Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Wysłany: Nie 29 Mar, 2009 Oświetlenie wnętrz, zdjęcia mebli
witam. muszę podejść do tematu doświetlenia wnętrz ( różnego rodzaju pomieszczenia, z bardzo różnym światłem)
robię zdjęcia schodów i drzwi ( mamy zakład stolarski) po zamontowaniu u klientów .
potrzebne są dobre ujęcia do naszego katalogu. na początek fotografuje d 80 z zewnętrzną lampą błyskową sigmy st 530 ( dobra moc, regulacja w pionie i poziomie), ale nie zawsze to wystarcza.. drewno ma to do siebie, że powłokę polakierowaną trudno uchwycić aby oddać naturalny jego charakter. do tego rzeczywiste wybarwienie drewna na zdjęciach wygląda zupełnie inaczej..
potrzebuje zestawu "startowego" z możliwością rozbudowy...tylko czy mają być to softboxy, czy parasolki czy też lampy błyskowe to już zupełnie nie wiem.
z góry dziękuje i czekam na podpowiedź
Ostatnio zmieniony przez komor Pon 30 Mar, 2009, w całości zmieniany 1 raz
Ja bym nie przesadzał z oświetleniem. Lepiej pomyśleć o statywie i potrenowaniu fotografowania z długimi czasami naświetlania. Drzwi i schody są raczej nieruchome i nie uciekną Być może wtedy wystarczy wykorzystać światło zastane.
Druga sprawa to przygotowanie później takiego zdjęcia do druku. Wspominałeś o katalogu firmowym, który, jak się domyślam, ma być wydrukowany. Musisz liczyć się z tym, że technika druku, z jaką najczęściej mamy do czynienia, jest dość ułomna i często nie jest w stanie wiernie oddać niektórych kolorów. Wiele zależy tutaj od przygotowania do druku, od drukarni i jeszcze paru innych czynników. Choć to już zupełnie inny temat i można by o nim pisać w nieskończoność...
no właśnie chodzi o to światło zastane....najgorzej jest jak są żarówki energooszczędne, strasznie niekorzystne warunki do dobrego ujęcia plus jeszcze intensywne kolory ścian ( najgorszy jest chyba ten jebitny pomarańcz).
jeśli sufit jest biały to światło odbite z lampy błyskowej daje dość dobry efekt, gorzej gdy jest kolor.
na pewno statyw pomoże a nie zaszkodzi ale nie jest to chyba najlepsze lekarstwo na ten problem. może druga lampa błyskowa zsynchronizowana z główną?
Ja bym mimo wszystko optowal wylacznie za statywem. Ustawisz sobie balans bieli wedlug wzorca i bedzie po problemie. Meble, szczegolnie rano, zbyt szybko nie uciekaja
Same lampy, nawet dwie, będą dawać niekorzystne odblaski na powierzchniach, na pewno już tego doświadczyłeś, zippuro. Może być tak, że lampy plus parasolki dadzą światło rozproszone, ale tak jak pisze FotoTomek, wierność kolorystyczną to już trzeba rzeźbić na etapie przygotowania do druku, uwzględniając specyfikę druku offsetowego. Na pozbycie się niekorzystnych zafarbów pochodzących ze ścian nie mam pomysłu, może ktoś coś jeszcze podpowie, ale odbijanie światła błyskowego od kolorowych ścian to raczej zły pomysł.
najgorzej jest jak są żarówki energooszczędne, strasznie niekorzystne warunki do dobrego ujęcia plus jeszcze intensywne kolory ścian ( najgorszy jest chyba ten jebitny pomarańcz).
"Żarówki" energooszczędne, to tak naprawdę świetlówki - czyli szczątkowe widmo, które zawsze da przekłamania kolorów. Nawet jeśli sfotografujesz tablicę Gretaga w takim świetle, to trudno będzie stworzyć prawidłowy profil, choć oczywiście będzie lepiej niż bez kalibracji.
