Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

optyczne.pl forum.optyczne.pl  
•  FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy  •  Statystyki  •  Rejestracja  •  Zaloguj  •  Galerie  •   Ulubione tematy

----- R E K L A M A -----



Poprzedni temat :: Następny temat
Radom - pokazy lotnicze sierpień 2009
Autor Wiadomość
zug
[Usunięty]

Wysłany: Nie 30 Sie, 2009   

właśnie przeczytałem :sad:
 
 
Reklama

Pomógł: 0 razy
Posty: 1
Skąd: Optyczne.pl






MM 
Temu Panu już podziękujemy
GORSZY SORT POLAKA



Pomógł: 115 razy
Posty: 7589
Skąd: Łódź
Wysłany: Nie 30 Sie, 2009   

Widziałem nagranie z TVP-3. Dla mnie wina pilota połączona z ewentualnym pompażem silnika lub inną awarią (np. dopalania). Brakło mocy. Albo ciała dał pilot albo awaria.
 
 
zug
[Usunięty]

Wysłany: Nie 30 Sie, 2009   

organizatorzy potwierdzili śmierć dwóch pilotów :cry:
 
 
MM 
Temu Panu już podziękujemy
GORSZY SORT POLAKA



Pomógł: 115 razy
Posty: 7589
Skąd: Łódź
Wysłany: Nie 30 Sie, 2009   

Wczoraj oglądałem zdjęcia Tomka Pacana jakie zrobił tej konkretnej maszynie w czasie piątkowych treningów. Prezentowała się pieknie i na tych co ten trening widzieli białorusini zrobili ogromne wrażenie. Wielki, ciężki, a przy tym zwrotny i ... głośny. Tragedia która może mieć negatywne skutki dla kolejnych pokazów w Radomiu.
 
 
ophiuchus 
Optyczny



Pomógł: 36 razy
Posty: 2270
Skąd: Zamość
Wysłany: Nie 30 Sie, 2009   

Nie był to miły widok. Samolot wykonał kilka ewolucji, nagle wyglądało to tak jakby pilot przeciągnął maszynę. Samolot znikł za drzewami, a po chwili pojawiło się kłębowisko dymu. Ręce mi opadły jak to zobaczyłem.
 
 
romek1967
[Usunięty]

Wysłany: Nie 30 Sie, 2009   "Nie weszłem"

Trzy godziny w samochodzie, 10-ta z minutami - obserwuję Red Arrows...... z samochodu w korku na wjeździe do Radomia :] Jeszcze godzinka i już zaparkowałem. Teraz tylko skromne few km i jestem przed wejściem na lotnisko...... jestem ja.......... i skromnie licząc pare tysięcy innych.... Z kolejki obserwuję Iskry, F16, MiGi, Su-27..... przy drugiej pętli mam wrażenie że nie wyciągnie.... ale poleciał dalej, mała beczka i tracę go z oczu........ Aparatu nie wyciągnąłem z plecaka 13-ta z mnutami.... mam już tylko 50m do bramek!! Na wprost wyrasta czarny słup dymu, jeszcze pare minut i już wiadomo - wstrzymano sprzedaż biletów i nie wpuszczają na lotnisko. Teraz te pare tysięcy osób próbuje się wydostać z lotniska. Tragedia - mówię o wypadku i (dez)organizacji AirShow. (Dez)Organizatorzy byli przygotowani max na 10% tego tłumu który ściągnęli do Radomia. Jeszcze raz GRATULUJĘ.
Po drodze do domu z radia dowiaduję sie że w Su-27 zginęli dwaj pułkownicy białoruscy, doświadczeni piloci, jeden to zastępca wojsk lotniczych.
['][']
Ostatnio zmieniony przez komor Nie 30 Sie, 2009, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
komor 
Moderator



Pomógł: 370 razy
Posty: 19879
Skąd: Wrocław
Wysłany: Nie 30 Sie, 2009   

Obejrzałem w Wiadomościach. Niefajnie :( Ale mówią, że być może piloci się nie katapultowali, żeby do końca dopilnować, że samolot nie spadnie na ludzi. Wieża im ponoć nakazała ewakuację gdy już było widać, że się nie uda. Ale zostali. Coś Su-27 ostatnio niezbyt dobrze idzie.
 
