Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Wysłany: Wto 26 Maj, 2009 Canon EOS 450D, Canon EOS 40D + obiektyw?
Witam serdecznie.
Jak można się domyślić chcę kupić lustrzankę cyfrową i proszę o pomoc:)
Do tej pory robiłem zdjęcia zwykłą cyfrówką, od roku troszkę Canonem 450D, ale pożyczonym, dlatego nie znam go jeszcze za dobrze. Zdjęcia robię głównie na koncertach, nie ze sceny i nie z fosy, zazwyczaj z publiczności, ale zazwyczaj z pierwszych rzędów. Jeśli chodzi o cenę, to na obiektyw i aparat maksymalnie chciałbym się zamknąć w 3500.
Jeśli chodzi o modele, to raczej jestem zdecydowany na 450D, wtedy będę mógł więcej wydać na obiektyw (chyba, że polecicie mi coś innego?). Tylko tu mam największy problem, bo nie potrafię wybrać tego dobrego do takich warunków. Wiem, że najlepiej wybrać stałkę, jednak ze względu na to, że robię zdjęcia z różnych odległości raczej się na nią nie zdecyduje. Na pewno musi mieć większą ogniskową niż kitowy (18-55), zastanawiałem się nad tym:
Canon 55-250mm EF-S f/4-5.6 IS
Tylko nigdy nie pracowałem na takich wysokich wartościach i nie wiem, czy wtedy już potrzebny jest statyw? Poza tym jak wygląda sprawa jasności. Wiem, że dużo lepszy byłby jasny obiektyw, tylko nie znalazłem niczego, co byłoby na moją cenę. Mógłbym zrezygnować z dużego zoomu, na rzecz jasności, ale na pewno szukam czegoś wyższego niż 100mm. Może mi coś polecicie, o co bardzo proszę?:)
szczerze powiedziawszy to trudno bedzie znalezc szklo z zoomem,jasne,ze stabilizacja obrazu i niska cene :S jakis konkretniejszy tele(f/4(niezbyt jasny) i IS to jakies 4K+ Pln)
piszesz ze uzywales pozyczonego 450D,masz moze okazje pozyczyc jakis teleobiektyw zeby porobic zdjecia probne?
to jakie koncerty fotografujesz ma tez wplyw na twoja decyzje: czy sa to jakies dobrze oswietlone sceny czy "klimatowe" mroki? goscie skaczacy po calej scenie z gitara czy raczej zespol piesni i tanca,albo chorek koscielny?
Na pewno musi mieć większą ogniskową niż kitowy (18-55)
To jest ważna informacja. Robiłeś zdjęcia do 55 mm i było "za krótko", w związku z tym potrzebujesz teleobiektywu. Stabilizacją bym sobie głowy nie zawracał, bo bardziej przydaje się do niwelowania ruchów ręki i fotografii statycznych obiektów. Jest takie powiedzonko "stabilizacja ruchu nie zamraża", a artysta na scenie raczej nie będzie stał jak słup soli. Ze stabilizacją czy bez, przy dłuższym czasie będzie rozmazany, jeśli szkło będzie ciemne. Praca ze stałką (i to jedną) może być kłopotliwa, dlatego poleciłbym jasne tele.
Oczywiście optimum było by jasne tele ze stabilizacją. W wolnej chwili sprawdź cenę EF 70-200/2.8L IS...
Ale można oczywiście taniej. Jeśli światło i jakość optyczna są priorytetami to w grę wchodzi "Tamron SP AF 70-200 mm f/2.8 Di LD (IF) MACRO" - nazwa długa ale obiektyw bardzo ciekawy i w dobrej cenie.
Do szerszych kadrów 50/1.8II za 400 zł a do bardzo szerokich kit wystarczy.
Do tego KONIECZNIE statyw i jesteś w domu.
Z tymi 3 obiektywami obsłużysz (i ze statywem) obsłużysz koncerty począwszy od szerokich planów na zapleczu aż do zbliżeń artystów.
Do tych zastosowań 450D nada się całkiem dobrze. Ma niskie szumy, więc iso można spokojnie podbijać a licha dynamika tonalna nie będzie tu aż tak doskwierać jak w landszaftach.