Myślę, że najczęściej łatwiej będzie użyć statywu, niż rozstawiać lampy z softboksami, ale w sytuacji, gdy światło zastane nie eksponuje ładnie mebla, a ściany są kolorowe, softboksy to jedyne wyjście. Problem w tym, że do fotogrfowania dużych mebli te softboksy powinny być również duże, więc potrzebujesz lamp które wypełnią je prawidłowo - tutaj lampy na stopkę będą miały problem.
Może żeby pozbyć się niefajnego zafarbu trzeba powiesić na kolorowej ścianie jakieś białe prześcieradło. Tylko trzeba do niego zrobić odpowiedni stojak/wieszak. Skoro masz zakład stolarski, to może wyrzeźbicie jakąś konstrukcję, odpowiednio składaną, żeby dało się ją jakoś przenosić.
Co do oświetlenia, to ewentualnie możesz spróbować zainteresować się lampami halogenowymi, jak na załączonym obrazku. Są tanie i oprócz zdjęć, mogą się też przydać w innych sytuacjach.
Natomiast same zdjęcia zapisuj jako RAW. Później, w procesie przygotowania będzie łatwiej ustawić balans bieli, czy skorygować kolory.
Co do oświetlenia, to ewentualnie możesz spróbować zainteresować się lampami halogenowymi, jak na załączonym obrazku.
Nie jest to pomysł na dobrą jakość oświetlenia...
No pewnie, że najlepiej kupić ze 3 albo 4 softboxy dobrej firmy i będzie super, ale może na początek warto poeksperymentować z takim światełkiem. Skoro zippuro chce te fotki robić sam, to liczy się z kosztami, a to jest rozwiązanie tanie. Chyba że znasz jakieś inne, równie tanie oświetlenie, które można by wykorzystać. Sam chętnie o tym poczytam.
Równie tanie, na pewno nie, ale wolałbym użyć statywu, niż męczyć się z takim światłem... Już lepiej niech zostanie przy tej Sigmie, chociaż z wersją ST, to też nie powalczy za bardzo...
jaad75, ale statyw nie rozwiąże kwestii byle jakiego oświetlenia zastanego w nieznanym miejscu – mowa o pracy na miejscu u klienta. Myślę, że opracowanie jakiegokolwiek rozwiązania które uniezależnia od zastanego – jest krokiem w dobrym kierunku.
Halogen o którym pisze Tomek można poodbijać sobie od jakichś własnych powierzchni, ewentualnie puścić przez prześcieradło i uzyskać dość silne źródło rozproszone lub kierunkowe. Problemem będzie temperatura barwowa (konflikt z zastanym, nie?) no i ogólnie temperatura, bo takie cholerstwo nieźle się grzeje.
Równie tanie, na pewno nie, ale wolałbym użyć statywu, niż męczyć się z takim światłem...
A nie, to tu się nie zrozumieliśmy. Statyw oczywiście koniecznie, ale jakieś światło jednak musi być. Jeśli zastane nie pasuje zupełnie, to tymi halogenami można sobie jakoś pomóc. Zwłaszcza, że, jak pisałem, wydatek to niewielki.
mavierk Temu Panu już podziękujemy never knows best
Pomógł: 93 razy Posty: 7364 Skąd: Lubin / Wrocław
Wysłany: Pon 30 Mar, 2009
komor napisał/a:
ewentualnie puścić przez prześcieradło
i sfajczyć prześcieradło razem z domem
Moim zdaniem popróbować sfocić fajnie swój dom, dom sąsiada, sąsiadki, znajomych, matki, teścia i w ten sposób wyrobić sobie warsztacik już jako taki + ewentualnie dokupić to, czego trzeba
Nowe mieszkania mają zazwyczaj świetne, klimatyczne, super jasne oświetlenie - nie wiem na co niszczyć klimat miejsca dodatkowym światłem...
Ostatnio zmieniony przez mavierk Pon 30 Mar, 2009, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,15 sekundy. Zapytań do SQL: 14