Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Wysłany: Sro 03 Cze, 2009 Uniwersalne szkło do C50D na poczatek?
Witam mam pytanie,jakie szklo bedzie najlepsze na poczatek do EOS-50 D mysle o uniwersalnym, np. jak w jednym z zestawow Sigma 18-50mm f/2,8 EX DC MACRO ?
Ostatnio zmieniony przez goltar Czw 04 Cze, 2009, w całości zmieniany 1 raz
W podobnej cenie do Sigmy 18-50/2,8 jest Tamron 17-50/2,8. Za pierwszym przemawia solidniejsza konstrukcja, za drugim lepsza jakość optyki. AF w obu jest taki sobie.
W niższej cenie wspomniany Canon 17-85/4-5,6 IS USM, ale ten ma znacznie gorsze światło, ma za to stabilizację i bardzo celny AF, chociaż jakość obrazu na szerokim kącie przy f/4 pozostawia sporo do życzenia.
Możesz też kupić pancerny 17-40/4L, lub chyba najlepszy optycznie z nich wszsytkich 17-55/2,8 IS USM, ale ten ostatni niestety w tej chwili w cenie ok. 4000zł.
Ja bym się zastanowił ile mogę wydać, a potem kupił najlepsze na co mnie stać
mavierk Temu Panu już podziękujemy never knows best
Pomógł: 93 razy Posty: 7364 Skąd: Lubin / Wrocław
Wysłany: Czw 04 Cze, 2009
Bialy napisał/a:
Sigma 18-50mm f/2,8 EX DC MACRO ?
jak wersja z HSM to myslę, że można się skusić, natomiast wersja bez... chyba lepiej nie
Z tego co słyszałem wersja HSM jest tylko na bagnecie Nikona.
Jeśli chodzi o jakość poszczególnych obiektywów to niestety jest ona odzwierciedleniem ich ceny. Generalnie zrobiłbym jak radzi Kocur a do grupy obiektywów zaprosił jeszcze Sigmę 17-70.
Bialy, może napisz ile chcesz przeznaczyć na to pierwsze szkło. Czy do 2tyś, czy do 4tyś, czy do 6tyś ?
Czy Twój zwrot "na początek" oznacza, że chcesz takie szkło potem wymienić, czy będzie docelowym i będziesz do niego dokupować resztę "stajni".
Stałoogniskowa Sigma 30mm.
Tanio, uniwersalnie jak najbardziej (zoom nożny! ), JASNE(!!!) i jakość obrazu daleko poza zasięgiem wszelkich zoooooomów. Chyba że lubisz beczkę i inne dystorsyjne atrakcje... A jak raz zaczniesz robić stałką to już nikt Cię do zooooooooma nie przekona.
A do Macro - np. rewelacyjna pięćdziesiątka f/2.8 Sigmy...
ilDottore, tak, wiemy. Każdy musi mieć stałkę, przynajmniej F/1.4, a najlepiej jakieś F/0.75
F/2.8 to jasno jak na klasę zoomów standardowych. To co napisałeś ma w kontekście wątku tyle samo sensu, co stwierdzenie, że ciężarówka nie jest duża bo w składzie kolejowym więcej się zmieści.
Aha, co masz na myśli pisząc "tym bardziej dla 50D". Czym takim się różni od pozostałych body z APS-C, że potrzebuje lepszego światła?
oracle, stałka jest bardzo dobrym wyjściem jako jedyny obiektyw, pod warunkiem, że wie się do czego będzie konkretnie służyć i dobierze się ją pod dane zastosowanie. To może być jedyny obiektyw jeśli robisz zdjęcia bardzo podobnego typu. Jednemu starczy jak strzeli od czasu do czasu portret, na zmianę z kwiatkiem. Inny pojedzie do takiej Wenecji i na placu św. Marka zaliczy maraton. Za to na wycieczce w górach będzie miał na zmianę, za wąsko i za szeroko bo nawet jeżdżenie samochodem nic by nie pomogło na brak odpowiedniej ogniskowej.
To się może sprawdzać przy zarabianiu kasy. Zrobisz kilkanaście zdjęć dla klienta i będzie zadowolony... bo pozostałe kilka tysięcy trafi do innych klientów, którym się to jeszcze nie znudziło. Zresztą nawet przy robieniu pojedynczego reportażu, sesji, dopisać właściwe, warto urozmaicić ogniskowe. Może jak ktoś fotografuje produkty to nie ma z tym kłopotu.
