Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

optyczne.pl forum.optyczne.pl  
•  FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy  •  Statystyki  •  Rejestracja  •  Zaloguj  •  Galerie  •   Ulubione tematy

----- R E K L A M A -----



Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: goltar
Nie 01 Lut, 2009
Kolorystyka zdjęć po eksporcie LR
Autor Wiadomość
kijos 
Entuzjasta


Pomógł: 5 razy
Posty: 741
Wysłany: Wto 30 Wrz, 2008   

Edycja zdjęć w sRGB. Ok., jest to sensowne rozwiązanie np. gdy oryginalny plik został zapisany w tej przestrzeni. Natomiast jeżeli dysponujemy RAW. To na samym początku bardzo zawężamy sobie pole manewru.
Nie mam teraz dostępu do zdjęć i programu graficznego pokazałbym przykłady :( Zrób prosty eksperyment. Otwórz RAW w ACR. Włącz podgląd odcięć i zmieniaj przestrzenie. Im węższa tym więcej odcięć powinno się pojawić. Na niektórych zdjęciach może to być widoczne "gołym okiem", na innych nie - nasz monitor nie potrafi wyświetlić takich barw, odcinane są tylko pojedyncze kanały. Skoro nie widzimy różnic to po co sobie zawracać głowę? Cała zabawa zaczyna się w czasie edycji. Pracując w szerokiej przestrzeni dysponujemy wszystkimi przejściami tonalnymi, możemy je na tyle zwiększyć (tzw. "wyciąganie szczegółów"), że będą widoczne na monitorze i w druku. W sRGB tworzymy jednolite plamy, z którymi niewiele zrobimy.
 
 
Reklama

Pomógł: 0 razy
Posty: 1
Skąd: Optyczne.pl






komor 
Moderator



Pomógł: 370 razy
Posty: 19879
Skąd: Wrocław
Wysłany: Wto 30 Wrz, 2008   

Już myślałem, że masz jakieś uwagi do charakterystyki AdobeRGB.... Co do sRGB to rozmowa zdaje się dotyczyła wypuszczania gotowej fotki po obróbce w LR, w celu jakichś tam poprawek lokalnych w PS lub umieszczenia w internecie. Jeśli prawdziwą edycję chcesz robić w PS, a nie w LR to jest inny przypadek, o którym - jak mi się wydaje - nie rozmawiamy.
 
 
kijos 
Entuzjasta


Pomógł: 5 razy
Posty: 741
Wysłany: Wto 30 Wrz, 2008   

Właśnie piszę o drobnej lokalnej korekcie (problem dotyka nie tylko najjaśniejszych i najciemniejszych tonów) :)
Zdarzyły mi się też przypadki gdzie lepsze rezultaty (widoczne) dawało wyeksportowanie pliku w ProPhoto do PS i konwersja do sRGB niż zapisanie w sRGB bezpośrednio z ACR. To mogę tłumaczyć metodą konwersji :???:
 
 
edmun 
Optyczny
Niemarkowy



Pomógł: 46 razy
Posty: 4761
Skąd: UK
Wysłany: Wto 30 Wrz, 2008   

Nie wiem.. u mnie po eksporcie w sRGB i otworzeniu w irfan view mam całkowicie inne zdjęcie niż jak je widzę w LR :/
 
 
jaad75 
Temu Panu już podziękujemy
Klub Pierdzieli



Pomógł: 474 razy
Posty: 16537
Skąd: Salwator
Wysłany: Wto 30 Wrz, 2008   

kijos napisał/a:
Zdarzyły mi się też przypadki gdzie lepsze rezultaty (widoczne) dawało wyeksportowanie pliku w ProPhoto do PS i konwersja do sRGB niż zapisanie w sRGB bezpośrednio z ACR.