 
maziek 
Optyczny
zdjęcia robię głową



Pomógł: 22 razy
Posty: 5163
Skąd: Chełm I stolica PRL!
Wysłany: Nie 30 Sie, 2009   

Dla mnie ta katastrofa była bardzo dziwna. Po pierwsze Su ma dwa silniki, i żeby na raz dwa wyłaczyły się to nie jest tak łatwo, szczególnie, że samolot nie przeleciał przez żadną strugę, ani nie wykonał żadnego manewru w stylu "stanął dęba" itp. Su-27 może zrobić ślizg na ogon, więc byle beczka nie powinna robić problemu. Samolot po locie na plecach przez całą długość pasa - tą obstawioną ludźmi - myślę, że leciał tak poziomo z 1500 m - dokręcił beczkę i wykonał zwrot o 180 stopni, który wyniósł go poza lotnisko nad las. Wówczas zauwazyłem, że stopniowo zniża lot - ale nie wykonywał przy tym żadnych gwałtownych manewrów. Po prostu leciał lotem ślizgowym. Wkrótce zniknął za drzewami (odległymi od publiczności o jakieś 800m). Trochę mnie to zdziwiło, bo raczej oni nie schodzą poniżej 200m - chyba, że nad pasem. Ale spiker (Sznuk) spokojnie gadał dalej - więc uznałem, że to jakiś uzgodniony "manewr" i zaraz w ryku silników wystrzeli znad drzew. Tymczasem - mam wrażenie że po bardzo dłuuugim czasie - Sznuk wciąż gadał i gadał... - nad lasem pojawiła się purchawka czarnego dymu... Rosnąc błyskawicznie. Nie było widać spadochronów, tłumaczyłem sobie, że to z powodu ściany drzew, która znajdując się bliżej nas zasłania widok. Ale tak naprawdę wyglądało to beznadziejnie.

Słyszałem w radiu, że nie katapultowali się, aby do końca zapanowac nad maszyną by nie spadła na domy. Faktycznie, na zumi widać, że ten "las" to w istocie "żyletka" z drzew rozdzielająca lotnisko od pól i wsi. Ale - tu pozwolę sobie na domniemanie - w Su są fotele zero-zero i mogli to zrobić dosłownie na sekundy przed uderzeniem w ziemię. Myśle, że albo kompletnie coś zawiodło, albo rzeczywiście - jak się spekuluje - stracili przytomność.
 
 
RobertO 
Administrator



Pomógł: 6 razy
Posty: 1150
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: Nie 30 Sie, 2009   

no niestety [']

musze przyznac ze piloci znali sie na rzeczy bo widzialem probe dzien prze pokazami
a w przykladowych fotkach z A550 jest wlasnie ten SU przed startem, w trakcie lotu i zaraz po wyladowaniu

http://www.optyczne.pl//2...j%C4%99cia.html
 
 
hijax_pl 
Moderator
click-o-matic!



Pomógł: 472 razy
Posty: 22471
Skąd: Łódź
Wysłany: Nie 30 Sie, 2009   

Powiem krótko - przykro, smutno, niefajnie. Niech spoczywają w pokoju.....
 
 
alsimair 
Rozmowny



Pomógł: 2 razy
Posty: 214
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: Nie 30 Sie, 2009   

maziek, z tymi fotelami zero-zero to też tak nie do końca. Co prawda wyniosą pasażera w górę z poziomu ziemi, ale nie wtedy, gdy cała maszyna leci w dół - wtedy potrzeba więcej zapasu.
Ja słyszałem też takie komentarze, że pilot po prostu przeszarżował, choś wierzyć mi się w to nie chce.
 
 
maziek 
Optyczny
zdjęcia robię głową



Pomógł: 22 razy
Posty: 5163
Skąd: Chełm I stolica PRL!
Wysłany: Nie 30 Sie, 2009   

alsimair napisał/a:
maziek, z tymi fotelami zero-zero to też tak nie do końca. Co prawda wyniosą pasażera w górę z poziomu ziemi, ale nie wtedy, gdy cała maszyna leci w dół - wtedy potrzeba więcej zapasu.
Nie mam kompetencji, aby dyskutować, choć sądze, że nie masz racji. Po pierwsze oni się chyba NIE katapultowali w ogóle (czyli dyskusja bezprzedmiotowa), po drugie schodzili pod niewielkim kątem (a nie pionowa piką - parę stopni nie powinno robić różnicy), po trzecie fotel zero-zero ma to do siebie, że mimo zerowej prędkości samolotu osiaga taką wysokość, że spadochron zdąży się rozłożyć (wspomagany pirotechnicznie - ale nie wiem, czy to wspomaganie dotyczy tego właśnie fotela). Przy każdej prędkości większej od zera spadochron rozłoży się szybciej. Zresztą obejrzyj sobie pokazy, podczas których jeden Su ściął drugiemu nos - i piloci katapultowali się i przeżyli.

