Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

optyczne.pl forum.optyczne.pl  
•  FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy  •  Statystyki  •  Rejestracja  •  Zaloguj  •  Galerie  •   Ulubione tematy

----- R E K L A M A -----



Poprzedni temat :: Następny temat
Wybór lustrzanki - zaślepienie.
Autor Wiadomość
Mysza 
Bywalec


Posty: 157
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Wto 09 Sty, 2007   Wybór lustrzanki - zaślepienie.

Ave!

A ja pozwolę sobie przekornie.
Na pytanie jaką lustrankę padają generalnie tylko dwie odpowiedzi:
a) Canon
b) Nikon

(wymienione alfabetycznie, za nim ktoś spróbuje na mnie psy powiesić, za nie prawomyślną kolejność :P )

Proponyję wszystkim poszukującym przyjrzeć się też innym producentom, bo może sie okazać że mają rozwiązania znacznie dla nas korzystniejsze.

Cześć tu Mysza.
 
 
Reklama

Pomógł: 0 razy
Posty: 1
Skąd: Optyczne.pl






Arek 
Redaktor



Pomógł: 289 razy
Posty: 14008
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 09 Sty, 2007   

Zgadza się. Np. dla miłośników starych szkieł (gwint M42 i nie tylko) swietny jest Pentax/Samsung, który gwarantuje poprawną pracę pomiaru światła i potwierdzenie ostrości.
Użytkownicy tych lustrzanek bardzo je sobnie chwalą. Na początku stycznia miał być dostępny w Polsce GX-10, więc zobaczymy jak porównuje się on z kokurencją.

Arek[/quote]
 
 
Arv
[Usunięty]

Wysłany: Czw 11 Sty, 2007   

Oczywiście wszystko zależy od potrzeb. Ja np. często polecam rozważanie czy wogóle warto kupować lustrzankę. Teraz są takie wypasione kompakty, że ..... Generalnie brakuje im tylko wysokich nieszumiących ISO, szerokiego kąta wygody stosowania filtrów i małej GO.
Tak oglądając zdjęcia rodzinne czy znajomych to czasem sobie myślę, że lustrzanka dla nas amatorów bywa często tylko manifestacją snobizmu. Bywa z różnych powodów, że właściciel kompaktu robi lepsze foty niż lustrzankowiec.

Dla amatorów z ambicjami i kasą jakąś referencję może stanowić np. obserwacja profesjonalnych fotografów reporterskich czy sportowych. Szczególnie łatwo rozpoznać sprzęt po kolorze obiektywu (białe to Canony). Ci pierwsi miewają np. czerwony pasek na obiektywie (to też raczej Canony, mylę się ?). Czasem widać też paski na szyjach z marką. Tutaj nie ma wątpliwości. Łatwo jest się przyjrzeć np. na jakimś zdjęciu na którym widać dużo fotoreporterów.

Warto też odwiedzać pbase ot tak żeby pooglądać fajne zdjęcia. Często można sprawdzić czym zostały zrobione. Polecam.

Wnioskami się nie podzielę, niech sobie każdy poobserwuje sam.

Arv.
 
 
MM 
Temu Panu już podziękujemy
GORSZY SORT POLAKA



Pomógł: 115 razy
Posty: 7589
Skąd: Łódź
Wysłany: Czw 11 Sty, 2007   

Dużo zależy też do jakiego typu fotografii potrzebujemy aparatu. Bo jeżeli do dynamicznych, szybkich motywów (w moim przypadku spotting i... reporterka ślubna) to ja sobie tutaj kompaktu nie wyobrażam. Jeżeli zaś chodzi o familijno-krajobrazowy charakter fotografii to kompakt może w zupełności wystarczyć.
 
 
jarek1961
Uczestnik


Posty: 97
Wysłany: Pią 12 Sty, 2007   

Niestety trzeba uwzględnić jeszcze jeden maleńki, maluteńki problemik, CENA! oraz przeznaczenie, trudno, jeżeli kupujesz sprzęt amatorski za np 5000PLN to nie jest to samo co sprzęt którym posługują się zawodowcy, np. leciutko leciuteńko licząc body 30.000 PLN + obiektyw 30.000 PLN. Nie ma tutaj odniesienia do amatorskich lustrzanek. Jeżeli obok siebie będzie kilka fotek zrobionych różnymi aparacikami, to za chiny ludowe nie odgadniesz które zostało zrobione którym aparatem. Zwłaszcza że najczęściej poddawane są cyfrowej obróbce w kompie. Tutaj mamy taki onanizm sprzętowy, dla amatora liczy się nie tylko Canon Nikon, Olek Czy Pentax, Sony też kochani. Wszak najlepszymi cyfrówkami na świecie nie są wcale Canony czy Nikony! Wszystkie zdjęcia dla reklamy wielkoformatowej i do dużych katalogów nie są robione Canonami czy Nikonami! Hasselblad cyfrowy z matrycą 22, czy 28 mln pikseli i matrycą 6x9 cm nie dają nikomu szansy! ale amatora nie stać na coś takiego, ceny Hasslblatów zaczynają się od około 100.000 EUR. trzeba porównywać tylko i wyłacznie aparaty z tej samej półki! Pozdrawiam
 