Można dobrze fotografować tylko jednym obiektywem, wszystko zależy od umiejętności. Jeśli ktoś jest w stanie to robić to szacunek dla niego. Zdarza się też niestety, że ktoś pisze takie rzeczy bo jest zwyczajnie urzeczony swoim sprzętem. Wiadomo o co chodzi. Fajnie jak ktoś wplata użycie takiego obiektywu w swoją twórczość. Gorzej jeśli ktoś kształtuje swoje zdjęcia pod zakupiony obiektyw. To tzw. onanizm sprzętowy. Mamy fajne szkiełko i tłuczemy nim zdjęcia na siłę, bez większego myślenia nad sensem tego procederu.
Bialy, Tobie polecam Tamrona 17-50 F/2.8
Standardowy zakres, światło jak na tę klasę dobre. Fakt, że do naprawdę trudnych warunków (a takie się też w zwykłych mieszkaniach zdarzają) lepsza jest stałka, ale przy F/2.8 na pewno prędzej powalczysz niż na przykład przy F/4.
Jak masz pieniądze to możesz wziąć też polecanego Canona 17-55 F/2.8 IS, ale bez stabilizacji też spokojnie da się żyć.
Wspomniana Sigma też jest ok.
ilDottore, tak, wiemy. Każdy musi mieć stałkę, przynajmniej F/1.4, a najlepiej jakieś F/0.75
Nie wiem skąd i po co ta złośliwość - leczysz jakieś kompleksy?
Jeśli nie dostrzegasz różnicy pomiędzy f/1.4 a f/2.8 to cóż ja na to mogę...
Monastor napisał/a:
F/2.8 to jasno jak na klasę zoomów standardowych. To co napisałeś ma w kontekście wątku tyle samo sensu, co stwierdzenie, że ciężarówka nie jest duża bo w składzie kolejowym więcej się zmieści.
To co napisałeś powyżej ma dokładnie tyle samo sensu jak stwierdzenie że 80KM to duża moc silnika, jak na klasę samochodów miejskich.
A ja twierdzę, że 80KM to słaby silnik. Po prostu słaby. OBIEKTYWNIE słaby.
Monastor napisał/a:
Aha, co masz na myśli pisząc "tym bardziej dla 50D". Czym takim się różni od pozostałych body z APS-C, że potrzebuje lepszego światła?
Nie... absolutnie nie miałem na myśli różnicy między 50D a innymi APS-C. Resztę sobie dośpiewaj...
Monastor napisał/a:
Bialy, Tobie polecam Tamrona 17-50 F/2.8
No - dużo lepszy od stałki f/0,75!
A dystorsje można sobie przecież usunąć w sofcie...
Idą wszak wakacje! I znów w internecie zaroi się od zdjęć wież kościelnych powykręcanych w jakichś konwulsjach... Taaaaaak! Nie ma jak standardowy zoooooooom!!!
Monastor napisał/a:
/.../ ale przy F/2.8 na pewno prędzej powalczysz niż na przykład przy F/4.
No. A kontynuując wątek odkryć wiekopomnych, od siebie dodam, że że przy f/4.0 powalczy się na pewno lepiej niż przy f/8.0...
Tylko dlaczego zaczynasz swoja wypowiedź od wyśmiewania pomysłu posiadania szkła o świetle f/1.4, pozbawionego praktycznie dystorsji i o cenie wybitnie konkurencyjnej do pseudoobiektywów, które nigdy nawet nie zbliżą się jakością obrazowania do stałek?
Masz w ogóle pojęcie o czym mówisz czy tylko tak sobie na złość rzeźbisz?
Ostatnio zmieniony przez ilDottore Sob 06 Cze, 2009, w całości zmieniany 1 raz
Witam dziekuje za wszysykie rady, przepraszam ze nie dodalem jednego istotnego szczegolu mianoeicie ceny, dysponuje 3000zl. Może pózniej kupie cos powyzej tej kwoty, na razie musi mi wystarczyc cos w tym przedziale. Mam jeszcze z poprzedniego zestawu Canon EF-S 55-250mm f/4-5,6 IS ale to zadna rewelacja, a wracajac do tematu to co myslicie o tym szkle, Sigma 18-50mm f/2,8 EX DC MACRO. dziekuje za wszystkie podpowiedzi, Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony przez komor Sob 06 Cze, 2009, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 13