej matrycy wyciągają znacznie lepszą jakość. Wystarczy porównać obrazy na ISO 1600 z pierwszych Nikonów D70 i z Pentaxa K100
Super.
Nowsze aparaty z tej samej matrycy wyciągają znacznie lepszą jakość.
Wiesz, tak się składa, że mam kilka RAW-ów z D80 i D40x i z całą pewnością różnice nie są znaczne. O ile wogóle jakieś są. W każdym razie nie rozróżniłbym w "ślepym" teście..
C 30D to bardzo dobry aparat, mam go więc jest to stwierdzenie oparte o lata praktyki. Jak na razie nie zawiódł mnie, a jakość fotek jest dobra. Można go kupić jeszcze pewnie jako nowego, gdzieś na wyprzedażach.
Tu też są RAWy z D80 i D40x i różnice są znaczne...
To jeszcze jeden dowód dla mnie, że nie powinienem sugerować się Waszymi testami, bo D80 wcale nie szumi dużo bardziej od mojej K10D (choć zupełnie inaczej się zachowuje w ciemnych partiach obrazu), a z Waszego testu wynika kolosalna różnica.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 11