 
Arv
[Usunięty]

Wysłany: Nie 14 Sty, 2007   

jarek1961 napisał/a:
sprzęt amatorski za np 5000PLN to nie jest to samo co sprzęt którym posługują się zawodowcy, np. leciutko leciuteńko licząc body 30.000 PLN + obiektyw 30.000 PLN. Nie ma tutaj odniesienia do amatorskich lustrzanek.

Troszeczkę się zagalopowałeś.
Nie widziałem ani jednego zdjęcia na pbase zrobionego hasselbladem (co nie znaczy, że ich tam nie ma).
Reporterzy oczywiście posługują się drogimi body ale wbrew Twojej opinii różnica w technologii nie jest proporcjonalna do różnicy w cenie. Mała różnica (np. podwojenie szybkości zdjęć seryjnych) powoduje kolosalny skok cenowy. Sprzęt profesjonalny musi cechować się też trwałością a to oznacza stosowanie droższych materiałów. Technologie, elektronika i oprogramowanie różni się mniej niż myślisz.

Apropos obiektywów ? Widuję te same eLki które zapinam czasem do mojego marnego 300D. A to przecież obiektyw jest naważniejszy bo tworzy obraz na matrycy prawda ?

jarek1961 napisał/a:
Jeżeli obok siebie będzie kilka fotek zrobionych różnymi aparacikami, to za chiny ludowe nie odgadniesz które zostało zrobione którym aparatem.


Ale są jakieś powody dla których jedne firmy mają w ofercie tylko sprzęt profesjonalny, inne i amatorski i profesjonalny a pozostałe tylko amatorski, prawda ?

Ja wybrałem taki system, w którym mam możliwość stosowania tego samego sprzętu co profesjonaliści. Dla nich aparaty, obiektywy, lampy to narzędzia pracy - więc jestem przekonany, że wybierają dobrze. Z mojej strony EOT.
 
 
jarek1961
Uczestnik


Posty: 97
Wysłany: Nie 14 Sty, 2007   

czyżbym się zagalopował? ejże! nie sądzę Jeżeli tak to w czym? Takie same L-ki? za ile? Ile kosztuje profesjonalne body? Do czego używane? Niech się wypowiedzą zawodowcy. To że Mercedes produkuje klasę S nie znaczy że S-klase ma porównanie do bolidu formuły 1 oznaczonego jego logo. Poza tym spotkałem się kiedyś z panem PROFI który stwierdził, że dla niego nie ma różnicy C czy N, ale dla logistyki jest, gdy powstaje jakaś nowa agencja foto, najczęściej zakupuje od podstaw nowy sprzęt. U Canona jest to od ręki, a Nikon każe czekać nawet kilka tygodni, co od razu wpływa na wybór systemu, a jak już masz jedno body czy optykę w tym systemie to następny sprzęt też będziesz kupował w tym samym systemie.
Zresztą nie ja wymyśliłem takie powiedzonko:
Canon robi lepsze aparaty a Nikon zdjęcia.

Pozdrawiam!
 
 
asp 
Uczestnik



Posty: 67
Skąd: Ostrów Mazowiecka
Wysłany: Nie 14 Sty, 2007   

jarek1961 napisał/a:
Zresztą nie ja wymyśliłem takie powiedzonko:
Canon robi lepsze aparaty a Nikon zdjęcia.

A ja słyszałem odwrotnie :wink:
i gdzie tu jest prawda?? hę?
 
 
jarek1961
Uczestnik


Posty: 97
Wysłany: Nie 14 Sty, 2007   

? odwrotnie? Jesteś pierwszy z takim tekstem, sprawdż nawet na tym forum, lecz nie będę się sprzeczał, najlepsze fostki trzaska Alfa 100!
 
