Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Od siebie powiem tyle - JPG nie uzywam, RAW GH1 daje duzo wiecej ostrosci oraz mozliwosci odszumiania\wyostrzania.
Przy workflow LR + DFINE - uzytecznym staje sie ISO 1600.
Wazne:
- 1600, 3200 - w cieniu moze sie pojawic banding
- DFINE pozbywa sie go latwo
- sam LR nie radzi sobie za dobrze, nie jest mistrzem odszumiania
Jak ktos chce uzywac GH1 w 'low light', to raczej zalozy jasne stalki u43, ktore niedlugo pojawia sie na rynku, albo za pomoca konwerterow jasne stalki innych systemow (bez AF wtedy).
[ Dodano: Wto 07 Lip, 2009 02:23 ]
Takie rozne testy, mozna porowac JPG vs RAW, rozne ISO, rozne odszumianie, wyostrzanie. Mozna sciagnac do siebie pliki w pelnym rozmiarze, wybierajac z menu DOWNLOAD \ DOWNLOAD PHOTO:
http://picasaweb.google.p...DMCGH114140mmHD
[ Dodano: Wto 07 Lip, 2009 02:48 ]
Jesienny napisał/a:
To co można po nich stwierdzić, to to, że odszumianie w jpg-ach ma fatalne (wiadukt na iso800)
No fatalny przyklad, bez dwoch zdan... Potraktowalem tego JPG'a za pomoca LR + DFINE + SHARPENER PRO. Duzo przyjemniej sie oglada JPG po takim zabiegu, a co dopiero, gdybym, mial RAW'a.
Oczywiscie wiem, ze nijakie to pocieszenie, dla kogos, kto chce korzystac z JPG'ow, albo nie chce dodatkowo placic za soft. No chyba, ze wykorzysta dodawany z aparatem Silky Pix.
[ Dodano: Nie 30 Sie, 2009 02:04 ] TEORIA
- jednym z parametrow 'film mode' jest NOISE REDUCTION (NR) (obok sharpness, saturation, itp.)
- przyjmuje wartosci od -2 az do +2 (krok co jeden)
- najmniejsza wartosc oznacza najmniejsze odszumianie, najwieksza najmocniejsze
- nawet wartosc -2 moze oznaczac odszumianie, tyle, ze najmniejsze
PRAKTYKA - JPG
- jak powyzej
PRAKTYKA - VIDEO
- wydaje sie, ze jak powyzej, ale nie mialem czasu dokladnie sprawdzic
PRAKTYKA - RAW
=> ISO 100
NR -2: OK
NR -1: OK
NR 0: OK
NR +1: OK
NR +2: OK
=> ISO 160
NR -2: OK
NR -1: OK
NR 0: OK
NR +1: OK
NR +2: OK
=> ISO 200
NR -2: OK
NR -1: OK
NR 0: OK
NR +1: OK
NR +2: OK
=> ISO 250
NR -2: OK
NR -1: OK
NR 0: OK
NR +1: OK
NR +2: OK
=> ISO 320
NR -2: OK
NR -1: OK
NR 0: OK
NR +1: OK
NR +2: OK
=> ISO 400
NR -2: OK
NR -1: OK
NR 0: OK
NR +1: OK
NR +2: OK
=> ISO 500
NR -2: OK
NR -1: OK
NR 0: OK
NR +1: OK
NR +2: OK
=> ISO 640
NR -2: OK
NR -1: OK
NR 0: OK
NR +1: OK
NR +2: OK
=> ISO 800
NR -2: Not OK
NR -1: Not OK
NR 0: Not OK
NR +1: OK
NR +2: OK
=> ISO 1000
NR -2: Not OK
NR -1: Not OK
NR 0: Not OK
NR +1: OK
NR +2: OK
=> ISO 1250
NR -2: Not OK
NR -1: Not OK
NR 0: Not OK
NR +1: OK
NR +2: OK
=> ISO 1600
NR -2: Not OK
NR -1: Not OK
NR 0: OK
NR +1: OK
NR +2: OK
=> ISO 2000
NR -2: Not OK
NR -1: Not OK
NR 0: OK
NR +1: OK
NR +2: OK
=> ISO 2500
NR -2: Not OK
NR -1: Not OK
NR 0: OK
NR +1: OK
NR +2: OK
=> ISO 3200
NR -2: OK
NR -1: OK
NR 0: OK
NR +1: OK
NR +2: OK
****************************
Not OK
Nie uzywajcie takiej kombinacji !!! Dostaniecie RAW'a odszumionego w beznadziejny sposob, ze wzmocnionym lub stworzonym bandingiem, z dziwnymi zabarwieniami!
OK
Wydaje sie byc surowym odczytem z matrycy. Najwiecej szczegolow, najmniej bandingu na wyzszych ISO oraz brak sztucznych zabarwien!
****************************
[ Dodano: Pon 31 Sie, 2009 23:45 ]
Kilka sampli w temacie nieuzasadnionego wplywu NR na RAW'y.
Klatka niedoswietlona, wycignieta o +1 EV.
Firmware GH1 zostal zlamany. Uwolniony zostal bitrate 50 Mbit 1080p (zero artefaktow kompresji!).
Jak sie okazuje - GH1 - od samego poczatku kryl w sobie duzo wiekszy potencjal, innymi slowy producent zdecydowal sie tak naprawde obciac funkcjonalnosc wersji pierwszej.
* * *
- Hugely better image quality. 50MBit MJPEG shows zero compression artefacts, zero mud and much more photo-like gradients, tones and textures
- It’s better looking than the 5D Mark II’s H.264 and less compressed
- MPEG 50Mbit shows low noise and the noise is of a finer grain, more film-like
- The workflow improvements are immeasurable. The 50Mbit MJPEG, this can be edited directly, no transcoding required. As for AVCHD, thanks to Tester13 the native 24p can go straight into Log & Transfer without pulldown or deinterlacing work. Before I was waiting around 6 or 7 hours per project for Voltaic to transcode and deinterlace the GH1’s AVCHD to ProRes. Now the same amount of footage can be done in one step in Final Cut Pro Log & Transfer and takes 30 minutes.
- Non-native 24p 32Mbit AVCHD can be played back in-camera. Focus assist works in both AVCHD and MJPEG mode. It’s expected playback of native 24p AVCHD can be fixed in the near future once a patch is released by Abed.
- A JPEG is saved containing shot EXIF info, shutter speed, ISO, etc.
- The image is smoother looking and better scaled from the 12MP CMOS compared to the 5D Mark II which has 22MP to deal with. Pixel binning is in action, not line skipping.
* * *
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 16