No to chyba oczywiste... Zwłaszcza, jeżeli w PS jeszcze dokonujesz obróbki...
edmun napisał/a:
Nie wiem.. u mnie po eksporcie w sRGB i otworzeniu w irfan view mam całkowicie inne zdjęcie niż jak je widzę w LR :/

To znaczy, że masz wciąż źle skonfigurowany system. BTW, jak włączysz CMS w Irfanie to też jest źle?
 
 
komor 
Moderator



Pomógł: 370 razy
Posty: 19879
Skąd: Wrocław
Wysłany: Wto 30 Wrz, 2008   

kijos napisał/a:
Właśnie piszę o drobnej lokalnej korekcie (problem dotyka nie tylko najjaśniejszych i najciemniejszych tonów) :)


Tradycyjnie inne rzeczy są dla nas oczywiste. Drobna lokalna korekta to dla mnie wymazanie niechcianego fragmentu czy inne „stemplowania”. Ja rzadko robię zmiany tonalne w Photoshopie, stąd dla mnie praca w PS w docelowej przestrzeni (AdobeRGB do druku, sRGB do internetu) jest bardziej naturalna, bo nie muszę już potem nic konwertować.

A tak przy okazji ciekaw jestem waszych doświadczeń ze zwykłymi odbitkami robionymi w labach. Ostatnio dla eksperymentu wypuściłem do EmpikFoto jakieś odbitki z profilem AdobeRGB i dostałem wszystko zielone. Ciekawe jak zareagowałaby maszyna na ProPhoto... Czy do takich zwykłych labów, których nikt praktycznie nie pilnuje warto stosować coś innego niż sRGB? Muszę przetestować też naszego lokalnego Czarneckiego, choć ostatnio wydaje mi się, że zwykłego klienta z ulicy (czyli mnie) traktują gorzej niż wskazywałaby na to różnica w cenie między EmpikFoto a Czarneckim.
 
 
jaad75 
Temu Panu już podziękujemy
Klub Pierdzieli



Pomógł: 474 razy
Posty: 16537
Skąd: Salwator
Wysłany: Wto 30 Wrz, 2008   

komor napisał/a:
Czy do takich zwykłych labów, których nikt praktycznie nie pilnuje warto stosować coś innego niż sRGB?

Nie warto. Większość potraktuje zdjęcie tak, jakby było w sRGB... :smile:
 
 
kijos 
Entuzjasta


Pomógł: 5 razy
Posty: 741
Wysłany: Wto 30 Wrz, 2008   

jaad75 napisał/a:
No to chyba oczywiste... Zwłaszcza, jeżeli w PS jeszcze dokonujesz obróbki...

Dobrze, że oczywiste możesz mi wytłumaczyć. Nie dokonuje żadnych działań poza konwersją do docelowej przestrzeni.
komor napisał/a:
A tak przy okazji ciekaw jestem waszych doświadczeń ze zwykłymi odbitkami robionymi w labach.

Pożądne laby udostępniają profile używanych maszyn np.. ProfiLab.

komor, nie rozumiem twojego toku postępowania skoro uważasz, że praca w docelowej przestrzeni jest naturalniejsza to dlaczego nie konwertujesz od razu do CMYK w przypadku druku?
 
 
jaad75 
Temu Panu już podziękujemy
Klub Pierdzieli



Pomógł: 474 razy
Posty: 16537
Skąd: Salwator
Wysłany: Wto 30 Wrz, 2008   

kijos napisał/a:
Dobrze, że oczywiste możesz mi wytłumaczyć. Nie dokonuje żadnych działań poza konwersją do docelowej przestrzeni.