Trzy foty: start, ostatni przelot i...





 
 
krisv740
[Usunięty]

Wysłany: Nie 30 Sie, 2009   

maziek,
pięknie pierwsze zdjęcie....
szkoda , że tak to się skończyło....

ja byłem z drugiej strony pasa startowego, i jak dla mnie, to ewidentnie awaria silników. nie wiem dlaczego, ale po przelocie nad nami po chwili usłyszeliśmy, a raczej przestaliśmy słyszeć silniki. było to bardzo dziwne, ale brzmiało jakby po prostu wyłączyli silniki . co dziwne nie słyszeliśmy huku , ani nie widzieliśmy zza drzew słupu dymu który ty uwieczniłeś na zdjęciu...

żal.........
cześć ich pamięci, bo to byli naprawdę odważni ludzie i na pewno wspaniali piloci...
szkoda, że tak to się skończyło....
 
 
hijax_pl 
Moderator
click-o-matic!



Pomógł: 472 razy
Posty: 22471
Skąd: Łódź
Wysłany: Nie 30 Sie, 2009   

Podobno wg Białorusinów ptak wpadł do silnika...
 
 
MM 
Temu Panu już podziękujemy
GORSZY SORT POLAKA



Pomógł: 115 razy
Posty: 7589
Skąd: Łódź
Wysłany: Nie 30 Sie, 2009   

maziek- z całym szacunkiem, ale nie rozwijaj nadmiernie swoich przemyśleń. Po pierwsze fakt istnienia dwóch silników o wszystkim nie decyduje. Na krytycznych zakresach lotu (opadanie, duży kąt natarcia, mała prędkość postępowa, niski pułap) fakt posiadania dwóch silników nie ratuje sytuacji. Samolot musiałby mieć ciąg całkowity ponad 2:1 i to sporo by na jednym silniku dał radę z tego wyciągnąć. Ja już pomijam fakt prędkości rozpędzania turbiny i nabierania mocy. Samolot ewidentnie przepadł, awaria jednego silnika w takiej chwili powoduje utratę możliwości dalszego lotu, przyczyn może być dużo - technicznych i ludzkich lub obu naraz.
Co do klasy fotela 0-0 to też nie jest do końca tak jak myślicie. W niektórych samolotach tak naprawdę prędkość postępowa musi być bo choć sam fotel jest 0-0 to samolot musi mieć np. około 100 km/h by "zerwało" owiewkę bo nie każdy fotel przebija się przez osłonę i jak już to nie przy każdej prędkości. Do tego tak naprawdę minimalna wysokość odpalania zależey od profilu lotu i położenia samolotu względem ziemi. Piloci są z tym zapoznani i wiedzą na jakiej wysokości mogą się odpalić. Jest na to cały wykres i poglądowy rysunek. Co innego jest w skręcie, w przechyleniu i co innego np. w locie plecowym (np. na Mig-u 29 w locie odwróconym musi być bodaj pułap minimum 200 metrów). Pomińmy względy techniczne - szczegółów jeszcze nie znamy i swoje domysły staram się zachować dla siebie. Jest jeszcze kwestia wyszkolenia i psychiki. Pilot leciał z dowódcą wysokiej rangi. To często nie pomaga, szczególnie na pokazach takiej rangi. To też mogło mieć swój wpływ w decydujących sekundach. Co do skierowania maszyny "w pole" to każdy prawdziwy pilot wojskowy ma to w genach i nie raz o tym pisałem. Sam z takimi ludźmi latałem, rozmawiałem o tym i dla nich takie zachowanie jest oczywiste, naturalne i dodatkowo "wyuczone", wbite do głowy. Zgineło dwóch pilotów lecących cudowną pokazową maszyną. Radom ma pecha w ciągu ostatnich lat i ta tragedia zasmuciła chyba cały spotterski światek. Niech rodziny poległych przyjmą nasze wyrazy współczucia a my spokojnie czekajmy na rezultaty pracy komisji lotniczej.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FIsilverBrown v 0.2 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne

forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze. Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych. Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy, a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania. Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk. Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 16