Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Jesienny fotka bardzo pierwsza klasa , kolory super a najlepsza jest mgła .
Jacek(Baton) dla mnie druga fota na bardzo za temat i kadr a ostrość faktycznie trochę uciekła.
maziek, Właśnie nie wiem dlaczego tak wyszło.
Ten budynek w rzeczywistości jest biały.
Coś pokręciłem z balansem bieli?
Może lampy odbijają zieleń pobliskich drzew?
To moje jedyne zdjęcia nocne (mam jeszcze kilka podobnych ujęc z tego samego miejsca) i na wszystkich są nienaturalne kolory.
maziek, Właśnie nie wiem dlaczego tak wyszło.
Ten budynek w rzeczywistości jest biały.
Coś pokręciłem z balansem bieli?
Może lampy odbijają zieleń pobliskich drzew?
To moje jedyne zdjęcia nocne (mam jeszcze kilka podobnych ujęc z tego samego miejsca) i na wszystkich są nienaturalne kolory.
spokojnie kolory sa takie jakie powinny byc, to ze my widzimy biale swiatlo to tylko defekt naszego wzroku , a przechodzac do sedna sprawy kolory sa takie poniewaz:
1. lampy sodowe daja zolty kolor
2. lampy jarzeniowe daja zielony kolor.
jak ustawisz WB na jedne to i tak drugie beda w innym kolorze.
Zapomniałem dopisać, że oświetliłem to sam "sanganem" (spadek po pracy w TV, potoczna nazwa oświetlacza halogenowego na akumulator, w moim przypadku specjalny pas)
Ostatnio zmieniony przez Amix Nie 26 Paź, 2008, w całości zmieniany 1 raz
To zielone to efekt lamp rtęciowych ;]
mają bardzo silną linię zieloną i kilka niebieskich i fioletowych. "Daleki" fiolet jeszcze jako tako widzimy, aparat już trochę gorzej.
Starsze lampy rtęciowe świecą "bardziej zielono", bo ich plastikowe obudowy z biegiem czasu zrobiły się żółte (jakby bzdurnie to nie brzmiało)
Poza tym piotrmkg ma rację, w oczy mamy wbudowany dość upierdliwy WB i m.in. dlatego dziwi nas, że zdjęcia robione przy świetle żarówek są czerwone - "przecież to wyglądało inaczej!" - he, he
Niekoniecznie rtęciowych - sodowe i czy fluorestencyjne też mają często zielony kolor. Czyste lampy rtęciowe są o tyle beznadziejne, że mają właśnie bardzo szczątkowe widmo i niewiele można poradzić na to, jak w ich przypadku odwzorowywane są kolory.
jaad,
odwzorowanie kolorów w świetle o widmie prążkowym zawsze jest przekłamane. To jest metameryzm. Na przykład jeżeli światło składa się tylko ze składowej żółtej i fioletowej, to dla oka jest to kolor biały, tymczasem przedmioty czerwone będą czarne (bo w widmie światła nie ma ani grama czerwieni). Wiem, dość radykalny przykład ale można zaobserwować takie efekty w nocy, obserwując lakier mijanych samochodów. W szczególności gdy ulica jest oświetlona lampami sodowymi starszego typu (bez domieszek), wszystkie niebieskie auta będą czarne. Sód emituje silny dublet linii w okolicy 589nm (żółty - żółto-pomarańczowy). Nie widziałem jeszcze lampy sodowej emitującej zielone światło. Domieszki wzbogacają jedynie spektrum o kilka słabszych linii, dzięki którym światło jest "bardziej białe" a metameryzm mniejszy.
Skrajnym przypadkiem tego zjawiska jest pomieszczenie oświetlone laserem. Wszystko jest jednego koloru w różnych odcieniach, albo czarne
Sód emituje silny dublet linii w okolicy 589nm (żółty - żółto-pomarańczowy). Nie widziałem jeszcze lampy sodowej emitującej zielone światło. Domieszki wzbogacają jedynie spektrum o kilka słabszych linii, dzięki którym światło jest "bardziej białe" a metameryzm mniejszy.
Z tego co ja wiem, to istnieją dwa typy lamp sodowych - niskociśnieniowe (żółto-pomarańczowe, praktycznie nie dające się filtrować) i wysokociśnieniowe (żółto-zielone z domieszką czerwonego i szczątkowym niebieskim). Te ostatnie dają w miarę użyteczne widmo i od biedy nadają się do filtrowania.
Lampy rtęciowe z powłokami fosforowymi też dają ponoć całkiem użyteczne fotograficznie światło o znacznie wzbogaconym widmie.
Jacek(Baton), dokładnie na takie zdjęcie jak to drugie poluję od paru tygodni. Tylko zajęcia na uczelni rzucają mnie zawsze w takie miejsce, że nie mam szans zdążyc.
Dobra robota, ale przysłonę można było domknąc. Katedra jest nieostra.
Racja!
Skopałem dlatego, że wcześniej w niej byłem robić foty i nie spojrzałem na przesłonę.
A była f3,5,następne foto poprawię.
Pomógł: 22 razy Posty: 5163 Skąd: Chełm I stolica PRL!
Wysłany: Pon 27 Paź, 2008
piotrmkg napisał/a:
spokojnie kolory sa takie jakie powinny byc
No, polemizowałbym. Balans bieli na fotce nie polega na tym, żeby kolory były takie, jakie widzi aparat, tylko takie, jakie w takich warunkach widziałby człowiek - prawda? Zaś w danym wypadku nie miałem na myśli dłubania przy balansie tylko bezczelną podmianę kolorów w programie graficznym (bo niebieski bardziej by mi do tych pomarańczo-żółcieni pasował) .
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,26 sekundy. Zapytań do SQL: 19