 
MM 
Temu Panu już podziękujemy
GORSZY SORT POLAKA



Pomógł: 115 razy
Posty: 7589
Skąd: Łódź
Wysłany: Nie 14 Sty, 2007   

Alfa to mi się z samochodem bardziej kojarzy a nie z aparatem. I mam nadzieję, że nic się tutaj nie zmieni :lol: :lol: :lol:
No i bzdury tutaj czytam o cenie profi body za 30.000, bo profi korpus kosztuje połowę tego (mam na myśli Canona 1D Mark II N), nawet 1Ds mniej kosztuje a szkiełka też nie są takie znowu koszmarnie drogie. Bo nie każdy profi musi mieć strasznie jasne i długie tele. Na codzień często focę obok zawodowych fotoreporterów i nie mam w stosunku do nich specjalnych kompleksów. Ich podstawowe szkiełka to 16-35L, 24-70L, 70-200/2.8L i czasami 300/2.8 L IS (lotnicza specyfika, szkło wyśmienite). Jak widzisz większość z tych szkiełek kosztuje w granicach 5-7 tyś. złotych.
Co do reklamy wielkoformatowej to też nie musi być coś ze średniego formatu bo łódzki port reklamuje moje zdjęcie zrobione nawet nie 5D tylko .... 20D. Po prostu wpadł im w oko ciekawy i solidnie naświetlony kadr. I mam nadzieję, że ten ostatni argument będzie długo jeszcze najważniejszy a nie kwestia takich czy innym spraw sprzętowych.

Odnośnie słynnego sporu czy lepszy C czy N, to jeżeli mam być szczery.... od czasu 5D nie mam wątpliwości, że Canon robi lepsze co nawet potwierdzają koledzy Nikoniarze :twisted: A korpus wolałbym hmm.... Minolty D7D z elementami D200 Nikona :P
 
 
asp 
Uczestnik



Posty: 67
Skąd: Ostrów Mazowiecka
Wysłany: Pon 15 Sty, 2007   

MM napisał/a:
Odnośnie słynnego sporu czy lepszy C czy N, to jeżeli mam być szczery.... od czasu 5D nie mam wątpliwości, że Canon robi lepsze co nawet potwierdzają koledzy Nikoniarze :twisted: A korpus wolałbym hmm.... Minolty D7D z elementami D200 Nikona :P


na podstawie wypowiedzi MM wychodzi ta wersja powiedzenia którą słyszałem jes bliższa prawdzie niż ta kolegi jarek1961 :!: :?:

- dla ścisłości - ja nie mam zdania w tej kwesti bo dla mnie liczy sie jednak jakość zdjęcia a nie firma....
 
 
jarek1961
Uczestnik


Posty: 97
Wysłany: Sro 17 Sty, 2007   

MM jakoś dziwnie czytać o tak tanich body. byłem w sklepie Canona i na wystawie widziałem body za nic nie pamiętam oznaczenia ale było "profi" i kosztowało właśnie około 30.000 PLN nie całe, szkiełka, psia krew! nawet u sigmy widziałem szkła w wersji EX /piszą że dla profesjonalistów/ po 23-26 tyś zł. to jak to jest? nie wiem bo nie jestem "profi" tylko "amato" A ostanie przeczytałem o Hasselblatach że matryce mają nie 22 mln ale 39 mln, chyba w DFV
 
 
MM 
Temu Panu już podziękujemy
GORSZY SORT POLAKA



Pomógł: 115 razy
Posty: 7589
Skąd: Łódź
Wysłany: Sro 17 Sty, 2007   

Jarku, oczywiście ceny szkieł czy body u oficjalnych dystrybutorów będą większe. I oczywiście są takie drogie szkła czy body. Ale to są specyficzne obiektywy używane przez niewielu fotografów. Zdecydowana większość profi foci czymś sporo tańszym, choć i tak bardzo drogim jak na nasze warunki. Z całą pewnością jest więcej Canonów reporterskich 1D niż bardziej studyjnych 1 Ds. Te ostatnie są prawie dwa razy droższe.
Tak na marginesie to Canon ma jeszcze jedno droższe szkiełko, kosztujące kilkadziesiąt tysięcy DOLARÓW i robione na zamówienie. Mowa oczywiście o 1200/5.6L :shock:
 
 
jarek1961
Uczestnik


Posty: 97
Wysłany: Czw 18 Sty, 2007   

Daletgo wybrałem NIKONA!
 
 
MM 
Temu Panu już podziękujemy
GORSZY SORT POLAKA



Pomógł: 115 razy
Posty: 7589
Skąd: Łódź
Wysłany: Czw 18 Sty, 2007   

No akurat jeżeli chodzi o ceny najdroższych długich stałek to te od Nikona są droższe. Cena Canona 1200/5.6L powala, bo.... Nikon nie posiada odpowiednika tego szkła. 8)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FIsilverBrown v 0.2 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne

forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze. Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych. Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy, a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania. Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk. Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 14