To może obiektyw:
http://www.e-cyfrowe.pl/c...iii-p-1420.html
Lepiej do 40d niż 450d, no ale z 40d budżet musiałby wynieść 3800
Na 450d starczy spoko
Niestety na jasne tele budżet nie pozwoli
Najtańsze jasne tele jakie znalazłem to Tokina 50-135/2.8 <- fajny obiektyw, ale i tak 2500 zł.
Sunders, ten obiektyw średnio mi pasuje do tych zastosowań. Ciemność, ciemność...
Wolałbym już coś takiego:
http://www.ceneo.pl/1378485
Może ta stabilizacja coś uratuje...
Tak, dlatego napisałem że 55-250 ratuje w zasadzie tu tylko stabilizacja.
Ale ja tu widzę ewidentnie jasny zoom - coś o ogniskowych 50-200 i ze stałym światłem 2.8. Niestety w tym budżecie to "mission impossible". Stałka którą podałeś jest fajna, ale do spokojnej pracy ze statywem. W klubie operowanie takim tele może nie być specjalnie wygodne...
Sam korpus 450D to wydatek rzędu 2100 zł. Z tego co wywnioskowałem to szeroki kąt nie jest dla iodes priorytetem. Można by pójść tym tropem i nabyć Tamrona 28-75/2.8. Jasne i bardzo udane szkło, bez szerokiego kąta na APS-C (da kąty widzenia jak 45-120 na FF). Obiektyw do wzięcia za 1650, z aparatem w sumie daje 3750 zł. Trochę przekracza budżet ale jest jasny zoom.
Jeśli zaś szeroki kąt okaże się koniecznością to jednak brałbym Sigmę 17-70. Jest ciemniejsza na długim końcu, ale daje 17 mm z b. dobrym światłem a z 450d będzie kosztować gdzieś 3400 zł. Zostanie luz na kartę pamięci.
Później pozostaje dokupienie koniecznie statywu i odkładanie wolnych funduszy na Tamrona 70-200...
kozidron [Usunięty]
Wysłany: Sro 27 Maj, 2009
Skoro w tej cenie nie da się kupić czegoś jaśniejszego, szybkiego i z pewnym af-em to
może warto by się zastanowić nad sigmą 70-300, chociaż jest solidniejsza od 55-250IS i lepsza optycznie od 75-300usmIII.
iodes, wydaje mi się, że na tego typu koncertach(jak w przykładzie) można stosować lampę błyskową(oczywiście rozsądnie) i chyba w najbliższym czasie powinieneś uzbroić się w lampę zewnętrzną, która ułatwi ci pracę (przynajmniej na pewnych ogniskowych).
Dzięki za pomoc. Już widzę dlaczego nie mogłem znaleźć niczego sensownego w takiej cenie.
Jeśli chodzi o lampę, to niestety to raczej nie wchodzi w rachubę, teraz większość zespołów nie życzy sobie zdjęć z lampą.
Z tego co przeczytałem w Waszych postach widzę i policzyłem swoje fundusze, zastanawiam się nad kupnem sprzętu używanego. Znalazłem obiektyw Tokina AT-X PRO DX 50-135/2,8 za 1800. Body 450d za 1700 też się znajdzie, co o tym sądzicie? Tylko czy brak stabilizacji w Tokinie nie jest problemem?
Jeśli nie ten, to w takim wypadku zrezygnowałbym chyba z tele, na rzecz jasnego obiektywu i tutaj chyba ten TAMRON AF 28-75 F/2.8, byłby najlepszy.
Jeszcze raz dzięki za pomoc.
kozidron [Usunięty]
Wysłany: Sro 27 Maj, 2009
iodes napisał/a:
Tylko czy brak stabilizacji w Tokinie nie jest problemem?
Niestety na koncertach, przy dynamicznych scenach stabilizacja za bardzo ci nie pomoże, bo ruchu nie zamrozi. Mi się udaje na ciemnych koncertach robić 70-200/4 bez stabilizacji ale moje foty po lekkim od szumieniu lecą na stronę i nie potrzebuje więcej niż 1200x1800. Co do tamrona 28-75/2.8 to nie mam żadnego doświadczenia z tym obiektywem.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 10