Mam rozumieć, że zauważyłeś różnicę między plikiem skonwertowanym w ACR do 8-bitowego sRGB, a 16-bitowym ProPhoto z ACR skonwertowanym w PS do 8-bitowego sRGB jeśli nie wystąpiła po drodze żadna obróbka?
 
 
kozidron
[Usunięty]

Wysłany: Wto 30 Wrz, 2008   

kijos napisał/a:
komor, nie rozumiem twojego toku postępowania skoro uważasz, że praca w docelowej przestrzeni jest naturalniejsza to dlaczego nie konwertujesz od razu do CMYK w przypadku druku?



kijos, bo wydaje mi się, ze szkół jest wiele, gorzej, że często nabywa się różnych złych przyzwyczajeń i nie tylko w sytuacji jeżeli jeden podręcznik podaje , ze lepiej jest dokonywac pewnych przetworzeń w przestrzeni sRGB inny podaje , że najpierw powinniśmy zamieniać na CMYK-a a dopiero potem dłubać w pliku. Do tego dochodzą jeszcze takie niuanse jak profil każdej maszyny i jak ktos doświadczalnie pracuje przygotowując pod różne urządzenia dochodzi do jakiś dziwnych przyzwyczajeń, które nie zawsze są prawidłowe teoretycznie a przynoszą lepsze rezultaty. Jezeli chodzi o pomarańcze to zgodzę się z Komorem , często miałem ten sam problem i nie tylko przy offsecie na pigmencie też, dopiero po drukowaniu w systemie CMYK- orange + green przestałem stosować AdobeRGB pod ten wybrany model plotera
 
 
kijos 
Entuzjasta


Pomógł: 5 razy
Posty: 741
Wysłany: Wto 30 Wrz, 2008   

jaad75, zgadza się. Wieczorem postaram się dać jakiś przykład. Dlatego napisałem, że to co mi przychodzi do głowy to metoda konwersji.
kozidron, wiem, też czytałem różne publikacje, praktyka bywa jeszcze inna. Można wymieniać za i przeciw każdej z nich. Chciałem trochę zmusić Komora do wysiłku ;) Osobiście jestem przekonany, że lepiej edycję przeprowadzać na jak największej ilości danych, a później dostosować do celów publikacji.
 
 
kamfil06 
Maniak



Pomógł: 4 razy
Posty: 926
Skąd: Nowy Sącz-Reading
Wysłany: Sro 01 Paź, 2008   

kijos,

hmm,
nie wiem czy dobrze wyczytałem,
czy jeżeli planuje wyciągać z cieni/świateł
powinienem ustawić aparat na AbdobeRGB ?

a po zabawie skonwertować do sRGB?
 
 
jaad75 
Temu Panu już podziękujemy
Klub Pierdzieli



Pomógł: 474 razy
Posty: 16537
Skąd: Salwator
Wysłany: Sro 01 Paź, 2008   

kamfil06 napisał/a:
czy jeżeli planuje wyciągać z cieni/świateł
powinienem ustawić aparat na AbdobeRGB ?

a po zabawie skonwertować do sRGB?

Jeżeli planujesz wyciągać z cieni/świateł należy zapisywać RAW, a wtedy przestrzeń jaką ustawisz w aparacie jest kompletnie nieistotna... :smile:
 
 
kamfil06 
Maniak



Pomógł: 4 razy
Posty: 926
Skąd: Nowy Sącz-Reading
Wysłany: Sro 01 Paź, 2008   

zapisuje w RAW+JPEG wiec problemu raczej nie bedzie :mrgreen:
chodzi mi o to czy można więcej wyciągnąć z AbdobeRGB niż sRGB,
 
 
jaad75 
Temu Panu już podziękujemy
Klub Pierdzieli



Pomógł: 474 razy
Posty: 16537
Skąd: Salwator
Wysłany: Sro 01 Paź, 2008   

kamfil06 napisał/a:
chodzi mi o to czy można więcej wyciągnąć z AbdobeRGB niż sRGB,

AdobeRGB ma większe możliwości jeśli chodzi o zielenie, ale problemem jest to, że wiekszość popularnych monitorów nie jest w stanie wyświetlić nawet pełnej przestrzeni sRGB, więc tak naprawdę i tak nie będziesz widział co obrabiasz, bo będzie mapowane do przestrzeni monitora...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FIsilverBrown v 0.2 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne

forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze. Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych. Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy, a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania. Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk. Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 15